Podziel się tą treścią... Dzięki :)

Czasem masz wrażenie, że nie ma powodu zmieniać czegoś, co z powodzeniem działało przez wiele lat. Ludzie młodzi, tzw. millenialsi chętnie sięgają po nowości technologiczne. Inni, powyżej 45 roku życia (nie wszyscy oczywiście) często mają z tym większy problem. Jednak nie dlatego, że trudno im sobie poradzić z nowymi rozwiązaniami. Może to jakiś rodzaj lenistwa. Może wszechobecna wiara, że „stare jest lepsze”. A może raczej – „stare jest kiepskie, ale nie wiadomo, czy nowe nie będzie gorsze, a tamto stare już znamy”

Problem tkwi także w zamknięciu na nowości z obawy przed „zepsuciem” dotychczasowego systemu.

Uważaj. Zamknięcie się na nowości powoduje nie tylko stagnację, a nawet krok wstecz w rozwoju. Kiedy wszystko idzie do przodu, musisz wyjść poza swoją strefę komfortu. Iść trochę w nieznane, bo Twoja konkurencja już tam jest. A jeśli jej tam jeszcze nie ma, to może tym bardziej ty tam bądź.

Zobacz, jakie rozwiązania i narzędzia warto zastosować, aby poprawić funkcjonowanie Twojego gabinetu. Podzieliliśmy je zgodnie z najważniejszymi naszym zdaniem elementami w marketingu, w jakie trzeba zainwestować trochę czasu i pieniędzy.

Komunikacja z pacjentem

komunikacja z pacjentemPrzez wiele lat, komunikacja na linii pacjent-lekarz odbywała się wyłącznie w gabinecie. Trudno sobie wyobrazić, że lekarz jakiejkolwiek specjalizacji miałby leczyć swoich pacjentów na odległość. Z oczywistych powodów do niedawna było to niemożliwe. Także i w tym względzie, dla większości schorzeń jednak tradycyjny model musi być zachowany.

Nierzadko zdarza się, że po wizycie, przyjmowaniu przepisanych leków lub przeprowadzonym zabiegu, pacjent ma wątpliwości co do przebiegu leczenia lub swojego samopoczucia. Czy zawsze konieczna jest wizyta?

Czasem z pewnością wystarczy porozmawiać o problemie za pośrednictwem telefonu lub komunikatora internetowego. Dopiero wtedy zdecydować czy odwiedziny w gabinecie są konieczne. Komunikacja z pacjentem zorganizowana w ten nadal jeszcze mało popularny sposób daje Ci przewagę nad konkurencją.

Jeżeli możesz, postaraj się wygospodarować choć 1h w tygodniu. Niech to będzie czas kiedy można Cię zagadnąć na Skype, Messengerze, albo otwórz linię telefoniczną dla obecnych pacjentów. Ważne, aby mogli zapytać o detale w terapii. Warto wówczas mieć wgląd w karty poszczególnych pacjentów.

Możliwość skontaktowania się ze specjalistą w inny sposób niż w gabinecie, daje pacjentom komfort i poczucie bezpieczeństwa. Oprócz praktycznych korzyści z tego rodzaju rozwiązań, trudno pominąć profity wizerunkowe budowane dzięki otwarciu lekarza na potrzeby pacjentów.

Grafiki wizyt

grafiki wizytSprawne umawianie wizyt bywa sporym problem zwłaszcza dla niewielkich, jednoosobowych gabinetów. Dość często odbieraniem telefonów od pacjentów zajmuje się sam lekarz, co może skutkować sporą ilością nieodebranych połączeń z momencie, gdy specjalista zajęty jest przyjmowaniem pacjentów.

Nawet wówczas, gdy umawianiem wizyt zajmuje się recepcjonistka lub sekretarka, dzieje się to w określonych godzinach, co dla pacjentów może być kłopotliwe. Inną sprawą są przestarzałe narzędzia, które wciąż w wielu gabinetach funkcjonują, np. tradycyjny, papierowy kalendarz. Grafiki wizyt dostępne online są nieocenionym narzędziem i wielka wygodą dla pacjenta.

Warto tu zainwestować w narzędzia, które odciążą Ciebie oraz zwiększą wygodę pacjentów. Możliwość umawiania wizyt on-line za pośrednictwem profesjonalnego narzędzia lub nawet kalendarza Google’a to krok, który może okazać się dobrym rozwiązaniem usprawniającym pracę gabinetu.

też skorzystać z gotowych dedykowanych systemów jak np. ZnanyLekarz.pl, który jest płatny, ale za to daje nieco większe możliwości. Oczywiście można także zakupić rozwiązanie wdrożone na własnej stronie WWW jak choćby Rejestracja24.net, które można zintegrować także z innymi komponentami takimi jak dokumentacja pacjentaa etc.

