Podziel się tą treścią... Dzięki :)

Reklama przychodni lekarskich - Katowice

Katowice to centrum dużej aglomeracji. Znajduje się tu sporo placówek medycznych i gabinetów. Jak w każdym większym skupisku ludzi, pacjenci w celu zdobycia informacji eksplorują najpierw internet. Wyszukiwane dane nie dotyczą wyłącznie podstawowych danych takich jak telefon kontaktowy czy adres, ale także opinii o samej placówce lub lekarzach tam przyjmujących. Jak na tym polu radzą sobie katowickie przychodnie? Poniższe zestawienie dotyczy pięciu przychodni, losowo wybranych spośród dziesięciu najwyższych pozycji w Google.

Epione

Epione to sieć czterech przychodni zlokalizowanych w różnych częściach Katowic. Poradnia świadczy usługi zarówno w ramach wizyt prywatnych jak i w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. Nazwa przychodni jest skądinąd nietypowa. Epione to imię greckiej bogini ukojenia bólu. Choć nazwa może nie być zbyt łatwa do zapamiętania, to jest dość oryginalna i jako jedna z niewielu nie posiada końcówki lub przedrostka MED. Strona internetowa wygląda dość świeżo, przejrzyście i aktualnie. Jest responsywna – dopasowana do różnych urządzeń w tym mobilnych. Zawiera kilka podstawowych zakładek w tym „o nas”, „cennik” i „poradnie”. Na plus zdecydowanie można zaliczyć wyjście naprzeciw potrzebom pacjentów i umożliwienie rejestracji on-line (poprzez e-mail oraz rejestrację przez serwis – na razie jeszcze w wersji beta).

Życie i otoczenie strony

Strona jest aktualizowana, dodawane są relacje i fotorelacje z wydarzeń dotyczących życia przychodni i jej pacjentów.

Jeśli chodzi o obecność i promocję placówki w sieci poza stroną WWW z tym bywa różnie. Przychodnie funkcjonują w wielu spisach placówek medycznych takich jak swiatprzychodni.pl lub placowki.mp.pl. Firma Epione nie cieszy się najlepszą prasą ze względu na kontrowersje wokół wykupu jednej z przychodni oraz inwestycji na katowickim osiedlu Tysiąclecia. Są to jednak sprawy, które nie dotyczą bezpośrednio funkcjonowania przychodni. W ujęciu biznesowym nie powinny jej zaszkodzić. Natomiast jedną z większych wpadek wizerunkowych placówki, która w zasadzie została sprostowana był materiał lokalnej telewizji TVS o kobiecie, która zmarła przed przychodnią ponieważ nie udzielono jej pomocy. Sprawa miała miejsce ponad 5 lat temu i została dość mocno rozdmuchana przez użytkowników serwisu wykop.pl, jednak wciąż jej echa funkcjonują w internecie. Według sprostowań jakie pojawiły po tym materiale (został on usunięty), osobą, która udzielała pomocy, była właśnie lekarka przychodni. To jeszcze jeden dowód jak potężna i niszczycielska jest fala hejtu i sensacji. Obojętne jaka była prawdziwa historia – ludzie niesieni emocjami uwierzą w to co zechce mniej lub bardziej uczciwy wydawca. Ponadto, oprócz różnych opinii na forach lokalnych dotyczących lekarzy, rehabilitacji, szkoły rodzenia –  niewiele się dzieje w lokalnych wyszukiwaniach. Poradnie są widoczne jednak w TOP10 dla ważnych lokalnych słów kluczowych

Alfamed

Przychodnia Alfamed plasuje się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Strona jest dość prosta, ale wygląda nieco archaicznie. Na stronie znajdziemy podstawowe informacje o poradniach specjalistycznych, usługach, badaniach oraz dane kontaktowe. Rejestracja i szczegółowe informacje dostępne są tylko poprzez kontakt telefoniczny. Wydaje się, że przychodnia nie przywiązuje wagi do obecności w sieci. Oprócz istnienia danych placówki w spisach przychodni – właściwie nie dzieje się nic. Opinii na temat placówki jest kilka, raczej pozytywnych. Pacjenci chwalą przychodnię za sprawność i szybkość obsługi. Informacje w sieci choć dotyczą poradni w Katowicach nieco mieszają się z inną przychodnią funkcjonującą pod podobną nazwą w innym regionie Polski. Przychodnia posiada profil na Facebooku, jednak nie jest on zbyt często aktualizowany i nie dzieje się tam zbyt wiele. Placówka wydaje się mieć potencjał, zupełnie nie wykorzystany w internecie jak do tej pory.

Centrum Medyczne Signum

Placówka posiada dość prostą, ale estetyczną stronę internetową. Witryna jest przejrzysta, jednak wydaje się, że posiada zbyt mało szczegółowych danych. Dość trudne jest tu odnalezienie informacji o pełnym zakresie usług poradni specjalistycznych. Pomimo tego, Signum dość ładnie się wyróżnia na tle innych pod kątem nacisku informacyjnego na usługi, które nie są świadczone przez wiele innych podobnych miejsc. Taką usługą jest „Certyfikowane centrum medycyny podróży” specjalizujące się w szczepieniach przeciwko chorobom tropikalnym lub np. profilaktyce przeciwmalarycznej.

