Podziel się tą treścią... Dzięki :)

Marketing Medyczny składa się z co najmniej kilku podstawowych elementów, które muszą zaistnieć jednocześnie. To jak tryby tej maszyny które muszą współpracować aby całość urządzenia mogła zadziałać w sposób skuteczny. Jedną ze strategii, jakie z dobrym skutkiem można stosować w tym przypadku jest content marketing.

Jak prowadzić bloga medycznego?

Jest to dokładnie dostarczanie dobrych i ciekawych treści, które zainteresują Twoich pacjentów. Dobrym i sprawdzonym w ostatnich latach kanałem do prezentacji tych treści jest blog tematyczny, jaki możesz umieścić na swojej stronie WWW.

Dlaczego warto go prowadzić i co powinno się w nim znaleźć? Ważne też byś od razu zaplanował, jaki rodzaj komunikacji z pacjentem chcesz prowadzić?

Jak prowadzić bloga medycznego?

Pacjenci poszukują wiarygodnych informacji na temat zdrowia, objawów choroby w wielu przypadkach właśnie w internecie. W ich słusznej opinii, to lekarz jest najlepszym źródłem informacji, dlatego blog przez niego prowadzony automatycznie staje się wiarygodny. Twoje zaangażowanie zostanie zauważone przez pacjentów. W ich oczach możesz stać się specjalistą, który poświęca uwagę i czas zdrowiu swoich pacjentów.W niniejszym artykule znajdziesz kilka porad jak prowadzić bloga medycznego. Pomogą Ci one choćby tylko zarysować strategię jego stworzenia i używania.

Oto trzy dobre powody, dla których warto prowadzić blog medyczny:

Pozycjonowanie strony WWW

Dobre teksty na blogu, publikowane regularnie i zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych, znacznie podnoszą stronę w rankingu wyszukiwarek i w sposób znaczący wpływają na sprzedaż usług. Pacjenci poszukują informacji o objawach schorzeń i dostępnych rozwiązaniach leczenia. Jeśli trafią na Twoją stronę z wartościowymi dla siebie informacjami, z dużym prawdopodobieństwem zainteresują się także ofertą.

To od Ciebie będzie zależało, jak dobrze powiążesz opublikowany tekst ze stronami usług. Jeśli zrobisz to w sposób czytelny i intuicyjny dla czytelnika, masz sporą szansę na sukces. Blogowanie wspiera pozycjonowanie i to bardzo.

Dobrze skonstruowana strona WWW pomaga i wspiera publikowanie bloga w kwestii pozycjonowania.

Systematyczny rozwój Twojej marki

Publikowanie tekstów na blogu medycznym, to względnie niedrogi, ale długofalowo rozwijający sposób na budowanie marki. Publikuj teksty ponadczasowe i uniwersalne. W ten sposób możesz trwale przyciągać pacjentów na swoją stronę. Publikowane teksty poddawaj analizie i sprawdzaj, które z nich są najpoczytniejsze. Sprawdzaj też, które prowadzą do prób kontaktu. To pozwoli Ci uzyskać właściwy kierunek, zyskiwać coraz więcej zainteresowanych pacjentów i regularnie kreować Twoją markę.

Uniwersalne teksty mogą być popularne przez wiele lat. Wykorzystaj to najlepiej jak tylko można.

Status eksperta i zaufanie pacjentów

Wiarygodne i profesjonalne teksty na blogu, pozwolą uzyskać Tobie lub Twojej placówce status eksperta i znacząco wpłynąć na zwiększenie zaufanie wśród pacjentów. Przy tym wszystkim ważna jest także interakcja z odbiorcami.

Jeśli publikujesz link do bloga na profilu w mediach społecznościowych i uzyskujesz zapytania w komentarzach lub w wiadomościach prywatnych, to ważne abyś względnie szybko reagował i odpowiadał.

Zaangażowanie w sprawy pacjenta buduje relacje i wpływa na pozytywną opinię zarówno o lekarzu, jak i o placówce.

Jak prowadzić bloga medycznego?

Skoro wiesz już, że prowadzenie bloga jest równie ważne jak inne elementy marketingu medycznego, z pewnością zastanawiasz się nad szczegółami. Ważna jest zarówno kwestia ilości, jak i jakości publikowanych tekstów. W jaki sposób to zrównoważyć i jaką ścieżkę wybrać dla siebie?

Blog medyczny

Częstość publikowania

Ważna jest konsekwencja. Jeśli zakładasz, że będą to dwa teksty tygodniowo, to staraj się tego ściśle trzymać. Jeśli uważasz, że z jakiegoś powodu nie uda Ci się tego dokonać, publikuj jeden w tygodniu lub 2 w miesiącu, jednak zadbaj o to, aby tekst pojawiał się regularnie, najlepiej tego samego dnia tygodnia. Częstość publikowania na blogu to ważny element strategii jaki przyjmiesz. Jednak miej na uwadze, że warto także zadbać o to co publikujesz. Pisanie bloga medycznego to także spora odpowiedzialność.