Dla zniwelowania ilości nieodwołanych wizyt, możesz też zainwestować w system sms-owych przypomnień. Wg autorów bloga na znanylekarz.pl, dzięki takim powiadomieniom, ilość nieodwołanych wizyt spada nawet o 60%.

Tradycyjny marketing czy Internet

marketing internetowyChoć tradycyjny marketing wciąż może być dobrze wykorzystany, obecnie wiemy już, że bez obecności w sieci, gabinet nie będzie funkcjonował tak dobrze jak mógłby. Nawet jeśli nie chcesz mieć z internetem nic wspólnego, to i tak informacje o gabinecie pojawią się w sieci prędzej czy później.

Zastanów się czy chcesz mieć kontrolę nad tym jak mówią o Tobie w sieci czy też wolisz to zastawić z założeniem, że i tak nie masz zawsze rację więc muszą pisać o Tobie tylko dobrze.

Sukcesy wielu gabinetów pokazują, że działania marketingowe prowadzone w sieci są znacznie skuteczniejsze niż tradycyjny marketing, który ma jedną podstawową wadę – jest jednostronny przez co oferujesz odbiorcom komunikat, ale w żaden sposób nie możesz zmierzyć ich reakcji i poznać opinii. Internet to ekosystem, jaki oferuje marketing z pomocą komunikacji. Sprawne posługiwanie się nim, może przyprowadzić do Ciebie nowych pacjentów. Jeżeli Twój kalendarz jest mocno napięty możesz też powierzyć wdrażania strategii marketingowej wyspecjalizowanej agencji.

Poczta pantoflowa kontra opinie w sieci

opinie w sieciNie jest żadną tajemnicą, że opinie innych ludzi mają niemal ogromny wpływ na wybór specjalisty. W czasach, kiedy Internet wydawał się daleką przyszłością, korzystaliśmy z rad znajomych i rodziny i na tej podstawie wybieraliśmy odpowiedniego dla nas lekarza. Dziś te możliwości znacznie się rozszerzyły.

O większości specjalistów istnieje mniej lub więcej informacji w sieci. Pacjenci chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami, zarówno tymi pozytywnymi jak i negatywnymi oraz korzystają z opinii zamieszczonych zwłaszcza w portalach branżowych oraz w mediach społecznościowych.

Miejsc na których można znaleźć opinię w sieci o lekarzach i placówkach medycznych jest wiele. Należą do nich: https://www.znanylekarz.pl/, http://lekarze.mamzdrowie.pl/, https://www.mp.pl/
i wiele innych.

Nadal cenimy sobie opinię przyjaciół i rodziny, ale jako pacjenci chętnie zaglądamy także po opinie w sieci. Zbyt dużo negatywnych opinii potrafi skutecznie zniechęcić pacjentów do odwiedzenia gabinetu. Wdrożenie nowych rozwiązań, a tym wypadku polega na kontroli i świadomości tego, co o praktyce lekarskiej myślą pacjenci oraz podejmowaniu wszelkich starań, aby kolejne, pojawiające się opinie miały pozytywny wydźwięk.

Budowanie wizerunku w gabinecie i budowanie wizerunku w internecie

budowanie wizerunkuNa pełen obraz Twojej pracy wpływ ma zawsze wiele czynników. Swój wizerunek buduje się zwykle na przestrzeni wielu lat. Dzięki temu postrzegany jesteś w określony sposób. Połączenie kompetencji, osobowości, podejścia do pacjenta, wyglądu gabinetu i wielu innych czynników, wyłania się obraz postrzegania praktyki lekarskiej przez pacjentów.

Co w takim razie dadzą Ci współczesne technologie jak chodzi o budowanie wizerunku?

Samodzielnie – nic. Jednak jeśli użyjesz ich w określony sposób, zyskasz potężne narzędzie. Masz możliwość kreowania wizerunku według wyznaczonej strategii, opartej na rzeczywistych atutach i planie, pozostawiając czysty przypadek na ostatnim planie.

Przed podjęciem określonych działań rozważ swoje mocne i słabe strony i uprawiaj na własny użytek taki marketing który będzie zgodny z tożsamością Twojego gabinetu lub placówki.

Podsumowanie

Dziś praktycznie nie ma sposobu, aby przyciągać nowych pacjentów bez korzystania z nowoczesnych technologii. Warto także usprawnić pracę gabinetu dzięki dostępnym rozwiązaniom, bo tradycyjne podejście do pacjenta może już wkrótce nie wystarczyć.

Konsumenci, którymi przecież są także pacjenci zwłaszcza młode pokolenie już wspomnianych millenialsów, bardzo ceni sobie wyjście naprzeciw ich potrzebom. Chodzi przecież o to aby szybko, bezkonfliktowo załatwiać sprawy proste, a dla wielu osób takie właśnie powinny być wizyty u lekarzy i nawet długotrwałe terapie.

  •  
    4
    Udostępnienia
  • 4
  •  
  •  
  •