Dość ciekawym rozwiązaniem jest zakładka „Pogromcy zdrowotnych mitów” gdzie umieszczono wypowiedzi lekarzy tamtejszej poradni dotyczące popularnych faktów i mitów medycznych. Jest to z pewnością nieco inne, świeższe spojrzenie na funkcjonowanie w sieci. Placówka posiada profil na Facebooku, który nieźle funkcjonuje, jest często aktualizowany i jest miejscem w którym także pacjenci wyrażają swoje opinie o usługach.

Na stronie możemy także w prosty i przejrzysty sposób umówić wizytę, co z pewnością jest plusem także dla nowych pacjentów.

W sieci nie znajdziemy zbyt wielu osobliwych informacji. Jak w przypadku innych przychodni – informacje o danych w popularnych spisach przychodni. Na uwagę zasługuje wywiad właścicieli placówki zamieszczony w serwisie magazynplace.pl, interesująco przedstawiona historia sukcesu placówki

Medyczne Centrum specjalistyczne Poli-Med

Poli-Med to dwie przychodnie, które od lat funkcjonują na terenie Katowic. Strona internetowa placówki pod względem estetycznym nie jest najlepsza i widocznie została stworzona już dobre lata temu. Zawartość strony zawiera podstawowe informacje dotyczące lekarzy,  personelu, rzadko aktualizowane treści zakładki „aktualności” oraz zakładki „o nas”. Część z istniejących działów WWW właściwie nie zawiera żadnych konkretnych informacji jak np. zakładka „dla pacjenta” lub zaznaczona na czerwono „Szczepienia ochronne i medycyna podróży” w której znajdziemy jedynie link do anglojęzycznej strony tematycznej. Jest natomiast możliwość rejestracji on-line, która dla pacjenta wydaje się być dość intuicyjna. Na stronie jest także możliwość anonimowego wysłania opinii.

 

 

Ponadto, w sieci poza stroną niewiele można znaleźć informacji, które widocznie sugerowałyby dbanie o wizerunek. Jest kilka opinii na ogólnych forach – niezbyt pochlebnych oraz tradycyjnie dane w spisach przychodni. Placówka nie posiada profilu na Facebooku.

Medimar

Medimar to przychodnia funkcjonująca na katowickim Brynowie. Wizualnie, strona internetowa nie wygląda ani estetycznie ani schludnie. Jak można od razu poznać, po niezmienionej faviconie – została postawiona na WordPressie, co nie jest wadą, jednak w tym wypadku mamy do czynienia z mocnym niedopracowaniem. Na stronie głównej widać przede wszystkim mapki Google’a oraz wtyczkę Facebooka. Sama zawartość strony wydaje się posiadać wszystkie niezbędne informacje, choć o szczegóły można dopytać tylko poprzez kontakt telefoniczny. Przychodnia nie oferuje możliwości rejestracji on-line. Na stronie znajdziemy podstawowe informacje dotyczące pełnego zakresu usług i badań specjalistycznych. Z danych tam umieszczonych można wywnioskować, że placówka mocno specjalizuje się usługach stomatologicznych. Reklama przychodni lekarskich Katowice nie są tutaj wiodącym miastem z Polsce, choć i tak jest lepiej jak kilka lat temu

W sieci niewiele jest informacji o placówce. Założony w 2011 roku profil na Facebooku posiada jeden wpis z tamtego okresu. W internecie opinii pacjentów jest niewiele, a jeśli już się pokazują, to nie są zbyt pochlebne. Oprócz kilku wpisów w spisach przychodni oraz kilku negatywnych komentarzy – przychodnia właściwie nie istnieje  w przestrzeni wirtualnej. A szkoda, bo placówka wyraźnie ma aspiracje do specjalizowania się w konkretnej dziedzinie.

Reklama przychodni lekarskich Katowice

Dbałość o wizerunek w internecie, kontrola nad opiniami i wychodzenie naprzeciw potrzebom pacjentów, widać właściwie na pierwszy rzut oka. Czasem całkiem dobre placówki tracą pacjentów, którzy nie potrafią znaleźć ważnej informacji zachęcającej do wizyty. Katowice oraz aglomeracja śląska to obszar z ogromnym potencjałem. Zanim pacjent wyjdzie z domu, chce się dowiedzieć czegoś o przychodni lub specjalistach, którzy w niej pracują. Jeśli mu to umożliwisz – jest duża szansa, że przyjdzie właśnie do Ciebie. Ten krótki przegląd katowickich poradni może uświadomić nam jak wiele jeszcze jest do zrobienia. Z pewnością będziemy sprawdzać jak wyglądają inne duże rynki lokalne w Polsce i chętnie Wam zaprezentujemy nasze spostrzeżenia.

Zobacz także: stomatologia na krakowskim rynku medycznym.

 

  •  
    6
    Udostępnienia
  • 6
  •  
  •  
  •