Ważna jest jakość oraz długość tekstu. Lepiej opublikować jeden tekst dłuższy raz w tygodniu niż dwa, składające się z 200 słów teksty, dwa razy w tygodniu. Twój blog medyczny powinien mieć stałe zasilanie w treści.

Jakość tekstu

Jakość tekstu na blogu jest kluczowaPisząc artykuł na bloga, postaraj się wykorzystać swoją wiedzę o pacjentach, zdobytą podczas codziennego kontaktu z nimi. Zastanów się nad tym, o co pytają pacjenci podczas wizyt i co ich niepokoi i spróbuj zawrzeć odpowiedzi na ich pytania w swoich tekstach.

Zaznaczaj jednocześnie, że jest to informacja poglądowa i w celu uzyskania dokładnych informacji, konieczna jest konsultacja z lekarzem. Postaraj się, aby temat, którego się podjąłeś, został względnie wyczerpany na potrzeby danego artykułu. Nie ograniczaj się do kilku zdań, ponieważ prawdopodobnie wtedy  nie będą one stanowiły realnej wartości dla pacjenta.

Długość tekstu

Długość tekstu wpływa na pozycjonowanie i stopień omówienia tematuTo dość ważna kwestia nie tylko dla odbiorcy potencjalnych pacjentów, ale także dla wyszukiwarek internetowych. Google preferuje teksty dłuższe niż 350 słów, przy czym lepiej, aby zawsze ta ilość przekraczała 600 lub 700 słów.

To także pozwoli Ci na odpowiednie rozwinięcie tematu i sprawi, że tekst będzie stanowił wartościowe źródło informacji dla pacjentów. Jeśli planujesz tekst nieco krótszy, zadbaj o to, aby zagadnienie, które opisujesz nie było zbyt szerokie. Chodzi tutaj o zachowanie pewnej proporcji logicznej pomiędzy tym o czymm piszesz a tym w jaki sposób to opisujesz.

Język komunikacji

Komunikacja z pacjentemPamiętaj, że swój przekaz kierujesz do pacjentów, a nie do kolegi lekarza tej samej specjalizacji. To bardzo ważne, ponieważ np. używanie zbyt dużej ilości medycznych terminów z dużym prawdopodobieństwem, nie będzie dla pacjenta zrozumiałe i może zniechęcić go do zapoznania się z całością. Stosuj język profesjonalny, ale prosty w odbiorze. Nie przechylaj szali także w drugą stronę.

Przekaz powinien być skonstruowany w taki sposób, aby pacjent poczuł, że jest traktowany poważnie. W żadnym wypadku, odbiorca nie może poczuć, że traktujesz go w sposób protekcjonalny.

Struktura tekstów

Struktura tekstów poprawia czytelnośćTekst powinien być odpowiednio podzielony. W żadn’ym wypadku nie stosuj niekończącego się ciągu tekstu bez podzielenia go i dodawania nagłówków. Używaj także: wypunktowania, numerowane listy.

Urozmaicaj wpisy obrazkami tematycznymi, schematami lub innymi rodzajami mediów. Takie działanie ma dwa cele: po pierwsze, znacznie ułatwia nawigację po tekście, a po drugie – jest dobrze przyjmowany przez wyszukiwarki internetowe. Co więcej – dobrze zbudowana struktura Twoich wpisów na blogu pozwoli Ci się wyróżnić spośród konkurencji i sprawi, że blog nabierze swoistego stylu. Charakterystycznego tylko dla Ciebie.

Tematyka wpisów

Możesz od czasu do czasu stosować podział, który świetnie sprawdza się niemal w każdej branży, np.

  • 7 popularnych sposobów na wybielanie zębów
  • Żylaki. Porównanie skleroterapii oraz chirurgii
  • 5 domowych sposobów na zachowanie zdrowej skóry

Ponadto, zadbaj o to, aby na blogu pojawiały się także teksty ściśle dotyczące chorób, których leczeniem zajmuje się Twoja specjalizacja i zawrzyj w tekstach wszystkie istotne informacje. Jeśli chcesz napisać np. o wybielaniu zębów, nie zapomnij dodać także krótkiej informacji o tym jak powstaje osad na zębach lub od czego uzależniony jest ich kolor.

Pisanie bloga medycznego to niezwykle wydajny sposób na zdobywanie nowych pacjentów

Jeśli masz już wstępne informacje o tym, jak powinien wyglądać tekst na blogu, spróbuj zastosować się do wskazówek i podejmij się zadania.

Jeśli uważasz, że nie dysponujesz odpowiednią ilością czasu lub chęci, warto zlecić pisanie bloga profesjonalnej firmie. Publikowanie artykułów stanowi zbyt dużą wartość marketingową, aby pozwolić sobie na zrezygnowanie z tego ważnego sposobu na przyciągnięcie pacjenta.

  •  
    8
    Udostępnienia
  • 8
  •  
  •  
  •