[e-Book] Chcesz mieć więcej pacjentów? Zacznij od strony WWW

Prowadzisz swój gabinet już od jakiegoś czasu. Przychodzą do Ciebie pacjenci, którzy kojarzą Cię jeszcze z czasów, gdy pracowałeś w szpitalu, a może to ci sami, jacy wcześniej przychodzili gdy przyjmowałeś w poradni publicznej… Niektórych nie znasz, ale oni, można powiedzieć, że prawie znają Ciebie, bo wiedzą, że można Ci zaufać – słyszeli o Tobie…

Jakie są pokolenia Twoich pacjentów i ich oczekiwania wobec Ciebie

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie i przyciągać nowych pacjentów, lekarze powinni zakładać, że pacjenci różnią się między sobą. Oczywiście dzieje się tak na poziomie indywidualnym, ale też każde kolejne pokolenie oczekuje od placówki medycznej trochę innego rodzaju wartości. Uwzględniając demografię w swoich działaniach usprawniających funkcjonowanie przychodni czy gabinetu, odnajdziesz lepszą płaszczyznę komunikacji z pacjentem…

Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami w internecie?

Nawet najbardziej wybitny specjalista w swojej dziedzinie nie jest cudotwórcą i nie jest w stanie zapewnić w 100% zadowolenia swoich pacjentów. Misja każdego lekarza polega na zagwarantowaniu możliwie najlepszej pomocy i opieki swoim pacjentom. Podczas terapii pojawiają się jednak zupełnie inne zjawiska także po stronie pacjenta. Również pozamedyczne oczekiwania, które trudno spełnić. Czasem także do…

Nowoczesne taktyki SEO dla stron medycznych

Rok 2018 przynosi sporo zmian w podejściu do pozycjonowania stron WWW. Już dawno minęły czasy zabawy w ciuciubabkę z wyszukiwarką. Google potrafi świetnie odróżniać nie tylko realną treść od spamu, czy oceniać jakość linków zewnętrznych. Umie także coraz lepiej badać zachowanie użytkownika na poszczególnych podstronach. Od roku 2015 wdrażany jest także mechanizm machine rearning. To…

Marketing konsumencki to klucz do rozwoju Twojego gabinetu lub kliniki

Minęły już czasy, kiedy prywatne gabinety i kliniki opierały się wyłącznie na cichej opiece zdrowotnej i bazowały jedynie na opiniach przekazywanych z ust do ust. Zrozumienie, że pacjent to też konsument, jest pierwszym krokiem do zaspokojenia jego potrzeb i nawiązania relacji. Przejrzeliśmy światowe zasoby i ze zdziwieniem stwierdziliśmy, że to także o nas. Zatem niezależnie…

RODO – Rewolucja w zbieraniu danych osobowych, czy strachy na lachy

RODO w placówkach medycznych Tak jak się spodziewałem od początku roku zaczyna się coraz większy szum z powodu zbliżającego się terminu wejścia w życie regulacji RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych – ang: GDPR, skrót od General Data Protection Reform). W Polsce regulacja ta wchodzi w życie od 25 maja 2018. Mówiąc skrótowo ale wprost…

Światowe trendy w marketingu medycznym na rok 2018

Światowe trendy w marketingu branżowym,  prędzej czy później pojawiają się i u nas. Pewne opóźnienie, z którym mamy normalnie do czynienia ma swoje zalety, bo pozwala ocenić skuteczność danych działań. Śledząc pewne zjawiska na Zachodzie, możemy też wyprzedzić konkurencję i zastosować choćby niektóre ruchy i działania. Według przodującej, kalifornijskiej agencji zajmującej się marketingiem medycznym Healthcare…

5 sposobów na skuteczne zarządzanie wizerunkiem w internecie

Dobra opinia niesie się szybko, ale zła – jeszcze szybciej. Ludzkie osądy mogą wpływać zarówno na sukces jak i na porażkę. Zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym zależy nam na tym, aby ludzie dobrze o nas mówili i doceniali naszą pracę. W takich zawodach jak lekarz, gdzie od jego pracy zależy ludzkie zdrowie lub…

Lekarze się nie reklamują i inne mity na temat marketingu medycznego

Oficjalnie wiadomo, że lekarze się nie reklamują. W porównaniu ze wszystkimi innymi zawodami, lekarze w Polsce maja zdecydowanie trudniejsze zadanie, jeśli chcieliby promować swój gabinet lub swoje usługi. Z jednej strony mamy wolny rynek, ale niektóre zawody podlegają szczególnym regulacjom, koncesjom lub prawidłom kompetencyjnym które rozumiane i błędnie wykorzystywane bardzo tę wolność synku ograniczają. A…

5 sposobów na skuteczny newsletter gabinetu lekarskiego

Newsletter, czyli forma elektronicznego, najczęściej systematycznie wysyłanego, biuletynu, którego celem jest przekazanie odbiorcy wybranej informacji. Newslettery najczęściej przybierają formę graficzno-tekstową, a ich nadrzędnym i mniej lub bardziej ukrytym zadaniem jest często sprzedaż produktu lub usługi. Choć w przypadku niektórych zawodów (takich jak lekarz lub prawnik) trzeba wziąć pod uwagę także inne zapisy regulujące działanie obszaru…