Podziel się tą treścią... Dzięki :)

pozycjonowanie strony gabinetu lekarskiego

Każda osoba prowadząca biznes, a nawet ta, która prowadzi swoją stronę w celach hobbystycznych i pragnie dotrzeć do szerszego grona odbiorców, chce, aby witryna, którą prowadzi znalazła się jak najwyższej w wynikach wyszukiwania Google.

W Polsce jest to właściwie jedynie powszechnie używana wyszukiwarka, dlatego większość profesjonalnych działań skierowana jest właśnie pod Google.

Nie inaczej sytuacja wygląda z gabinetami lekarskimi. Obecnie prywatna praktyka medyczna rządzi się taki samymi prawami jak każdy inny biznes. Dotarcie do potencjalnych pacjentów jest kluczem do sukcesu. W tym może pomóc SEO oraz pozycjonowanie strony. Na czym polega?

Czym jest SEO i pozycjonowanie?

Te dwa pojęcia często są ze sobą mylone, choć rzeczywiście mają ze sobą wiele wspólnego. SEO to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Na SEO składają się działania przeprowadzane wewnątrz strony, których celem jest poprawa widoczności w wyszukiwarkach.

SEO dla stron medycznychNa SEO składa się wiele czynników. Niektóre z nich są widoczne dla odbiorców, inne mają na celu wprowadzenie zmian w kodzie strony. W SEO kluczową rolę odgrywają treści i użyte w nich frazy kluczowe, nagłówki, znaczniki meta, użycie i oznaczenia obrazków. Ponadto na SEO składa się także struktura strony, struktura linków oraz użyte słowa kluczowe w linkach, mapa strony, zawartość kanoniczna i wszelkie działania, które eliminują powstawanie błędów.

Do tego z pewnością należy dołożyć responsywność, czyli gotowość trony WWW do obsługi na wszystkich urządzeniach w tym: na komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach i smartfonach. Oczywiście techniczne elementy budowy strony jak szybkość ładowania się poszczególnych grafik i innych elementów stanowią także ważny czynnik mający wpływ na optymalizację.

SEO, to bardzo ważna część pozycjonowania, jednak nie jest to samo pojęcie.

Pozycjonowanie stron gabinetów lekarskichPozycjonowanie stron to działania mające poprawić pozycję strony w wyszukiwarkach, jednak nieco szersze i wychodzące poza pracę nad samą stroną. Na pozycjonowanie składają się takie działania jak prowadzenia profili w popularnych social mediach oraz ilość i jakość stron, które zamieszczają linki do naszej strony. Pozycjonowanie powinno być prowadzone rzetelnie i uczciwie. W przeciwnym wypadku Google może nałożyć karę na stronę, która skutkować będzie spadkiem strony w otchłań internetu. Obecnie najważniejszym i najskuteczniejszym sposobem na budowanie pozycji w wyszukiwarce jest content marketing. Wspomagany działaniami w obszarze social media, analizą konkurencji oraz mądrym pozyskiwaniem linków do swojej strony może przynieść zaskakująco dobre efekty. Oczywiście, droga na skróty w pozycjonowaniu zawsze istnieje. Można z niej korzystać, jeżeli bierze się pod uwagę ryzyko i postępuje w sposób planowy.

Jakie elementy są kluczowe dla uzyskania dobrej pozycji strony?

Prowadzenie działań SEO i pozycjonowania ma na celu zbudowanie długofalowo dobrej pozycji strony medycznej pod określonymi frazami. W uproszczeniu chodzi o to, że jak potencjalny pacjent poszukując dobrego stomatologa wpisze frazę „stomatolog Wodzisław”, to Twój gabinet powinien pojawić się jak najwyżej. Aby tego dokonać powinieneś wziąć pod uwagę następujące czynniki:

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji to podstawaSukces jest możliwy wówczas, gdy na podstawie analizy wypracujesz indywidualny plan marketingowy i działania pozycjonujące. Kopiowanie niczego nie zmieni w pozytywnym sensie, za to może przynieść Ci złą sławę. Kluczem do sukcesu jest znalezienie swojej niszy. Niezależnie od specjalizacji lekarskiej z pewnością jest dziedzina w której czujesz się najmocniejszy. Analiza pozwoli Ci odnaleźć swoją niszę i na określone frazy pozycjonować swój gabinet.

Sprawdź, jakie treści zamieszcza konkurencja na swojej stronie. Załóżmy, że jesteś stomatologiem, który w rozwija swoje umiejętności w kierunku implantologii. Wykorzystaj to. Nie musisz podkreślać i pozycjonować wszystkich usług, które wykonujesz. Skup się na jednym lub dwóch obszarach a z pewnością znajdą się pacjenci, którzy zechcą odwiedzić Twój gabinet. Analiza pozwala określić zasób konkurencji oraz zakres usług. Sprawdzić czy inne gabinety wyróżniają się w jakiś sposób. Naśladuj konkurencję tam gdzie to przynosi efekty, ale zwróć tez uwagę, gdzie coś możesz zrobić lepiej albo całkiem inaczej. Analiza ma pozwolić Ci odnaleźć swoją drogę, całkiem odmienną od innych strategii.

