Podziel się tą treścią... Dzięki :)

wywiad z lekarzem

Dobre treści, czyli przyciągający content marketing, to obecnie jedna z najbardziej skutecznych strategii marketingu internetowego. Najlepsze treści na stronie to takie, które są poszukiwane, które angażują i przynoszą korzyści zarówno odbiorcom, jak i placówce medycznej. Tworząc je warto wybierać pośród wielu form i sprawdzać, które z nich przyciągają największą uwagę.

Wywiad lub rozmowa z lekarzem specjalistą opublikowana na Twojej stronie może przynieść Twojemu medycznemu interesowi szereg korzyści. Na stworzeniu dobrego wywiadu wygrywają wszyscy: centrum medyczne, lekarz udzielający wywiadu oraz pacjenci.

Dlaczego wywiad z lekarzem opublikowany na stronie internetowej zrobi dobre wrażenie i wzmocni Twoje centrum medyczne?

Korzyści z publikowania wywiadu z lekarzem

Lista rzeczywistych korzyści jest dłuższa niż ta zaprezentowana poniżej, jakkolwiek najważniejsze z nich to:

#1 Prestiż

Wywiad z dobrym specjalistą zawsze buduje prestiż. Działa to podobnie, kiedy wybranej stacji telewizyjnej udaje się zorganizować wywiad ze znanym, ale trudno dostępnym politykiem, czy gwiazdą sportu albo muzyki. Chodzi tutaj o ekskluzywność. Wywiad z poważanym przez pacjentów lekarzem, znanym (choćby lokalnie), może przynieść korzyści zarówno placówce medycznej jak i indywidualnie – osobie lekarza. Pokazujesz społeczności, że Twoje centrum medyczne ma dostęp do ważnych osób a lekarz demonstruje swoją otwartość na współprace nie tylko medyczną.

#2 Ważne i pewne treści

Większość pacjentów poszukuje informacji o objawach i przebiegu chorób, badaniach i zabiegach właśnie w internecie. Informacje pochodzące od lekarze są zawsze najbardziej wiarygodne. Specjalista może posługiwać się nie tylko statystykami, ale przede wszystkim swoim doświadczeniem i rzeczywistą wiedza medyczną, a to dla pacjentów może mieć największą wartość.

#3 Budowanie lojalności

Celem marketingu placówki medycznej jest nie tylko przyciągnięcie nowych pacjentów, ale także dbanie o tych którzy już byli i mogą powrócić. Pacjent, który był i widział Twoja placówkę chętnie przeczyta wywiad z lokalnym „lekarzem-gwiazdą” przyjmującym w Twoim centrum medycznym. Nawet jeśli pacjent wcześniej leczył się w związku z inną chorobą, dobrze poprowadzona rozmowa, merytoryczne odpowiedzi przyciągną uwagę pacjentów poszukujących informacji o danej specjalizacji oraz o lekarzu, do którego planują się wybrać. Budowanie lojalności pacjenta można tworzyć również przy użyciu wywiadów z lekarzem jaki jest dla niego ważny.

#4 Pozycja w wyszukiwarce internetowej

Świeża, unikalna treść zamieszczona na stronie, zawsze dobrze wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce. Jeśli dodatkowo zawiera informacje, które są szczególnie poszukiwane lub takie, których nie ma w zbyt wielu miejscach, jest spora szansa, że Twoja strona stanie się liderem pod kątem wyszukiwania niektórych słów kluczowych.

5 pomysłów na wywiady, jakie możesz zrobić i opublikować

Dobra rozmowa, to taka, która porusza ważne tematy i dostarcza wiarygodnych oraz ciekawych odpowiedzi. Ta zasada nie dotyczy tylko wywiadu z lekarzem, ale z każdym rozmówcą, który może mieć coś ciekawego do powiedzenia. Możesz wybrać co najmniej spośród kilku dróg, a najważniejszy jest efekt końcowy. Pamiętaj o spójności rozmowy i trzymaniu się wyznaczonego wcześniej kierunku. Oto kilka pomysłów:

1. Wywiad z lekarzem – Ciekawy lub kontrowersyjny temat

Poruszenie tematu, który jest ciekawy dla dużej części społeczeństwa,  pozwoli Ci na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Po pierwsze zastanów się nad tym, co wzbudza w danej chwili dyskusję. Może tzw. „Ruch antyszczepionkowy”? A może metody wspomagania płodności? Operacje plastyczne? Albo chirurgia bariatryczna pomagająca pacjentom w leczeniu otyłości?

