Podziel się tą treścią... Dzięki :)

Dobra strona internetowa to podstawa dla działań w Internecie i jeden z najważniejszych elementów dobrego marketingu. Zapewne zależy Ci na tym, aby była rzetelnie wykonana i spełniała trzy główne zadania.

Przede wszystkim powinna zawierać informacje – o usługach medycznych, przeprowadzanych badaniach, jak i o formie finansowania, a także notki dotyczące lekarza, pielęgniarek i ewentualnie reszty personelu.

Powinna również być łatwo dostępna, dlatego dobrze będzie, jeśli zadbasz o to, aby twoją stronę można było łatwo znaleźć w wyszukiwarce.

W tworzeniu witryny medycznej przyda się także łatwość w dostępie, czyli możliwość wygodnego otwierania jej na smartfonach, jak również zamieszczanie ciekawych wpisów, które pozwolą Ci zatrzymać, a nie utracić klientów.

WAŻNE PYTANIA DO WYKONAWCY WWW

Poniżej znajdziesz listę pytań, które możesz zadać potencjalnemu wykonawcy witryny, aby nie pominąć żadnego szczegółu, a także uniknąć ew. niedomówień.

Jak będzie wyglądał projekt graficzny strony?

Projekt graficzny to pierwszy element, o jaki należy zadbać przy tworzeniu witryny. Strona musi być przede wszystkim przejrzysta, a pacjent powinien mieć łatwość w poruszaniu się po niej. Z racji tego sprawdź czy w proponowanych projektach będzie menu prowadzące do poszczególnych podstron. Powinno być ono widoczne na każdej podstronie, najczęściej umieszczone w formie poziomego paska u góry ekranu. W nawigacji na stronach obowiązuje zasada trzech kliknięć. Polega ona na tym, że z danego miejsca do innego dowolnego miejsca na stronie powinno dać się przejść przy pomocy trzech kliknięć.

Czy strona będzie responsywna?

Responsywność to inaczej gotowość danej witryny internetowej do wyświetlania także na ekranach smarfonów czy tabletów, a nie tylko na monitorach komputerowych lub laptopach. Dane z 2017 roku wskazują na to, że 66% wejść na strony medyczne odbywało się za pomocą telefonów komórkowych. Oznacza to, że witryny responsywne dają Ci znacznie większe szanse na pozyskanie klientów.

Google oferuje krótki test online, za pomocą którego można sprawdzić czy strona została prawidłowo wykonana. Istnieje możliwość skontrolowania nie tylko wielkości szaty graficznej, ale również podglądu jak wygląda strona po zmniejszeniu do niższej rozdzielczości niż na monitorze komputerowym.
Pod koniec 2017 roku Google zapowiedział również, że strony nieresponsywne nie będą miały możliwości pojawiania się wyżej w wyszukiwaniach.

Co z systemem zarządzania treścią?

W skrócie CMS (ang. Content Management System), czyli System Zarządzania Treścią pozwala na swobodne edytowanie, dodawanie czy usuwanie zawartości strony internetowej. Dzięki temu osoba nie znająca tajników informatyki będzie w stanie swobodnie zarządzać treścią na swojej witrynie medycznej. Dodatkowo system ten pozwala na zamieszczanie plików graficznych, takich jak zdjęcia czy video.

Czy CMS powinien być oparty na open source, czy dedykowany?

Średnia „żywotność” stron internetowych, również w przypadku witryn medycznych, to około 3-4 lata. Po takim czasie zazwyczaj technologia zmienia się na tyle, iż użytkownicy szukają nowych rozwiązań. Ważne pytanie na jakie powinien odpowiedzieć Twój wykonawca strony medycznej brzmi:

„Czy będę miał możliwość powierzyć rozwój tworzonej strony WWW w przyszłości innej firmie, czy też zawsze już muszę zamawiać u Ciebie?”

W przypadku zarządzania treścią mamy do czynienia z dwoma rodzajami takiego rozwiązania: open source, który tworzy się wybierając gotowe już wtyczki i dodatki oraz system dedykowany, oparty na pomyśle i rozwiązaniach twojego pomysłu.

System open source wiąże się z pewnymi ograniczeniami jakimi są utrudnienia związane z modyfikacją istniejących rozwiązań, jednak w zamian za to daje większe perspektywy na przyszłość, ponieważ nie ogranicza się do wyboru jednego usługodawcy – pracuje nad nim dziesiątki tysięcy programistów, dzięki czemu wciąż się rozwija.

Natomiast system dedykowany zakłada możliwość powstania i funkcjonowania strony w 100% według twojego pomysłu, jednak wiąże on również na stałe z danym programistą. Dodatkowo jego wybór równa się z większymi kosztami.

Czy jest możliwość optymalizowania strony zgodnie z zasadami SEO?

SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli Optymalizacja dla Wyszukiwarek Internetowych to system pozwalający na umieszczanie strony internetowej wyżej w wynikach wyszukiwania. Aby jednak taka optymalizacja została zachowana należy zwrócić uwagę na kilka elementów w procesie edycji lub tworzenia nowej witryny. Listę tych warunków należy z pewnością uzgodnić z wykonawcą witryny.

Kolejne pytanie na jakie powinien znać odpowiedź Twój wykonawca strony medycznej to:

„W jaki sposób zapewnisz zgodność strony WWW z obecnymi standardami SEO?”

Słowa kluczowe

To wyrażenia składające się od 2 do 5 wyrazów, dopasowane do treści twojej strony, odpowiadające możliwym frazom wpisywanym w wyszukiwarkę przez pacjentów. Po wybraniu słów, dokładnie opisujących specyfikę twojej witryny, warto sprawdzić ich popularność wpisując w wyszukiwarkę Google. Dodatkowo możesz również użyć Google Keyword Planner, darmowego narzędzia, które pomoże ci w doborze innych słów kluczowych, które możesz użyć. W przypadku witryny internetowej, powinna być wyposażona w narzędzia do optymalizowania poszczególnych podstron pod kątem słów kluczowych na jakich Ci zależy.

Szybkość, jeszcze raz Responsywność, URL-e i Zdjęcia

Strona powinna ładować się szybciej niż 4 sekundy, w innym wypadku należy zmienić hosting na szybszy. Powinna być responsywna, o czym była mowa wyżej. Wspominam o tym ponownie ponieważ przy jej projektowaniu warto zadbać o optymalizację obrazków na urządzenia mobilne, które z reguły mają dużo wolniejsze łącza niż urządzenia stacjonarne. Adres URL powinien być przejrzysty i nie zawierać zbędnych znaczków „%” bądź „&”. Ważne jest również aby zdjęcia były odpowiednio zoptymalizowane do treści, jak również zawierały w opisie odpowiednie słowa kluczowe.

Świetny test szybkości online który pokazuje przy okazji wszystko co wpływa na czas lądowania strony i pozwala zidentyfikować „wąskie gardła” serwisu internetowego znajdziesz tutaj.

Podsumowanie

Jeśli zależy Ci na efektywnym pozyskiwaniu pacjentów, powinieneś zadbać o wybór odpowiedniego wykonawcy swojej witryny medycznej. Przy wyborze kieruj się poradami opisanymi wyżej, mniej swoją wizję, ale także bądź otwarty na nowe rozwiązania.

Szerzej o głównych elementach, jakie wpływają na wybór wykonawcy WWW pisałem kilka miesięcy temu. Znajdziesz tam również gotowy do pobrania poradnik w PDF-ie.

  •  
    6
    Udostępnienia
  • 6
  •  
  •  
  •