Podziel się tą treścią... Dzięki :)

W Polsce, przynajmniej trzy razy w roku składamy sobie życzenia. Najczęściej przed świętami Bożego Narodzenia, przed Wielkanocą i z okazji nadchodzącego Nowego Roku. Kultura składania życzeń w tym czasie zyskała charakter mocno komercyjny. Zmieniło się zupełnie podejście do tych tradycyjnie rodzinnych lub towarzyskich okazji.

Dziś dostajesz krótkie wierszyki, piosenki świąteczne lub kartki niemal od każdej firmy, z którą miałeś do czynienia. Podobnie jak kiedyś przy pomocy zwykłej poczty, dzisiaj życzenia trafiają na skrzynkę mailową, w mediach społecznościowych i  wiadomościach prywatnych. Oceniając to z zupełnie ludzkiego punktu widzenia: nikt nie ma czasu przeglądać tej sterty – inwazji wręcz komercyjnych życzeń. Nie oznacza to jednak, że powinieneś zrezygnować z cyklicznych okazji jakimi są międzynarodowe i polskie święta i okazje do kontaktu z klientami. Diabeł tkwi jednak w szczegółach jak to zrobisz.

Najważniejsze okazje w roku

Firmy właściwie wszystkich branż na całym świecie, co roku przed świętami Bożego Narodzenia dosłownie dwoją się, aby utworzyć taką kampanię świąteczną, która stanie się hitem przekazywanym przez internautów w sposób naturalny. To zdecydowany lider pośród wszystkich okazji jakie cyklicznie pojawiają się co roku. Wynika to z wielowiekowej tradycji i niejako wpisanej w DNA rodzinności tego święta.

Okres przedświąteczny to doskonały sposób na przyciągnięciem uwagi i zarażenie odbiorców przedświątecznym nastrojem. Dla sektora medycznego to szczególny okres, który można wykorzystać, ponieważ w największym stopniu kojarzy się ze zdrowiem, dobrobytem, ale także dobrocią, miłosierdziem i filantropią. Jakich wskazówek warto się trzymać, aby kampania była udana i angażowała odbiorców?

Tydzień po Bożym Narodzeniu nastaje druga bardzo mocna okazja do podsumowania i życzenia wszystkim udanego Nowego Roku. Zdecydowanie to także najmocniejsza okazja w roku dla osób, które  nie do końca identyfikują się z tradycją chrześcijańską.

Święta Wielkanocne to także dobry moment, kiedy przyroda budzi się do życia po zimie, a Ty znowu dostajesz okazje powiedzenia swoim pacjentom, że  o nich pamiętasz. Poza tym masz do dyspozycji jeszcze mnóstwo wszelkiego rodzaju Walentynek, Dni Kobiet, Chłopaków i innych corocznych świąt które warto użyć do promowania swojej marki medycznej.

Zacznij w odpowiednim czasie

Jeśli planujesz angażującą kampanię, wysyłaj sygnały w odpowiednim momencie. Nie ma chyba niczego bardziej irytującego dla odbiorców, jak epatowanie symbolami świątecznymi na 3, a czasem na 4 miesiące przed okresem świątecznym. Do perfekcji kalendarz świątecznych promocji opanowany jest przez sieci sprzedażowe. Święta trafiają do sklepów wielkopowierzchniowych mniej więcej w pierwszym tygodniu po dniu Wszystkich Świętych, czy też po Halloween w kulturze anglosaskiej. Zrób podobnie, jeśli planujesz działania świąteczne jako promocja swojej marki medycznej. Dla bardziej angażujących akcji wystarczający jest okres około 1,5 miesiąca przed świętami, natomiast same życzenia najlepiej dostarczać odbiorcom na kilka dni przed świętami. Dni między 1-szym a 10-tym listopada to zdecydowanie ostatni moment na zaplanowanie i rozpoczęcie działań jeśli chcesz zrobić coś więcej niż posłać pacjentom kartki poprzez maila.

„Mniejsze” święta można planować z krótszym wyprzedzeniem. Chyba że jest to na przykład 10 rocznica istnienia Twojego gabinetu. Wówczas możesz z tego zrobić prawdziwe święto na cały tydzień promocji

Zwróć uwagę na szczegóły

Zadbaj o to, aby na Twojej stronie internetowej pojawiły się świąteczne elementy. Spokojnie, strona nie musi, a nawet nie powinna wyglądać jak choinka, jednak warto zadbać, aby pojawił się na niej niewielki, graficzny element taki jak winiec bożonarodzeniowy lub kurczaczki wielkanocne. To znak dla internautów i pacjentów, że identyfikujesz się z nimi w przedświątecznej gorączce.

Zadbaj o szczegóły także w swoim gabinecie. Stroik, niewielka choinka lub lampki świąteczne to znak dla pacjentów, że także jesteś człowiekiem. Tego typu elementy umieszczaj mniej więcej na tydzień przed świętami lub nadchodzącą okazją

Zaangażuj się w akcję społeczną

Wydaje się, że okres przedświąteczny to szczególny czas, w którym wszyscy pamiętamy lub powinniśmy pamiętać o drugim człowieku. To właśnie w tym okresie tworzy się najwięcej zbiórek na rzecz potrzebujących w szerokim pojęciu tego słowa.

