Podziel się tą treścią... Dzięki :)

Trendy w marketingu medycznym na świecie na 2018 rok

Światowe trendy w marketingu branżowym,  prędzej czy później pojawiają się i u nas. Pewne opóźnienie, z którym mamy normalnie do czynienia ma swoje zalety, bo pozwala ocenić skuteczność danych działań. Śledząc pewne zjawiska na Zachodzie, możemy też wyprzedzić konkurencję i zastosować choćby niektóre ruchy i działania. Według przodującej, kalifornijskiej agencji zajmującej się marketingiem medycznym Healthcare Success, trendy w marketingu medycznym w tym roku, będą wymagały więcej wysiłku.

Patrząc na wszystko inne dlaczego mnie to nie dziwi?

Wskazane pomysły marketingowe na kolejny rok, to właściwie kontynuacja  i rozwój trendów z poprzednich lat. Powstały też nowe możliwości, jakie dają nam platformy społecznościowe, nie pozostają one bez znaczenia.

Filmy w czasie rzeczywistym

Od kilku lat, co jakiś czas, któryś z liderów marketingu oświadcza, że ten rok będzie rokiem filmów wideo. I właściwie za każdym razem ma trochę racji, chociaż możliwości nagrywania znane są nam nie od dziś. Filmy udostępniane w sieci mają coraz bardziej zróżnicowaną tematykę i często mogą spokojnie konkurować z profesjonalnymi telewizyjnymi produkcjami.

Zaletą publikowania filmów w sieci są niskie koszty – w porównaniu z kosztami z jakimi trzeba się liczyć chcąc upublicznić film np. w tradycyjnej telewizji. Internet to medium, gdzie każdy może mieć coś do powiedzenia i do pokazania.

W tym roku nastąpiła jednak pewna zmiana w trendach, czyli filmy udostępniane w czasie rzeczywistym, tak zwane live’y.

W internecie, nie tylko polskim, wciąż istnieje zapotrzebowanie na treści medyczne. Trendy w marketingu medycznym pod tym względem są dość podobne na całym świecie. Gabinety i kliniki to z punktu widzenia pacjenta – najlepsze źródło do uzyskiwania informacji o tematyce zdrowotnej. Możliwość udostępniania filmów na żywo daje w tej chwili m.in. Facebook (Facebook Live), YouTube (to natywne medium tego sociala) lub Twitter (Periscope). Dzięki funkcjonalności także lekarze mogą zapowiadać, a potem dzielić się wiedzą, relacją z wydarzeń lub udzielać tematycznych wywiadów w sprawach, którymi zainteresowani są użytkownicy.

Technologia lokalizacji, czyli Geofencing

Postęp technologiczny w zasadzie umieścił komputer w kieszeni prawie każdego użytkownika internetu. Geofencing to dosłownie „geoogrodzenie” czyli wirtualna przestrzeń objęta w przestrzeni rzeczywistej. Technologia działa w oparciu o dane GPS, GSM lub RFID (identyfikacji radiowej). Narzędzia do obsługi geofencingu powiadamiają administratorów, kiedy na ich „terenie” pojawiają się urządzenia mobilne i umożliwiają wysyłanie wiadomości. Ta technologia umożliwia informowanie pacjentów o usługach medycznych w momencie, kiedy wchodzą oni w wirtualną przestrzeń, będąc jednocześnie realnie niedaleko gabinetu lub kliniki. Tutaj trzeba się będzie nieźle wysilić, jak chodzi o taktyki marketingowe, żeby nie nękać pacjentów samą reklamą. Kiedy ktoś przejeżdża do pracy samochodem obok szpitala codziennie i będzie atakowany „super ofertami” to może przynieść odwrotny skutek od zamierzonego. Ale potencjał jest ogromny.

Prozdrowotne kampanie społeczne

Healthcare Success jako przykład podaje problem z tzw. kryzysem opioidowym w USA. U nas problemy zdrowotne mają trochę inny wymiar, co nie oznacza, że nie można ich wykorzystać w pożyteczny sposób. Lekarz siłą rzeczy zawsze ma autorytet jeśli chodzi o informacje medyczne zarówno te dotyczące profilaktyki jak i leczenia. Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz innymi ośrodkami zajmującymi się danym problemem zdrowotnym może przynieść korzyści nie tylko Tobie jako specjaliście prowadzącemu prywatną praktykę, ale przede wszystkim korzyści w wymiarze społecznym.

Technologia w służbie pacjenta

Wysoka jakość usług, to wciąż jeden z najważniejszych czynników determinujących powodzenie gabinetu lub kliniki. Porządna usługa, to nie tylko dobry specjalista, ale także możliwości, jakie gabinet dostarcza swoim pacjentom jeśli chodz o nowe technologie. W tym roku, coraz szersze mają być usługi związane z telemedycyną – czyli wirtualne kontakty  z lekarzem lub personelem oraz dostęp do badań lub informacji dotyczących swojego zdrowia. Medyczny marketing będzie zatem szedł także w stronę szeroko rozumianej wygody pacjenta.

Rozwój „marketingu doświadczeń”

Koncepcja polegająca na ogólnej poprawie pozytywnych doświadczeń pacjenta w stosunku do gabinetu lub kliniki. Pozytywne doświadczenia wpływają na związanie emocjonalne pacjenta z gabinetem i wpływają na postrzeganie wizerunku marki. Kluczowe znaczenie ma tutaj budowa pozytywnego obrazu marki, rekomendacje pacjentów oraz ogólna reputacja – czyli wszystko to, co wiąże się z zarządzaniem wizerunkiem w internecie. Ten kierunek, to przede wszystkim korzyść dla pacjenta, który przecież jest także klientem i konsumentem zainteresowanym wysoką jakością usług w każdym wymiarze. Zwłaszcza pacjent, który korzysta z usług gabinetów prywatnej praktyki lekarskiej.

 

 

  •  
    3
    Udostępnienia
  • 3
  •  
  •  
  •