Content marketing

Zawartość strony to nie tylko dane kontaktowe, zakładka „o nas” oraz opisanie wykonywanych usług. Obecnie, dodawanie wartościowych treści na stronę jest najlepszym sposobem na budowanie pozycji strony. Problem z content marketingiem jest taki, że jest procesem czasochłonnym przez co lekarz, którego zadaniem jest przyjmowanie i leczenie pacjentów nie zawsze ma na to czas.

Publikuj przemyślane treściDzielenie się wartościowymi treściami, publikacja artykułów dotyczących zdrowia, profilaktyki, zdrowego stylu życia, nowych metod leczenia oraz diagnozowania jest czymś, czego pacjenci bardzo często w internecie poszukują. Nie bez powodu mówi się o leczeniu się u „Doktora Google”. Większość pacjentów, zanim uda się do lekarza, szuka opisów swoich dolegliwości w internecie. Wartościowe i rzetelne informacje skierują ruch na Twoja stronę, dzięki czemu do swojego wirtualnego miejsca przyciągasz potencjalnych pacjentów. Dobry content marketing powinien spełniać kilka warunków:

  1. Jakość – treść powinna być napisana poprawną polszczyzną i zawierać treść przynoszącą odbiorcy korzyści. Mogą być to poradniki, infografiki czy analizy.
  2. Frazy kluczowe – nie generuj sztucznie w tekście fraz kluczowych. Pisz tematycznie i staraj się ich używać, jednak powinno być to naturalne.
  3. Nagłówki – zastosowanie nagłówków w odpowiednich miejscach nie tylko poprawi czytelność strony, ale także poprawi widoczność w wyszukiwarkach na określone frazy kluczowe.
  4. Unikatowość i świeżość treści – publikuj treści od początku do końca stworzone na nowo i poruszaj tą tematyką, którą niewiele gabinetów jeszcze poruszyło.

Social Media

Social media także mają znaczneie dla pozycjonowaniaRegularne prowadzenie profili w serwisach społecznościowych takich jak Google+, Facebook, Twitter czy LinkedIn i dodawanie linków na tych portalach przynosi pośrednio skutek w pozycji strony. Pomimo tego, ze platformy social media pozyskują wyłącznie linki z atrybutem „nofollow” czyli teoretycznie takie, które nie wpływają na algorytm Google. Okazuje się, że obecnie linki z tym atrybutem również mają znaczenie dla stron.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że przy wpisach warto dodawać tzw. hashtagi, które pozwalają użytkownikom grupować tematyczne treści, a odbiorcom odszukiwać zarówno z poziomu wyszukiwarki internetowej jak i portalu społecznościowego.

Mądre linkowanie

Jeszcze kilka lat temu, pozycjonowanie strony w największym stopniu opierało się na linkowaniu. Czyli pozycja strony była uzależniona od tego, ile linków do niej zostało zamieszczonych na innych stronach. Tworzyło to ogromne możliwości dla naprawdę cwaniackich działań.

Wystarczyło mieć byle jakie treści skopiowane z innych stron lub stworzyć konstrukcję z dosłownie zmielonych zdań nafaszerowanych jak porządny bigos słowami kluczowymi, podlinkować to z odpowiednio dużej ilości byle jakich stron i sukces był zagwarantowany. W roku 2012 przyszedł kres tych działań, gdy Google zaczął wprowadzać do wyszukiwarki coraz bardziej zaawansowane techniki eliminacji spamu.

Nadal budowanie linków jest kluczoweObecnie linkowanie również ma znaczenie, jednak ważna jest jakość strony na której został umieszczony link, czyli ważne są takie czynniki jak popularność strony mierzona ilością odwiedzin, a także kontekstowy związek ze stroną do jakiej link prowadzi. Jak najbardziej, nadal należy się starać o zamieszczanie linków na innych stronach internetowych. Jednak aby uniknąć kar i kłopotów, trzeba to robić mądrze. Serwisy w których umieszczamy linki powinny być tematycznie zbliżone.

Jako lekarz pochyl się nad takimi serwisami jak znanylekarz.pl lub tourmedica.pl, mp.pl itp. Ponadto, skuteczne może być zamieszczanie wpisów gościnnych na innych blogach tematycznych, publikowanie artykułów sponsorowanych lub gościnne artykuły w lokalnych portalach.

Pozycjonowanie witryny WWW nie jest zadaniem łatwym. Wymaga zaangażowania czasu, pieniędzy oraz nieustannego śledzenia trendów. Jest jednak jedynym sposobem na trwałe zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej.

Dobrym pomysłem jest także skorzystanie z pomocy agencji wyspecjalizowaniu w pozycjonowaniu stron medycznych.

Organiczne wyszukiwanie jest obecnie najpopularniejszym sposobem wyszukiwania informacji przez internautów, konsumentów i pacjentów. Czy stać Cię na to, żeby Twoja strona nie miała szansy zostać odnaleziona?

  •  
    10
    Udostępnienia
  • 10
  •  
  •  
  •