Podziel się tą treścią... Dzięki :)

Rok 2018 powoli dobiega końca. Jest to dobry moment na podsumowania. W takiej chwili można sprawdzić, które trendy w marketingu medycznym na rok 2018 się potwierdziły. W tym czasie możesz także zweryfikować, co było tylko burzą w szklance wody i zniknęło tak szybko jak się pojawiło.

Trendy w marketingu medycznym na rok 2019

Czy kolejny rok przyniesie zdecydowany przełom w podejściu do marketingu medycznego? A może trendy będą szły w rozwój tych elementów, które obowiązywały w tym roku?

Jakie będą trendy w marketingu medycznym na rok 2019?

Co wydarzy się na pewno, będziemy wiedzieli dopiero za rok. Dziś natomiast, możemy dyskutować o tym, jakie zjawiska na rynku medycznym z dużym prawdopodobieństwem nie znikną za szybko.

Mobilność pacjentów

Nie mam tutaj bynajmniej na myśli szybkiego przemieszczania się Twoich pacjentów przy pomocy samochodów lub innych pojazdów. Chodzi raczej o ich gotowość do korzystania z urządzeń mobilnych – jak smartfony czy tablety. Nie ma mowy w 2018 i 2019 roku o tym, żeby Twoja witryna internetowa nie była gotowa do obsługi przez telefon komórkowy.

 

Jeśli Twoja strona nadal nie jest responsywna, powinieneś to jak najszybciej zmienić. Trendy zawsze podążają za zachowaniami użytkowników. Realne dane wskazują, na stronach WWW lekarzy i poradni medycznych ok. 70% wejść pochodzi z telefonów komórkowych.

Wg badań pacjenci lubią ten wygodny sposób poszukiwania informacji. Na dobrze stworzonej stronie z wersją na smartfony większość z odwiedzających używa przycisku służącego do bezpośredniego połączenia telefonicznego.

Jeśli zatem Twój gabinet jest popularny wśród lokalnych wyników w wyszukiwarce Google’a, z dużym prawdopodobieństwem, zostaniesz odnaleziony przez nowych pacjentów z pomocą urządzeń mobilnych.

Poza najważniejszą informacją i możliwością łatwego odnalezienia Twojej placówki, możesz zaoferować pacjentowi coś jeszcze. Może to być skomponowane w sposób który będzie spójnie wiązał się z Twoim brandem.

Rozważ stworzenie aplikacji na telefon. Ona pomoże w zacieśnieniu relacji między Tobą a pacjentem. Dzięki aplikacji pacjent może mieć dostęp do przebiegu ostatnich wizyt, wypisanych recept, czy wykonanych badań. Dodatkowo możesz dołożyć coś przydatnego na ogólnym poziomie. Na przykład informacje o pyleniu różnych roślin, lub poziom zanieczyszczenia powietrza. Jest to informacja bardzo pomocna wielu alergikom.

Takie działania pozwalają na rozwijanie relacji z pacjentem i wpływanie na jego lojalność względem placówki medycznej. To ostatnie jest najtrudniejszym wyzwaniem dla całej branży medycznej.

Właściwe działania SEO

Optymalizacja witryny wyszukiwarek internetowych oraz pozycjonowanie stron, to zagadnienie, które w ostatnich latach bardzo dynamicznie się zmieniało. Jeden aspekt który jest niezmienny w czasie to wartość taktyk SEO. Wciąż jest to jeden z najlepszych marketingowo kanałów dotarcia do pacjenta. Każdy kto sam sobie znajdzie lekarza czuje się pewniej odnośnie własnego wyboru.
Na co w takim zwrócić uwagę planując i wdrażając działania SEO?

#1 Szybka, bezpieczna i czytelna witryna WWW

Czytelna witryna WWW da pacjentom szybki dostęp do informacjiKażdy użytkownik internetu, podczas odwiedzin danej strony bardzo szybko weryfikuje czy miejsce do którego trafił mu odpowiada czy też nie. Jeśli odbiorca napotka problem z odnalezieniem istotnych dla siebie informacji, bardzo szybko opuści stronę. Czytelna witryna WWW jest podstawowym elementem takżdej strategii marketingowej

Upewnij się, że nawigacja na stronie poprowadzona jest właściwie i potencjalny pacjent nie będzie miał problemu w poruszaniu się po niej.

Jeżeli nie masz odpowiedniej strony, możesz ja zamówić. Tworzenie to około 6-8 tygodni – strony WWW dla biznesu medycznego

#2 Właściwe słowa kluczowe – długie ogony

Właściwe słowa kluczoweUżycie odpowiednich słów kluczowych w treści strony, pozwala użytkownikom na odnalezienie dokładnie tego, czego szukają. Dodając treści, takie jak teksty blogowe, filmy czy zdjęcia, pamiętaj o zastosowaniu poszukiwanych fraz.

