Podziel się tą treścią... Dzięki :)

Dowiedz sie jak dotrzeć do nowych pacjentów

Pozyskiwanie nowych pacjentów za pośrednictwem strony internetowej, wymaga nieustannych działań. Z biznesowego punktu widzenia ważne są te, które będą sprzyjały przede wszystkim zwiększaniu ilości użytkowników, do których uda Ci się dotrzeć. Internet stwarza szeroką gamę możliwości, które możesz skutecznie wykorzystać. Umiejętne prowadzenie właściwego i zaawansowanego zarządzania marketingowego zagwarantuje Ci szereg korzyści. Przyjrzyjmy się najważniejszym narzędziom marketingowym, jakie musisz zapewnić swojej witrynie, aby osiągnąć cel nadrzędny – dotrzeć do nowych pacjentów.

Więcej treści

Zadbaj, aby Twój blog medyczny zawierał jak największą ilość podstron, na których będziesz zamieszczał artykuły, i to nie tylko wartościowe dla czytelników, ale również zawierające określone słowa kluczowe. Dzięki nim znaczna ilość osób będzie mogła trafić właśnie na Twoją stronę poprzez wyszukiwarkę. Brzmi banalnie, ale to sprawdzona choć żmudna metoda.

Aktualizuj treść

aktualna treśćPojawiają się nowe badania, sposoby leczenia, a stare stają się nieaktualne. Warto wówczas zaktualizować artykuły dotyczące konkretnego tematu znajdujące się na Twoim blogu i dodać odpowiednie słowa kluczowe. Przyczyni się to do zwiększenia ruchu na stronie i pogłębienia wiarygodności, tym samym pomoże Ci dotrzeć do nowych pacjentów. Przeglądaj regularnie swoje strony (np. raz na pół roku) idąc od najstarszych jakie masz opublikowane i sprawdzaj czy to co pisałeś nadal jest prawdą w odniesieniu do bieżącej wiedzy.

Kursy i porady online

Nagranie filmików poruszających określone zagadnienia, w których podpowiadasz, jak poradzić sobie z konkretnymi dolegliwościami. Dobry pomysłem może być także czy też vademecum wiedzy o jakimś schorzeniu w wersji video. Taka forma będzie dobrze odebrana przez użytkowników i łatwa w odbiorze. Pamiętaj jednak o słowach kluczowych którymi opisujesz swoje filmy – powinny być adekwatne do umieszczonej w nich treści.

Publikuj na innych stronach i pozwól na to samo

Możesz przygotowywać artykuły z linkami prowadzącymi na Twoją stronę i zamieszczać je na innych, powiązanych z Twoją działalnością serwisach. To nie jest bardzo prosty sposób propagowania swojej strony, ale niezwykle efektywny. Warto przekonać innych blogerów do współpracy. Często inni właściciele stron poszukują możliwości publikowania swoich treści. Warto im to umożliwić. Zyskujesz w ten sposób nowych partnerów biznesowych w sieci. Co więcej będą oni mocno promować swój artykuł na Twoim blogu przy okazji wzmacniając pozycję całej Twojej witryny.

Infografiki

Wiele zagadnień, czy porad medycznych można przedstawić za pomocą wygodnych dla pacjentów infografik. Zastanów się, co takiego znalazłoby się w Twojej specjalizacji, przygotuj infografikę i promuj ją, z zamieszczonym znakiem wodnym lub logo, jako własną. Jeśli pacjenci będą z niej korzystać, to również zapamiętają Twoją stronę i będą do niej wracać. Piękne i użyteczne infografiki mają niezwykła moc, która sprawia że w sensie marketingowym mogą żyć własnym życiem. A to również sposób aby dotrzeć do nowych pacjentów.

Reklama w serwisach społecznościowych

Wyróżniamy tu Facebooka, Twittera, Instagrama czy Google Adwords. Warto korzystać ze wszystkich tych nośników w celu zwiększenia ilości odwiedzin na naszej stronie. Jest to jednak zadanie dość skomplikowane i wymagające szerokiej wiedzy. Najlepiej tutaj zdecydować się na usługi profesjonalnej agencji, choć można samodzielnie próbować budować brand. Wymaga to jednak solidnej i sumiennej oraz częstej re-publikacji swoich cennych treści w social mediach.

