Podziel się tą treścią... Dzięki :)

wizytówka na stronie www

Często śmiejemy się, że Polak ma wiedzę wszechstronną – wielu z nas zna się na polityce, finansach (nie swoich oczywiście) i spokojnie prawie każdy mógłby zasiadać w dowolnym jury telewizyjnych konkursów. Ale jeśli chodzi o zdrowie – „leczymy się internetem”. Na szczęście nie tylko nim.

Obecnie, około 10 milionów Polaków poszukuje w internecie informacji dotyczących zdrowia, chorób, objawów oraz lekarzy. Specjaliści prowadzący prywatną praktykę najczęściej zdają sobie sprawę z konieczności prowadzenia działań marketingowych w sieci. Czy aby na pewno pamiętają o podstawach? Czasem w natłoku informacji zapominamy o fundamentach. Taka podstawą działań marketingowych jest… Twoja wizytówka w internecie. Czy chcesz, aby pacjenci poszukując Ciebie czytali przypadkowe informacje, czy wolisz jednak mieć możliwie jak największy wpływ na to, czego dowiedzą się o Tobie?

Agregatory wizytówek

W Polsce jest wiele witryn internetowych, które pozyskują informacje adresowe, merytoryczne na temat lekarzy lub innych aktywności zawodowych. Serwisy te kolekcjonują je i prezentują w uporządkowany sposób na swoich podstronach w postaci prostych wizytówek. Takimi serwisami są Znany Lekarz, czy ABC Zdrowie i wiele innych. Nie powinieneś jednak poprzestać na tym, że tylko serwisy tego typu publikują Twoje dane. Jakkolwiek umożliwiając Ci ich edycję to nadal nie są Twoje strony. Niektóre z nich prezentując pacjentom Twoją wizytówkę zupełnie przy okazji proponują skorzystanie z usług innego lekarza, który wykupił lepszy pakiet niż Ty, o ile w ogóle coś wykupiłeś.

To samo dotyczy fan-page’a na Facebooku. To z pewnością ważny element Twojej kampanii, ale nie powinien być jedyny. Pamiętaj o tym, że FB to strona Marka Zuckerberga, a nie Twoja i zasady tam panujące mogą się zmienić w ciągu jednego dnia. Nie poprzestawaj na tym. Podstawa w komunikacji z Twoimi pacjentami to Twoja własna strona WWW.

Wizytówka lekarza na stronie internetowej – dwa ważne elementy

Niezależnie, czy prowadzisz mały gabinet pracujesz dla dużej kliniki – pacjenci chcą dowiedzieć się czegoś o specjaliście, do którego się udają. Czasami zanim zaczną czytać o Tobie opinie, chętnie przeczytają o tym, co sam masz do powiedzenia na swój temat. Wizytówka jest idealnym miejscem na przedstawienie Twojego wizerunku (także fizycznego) oraz zamieszczenie cennych i zgodnych z prawdą informacji dotyczących Twojej praktyki zawodowej, kwalifikacji i czegoś jeszcze…

Treść wizytówki

Opis nie powinien być zbyt długi, ani zbyt krótki. Powinien zawierać najważniejsze informacje dotyczące przebiegu Twojej kariery, ukończonych szkół oraz szkoleń. Pamiętaj o tym, że to ważne miejsce, gdzie możesz opisać swoje doświadczenie oraz kwalifikacje i masz na to wpływ od początku do końca. Pacjenci oczekują także, że lekarz będzie „ludzkim człowiekiem”, dlatego śmiało możesz zamieścić kilka słów o swoim życiu prywatnym dotyczących swoich pasji, zainteresowań. Wizytówka to także miejsce na udokumentowanie zdobytych certyfikatów i świadectw – szkoleń.

Zdjęcie profilowe

W wielu istniejących wizytówkach lekarzy zdjęcia są słabej jakości lub są całkowicie pominięte. To błąd, bo profesjonalne zdjęcie profilowe to podstawowa inwestycja przy tworzeniu wizerunku. Zdjęcie profilowe pozwala pacjentowi na „pierwszy kontakt”. Lekarz wyglądający jak profesjonalista, uśmiechnięty i zadowolony ze swojej pracy może zrobić dobre pierwsze wrażenie. To nie jest miejsce na publikowanie zdjęć typu „selfie” ani prywatnych, wyciętych fotografii. Inwestycja w dobre zdjęcia opłaci Ci się długofalowo. Pamiętaj, że możesz ich użyć nie tylko w wizytówce na stronie gabinetu, ale także w sieciach społecznościowych lub profilach branżowych.

Korzyści z dobrej wizytówki na stronie internetowej

Nad wizytówką warto spędzić trochę czasu i przemyśleć, w jaki sposób stworzyć najlepszą wersję siebie w internecie. To może się wydawać nieco banalne, bo jesteś lekarzem, a nie żadną modelką czy innym celebrytą. Jednak w przestrzeni publicznej im dłużej pracujesz w zawodzie tym lepiej jesteś rozpoznawalny. Dlatego tej kwestii warto poświęcić więcej uwagi.

Oto korzyści płynące z zamieszczenia profesjonalnej wizytówki:

  • Profesjonalny wizerunek spójny z brandem gabinetu oraz wizytówkami współpracowników
  • Pozytywne pierwsze wrażenie
  • Pacjent rozpoznaje Cię i kojarzy podczas pierwszej wizyty bez wysiłku
  • Wizytówkę możesz wykorzystać w mediach społecznościowych, podczas publikacji wywiadów, wiadomości prasowych i informacji public relations
  • Daje ona możliwość przedstawienia Twojej praktyki, doświadczenia oraz wykształcenia
  • Zwiększa świadomość personelu kliniki lub gabinetu w którym pracujesz
  • Personalizuje, nadaje „ludzką twarz” i odzwierciedla osobowość
  • Wzmacnia wizerunek i osobistą markę
  • Jest wsparciem dla przyszłego zatrudnienia i postrzegania Cię przez potencjalnych pracodawców, jeśli kiedyś postanowisz pracować dla kogoś
  • Możesz wykorzystać ją w mediach drukowanych
  • Jest przydatna w przypadku raportów oraz wiadomości dla interesariuszy (kiedyś napiszę o tym osobny artykuł)

Znaczenie wizytówki dla kliniki lub gabinetu

Najważniejszym „fundamentem” każdego gabinetu, szpitala lub innej placówki medycznej są lekarze. W największym stopniu to oni i jakość ich usług tworzą opinię o placówce i odwrotnie – dobry lekarz jest największą wizytówką każdego szpitala. Wiele większych klinik chętnie zatrudnia doktorów o znanych nazwiskach, cieszących się dużą popularnością wśród pacjentów. Jest to działanie nie bez powodu, dlatego warto, aby wśród zatrudnionych znalazło się jak najwięcej lekarzy o dobrej reputacji. Medyk w dzisiejszych czasach może mieć wpływ na zarządzanie swoim wizerunkiem. Profesjonalna wizytówka to pierwszy krok do budowy marki własnej i tworzenia dobrej reputacji. Oczywiście musisz być dobrym lekarzem, ale rozpoznawalność z pewnością pomaga w czasach, kiedy marketing szeptany dostał prawdziwych „cyfrowych skrzydeł”.

  •  
    5
    Udostępnienia
  • 5
  •  
  •  
  •