Podziel się tą treścią... Dzięki :)

POEM - z angielskiego wiersz albo skutecczna strategia content marketingowa

Internet to dzisiaj nie tylko największe źródło informacji, ale również jedno z najbardziej efektywnych narzędzi do pozyskiwania klientów. Łatwość w dotarciu do różnego rodzaju informacji, jak również opinii i odpowiedniego przyswajania reklam powoduje, że marketing cyfrowy stał się najlepszym medium dotyczącym reklamy. W wypadku marketingu medycznego, można powiedzieć, że Internet staje się dzisiaj pośrednikiem pomiędzy lekarzem czy specjalistą a pacjentem, ponieważ potencjalny klient najchętniej korzysta właśnie z opinii internetowych jako wiarygodnego źródła informacji.

POEM – czyli poezja marketingu cyfrowego

POEM to skrót od Płatny (ang. Paid), Własny (ang. Owned), Wypracowany (ang. Earned) oraz Media. Jest to model marketingowy odnoszący się do osiągania wizualności reklamy w mediach. Zakłada działanie kompleksowe i trójdzielne.

P – jak Paid, czyli płatne klikanie

Mniej więcej taką taktykę zakłada pierwsza część modelu POEM. Płatne media to wszelkie reklamy, na które zostało wykupione miejsce. Wyświetlają się one podczas korzystania z wyszukiwarki, jak również na stronach portali społecznościowych. Popularnym miejscem na zamieszczanie tego rodzaju reklam są również strony internetowe związane z tematyką reklamy. W tym wypadku liczą się właśnie kliknięcia odbiorców. Reklamodawcy płacą za konkretne kliknięcie, „wejście” w reklamę, która bezpośrednio przekierowuje na stronę, gabinetu lekarskiego bądź kliniki, których dotyczy reklama. Istnieje zatem większe prawdopodobieństwo, że odbiorca po zobaczeniu reklamy i po kliknięciu w nią, skorzysta właśnie z usług Twojej kliniki.

Dodatkowo, na tej podstawie można budować indywidualne preferencje danych odbiorców, dzięki temu dostarczane są im reklamy odpowiednio sprofilowane pod specyficzne kategorie, jakie przeglądają i jakich w danym czasie potrzebują. To zdecydowanie jedna z największych zalet tego modelu. Nie należy jednak zapominać o braku odpowiedniej kontroli nad tym, kto rzeczywiście klika w dany link. Niedokładnie dobrana reklama do promowanej treści poskutkuje wydaniem Twoich pieniędzy na próżno. Jeśli zrobisz to celnie, część klików (zwykle 2-5%, choć dla niektórych mediów udaje się więcej) trafi w zainteresowanie potencjalnych pacjentów.

O – jak Owned, czyli Własne Media

Własne Media to  właściwie główny element modelu umożliwiający budowanie relacji z potencjalnym klientem poprzez prowadzenie własnego profilu na Facebook’u, Instagramie czy nawet kanału na YouTube’ie. W skład tego rodzaju mediów wchodzi oczywiście własna strona internetowa, jak również e-maile reklamowe wysyłane do potencjalnych odbiorców. U podstaw tego rodzaju mediów zawsze leży własna medyczna strona WWW

Dużą zaletą własnych mediów jest przede wszystkim kontrola nad zamieszczaną treścią, jak i kontrola nad kosztami. Dodatkowo możesz precyzyjnie umieścić reklamę właśnie na tych stronach, na których potencjalni klienci pojawiają się najczęściej, a także wyświetlić ją w bardziej subtelny sposób niż tradycyjny box reklamowy pojawiający się podczas wyszukiwania gabinetu lekarskiego, z którego usług pacjent chciałby skorzystać. Słabą stroną publikowania we własnych mediach przynajmniej na początku działalności jest dość długi czas, który zajmuje dotarcie do potencjalnych pacjentów. Z czasem jednak to własne media powinny stanowić oś komunikacji z pacjentem.

E – jak Earned, czyli Wypracowane Media

Wypracowane (pozyskane) media to rodzaj pewnej informacji zwrotnej jaką pozostawiają klienci na różnego rodzaju forach, stronach czy profilach w mediach społecznościowych. Taktyka ta wpisuje się w szerszym kontekście w ideę tworzenia tzw. ewangelistów marki Twojej placówki medycznej. Media te są wypracowane, ponieważ informacja zwrotna zadowolonego klienta zależy od jakości usługi jaką oferuje Twój gabinet lub klinika.

Niemniej jednak to właśnie komentarze i referencje poprzednich pacjentów, wpływają na decyzję potencjalnych, nowych klientów. Z racji tego, właśnie wypracowane media są jednym z najbardziej wpływowych rodzajów mediów – klient może nie zaufać sztucznie stworzonej reklamie, ale z pewnością zaufa odpowiedniej ilości zadowolonych pacjentów, na których referencje na pewno natrafi w trakcie poszukiwania gabinetu bądź kliniki.

Słabą stroną tego typu mediów jest brak możliwości uniknięcia negatywach informacji zwrotnych, które czasem pojawiają się nawet nie z winy jakości usługi, ale z nieporozumienia między lekarzem a pacjentem. Warto dbać o dobrą komunikację z pacjentami i raz na jakiś czas prosić ich o wyrażenie opinii publicznie (np. Google+, fora medyczne, fanpage na Facebooku)

POEM – strategia content marketingowa

 

POEM - strategia content marketingowa

Wiersz ciągły, czyli w marketingu, jak i w leczeniu – kompleksowo

Działanie zaplanowane i zintegrowane to klucz do sukcesu i osiągnięcia stawianych sobie celów. Przedstawiony tutaj model POEM jest niczym innym jak zintegrowanym modelem marketingowym działającym kompleksowo.

W przypadku rynku medycznego niezwykle ważne jest budowanie zaufania w stosunku do potencjalnego pacjenta, zważywszy na to, że właśnie lekarzowi „powierza on swoje zdrowie”. Z racji tego, ważne jest, aby możliwie precyzyjnie budować bazę odbiorców reklam, wpisów w mediach społecznościowych czy czytelników e-maili, by później przekształcić ich w pacjentów, pozostawiających po sobie pozytywną rekomendację dla przyszłych klientów.

Dodatkowo dystrybuowanie wartościowych treści medycznych za pomocą porad czy wskazówek, sprzyja budowaniu relacji i zaufania wśród pacjentów już pozyskanych.

Podsumowanie

Strategia POEM to zintegrowany proces, w którym uczestniczy potencjalny klient, stając się pierwszorzędnie odbiorcą treści, następnie pacjentem, a w końcowym etapie lojalnym klientem, który poprzez rekomendacje buduje grono kolejnych potencjalnych pacjentów. Wszystkie te elementy są o tyle ważne w odniesieniu do marketingu medycznego, iż oparte są na wzajemnym zaufaniu klientów wobec siebie, co właśnie jest najbardziej wartościowe wśród pozyskiwania odbiorców troszczących się o jakość leczenia.

  •  
    2
    Udostępnienia
  • 2
  •  
  •  
  •