Marketing skierowany do młodych matek. Na co zwrócić uwagę?

Kobiety odgrywają szczególna rolę w decyzjach zakupowych dla całej rodziny. To właśnie młode (nie tylko zresztą młode) matki najczęściej decydują o rodzaju żywności, które trafia na ich stoły, ubraniach dla siebie i dzieci (czasami także na partnera) czy też o wyposażeniu wnętrz.

Content marketing branży medycznej – najlepsze tematy

Content marketing uważany jest za jedną z najlepszych taktyk, jakie można zastosować w udanej strategii. Rodzaj treści, tematy, sposób komunikacji z odbiorcą, jakość to składowe treści marketingowej. Odbiorcy szeroko rozumianej branży medycznej, bardzo często poszukują informacji w internecie. Rezygnacja z regularnego publikowania treści jest jednocześnie poddaniem się w kwestii przyciągania do placówki medycznej nowych pacjentów.…

Sprawdzamy trendy w marketingu medycznym na rok 2018 i 2019

Rok 2018 powoli dobiega końca. Jest to dobry moment na podsumowania. W takiej chwili można sprawdzić, które trendy w marketingu medycznym na rok 2018 się potwierdziły. W tym czasie możesz także zweryfikować, co było tylko burzą w szklance wody i zniknęło tak szybko jak się pojawiło. Czy kolejny rok przyniesie zdecydowany przełom w podejściu do…

Negatywne komentarze o lekarzu – jak reagować?

Każdy lekarz chciałby, aby pacjenci oceniali jego pracę wyłącznie pozytywnie. Niestety, rzeczywistość nie jest tak różowa i naprawdę trudno znaleźć specjalistę, który mógłby się pochwalić zadowolonymi pacjentami w 100%. Nawet, jeśli na jakiejś stronie WWW opinie są wyłącznie pozytywne, to zawsze znajdzie się coś negatywnego na innym serwisie. Czasami lekarze mogą poczuć się urażeni, niesprawiedliwie…

Święta i okazje w marketingu medycznym – zaplanuj to dzisiaj

W Polsce, przynajmniej trzy razy w roku składamy sobie życzenia. Najczęściej przed świętami Bożego Narodzenia, przed Wielkanocą i z okazji nadchodzącego Nowego Roku. Kultura składania życzeń w tym czasie zyskała charakter mocno komercyjny. Zmieniło się zupełnie podejście do tych tradycyjnie rodzinnych lub towarzyskich okazji. Dziś dostajesz krótkie wierszyki, piosenki świąteczne lub kartki niemal od każdej…

6 porad, które sprawdzają się w marketingu medycznym

Prowadzenie działań z zakresu marketingu medycznego, może na pozór wydawać się bardzo skomplikowane. Oczywiście, istnieją obszary w których konieczna jest specjalistyczna wiedza z zakresu nowych mediów, czy nawet programowania. Jednak generalnie, dobry marketing w branży medycznej (podobnie jak w każdej innej) opiera się na zrozumieniu oraz właściwym zarządzaniu emocjami. Czasem próbując przyciągnąć pacjentów do swojego…

Co zrobić, by Twój blog medyczny był skutecznym narzędziem marketingowym?

Marketing Medyczny składa się z co najmniej kilku podstawowych elementów, które muszą zaistnieć jednocześnie. To jak tryby tej maszyny które muszą współpracować aby całość urządzenia mogła zadziałać w sposób skuteczny. Jedną ze strategii, jakie z dobrym skutkiem można stosować w tym przypadku jest content marketing. Jest to dokładnie dostarczanie dobrych i ciekawych treści, które zainteresują…

Dlaczego Millenialsi są ważną grupą dla Twojego gabinetu?

Wciąż słyszysz o tzw. Millenialsach. Może się wydawać, że w marketingu jest to od dawna temat mocno przegadany wręcz przegrzany. Być może – chociaż tutaj można znaleźć miejsca i branże, gdzie skupienie na tej grupie demograficznej zdecydowanie ma wiele sensu. Marketing medyczny w dużym stopniu powinien kierować swoje działania w kierunku właśnie tej grupy wiekowej,…

Lojalność pacjenta na wagę złota

Być może w zróżnicowanym i mocno niejednorodnym systemie polskiej służby zdrowia relacje z pacjentem schodzą na dalszy plan. Jednak to nie najlepsza droga. To, o czym wiedzą lekarze prowadzący praktykę jest także oczywiste dla managerów placówek medycznych. Chodzi bowiem o rzecz najbardziej podstawową która sprawia, że w jedne przychodnie niemal pękają w szwach, a inne…