Gabinet lekarski, klinika lub inna placówka medyczna, najczęściej ma charakter lokalny i w tym obszarze najlepiej się poruszać. Zorganizuj zbiórkę na rzecz osób potrzebujących z Twojej miejscowości.

Niekoniecznie musi być to zbiórka ściśle związana ze świętami. Z ich okazji możesz np. zaangażować pacjentów do wpłacania pieniędzy na rzecz dzieci, których rodziców nie stać na wysłanie dzieci na ferie zimowe lub letnie wakacje. Nie zapomnij w jakiś symboliczny sposób nagrodzić swoich dobroczyńców – np. darmową wizytą lub zdjęciem na ścianie z podziękowaniami.

Utwórz serię świątecznych artykułów

Skupmy się na przykładzie Bożego Narodzenia. Właściwie cały grudzień kojarzy się z przedświąteczną gorączką. Jest to dobry czas, abyś mógł jako autorytet w dziedzinie zdrowia, publikować porady lub artykuły dotyczące utrzymania dobrej formy podczas świąt i po nich.

Tematyka może dotyczyć odżywiania, uniknięcia dolegliwości żołądkowych, rozsądku podczas świątecznych posiłków lub spędzania czasu w zdrowy sposób. Dostosuj charakter artykułów do swojej specjalizacji i raz lub dwa razy w tygodniu przez cały grudzień, publikuj i dystrybuuj swoje artykuły w formie tekstu lub zabawnych świątecznych infografik.

Zaangażuj swój zespół

W okresie przedświątecznym. Lubimy czuć się jak jedna wielka rodzina. Dobrze jest podkreślić więzi pomiędzy personelem. Może być to coś nieco większego – np. nagranie świątecznej piosenki lub życzeń w formie krótkiego filmu.  A może zdjęcie całej załogi w świątecznym otoczeniu, z użyciem np. mikołajowych czapek.

Pacjenci, którzy zaglądają do Twojego gabinetu, na pewno chętnie obejrzą zabawne zdjęcie, dodadzą komentarz lub zostawią „polubienie”. Takie sytuacje sprawiają, ze Ty oraz cały personel nabieracie nieco ludzkiej twarzy. Pacjent ma okazję zobaczyć Was w nieco innej, ale sympatyczniejszej, mniej zawodowej odsłonie.

Zorganizuj świąteczny konkurs na Facebooku

Dobrze zorganizowany konkurs, to jedno z lepszych narzędzi angażujących społeczność internetową. Jeśli np. jesteś stomatologiem, zorganizuj konkurs na zdjęcie najlepszego uśmiechu świątecznego…

Pamiętaj, że organizując tego rodzaju wydarzenie, w którym Twoi pacjenci udostępniają swój wizerunek, nagrody muszą być adekwatne. Może być to np. roczny voucher na niektóre usługi w Twoim gabinecie. W jakikolwiek sposób postanowisz wyróżnić osoby, które wygrają konkurs, postaraj się aby nagroda ta stanowiła rzeczywistą wartość dla pacjenta.

Świąteczny kalendarz dla pacjentów

Niektórzy powiedzieliby, że to dość archaiczny sposób na marketing. Z drugiej strony, prezent w materialnej, rzeczywistej formie przecież zawsze cieszy. Postaraj się, aby kalendarz miał charakter związany z Twoja specjalizacją.

Może jesteś ortopedą? zadbaj o zdjęcia i porady dla biegaczy lub sportowców. Jesteś ginekologiem? Umieść fotografie i treści dotyczące kobiecego zdrowia oraz bycia mamą, zwłaszcza po raz pierwszy w życiu.

Kalendarz powinien mieć delikatny charakter personalny. Wtedy jest szansa, że Twoi pacjenci to docenią.

Składając życzenia, dodaj motyw osobisty

Zwyczajne „Wesołych Świąt”, „Szczęśliwego Nowego Roku” lub „Radosnych świąt Wielkiej Nocy”  to zbyt mało, aby pacjent zechciał zwrócić szczególną uwagę na Twoje życzenia. Zwracając się do pacjentów w formie życzeń, dodaj coś osobistego.

Opowiedz jak Ty spędzasz święta lub jakie są Twoje wspomnienia związane z tym magicznym okresem. Jeśli nie chcesz iść w tą stronę, dodaj akcent lub szczegół związany ze zdrowiem lub Twoją specjalizacją.

Pacjenci z pewnością docenią fakt, że poświęcasz trochę czasu na to, aby przemyśleć swoje życzenia i skierować je wyłącznie do nich. To trudne, ale zdecydowanie warte zachodu. Jeśli choć część Twoich pacjentów zapamięta, że Ty o nich również pamiętasz w tak ważnych dniach, zdecydowanie częściej wybierze Twoją placówkę.

  •  
    2
    Udostępnienia
  • 2
  •  
  •  
  •