Jak to działa?

Ustawa z 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. nr 112, poz. 654 z późn. zm.) przewiduje ze podmiot wykonujący działalność leczniczą w Polsce (czyli lekarz, rehabilitant, lub na przykład pielęgniarka) podaje do wiadomości publicznej informacje o zakresie swojej działalności i typach udzielanych działań leczniczych. W ustawie wyraźnie zaznaczono, że forma tych publicznych informacji nie może nosić znamion reklamy. Jakkolwiek czym jest sama reklama nie jest do końca zdefiniowane.

Co na pewno wolno publikować

Dozwolony zakres informacji jakie można upublicznić to:

  • Imię i nazwisko lekarza
  • Rodzaj świadczonej praktyki zawodowej
  • Tytuł zawodowy, lub naukowy
  • Numer telefonu
  • Numery telefonów informacyjnych
  • Adres gdzie świadczone są usługi
  • Szczegółowe uprawnienia, węższe uprawnienia medyczne - specjalizacje
  • Cenniki oraz informacje o przyjmowanych sposobach płatności.

Problem polega na tym, że nie jest określona wyraźna granica: co jeszcze jest dopuszczalne w „legalnej reklamie”, a czego publikować nie wolno. Lekarz z pewnością nie może pisać o sobie jako np. o „najlepszym chirurgu naczyniowym w mieście”, ani też obiecywać pacjentom wyleczenia konkretnych chorób na poziomie wstępnej informacji.

Marketing pozareklamowy dla lekarzy

Prowadzimy działania marketingowe zwiększające prawdopodobieństwo dotarcia do osób, które mogą się zdecydować na skorzystanie z usług Twojego gabinetu. Strategię zazwyczaj opieramy na dotarciu do właściwej grupy docelowej pacjentów z profilowanym komunikatem. Przede wszystkim jednak skupiamy się na realizacji celów biznesowych naszych Klientów.

Więcej o strategii marketingu medycznego dowiesz się TUTAJ.

 

Tworzenie stron gabinetów lekarskich

Internetowy marketing dla lekarzy wymaga miejsca gdzie będziesz publikować najważniejsze informacje. Nie wszyscy lekarze w Polsce mają własne strony internetowe. Niektórzy korzystają z wizytówek lub prostych wpisów katalogowych. To absolutne minimum, jeśli chcesz opublikować cokolwiek na swój temat w sieci. Jednak dla prowadzenia skutecznej kampanii informacyjnej to stanowczo  zbyt mało. Tworzymy serwisy WWW dla placówek medycznych takich jak gabinety lekarskie, poradnie i kliniki, szpitale.

Więcej szczegółów o kreacji witryn internetowych znajdziesz TUTAJ.

 

Wysokie pozycje w wyszukiwarce

Jedną z mocnych taktyk dla pozyskania nowych pacjentów do gabinetów lekarskich jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Jest to technika nie tylko wyjątkowo skuteczna, lecz pozostaje w zgodzie z prawem oraz regułami korporacyjnymi medyków. Pacjent, który sam odnalazł informację o gabinecie lekarskim nie jest kuszony reklamą. Przeprowadzamy audyty SEO dla WWW i prowadzimy kampanie pozycjonowania mające na celu pozyskanie większej ilości ruchu organicznego na stronach placówki.

Więcej na temat detali odnośnie pozycjonowania stron medycznych znajdziesz TUTAJ.

Inne legalne taktyki dotarcia do pacjenta

Współczesny marketing pozwala na skorzystanie z ogromnej ilości kanałów dotarcia do klienta – pacjenta. Możemy to zrobić praktycznie bez użycia reklamy usług medycznych. Prowadzimy bardzo zróżnicowane kampanie informacyjne bez naruszania zasad. Wszystko w konkretnym budżecie uzgadnianym w cyklach miesięcznych z naszymi Klientami.

Jeśli prowadzisz gabinet, poradnie lub klinikę zadzwoń i zapytaj o więcej szczegółów. Dobierzemy właściwą strategię dla Twojej placówki medycznej bez naruszania obowiązujących reguł.

Chcesz, aby nowi pacjenci do Ciebie dzwonili?

Zadzwoń najpierw Ty do nas:

781 881 900

lub skontaktuj się z nami, wysyłając swoje dane kontaktowe.
Odpowiadamy zwykle w tym samym dniu.