Podziel się tą treścią... Dzięki :)

Marka gabinetu dentystycznego

Wszechogarniające morze przeciętności i identyczności jest zmorą wielu gabinetów. Wielu pacjentów odwiedzających gabinety dentystyczne, nie jest w stanie nawet przypomnieć sobie nazwiska swojego stomatologa, nie mówiąc już o uzasadnieniu dlaczego właściwie cenią tego konkretnego specjalistę. Zastanów się, czy chcesz być jednym z wielu nierozpoznawalnych, kolejnych dentystów. Tutaj przeciętność nie popłaca.

Budowanie marki jest procesem czasochłonnym i długofalowym, jednak finalnie przynoszącym bardzo konkretne efekty

Wielu pacjentów odwiedza swojego dentystę z przyzwyczajenia, zakładając, że dentysta to dentysta – każdy jest podobny, oferuje podobne usługi i ma porównywalne podejście do pacjenta. Taki kierunek myślenia nie jest winą pacjentów, tylko stomatologów, którzy nie dbają o utrwalenie swojej marki w ich świadomości. Czy istnieje dentysta, który powie o sobie, że jest zupełnie przeciętnym specjalistą? Każdy z pewnością będzie miał coś ciekawego do powiedzenia na temat nie tylko swojej praktyki ale również umiejętności. Oto najważniejsze powody, dla których branding jest ważny dla stomatologa:

Przypadkowość kontra marka

Marka zaczyna się od pomysłuBudując swój brand, przede wszystkim masz kontrolę nad swoim wizerunkiem. Postrzeganie Twojego gabinetu nie jest dziełem przypadku, zlepku jakichś tam opinii a logotyp nie jest pierwszą lepszą kompozycją dowolnych plam. Faktycznie już od początku działania to Ty decydujesz, który rodzaj usług jest najlepszy dla Twoich pacjentów. Masz także wpływ na to, czy gabinet postrzegany jest jako przyjazny dzieciom i czy obsługa w nim jest najwyższej jakości. Zwracając uwagę na szczegóły i spójnie prowadząc strategię, prowadzisz do stworzenia ogólnego obrazu swojej marki w świadomości pacjentów.

Marka gabinetu dentystycznego zaczyna się w Twojej głowie

Wartość wizerunkowa a wartość finansowa

Prowadzisz prywatną praktykę stomatologiczną, bo chcesz uzyskiwać realne korzyści finansowe dla siebie, na rozwój firmy i dla swoich pracowników. Wyraźny, rozpoznawalny brand pozwoli Ci utrzymywać ceny usług na satysfakcjonującym poziomie, bo:

  • Pacjenci korzystając z usług gabinetu, który ma wyraźny i rozpoznawalny brand chętniej płacą za usługi, ponieważ mają mniejsze poczucie ryzyka. Pacjenci wiedzą, że gabinet z ugruntowaną marką ma zbyt wiele do stracenia, aby oferować kiepskie usługi.
  • Pacjent to też konsument, który lubi utożsamiać się z rozpoznawalną i dobrą marką. Czasem konsumenci wydają więcej na produkt tylko dlatego, że jest on tej ani inne marki. Nie bez powodu ludzie wydają naprawdę duże pieniądze np. na samochody takie jak Mercedes czy Tesla Mogliby kupić model innej, tańszej marki, ale decydują się właśnie na ten. Pośród dóbr luksusoowaych lub wysoko-kosztowych nie działa to na zasadzie „samochód to samochód – ważne, że jeździ’. Podobnie jest z sługami dentystycznymi. Czy nie chciałbyś, aby pacjenci mieli w świadomości, że Twoja marka oznacza także dla nich prestiż i warto za usługę zapłacić nieco więcej?

