Pisanie na stronach medycznych

Witryna medyczna gabinetu lub poradni lekarskiej to w rzeczywistości serwis pierwszego kontaktu. Zanim pacjent zadzwoni i o cokolwiek zapyta, zazwyczaj ma już szansę dowiedzieć się o najbardziej interesujących go sprawach ze strony. Co na pewno musi być na Twojej stronie WWW? Przede wszystkim dane kontaktowe, czyli:

  • Imię i nazwisko, tytuł naukowy
  • Specjalizacja, ewentualnie podspecjalizacja
  • Zakres leczenia, badań jakie można odbyć na miejscu
  • Adres, telefon , email
  • Mapka dojazdowa – zwłaszcza, jeśli miejsce nie jest powszechnie znaną kliniką

Poza tym warto także umieścić: skany certyfikatów potwierdzających zdobyte umiejętności w specjalizacjach, cenniki – to ważne, aby pacjent wiedział, na jaki wydatek ma być gotowy przychodząc do gabinetu lub kliniki. Dla większych zakładów leczniczych warto także podawać skład personelu mającego bezpośrednią styczność z pacjentem. Dzięki temu poradnia przestaje być hermetyczną lecznicą, a staje się miejscem gdzie pracują konkretni ludzie – nazwani z imienia, nazwiska i roli jaką pełnią w obsłudze pacjenta.

Ale jest jeszcze coś…

Posiadanie własnego serwisu WWW daje o wiele szersze możliwości. Używając ich można odczarować mit niedostępnego „pana Doktora”. Strona umożliwia także dzielenie się uniwersalnymi treściami, jakie są zgodne z systemem Twoich wartości. Warto je zakomunikować.

Blogowanie może przynieść wiele korzyści zarówno pacjentowi, jak i osobom zaangażowanym w proces kreacji. Warto tutaj pamiętać, żeby publikując jakąkolwiek treść przeznaczoną dla pacjenta, pisać ją w sposób, w którym to właśnie pacjent będzie w samym jej centrum.

Pisanie na stronach medycznych – po co to robić?

  • Porady na temat zdrowia. Możesz w przystępny dla pacjentów oraz internautów sposób pokazać, w jaki sposób dbać o siebie, aby zachować zdrowie lub wspomagać walkę z chorobami, które ich dotykają. Ty dajesz coś od siebie, dzielisz się wiedzą, a odbiorcy mają szansę poczuć  bezinteresowną troskę udzielaną niejako pro publico bono.
  • Dla budowania relacji. Dodawanie wartościowych tekstów dotyczących zdrowego stylu życia lub dbania o zdrowie – czyli czegoś, co dotyczy każdego z nas, to doskonały sposób na utrzymanie kontaktu z obserwującymi w mediach społecznościowych. Świetnie działa publikowanie zajawek do tych treści w platformach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze lub Google Plus.
  • Lepsze pozycjonowanie. Systematyczne dodawanie tematycznych treści na stronę dobrze wpłynie na pozycję strony w wyszukiwarce. Algorytmy i roboty Google’a są przychylne dla aktualizowanych stron z unikalnymi treściami.

O czym pisać na stronie medycznej?

Strona medyczna nie musi opierać się wyłącznie na treściach ściśle związanych ze specjalizacją lub  branżą. Oczywiście, tego rodzaju treści powinny być motywem przewodnim, jednak jest sporo tematów dość luźno powiązanych z medycyną, które możesz wykorzystać w swoim blogu:

  • Aktualności – co ważnego zmienia się u Ciebie. Może musisz podnieść cenę w cenniku, może chcesz to uzasadnić, a może masz promocję na jakiś zabieg – opisz jakie korzyści zdobędzie pacjent jeśli z niej skorzysta
  • Statystyki i raporty – dotyczące zachorowań, przeprowadzonych w danym roku zabiegów leczniczych, porównania z ubiegłymi latami – i inne informacje, do których masz wiarygodne źródło. Pacjenci dotknięci konkretnym problemem często szukają także takich informacji.
  • Profilaktyka – o badaniach jakie należy robić, o aktywnościach, których należy unikać, o wpływie diety na dany problem i wiele innych, które będą wartościowym wkładem dla pacjenta lub internauty zainteresowanego tematem.
  • O zdrowym stylu życia – to w końcu zdrowe odżywianie i aktywność pomaga nam długo zachować zdrowie, więc wszelkie informacje z tym związane siłą rzeczy pasują do strony medycznej.
  • Światowe i polskie trendy – w leczeniu, w wykorzystaniu zabiegów.
  • Najnowsze badania i odkrycia naukowców, które być może zmienią przyszłość w danej specjalizacji. Tutaj ważne aby wyjść poza wysoce precyzyjne medyczne słownictwo – to w końcu blog, a nie recepta.
  • Fakty i mity na temat medycyny.
  • O dawnych i obecnych sposobach radzenia sobie z problemami medycznymi i chorobami.

To tylko niektóre z przykładów. Tematy, które wybierzesz na stronę powinny być choć luźno powiązane ze specjalizacją, którą reprezentujesz. Nie zapomnij także o ogólnych wartościach, które są Ci bliskie jako lekarzowi.

Kilka słów o słowach i innych treściach

Udostępniając autorskie treści, pamiętaj o kilku wskazówkach, które być może pozwolą Ci przyciągnąć czytelników:

  • Język. Blog to nieformalny sposób na przekazanie treści odbiorcom. Możesz wybrać nieco luźniejszą formę porozumiewania się z użytkownikami. Używanie zbyt dużej ilości niezrozumiałych terminów medycznych lub zbyt „fachowy” styl może zniechęcić odbiorców do przeczytania tekstu do końca.
  • Zdjęcia – do każdego wpisu dodaj przynajmniej jedno tematyczne zdjęcie. Dzięki temu tekst będzie bardziej czytelny.
  • Nagłówki – oddzielenie od siebie poszczególnych elementów tekstu ułatwia użytkownikowi wzrokowe poruszanie się po tekście. Ponadto, nagłówki wprowadzają wizualny i merytoryczny porządek w artykule.
  • Planuj. Stosuj harmonogram. Jeśli zaplanujesz dodawanie jednego tekstu tygodniowo, to trzymaj się tego. Wybierz jeden dzień tygodnia w którym będziesz dodawać tekst (np. poniedziałek) i staraj się aby znalazł się tam tego dnia. W ten sam sposób rozpowszechniaj teksty na portalach społecznościowych lub w newsletterach.

Blog może przynieść Twoje stronie internetowej mnóstwo korzyści. Jeśli nie masz czasu robić tego samodzielnie, zleć to profesjonalnej firmie, z którą zawsze możesz konsultować rodzaje publikowanych treści i ich rodzaje. Zadzwoń pod 781 881 900 i zapytaj o możliwości regularnej aktualizacji Twojej strony internetowej.