Podziel się tą treścią... Dzięki :)

Idealna strona WWW dla lekarza

Rynek usług medycznych w ostatnich latach bardzo się zmienił. Lekarze wiedzą już, że dobra poczta pantoflowa nie wystarczy i aby funkcjonować na rynku medycznym, trzeba pozwolić  pacjentom znaleźć i poznać siebie przez internet. Pierwszą i najważniejszą rzeczą jeśli chcesz zaistnieć w internecie jest strona internetowa. Idealna witryna powinna nie tylko spełniać funkcję informacyjną. Oto najważniejsze cechy, jakie moim zdaniem powinna mieć strona internetowa lekarza.

Responsywność

Internauci coraz częściej wyszukują potrzebne informacji w swoich smartfonach. Od początku roku 2017 już znacznie powyżej 50% wejść na strony medyczne odnotowanych przez Analytics. Responsywna strona internetowa to nie luksus, a konieczność.

Witryna internetowa powinna prawidłowo wyświetlać się na wszystkich urządzeniach – komputerach, tabletach i smartfonach. Dla pacjenta ważne jest, aby w każdej chwili i z dostępnym mu urządzeniem mógł znaleźć potrzebne informacje. Google także zaleca responsywność stron, co przyczynia się do zdecydowanej poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania.

Ergonomia

Internauci mają do dyspozycji miliardy stron internetowych i jeśli będą mieć problem z odszukaniem potrzebnych informacji u Ciebie – bardzo szybko zamkną stronę i pójdą  dalej. Strona powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby pacjent po wejściu na nią, nie miał żadnego problemu ze znalezieniem podstawowych informacji. Ważne są na pewno

  • godziny otwarcia gabinetu,
  • lokalizacja czy dane kontaktowe
  • mapka dojazdu do placówki

Powinny być wyeksponowane i widoczne bez zbędnych poszukiwań i wysiłku. Dobra nawigacja to klucz do sukcesu. Jeśli pacjent będzie mógł szybko znaleźć potrzebne mu dane, jest spora szansa, że skorzysta z Twoich medycznych usług.

Zawartość strony

Co może być ważne dla pacjenta, który szuka specjalisty?
Powinny się tam znaleźć dane dotyczące prowadzonej praktyki, w tym:

  • Pełna oferta usług z uwzględnieniem zastosowania nowych opcji leczenia oraz technologii.
  • Aktualny skład personelu
  • Certyfikaty lekarskie – pacjent będzie wiedział już na etapie przeglądania strony, że ma do czynienia ze wykwalifikowanym specjalistą.
  • Opinie pacjentów – użycie dowodu społecznego czyni specjalistę bardziej wiarygodnym.
  • Cennik – a przynajmniej przedział cenowy za konkretny zabieg lub usługę medyczną. Nie zawsze jest możliwość precyzyjnego wycenienia usługi, bo skala problemu może być różna. Warto jednak dodać przedziały cenowe, aby pacjent wiedział jakich kosztów ma się spodziewać, zanim zdecyduje się na wizytę.
  • Wspomniane już w poprzednim punkcie aktualne dane kontaktowe oraz lokalizacyjne. Warto także pomyśleć o możliwości zadzwonienia bezpośrednio ze strony internetowej. Ta opcja może być pomocna zwłaszcza tym pacjentom, którzy poszukują informacji korzystając ze smartfona.
  • Wersje językowe – nie każda praktyka lekarska tego wymaga, jednak w dobie rozwijającej się turystyki medycznej warto stworzyć co najmniej dwie wersje językowe strony. Pamiętaj, żeby aktualizować dane we wszystkich wersjach.
  • Zdjęcia – obrazki wpływają na lepszą czytelność strony. Muszą być adekwatne do tematu, o stonowanej kolorystyce i możliwie wysokiej rozdzielczości.

Wizerunek a kolorystyka stron medycznych

Strona internetowa to najczęściej pierwsza forma kontaktu z pacjentem. Jeśli witryna jest chaotyczna, nieestetyczna i przestarzała – pacjent z dużym prawdopodobieństwem będzie szukał wśród konkurencji. Strona powinna nie tylko służyć informacji, ale także w pewnym sensie „sprzedawać” wizerunek. Lekarz to bardzo odpowiedzialny zawód. Dlatego Twoja strona powinna przede wszystkim cechować się nieskazitelnością.

Począwszy od poprawnej polszczyzny, po kolorystykę. Czy wyobrażasz sobie serwis WWW stomatologa, który razi intensywnością kolorów – czerwienią lub żółcią? Ja też nie. Nie oznacza to, że strona powinna być wyłącznie w bielach. Ważne jest zachowanie umiaru – stonowanie oraz kolorystyka współgrająca z branżą. Kolory także dają pewien przekaz, dlatego warto uwzględnić:

  • Kolory podstawowe – biele jako podstawa. Sugerują bezpieczeństwo, zaufanie oraz higienę. Biele mogą mieć różne odcienie  zarówno ciepłe (np. kość słoniowa) jak i zimne (bladoniebieski) i nie zawsze musi to być biel w najczystszej postaci.
  • Kolory uzupełniające – strona oczywiście nie może być wyłącznie biała, dlatego warto uzupełnić paletę o dodatkowe kolory. Jeden dodatkowy odcień zwykle w zupełności wystarczy. Bezpiecznymi odcieniami zawsze będą błękity. Kojarzą się ze spokojem, powagą, ale też z witalnością życiową. Drugim dobrym kolorem dla strony lekarza może być zielony, dobrze kojarzący się z naturą, ekologią. Zielony nie męczy oczu, dlatego pacjent podświadomie będzie miał ochotę pozostać na stronie dłużej. W niektórych specjalizacjach można także użyć jasnego różu. Ten kolor jednak zarezerwowany jest głównie dla dziecięcych usług medycznych. Można go użyć w projektowaniu strony dentysty dziecięcego lub na stronach kliniki położniczej. Kolor różowy charakteryzuje się „słodyczą” i kojarzy z rozkosznymi maluchami, dlatego w takich wypadkach jest jak najbardziej na miejscu.

Kolory na stronie lekarza

Kolory na stronach lekarza

Powyższa kolorystyka stron medycznych stosowana jest najczęściej. Taki układ barw nie wynika z chwilowego trendu, a bardziej z pewnej konwencji.

Dobra witryna internetowa powinna przede wszystkim spełniać funkcję informacyjną oraz biznesową – czyli celem jest wspieranie gabinetu w poszukiwaniu nowych pacjentów. Źle zaprojektowana, chaotyczna, pozbawiona aktualnych informacji może realnie zaszkodzić wizerunkowi. Oryginalność trzeba podkreślać bardzo subtelnie, a przede wszystkim skupić się na informacji i udokumentowaniu fachowości.

  •  
    1
    Udostępnij
  • 1
  •  
  •  
  •