Czasem warto sięgnąć także po tematy tabu, o jakich ludzie boją lub krępują się mówić głośno, jak choroby weneryczne, aspekty seksualnego życia lub samoakceptacji osób LGBT itp. Tematów jest naprawdę wiele i tak naprawdę przed Tobą stoi zadanie dostosowania go do odpowiedniego specjalisty, który będzie potrafił rzeczowo, profesjonalnie, ale także jasno wytłumaczyć problem.

2. Problemy lokalnej społeczności – budowanie lojalności

Warte wypróbowania zwłaszcza wtedy, gdy centrum medyczne znajduje się w mniejszej lub średniej miejscowości. Warto porozmawiać z lekarzem o problemach zdrowotnych w sposób szczególny dotykających lokalną społeczność. Poruszanie tematów, które dotyczą pacjentów danego regionu z pewnością wpłynie na zainteresowanie. Rozmowa o profilaktyce, edukacji lub sezonowych problemach np. o boreliozie, która przenoszona jest latem przez kleszcze. Pacjenci i odbiorcy z pewnością chętnie dowiedzą się co powinni robić w wybranych sytuacjach. To także element budowania lojalności wśród pacjentów.

3. Z życia lekarza

Pacjenci często traktują lekarzy w zupełnie specjalny, bardziej „nabożny” sposób niż ludzi wykonujących inne zawody. Taki stan rzeczy, to często także zasługa samych lekarzy, którzy taką otoczkę wokół siebie tworzą. Rozmowa o tym, jak z perspektywy lekarza wygląda jego praca, z czym musi borykać się na co dzień, co go porusza i na czym mu zależy, a może tez jakie są jego słabości. Ten ty wywiadu pozwala spojrzeć na specjalistę nieco z innej perspektywy – jak na człowieka. Aby jednak był to wywiad udany, o odpowiednim wydźwięku, rozmowa musi odbyć się z medykiem, który rozumie potrzebę „odczarowania” zawodu lekarza i pokazania siebie z ludzkiej strony. To niełatwe, bo ten konkretny lekarz musi mieć odpowiedni dystans do samego siebie.

4. O możliwościach i nowościach

Medycyna bardzo szybko się rozwija i z dużym prawdopodobieństwem, będzie rozwijać się jeszcze dynamiczniej. Jeszcze kilkanaście lat temu nie było możliwości wyleczenia niektórych chorób i dolegliwości, podczas gdy dziś jest to normalna praktyka. Wywiad z lekarzem, który będzie potrafił w przystępny sposób wyjaśnić jak szybko rozwija się medycyna w wybranej przez niego specjalizacji i co być może za kilka lat uda się osiągnąć to cenna treść dla pacjenta szukającego rozwoju. Wywiady futurystyczne wymagają jednak od rozmówcy dość otwartego spojrzenia na swój zawód.

5. O strachu i obawach pacjentów

Osoby chore obawiają się wielu spraw związanych z leczeniem – badań, zabiegów, diagnozy. Niektórzy lekarze nie zawsze potrafią podejść do pacjenta z właściwą cierpliwością i zrozumieniem. Zastanów się lub porozmawiaj z lekarzami pracującymi w Twoim centrum medycznym czego najczęściej boją się pacjenci? Obawy pacjentów mają różne przyczyny i dotyczą różnych kwestii. Znieczulenia ogólnego, a może kolonoskopii, gastroskopii? Na podstawie rozmów, wybierz specjalistę, który w wywiadzie opowie o najczęstszych obawach oraz w sposób rzeczowy rozwieje wątpliwości pacjentów.

Poza powyższymi pomysłami warto szukać inspiracji poprzez rozmowy z lekarzami, którzy znają najlepiej problemy o jakich warto pisać. Możesz się także pokusić o cykle wywiadów. Poza tym sama formuła ich publikacji ma wielkie znaczenie. Wywiad możesz publikować w formie pisanej, jako film a może jako podcast – w każdym z tych przypadków trafisz do nieco innego odbiorcy. Możesz także tworzyć jednocześnie różne multimedia i dołączać do nich transkrypt, który pozwoli wyszukiwarce na łatwiejsze odnalezienie Twojego wywiadu w sieci.

Podsumowanie

Wywiad ze specjalistą, to jeden z trudniejszych i bardziej czasochłonnych sposobów na tworzenie treści na stronę internetową. Z pewnością warto się jednak nad nim pochylić, ponieważ jedna dobra rozmowa, będzie przyciągała ruch do strony przez wiele miesięcy.

Możesz również zlecić tworzenie treści wyspecjalizowanej agencji jak nasza. Dzięki temu poza stworzeniem wywiadu otrzymasz dobrze zaplanowane działania promocyjne wkomponowane w ogólną strategię przygotowaną specjalnie dla Twojej placówki.

  •  
    5
    Udostępnienia
  • 5
  •  
  •  
  •