Mocna marka gabinetu dentystycznego to szansa uzyskania sprofilowanych pacjentów

implanty zęboweZnasz to przysłowie „jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”? Dobra marka nie próbuje pozyskać pacjentów na wszystkie możliwe usługi dostępne w ofercie. Rozpoznawalny gabinet zawsze pozycjonuje się na konkretny rodzaj usług, choć inne oczywiście także ma w ofercie. W świadomości pacjentów wywołuje to konkretne skojarzenia np. gabinet X zakłada świetne licówki, gabinet Y jest przyjazny seniorom i doskonale radzi sobie z protetyką, a gabinet Z to cudowne miejsce dla dzieci. Gabinety dentystyczne o mocnej lokalnej marce często także profilują się wokół usług wysokomarżowych jak implantologia. Pomyśl o tym. Pacjent decydujący się na wstawienie implantu już i tak jest gotowy na wydanie pokaźnej kwoty, choćby z uwagi na cenę samego materiału. Jest tu zatem również miejsce na promowanie porządnej marki gabinetu lub nawet centrum dentystycznego.

Marka to obietnica i deklaracja

Dobrze ale czego. Jakości usług, rzetelności, dobrej obsługi. Pacjent, który decyduje się przyjść do Ciebie przyciągnięty rozpoznawalną marką ma pewne oczekiwania, które mu obiecujesz budując swój brand. Jeśli się nie zawiedzie, z pewnością odwiedzi Twój gabinet i poleci go innym, potrafiąc jednocześnie uargumentować dlaczego warto do Ciebie przyjść.

Branding daje przewagę konkurencyjną

W każdej branży rozpoznawalny, dobrze kojarzący się brand daje przewagę konkurencyjną. Wystarczy spojrzeć na jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie: Coca Colę oraz naszą rodzimą markę: Hoop Colę lub inne „narodowe cole”, takie jak niemiecka Afri-Cola czy hinduska Go-Cola. Choć z pewnością są entuzjaści rodzimych marek, tak nie oszukujmy się – przez długi czas nie będą miały szans zająć miejsca Coca-Coli czy też Pepsi ani pod względem wizerunkowym ani sprzedażowym. Abstrahuję tutaj od kontekstu zdrowych zębów i coli 🙂

Podobnie jest na rynku usług medycznych. Mocna rozpoznawalna marka powoduje, że pacjenci automatycznie będą porównywać Twój gabinet z innymi, działającymi lokalnie.

Konsumenci chętniej polecają markę, którą lubią i której można zaufać

Jednak jeśli ta marka praktycznie nie istnieje, to właściwe co mają polecać. Największe światowe marki mają nie tylko swoich lojalnych klientów, ale w skrajnych przypadkach można mówić o „wyznawcach”. Inne przykłady z branży IT to choćby produkty Apple. To właśnie genialnie prowadzona strategia marketingowa sprawiła, że użytkownicy iPadów, MacBooków oraz wszelkiego sprzętu z jabłuszkiem stanowią niejako sektę wyznawców religii. Od klientów innych marek sprzętu komputerowego zdecydowanie odróżnia ich przekonanie, że kupowanie czegokolwiek innego zwyczajnie nie ma sensu. Zgodzisz się ze mną?

Dobry brand motywuje pracowników

Obietnica dana z pomocą brandu musi zostać spełniona –  w przeciwnym wypadku, pacjent szybko ucieknie do konkurencji. Jednym z ważnych elementów sukcesu jest wykwalifikowany personel. Kiedy marka jest dobrze kojarzona i rozpoznawalna, powoduje dumę z bycia częścią sukcesu. Rozpoznawalny brand motywuje i podnosi morale pracowników.

Tworzenie własnej, niepowtarzalnej marki to proces długofalowy, ale tez niezbędny jeśli chcesz aby Twój gabinet stomatologiczny się rozwijał. Sam odpowiedz sobie na pytanie czy wolisz kontrolować i prowadzić swój wizerunek czy pozostawisz do przypadkowi?

Naszą pasją jest Medyczny Marketing. Tworzymy strategie marketingowe oraz skutecznie pomagamy naszym klientom: gabinetom lekarskim i dentystycznym wprowadzić i umocnić ich marki na rynku. Dzięki temu, nie tylko podniesiesz wartość firmy medycznej, ale jej zasięg działania będzie znacznie szerszy,  a w poczekalni spotkasz pacjentów z zupełnie innych rejonów Polski.

  •  
    1
    Udostępnij
  • 1
  •  
  •  
  •