Podziel się tą treścią... Dzięki :)

9 trików na marketing gabinetu dentystycznego

Choć to porównanie nieco nietypowe to dla każdego konsumenta / pacjenta, dobry stomatolog w okolicy jest tak samo ważny jak piekarnia ze smacznym pieczywem.

O zęby musi dbać każdy, tak samo jak jeść chleb – przynajmniej w teorii. W każdym większym lub mniejszym mieście, funkcjonuje co najmniej kilka gabinetów.

Co sprawia że jedni lekarze mają kolejkę na dobre dwa miesiące do przodu, a inni czekają na pacjentów? Czy wysoka jakość usług, uczciwość względem pacjentów i jakość obsługi to jedyne czynniki sukcesu? A może trzeba wspomóc się marketingiem? Oto kilka prostych i skutecznych sposobów na przyciągnięcie pacjentów do gabinetu stomatologicznego. Marketing gabinetu dentystycznego jest specyficzny. Przeczytaj o 9 ważnych sposobach jak możesz go wspomóc.

#1 Facebook – reklama lokalna

Zapewne zdajesz sobie sprawę, że jeśli prowadzisz gabinet w województwie świętokrzyskim, to z dużym prawdopodobieństwem nie zainteresujesz pacjenta z Mazur lub Podkarpacia. Kluczem skutecznej reklamy jest trafienie do właściwego odbiorcy, a na to jest większa szansa wówczas, gdy poszukujesz pacjentów ze swojej okolicy.

Reklama skierowana do potencjalnych pacjentów także powinna mieć charakter lokalny, a informacje tam zawarte powinny uwzględniać przede wszystkim numer telefonu, wskazówki dojazdu i adres gabinetu.

#2 Pozytywna opinia to klucz

Z pewnością masz sporo zadowolonych i stale powracających pacjentów. Niektórzy z nich nie muszą być proszeni, aby wystawić pozytywny komentarz o Twoim gabinecie. Jednak większość z nich, jest zwykle na tyle zajęta codziennymi sprawami, że zwyczajnie nie przyjdzie im to do głowy.

Postaraj się, aby zadowoleni pacjenci zechcieli wystawić pozytywną opinię w mediach społecznościowych takich jak Facebook i Google Plus albo na portalach branżowych, takich jak znanylekarz.pl. Jeżeli Twoja strona WWW przewiduje taką możliwość jest również bardzo dobrym miejscem na wystawienie opinii na temat wizyty. Możesz zachęcić pacjentów rozdając im wizytówkę z dołożonym adresem strony gdzie mogą zostawić opinię.

Wielu pacjentów, przy wyborze lekarza sugeruje się przede wszystkim opiniami innych. Staraj się zatem o to, aby były jak najlepsze.

#3 Przypominaj o wizycie

Jeśli udało Ci się przyciągnąć pacjentów do swojego gabinetu, oznacza to, że Twój marketing gabinetu dentystycznego działa poprawnie. Ale zadbaj o to, aby nie zapomnieli o umówionych lub rutynowych wizytach. Pacjenci, którzy umawiają się na wizyty z miesięcznym wyprzedzeniem, niekoniecznie zawsze o nich pamiętają.

System przypomnień sms-owych (np. SMSAPI) lub mailowych, może usprawnić Twoja pracę i zdobyć sympatię pacjentów. Pamiętaj także, że forma przypomnienia powinna być uprzejma. Dobrym pomysłem może być dodanie w wiadomości czegoś miłego od siebie.

#4 Stosuj „awaryjne” słowa kluczowe

Wysoka pozycja witryny www w wyszukiwarce pod najczęściej wpisywanymi frazami jest marzeniem każdego właściciela gabinetu. Odbiorcy najczęściej poszukują interesujących ich spraw spośród 10 pierwszych wyników. Podczas starań o wysoką pozycję w wyszukiwarce, nie zapomnij o tzw. frazach awaryjnych.

W życiu odbiorców zdarzają się różne sytuacje i może okazać się, że dzięki nim możesz zyskać stałych i zadowolonych pacjentów. Które frazy możemy nazwać „awaryjnymi”? Wyobraź sobie co wpisuje pacjent, jeśli dopadnie go ból zęba. Może to być np. ból zęba stomatolog zielona góra lub usuwanie zębów mądrości gdańsk wrzeszcz pilnie albo dentysta otwarte w niedzielę. W takich sytuacjach, bądź „pod ręką” dla swoich potencjalnych pacjentów.

#5 Doceń Instagram

Jako dobry dentysta z pewnością jesteś współtwórcą niejednego, pięknego uśmiechu. Pacjenci oraz konsumenci uwielbiają oglądać udane metamorfozy. Niejednokrotnie, oglądanie zdjęć „przed o po” bywa inspiracją dla pacjentów i powodem, dla którego decydują się na zamiany.

Instagram to najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie, który opiera się na zdjęciach. To także doskonałe miejsce do wypromowania Twojej pracy. Postaraj się, aby zdjęcia były atrakcyjne, w dobrej rozdzielczości. Używaj hashtagów do oznaczania swoich zdjęć, dzięki temu dotrzesz do tych pacjentów, którzy są realnie zainteresowani rodzajem usług, które oferujesz. marketing gabinetu dentystycznego rządzi się nieco innymi prawami niż inne branże.

