Podziel się tą treścią... Dzięki :)

Wprowadzenie RWD jako metoda na poprawę SEO

Rok 2018 przynosi sporo zmian w podejściu do pozycjonowania stron WWW. Już dawno minęły czasy zabawy w ciuciubabkę z wyszukiwarką. Google potrafi świetnie odróżniać nie tylko realną treść od spamu, czy oceniać jakość linków zewnętrznych. Umie także coraz lepiej badać zachowanie użytkownika na poszczególnych podstronach.

Od roku 2015 wdrażany jest także mechanizm machine rearning. To wszystko sprawia, że klasyczne techniki SEO, które jeszcze kilka lat temu pozwalały na sprytne „umieszczanie” stron wysoko w wynikach odchodzą do lamusa. Dzisiaj nie wchodzą w grę żadne tanie tricki, linkowanie strony z tysięcy darmowych katalogów, tworzenie stron zapleczowych o kiepskiej wartości.

Walka o dotarcie i utrzymanie na szczycie wyników zapytań w Google i pozyskanie ruchu organicznego z wyszukiwarki wymaga dzisiaj szeregu działań na wielu frontach. Poniżej znajdziesz najnowsze i sprawdzone trendy, na jakie trzeba zwrócić uwagę, aby docierać na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Treść na stronie

Powinna być przydatna i nastawiona bezpośrednio na potrzeby Twojego klienta – w tym przypadku: pacjenta. Planując tworzenie treści na poszczególne podstrony znajdź za pomocą Google Plannera lub innego narzędzia grupę słów kluczowych. Wybierz po kilka z nich (raczej po 2-3 niż po 10 na stronę) zwracając uwagę na konkurencyjność i popularność. Jeśli nie wiesz co wybrać – trzymaj się raczej fraz średnio konkurencyjnych i nisko konkurencyjnych.

Pamiętaj, że wybrane słowa powinny być umieszczane w tekstach w sposób sensowny (po 2-3 razy maksymalnie, najlepiej wraz z odmianą gramatyczną). Opisując swój zespół, czy firmę unikaj komunałów i napompowanego języka, który opiera się na nic nie znaczących ogólnikach. Pisz raczej bezpośrednio, co dostarczasz: jak długo istniejecie na rynku, jakie kompetencje mają lekarze, personel niemedyczny. Umieszczaj proste informacje o sposobach załatwiania konkretnych spraw w Twojej poradni. Dzisiejsze taktyki SEO dla stron medycznych zawsze warto rozpocząć od wartościowych treści. Dobrze przygotowany plan tworzenia i publikacji treści to coś od czego warto zacząć przy planowaniu taktyki SEO dla strony medycznej. Możesz to zrobić samodzielnie lub zlecić profesjonalnej agencji.

Strona mobilna (RWD)

W maju 2015 świat po raz pierwszy zobaczył mechanizmy, które doceniają i wyróżniają w wynikach wyszukiwania strony osiadające wersję na telefony komórkowe. Trudno się dziwić skoro obecnie ponad 60% ruchu w internecie to ruch mobilny. Google słynie ze swojej dbałości o użytkownika i dostarczania możliwie najlepszej jakości wyników wyszukiwania.

Rok 2018 różni się od tamtej sytuacji w tym, że jeśli Twoja strona nie ma wersji na smartfony, to prawdopodobnie będzie miała bardzo duże kłopoty, żeby osiągnąć liczące się pozycje tj. TOP10. Jeśli masz stronę sprzed kilku lat i na telefonach komórkowych pojawia się poziomy pasek, to znak, że najwyższy czas zamówić nową stronę WWW w agencji marketingowej dla Twojej placówki. Sprawdź czy Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych w darmowym teście od Google.

Wyszukiwanie głosem

O co tyle hałasu? Skąd przypuszczenie, że Google zwraca coraz większą uwagę na wyszukiwanie głosem?

Ma to związek z coraz większą ilością  urządzeń mobilnych (punkt powyżej), jakich używają pacjenci i miejsc, w których to robią. Okazuje się że najczęstszym miejscem korzystania z telefonu komórkowego jest samochód lub przemieszczając się gdzieś

Ile razy zdarzyło Ci się szybko zerknąć na SMS-a kiedy utknąłeś / utknęłaś w korku? A ile razy szybciutko coś trzeba było odpisać? 😊 No właśnie. Jeśli jeszcze nie korzystasz z OK Google na Androida albo z Siri na iOS to z pewnością przyszedł czas pomyśleć o bezpieczeństwie własnym i innych użytkowników drogi. Do tego dochodzi wyszukiwanie w internecie miejsc, usług lub zwyczajnie tematów, które warto poznać. Dotyczy to także Twojej strony. Postaraj się używać języka i słów kluczowych które są powszechne w codziennym języku. Dzięki temu wzrośnie szansa, że użytkownik odpytując Google odnajdzie Twoją stronę wyżej. Ten element dla wielu osób jeszcze nie jest taki oczywisty, jednak już dziś warto go włączyć do taktyki seo dla stron medycznych.

Unikaj Flash-a

Animacje tworzone we Flashu, jakie jeszcze kilka lat temu zachwycały niektórych użytkowników sieci dzisiaj już sa zupełnie bezużyteczne. Współczesne przeglądarki desktopowe wymagają wyrażenia specjalnej zgody na ich użycie na otwieranej stronie, a mobilne w ogóle ich nie obsługują. Jeśli chcesz uatrakcyjnić swój serwis w ruchome elementy poproś wykonawców strony WWW o dołożenie elementów zgodnych z HTML5 / CSS3, które mogą wspierać działania SEO

Optymalizuj czas ładowania strony

Jeżeli wykonujesz samodzielnie stronę WWW postaraj się doprowadzić ją do postaci, aby w całości ładowała się w granicach 3 sekund. Jeżeli robi to zewnętrzny zespół specjalistów – zwróć im uwagę na ten ważny element.

Po pierwsze użytkownicy będą mieli szybszy i łatwiejszy dostęp do informacji o Twoich usługach. Poza tym Google wyróżnia strony, które działają szybciej. Co więcej – w roku 2018 ma pod tym względem nastąpić kolejny przełom i witryny, które ładują się bardzo wolno najprawdopodobniej wylądują na bardzo odległych miejscach. Wszystko po to, aby użytkownik dostał najlepszą obsługę. Pamiętaj, że może ją znaleźć u Ciebie lub u Twojej konkurencji.

Podsumowanie

To tylko kilka najważniejszych elementów, na jakich warto się skupić podczas tworzenia i realizacji taktyki SEO na najbliższe miesiące. Poza tym jest jeszcze szereg innych technicznych elementów ważnych dla pozycjonowania po stronie samej witryny. Istotnym elementem nadal także pozostają dobrej jakości linki zewnętrzne prowadzące do Twojej strony.

Zdobycie ich jest równie kluczowe jak wszystkie powyższe wskaźniki, które Google bierze pod uwagę oceniając pozycje w wyszukiwaniu jakie powinny zajmować Twoje strony.

  •  
    4
    Udostępnienia
  • 4
  •  
  •  
  •