Promuj medycynę na wesoło

Czyli dlaczego nie zawsze musisz być całkiem serio mówiąc o całkiem poważnych rzeczach. Pomysłowość to jedna z cech charakteryzujących dobrą strategię marketingową. Żart to jedna z najczęściej używanych metod, polegających na zaciekawieniu odbiorcy. Stosowanie żartu w reklamie przełamuje pewną sztuczną barierę między techniką marketingową a klientem. Za pomocą żartobliwego podejścia do sprawy, reklama staje się…

Badanie konkurencji medycznej – jak zrobić to samodzielnie?

Masz zamiar otworzyć Twój wymarzony, prywatny gabinet lekarski w swoim mieście? A może już go prowadzisz, ale wyniki nie są zadowalające i nadal nie wiesz co może być tego przyczyną? I w jednym i w drugim przypadku, pomóc mogą badania konkurencji. Te zlecone do firm specjalizujących się w researchu są dość kosztowne. Jednak niektóre informacje…

Czym różni się strategia od taktyki w marketingu medycznym?

W marketingu pojawia się rozróżnienie pomiędzy pojęciami takimi jak strategia i taktyka marketingowa. Wielu ludzi jednak myli te pojęcia, przez co nie są w stanie zbudować odpowiednio funkcjonującego marketingu. Dzieje się dlatego, iż strony internetowe podają często informacje, które są ze sobą sprzeczne, nieprawdziwe lub niekompletne. Dodatkowo, coraz częściej skupiają się one bardziej na metodach…

Lekarzu, nie bój się pokazać ludzkiej twarzy

Kompetencje dobrego lekarza specjalisty nie ograniczają się wyłącznie do tzw. wiedzy twardej, czyli umiejętności rozpoznania i wyleczenia choroby lub fizycznego „naprawienia” ciała. Choć futuryści prognozują, że sztuczna inteligencja zastąpi kiedyś lekarzy z krwi i kości – na razie jednak, jeszcze jako pacjenci mamy do czynienia z normalnymi ludźmi i ludzkich cech też zwykle oczekujemy. Lekarz…

POEM to nie tylko wiersz, drogi Lekarzu

Internet to dzisiaj nie tylko największe źródło informacji, ale również jedno z najbardziej efektywnych narzędzi do pozyskiwania klientów. Łatwość w dotarciu do różnego rodzaju informacji, jak również opinii i odpowiedniego przyswajania reklam powoduje, że marketing cyfrowy stał się najlepszym medium dotyczącym reklamy. W wypadku marketingu medycznego, można powiedzieć, że Internet staje się dzisiaj pośrednikiem pomiędzy…

Poznaj najlepsze strony medyczne dla pacjentów

Jeśli zamierzasz wprowadzić na swojej stronie blog medyczny, powinieneś w pierwszej kolejności poznać ten rynek, zobaczyć, które strony cieszą się największą popularnością pacjentów i zastanowić się, co ich przekona, aby czytali właśnie Ciebie. Nie będziemy tutaj opowiadać o stronach skupionych na zdobywaniu ruchu organicznego z wyszukiwarki pod pretekstem katalogowania usług medycznych, bowiem ich działania bazują…

Jak prowadzić komunikację z pacjentem jako centrum medyczne?

Mały gabinet czy duża klinika – w każdym przypadku niezwykle istotna jest komunikacja z pacjentem. Większe centra medyczne z pewnością mają bardziej skomplikowane zadanie, bo trudniej o intymną atmosferę od samego początku. Poprawna komunikacja z pacjentem zależy tu od wielu czynników, które działając razem dają szansę na sukces. Jakie działania powinno prowadzić centrum medyczne, chcąc…

Skąd pacjentki mają wiedzieć, że jesteś dobrym ginekologiem?

Ginekologia to bardzo specyficzna dziedzina medycyny. Wymaga od lekarza nie tylko kompetencji i wiedzy, ale także wyjątkowego podejścia, kultury osobistej i utrzymania wręcz wzorowej relacji: lekarz-pacjentka.  Wieść o dobrym ginekologu – specjaliście najczęściej szybko się niesie. Dobra opinia to podstawa sukcesu gabinetu ginekologicznego.  Jednocześnie negatywne opinie mogą bardzo szybko pozbawić lekarza obecnych i potencjalnie przyszłych…

Jak promują się niepubliczne przychodnie w Katowicach?

Katowice to centrum dużej aglomeracji. Znajduje się tu sporo placówek medycznych i gabinetów. Jak w każdym większym skupisku ludzi, pacjenci w celu zdobycia informacji eksplorują najpierw internet. Wyszukiwane dane nie dotyczą wyłącznie podstawowych danych takich jak telefon kontaktowy czy adres, ale także opinii o samej placówce lub lekarzach tam przyjmujących. Jak na tym polu radzą…

Prowadź bloga i zdobywaj nowych pacjentów

Czym jest blog nie trzeba nikomu tłumaczyć. Biorąc pod uwagę najnowsze trendy marketingowe oparte na tworzeniu i publikowaniu wysokiej jakości treści jest to miejsce wręcz idealne do tego, aby robić to regularnie – najlepiej co kilka dni. Zalet bloga na stronie jest wiele. To narzędzie do komunikacji, marketingu ale też do edukowania pacjentów w wielu…