Pamiętaj, że stomatologia, jako jedna z nielicznych specjalizacji medycznych, posiada także wymiar estetyczny i może w ten sposób przyciągać pacjentów. Wykorzystaj to i prowadź swój profil regularnie.

#6 Nie zapominaj o mailingu

Dzisiejsze narzędzia do tworzenia profesjonalnych mailingów są zdecydowanie inne niż te dostępne kilka lat temu. Każda osoba zajmująca się marketingiem doskonale zdaje sobie sprawę, że spamowanie bezwartościowymi informacjami skrzynek odbiorców nie przynosi żadnego pozytywnego skutku. Tym bardziej w świetle nowych regulacji prawnych jak RODO, które stanowczo ukróciły takie praktyki. Mailing w marketingu dentystycznym jednak się nie skończył.

Możesz tworzyć spersonalizowane treści i wysyłać do swoich pacjentów. Potrzebujesz jednak ich wyraźnej zgody na otrzymywanie takiej korespondencji. Możesz ja uzyskać na piśmie (podczas wizyty np. dołączając do dokumentacji podpisywanej przez pacjenta). Pamiętaj jednak że zgoda musi być dobrowolna, dotyczyć konkretnych działań i musi być czymś oddzielnym – nie związanym z usługami dentystycznymi. Mailing może sprawdzić się szczególnie wówczas, gdy planujesz promocję dla swoich pacjentów i chcesz, aby się o niej dowiedzieli. Przy odrobinie pracy, możesz być zaskoczony ilością telefonów po wysyłce newslettera.

#7 Stosuj Remarketing

Zapewne wiesz, że skuteczna reklama powoli buduje zainteresowanie, aby ostatecznie przyciągnąć pacjenta do Twojego gabinetu. Podjęcie decyzji o wyborze stomatologa prawie nigdy nie jest spontaniczne. Pacjent zwykle najpierw szuka opinii, zakresu usług, zdjęć, a potem dopiero decyduje się na wizytę.

Jeśli zdecydował się odwiedzić Twoją stronę lub profil na Facebooku, z dużym prawdopodobieństwem poszukuje określonych usług. Retargeting (zwany w systemie Google Ads remarketingiem) pozwala na przypominanie o usługach Twojej placówki w systemie stron partnerskich pokazując reklamy osobom które już były na Twojej witrynie. Podobnie zachowa się facebookowy piksel. Stosuj remarketing bo to bardzo tania a skuteczna metoda przypominania o sobie.

Dzięki remarketingowi masz okazję przypomnieć o sobie i na nowo zbudować zainteresowanie pacjenta.

#8 Bądź częścią lokalnej społeczności

9 trików na marketing gabinetu dentystycznego9 trików na marketing gabinetu dentystycznego. Niewielkim nakładem finansowym możesz zrobić coś pozytywnego i pokazać się z dobrej strony lokalnej społeczności. Ufundowanie koszulek (np. dla szkolnej drużyny piłkarskiej), organizowanie lekcji prawidłowego mycia zębów wraz z dorzuceniem kolorowej szczoteczki i pasty, może  okazać się strzałem w dziesiątkę.

Nietrudno sobie wyobrazić, że rodzice dzieci, które otrzymały profesjonalne koszulki od lokalnego dentysty, chętnie przyjrzą się jego praktyce. Jest to także dobry sposób na pokazanie się w mediach społecznościowych. Seria zdjęć z piłkarzami na pewno dostanie sporo lajków i komentarzy. Marketing gabinetu dentystycznego może i powinien mieć wymiar społeczny. W końcu to Twoje otoczenie.

#9 Responsywność i reklamy dostosowane do urządzeń mobilnych

Obecnie wszyscy mamy „komputery” w swoich telefonach. Nic dziwnego w tym, że coraz częściej szukamy potrzebnych informacji przy jego użyciu. Responsywna witryna WWW, to absolutna podstawa jeśli chcesz dotrzeć do odbiorców.

Pacjent odwiedzający Twoją stronę powinien mieć możliwość  szybkiej i sprawnej nawigacji, dostęp do danych teleadresowych i możliwość szybkiego połączenia telefonicznego jednym kliknięciem. Przygotowując kampanie Google Ads (dawniej AdWords) pamiętaj o pacjentach, którzy informacji poszukują głównie przez telefon. Dzisiaj (2018 rok) już większość ruchu na stronę przychodzi przez smartfony.

Podsumowanie

Marketing medyczny nie jest łatwy. Tym bardziej na rynku stomatologicznym, gdzie konkurencja jest ogromna. Marketing

Niektóre z powyższych sposobów, możesz z pewnością poprowadzić samodzielnie. W niektórych punktach możesz potrzebować pomocy wyspecjalizowanej agencji, ponieważ wymagają nieco szerszej wiedzy lub czasu. Nie poddawaj się i cały czas poprawiaj swoje działania, a z czasem z pewnością zobaczysz (i docenisz) efekty.

źródła

  •  
    5
    Udostępnienia
  • 5
  •  
  •  
  •