5 sposobów na skuteczny newsletter gabinetu lekarskiego

Newsletter, czyli forma elektronicznego, najczęściej systematycznie wysyłanego, biuletynu, którego celem jest przekazanie odbiorcy wybranej informacji. Newslettery najczęściej przybierają formę graficzno-tekstową, a ich nadrzędnym i mniej lub bardziej ukrytym zadaniem jest często sprzedaż produktu lub usługi. Choć w przypadku niektórych zawodów (takich jak lekarz lub prawnik) trzeba wziąć pod uwagę także inne zapisy regulujące działanie obszaru…

Jesteś psychoterapeutą? Używaj Facebooka, by pozyskać nowych pacjentów

Zawód psychoterapeuty to zajęcie, które jak chyba żadne inne – wymaga szczególnego kontaktu z drugim człowiekiem. Podstawą porozumiewania się ze swoimi pacjentami są oczywiście realne spotkania z nimi. Zanim jednak pacjent trafi do gabinetu, chce się dowiedzieć czegoś o osobie, z którą będzie rozmawiał o tematach dla niego trudnych. Internet to miejsce, w którym większość…

Jak zrobić analizę SWOT dla placówki medycznej?

Przed podjęciem każdej działalności gospodarczej, a także wtedy kiedy firma już istnieje warto średnio raz na rok lub na 2 lata zrewidować własną pozycję na rynku. Analiza SWOT to podstawowe narzędzie w rękach każdej osoby, która uczestniczy w podejmowaniu decyzji biznesowej. Mówiąc oględnie analiza ta zawiera podsumowanie 4 obszarów które mają bezpośredni wpływ na Twój…

Turystyka medyczna – trend światowy, który warto wykorzystać

Turystyka medyczna jest stale rozwijającą się gałęzią przemysłu na całym świecie. W tej chwili, na turystyce medycznej najbardziej korzystają kraje Europy Środkowej, Azji i Ameryki Południowej, które coraz lepiej wykorzystują jej potencjał. Wiele firm medycznych lub organizacyjnych z tych krajów oferuje coś więcej niż wyłącznie opiekę medyczną, a pacjenci nie podróżują do innych krajów tylko…

Jak robić dobre pozycjonowanie stron lekarzy?

Część lekarzy (i bardzo słusznie jeśli to skuteczne) nadal opiera swoje metody działań marketingowych na tak zwanej poczcie pantoflowej. Można to ująć w skrócie: „Lecz porządnie, a ludzie sami będą do Ciebie przychodzić”. To oczywiście najlepszy jakościowo marketing lekarski w ogóle. Dobrze wykonywana sztuka jest naturalną i najlepszą drogą do promocji pracy lekarza. Problem jaki…

Marketing dla gabinetu lekarskiego – robić samodzielnie czy zlecić

Trudno sobie wyobrazić, aby jakakolwiek działalność nastawiona na sukces komercyjny mogła sobie poradzić bez marketingu. Szlachetna profesja, jaką niewątpliwe jest zawód lekarza, paradoksalnie wcale nie jest wyjątkiem pod tym względem. Reguły rynkowe są nieubłagane i każdy, nawet najlepszy lekarz musi w drugiej dekadzie XXI wieku sięgać po metody marketingowe, aby w ogóle móc działać zgodne…

Marketing medyczny w 2018 roku – prognozy i kilka rad

Rynek marketingu medycznego pod koniec 2017 roku w Polsce wciąż rządzi się swoimi, dość specyficznymi zasadami. Zgodnie z obowiązującym prawem, lekarz  nie może reklamować swoich usług, co w praktyce oznacza konieczność obrania innej drogi dotarcia do pacjenta. Branża usług medycznych jest ogromna i lekarze doskonale zdają sobie sprawę z tego, że rezygnując z działań w…

Jak dotrzeć do dużej liczby pacjentów, aby przyszli do Twojego gabinetu?

Lekarz nie może być bezpośrednim sprzedawcą swoich usług. Nie pozwala na to prawo polskie ani etyka. Jako marketer nie bardzo rozumiem powody, dla których tak jest, ale podobno z prawem , podobnie jak z wyrokiem sądu, się nie dyskutuje. Więc pozostawiam to bez komentarza. Prowadząc prywatną praktykę lekarską, powinieneś jednak myśleć biznesowo i starać się…

Jak nazwać firmę medyczną, aby zapamiętali ją pacjenci?

Nazwa gabinetu lekarskiego, jest kluczowa dla marketingu zarówno tradycyjnego, jak i  internetowego lub obecnie – cyfrowego. Nazwa powinna być starannie dobrana choćby z powodu niezmienności – w końcu na wybranej nazwie zbudujesz swoją markę latami, a jej zmiana potem może być kłopotliwa i na pewno kosztowna. Zanim otworzysz gabinet lekarski, dobrze pomyśl nad nazwaniem go…