Właściwe słowa kluczowe można znaleźć przy pomocy odpowiednich narzędzi – np, Keyword Tool

Przed zastosowaniem, warto oczywiście zrobić analizę popularnych fraz. Pamiętaj o tym, że już od dawna nie stosuje się jednowyrazowych słów kluczowych. Obecnie lepiej zastosować dłuższą frazę, która zadziała względem pacjentów, którzy mają bardzo konkretny problem i poszukują rozwiązań.

#3 Lokalne wyszukiwanie

Lokalne wyszukiwanie - potężna broń dla SEONiewiele jest specjalizacji, które przyciągałyby pacjentów z drugiego końca Polski. Najczęściej, jako konsumenci usług medycznych, poszukujemy dobrego gabinetu i specjalisty w swojej najbliższej okolicy.

Przede wszystkim dobrze opracuj wizytówkę firmową z Google Moja Firma, która jest bardzo często używana przez użytkowników urządzeń mobilnych.

Ponadto, Twoje treści także w pewnym stopniu powinny być kierowane do lokalnej społeczności, która w ten sposób odczuje Twoje zaangażowanie w problemy lokalne i więź z tym miejscem. Lokalne wyszukiwanie w Google wpływa na pozycjonowanie w sposób diametralny.

#4 Buduj swój autorytet i pozycję strony

Linki do twojej strony, które skierowane są z popularnych stron o wysokim zaufaniu, pomogą Ci w kreowaniu wizerunku eksperta oraz dobrze wpłyną na wyniki wyszukiwania. Poszukuj kontaktów i postaraj się o to, aby inne specjalistyczne strony, w ten sposób polecały Twój gabinet.

Może okazać się, że kilka mocnych stron linkujących do twojej witryny, znacznie poprawi wyniki wyszukiwania.

To ważna i bardzo skuteczna taktyka poprawy pozycji strony WWW w wynikach wyszukiwania.

Marketing w mediach społecznościowych

Choć popularność rożnych mediów społecznościowych wciąż się zmieniają, nic nie wskazuje na to, aby w najbliższych latach miałyby one pozostać bez znaczenia dla marketingu medycznego.

Działania w social mediach, to bardzo ważna taktyka marketingowa służąca budowaniu relacji i lojalności. Według danych, aż 41% odbiorców twierdzi, że treści w mediach społecznościowych wpłynęły na wybór placówki medycznej.

Z pewnością warto publikować swoje treści w takich mediach jak Facebook, Twitter czy LinkedIn.

Jeśli dysponujesz odpowiednim budżetem, nie musisz zamykać się jedynie w najpopularniejszych mediach społecznościowych. W zależności od grupy docelowej, postaraj się być aktywnym także w mniej popularnych lub bardziej specjalistycznych social mediach.

Filmy wideo

Internetowi użytkownicy uwielbiają filmy z różnych dziedzin. Badania wskazują, że aż 80% odbiorców woli obejrzeć film na jakiś temat niż czytać artykuły. To świetna okazja do tego, aby podzielić się swoją wiedzą i pokazać siebie w sieci.

Zastanów się, co możesz zaprezentować. Może być to np. cykl filmów o konkretnych dolegliwościach lub chorobach. Dzięki temu, budujesz swój autorytet jako specjalista i przekazujesz bardzo wartościową wiedzę.

Skup się na tym, czego poszukują potencjalni pacjenci. Najczęściej zadawane pytania dotyczą objawów danej choroby oraz możliwości leczenia. Wiele osób ma także obawy względem niektórych zabiegów. Rzetelna opinia co do ich przebiegu opowiedziana przez lekarza, może je zniwelować lub całkowicie rozwiać.

Wirtualna opieka zdrowotna

Choć w Polsce nadal jesteśmy przyzwyczajeni do tradycyjnej opieki medycznej, w Stanach Zjednoczonych coraz częściej usługodawcy oferują ją w formie wirtualnej. Z oczywistych powodów, nie jest możliwe zbadanie pacjenta na odległość. Niektóre sprawy jednak, można spokojnie załatwić online.

Polski pacjent z pewnością doceni możliwość podejrzenia wystawionych recept oraz wyników badań w specjalnym panelu. Spróbuj także nieco się otworzyć i być dostępnym dla pacjentów także za pośrednictwem komunikatorów. Czasem pacjent może mieć wątpliwości dotyczące swojego stanu zdrowia, które nie wymagają osobistej wizyty.

Wirtualna opieka zdrowotna prawdopodobnie będzie się rozwijała. Nie pomijaj tego aspektu i nie traktuj w kategoriach science-fiction. Wkrótce może się okazać, że to Twój gabinet będzie liderem w tej dziedzinie i będzie kojarzył się pacjentom z nowoczesną opieką medyczną. Oczywiście jeśli w porę zostaniesz takim liderem.

Źródła i inspiracje

 

  •  
    3
    Udostępnienia
  • 3
  •  
  •  
  •