Przygotuj i sprzedawaj kursy

Na dzieleniu się wiedzą, można dużo zyskać. Nie tylko renomę osoby, będącej specjalistą w swojej dziedzinie, ale również korzyści materialne. Jeśli np. stworzysz kurs postępowania dla pacjenta w konkretnej chorobie, powszechnej w Twojej specjalizacji, to wiele osób może chcieć go kupić i z niego korzystać. Jeśli będą zadowolone, będą często wracać na Twoją stronę, poszukując nowych informacji. Dzisiaj już nikogo nie trzeba przekonywać do słynnych diet, które zostały opracowane przez znawców tematu na mocnych filarach wiedzy dietetycznej. Pomijając wątek bezpośredniej marży z pewnością możesz zarobić uznanie i przedstawienie siebie jako ekspert w swojej specjalizacji.

Programy partnerskie

Mogą opierać się np. na tym, że strona w jakiś sposób powiązana tematycznie z Twoją działalnością reklamuje możliwość przeprowadzenia badań czy umówienie spotkania z lekarzem. W zamian otrzymuje określoną kwotę za każdą osobę, która zapisze się w Twojej placówce za pośrednictwem formularza. Ten sposób choć dość popularny każdorazowo wymaga odrębnego spojrzenia na warunki umowy. Ważne są nie tylko aspekty ekonomiczne. Zbytnia drapieżność biznesowa przez niektórych pacjentów też może być źle widziana.

Linki, które prowadzą do Twojej strony

Ważna jest nie tylko ich ilość, ale i jakość. Nie powinny być zamieszczane na przypadkowych serwisach. Google zwraca w tej kwestii uwagę na wiele elementów. Odpowiednie linkowanie będzie dla Ciebie bardzo ważne, gdyż jeśli popełnisz błędy, możesz doprowadzić do tego, że strona wypadnie z wyników wyszukiwania na dłuższy czas. Nieoceniona w pozycjonowaniu i zdobywaniu dobrej jakości linków może się okazać pomoc profesjonalnej agencji.

Profesjonalna agencja SEO

Sprawdzaj słowa kluczowe

Analizowanie popularności słów kluczowych, pomoże Ci nie tylko docierać do szerokiego grona odbiorców, ale również ułatwi przygotowywanie nowych artykułów. Będą one bowiem źródłem pomysłów na nowe treści.

Filmy i reklamy na Youtube

Możesz stworzyć kanał na Youtube i publikować nagrane przez siebie filmiki, które będą wartościowe i ciekawe dla Twoich odbiorców. Jeśli nie masz takiej możliwość lub zwyczajnie brak Ci na to czasu, to możliwe jest również korzystanie z innych kanałów, które zrzeszają osoby należącej do Twojej grupy docelowej i np. wykupywanie reklamy, na początku lub na końcu filmiku.

Webinary

Twórz i prowadź webinary tematyczneJeśli masz taką możliwość, podejmij się prowadzenia internetowych seminariów. Ten rodzaj interakcji z pacjentami może bardzo pomóc Ci w zyskaniu nowych odbiorców. To bardzo czasochłonne zajęcie, ale dobrze wdrożony program pozwala na cykliczne i częste spotkania online z pacjentami. I to tymi których już znasz, a także tymi którzy do Ciebie dopiero przyjdą.

Reklama na podobnych stronach

Korzystając z narzędzi do przeszukiwania konkurencji i stron o podobnej tematyce jak SEM-rush, możesz znaleźć witryny podobne do Twojej i nawiązać z nimi współpracę reklamową.

Działania na szeroką skalę

Dążenie do zapewnienia Twojej stronie internetowej dużej i ciągle rosnącej ilości odwiedzin jest procesem złożonym, wieloetapowym, czasochłonnym i z pewnością dla wielu osób kłopotliwym. W większości tutaj opisanych jesteśmy w stanie pomóc i zdrożyć odpowiednie narzędzia. Warto jednak najpierw wiedzieć czego Ty sam (lub sama) oczekujesz i co będzie się działo z Twoją stroną w wyniku naszych działań. Zadzwoń lub napisz i zapytaj o ofertę.

  •  
    3
    Udostępnienia
  • 3
  •  
  •  
  •