Marketing
dla medycyny estetycznej

Kliniki medycyny estetycznej przeżywają obecnie gwałtowny boom rynkowy. Głównie za sprawą popularności usług medycznych, na jakie mogą liczyć pacjenci. Wypełniają one przestrzeń pomiędzy dermatologią a chirurgią plastyczną. Co więcej wielu lekarzy także innych specjalizacji poszerza swoje umiejętności i uprawnienia.

Dzięki temu, tego typu poradnie są bardziej dostępne również dla pacjentów z mniejszych miast. Oczywiście, ten fakt wywołuje większą konkurencję pomiędzy gabinetami medycyny estetycznej. Jeżeli jako lekarz zajmujesz się medycyną estetyczną, warto sięgnąć po nowoczesny Medyczny Marketing, który pomoże dotrzeć do większej (i zwykle nieco bardziej wymagającej) grupy pacjentów.

Strategia dla kliniki medycyny estetycznej

Działając na rynku medycyny estetycznej warto przygotować nieco inne założenia dotyczące marketowania Twoich usług. Pacjenci (właściwie w znacznej większości pacjentki) mają tutaj większe oczekiwania niż w przypadku pozostałych specjalizacji lekarskich. Nie wszyscy również wiedzą, że medycyna estetyczna rozwiązuje problemy nie tylko dotyczące pięknego wyglądu. Dlatego podstawą marketingu dla kliniki medycyny estetycznej jest dobrze przygotowany plan działania. Poza elementami sprzedażowymi warto w niej zawrzeć wartości edukacyjne.

Jako agencja w porozumieniu z naszymi Klientami:

  • Przeprowadzamy badanie rynku
  • Wspomagamy analizę SWOT
  • Sprawdzamy działania konkurencji
  • Budujemy plan, który daje największe szanse na sukces
  • Reagujemy zwinnie na zmiany warunków rynkowych

Dbamy o dobrą komunikację z Klientem i raportujemy wszelkie działania lub proponujemy zmiany, jeśli w naszej opinii mogą one poprawić efekty biznesowe kliniki medycyny estetycznej. W każdym momencie, kiedy zauważymy anomalie w zachowaniu Twojego audytorium, będziemy gotowi na reakcję i zmianę – wzmocnienie lub udoskonalenie słabiej działających elementów strategii marketingowej.

Strona WWW dla medycyny estetycznej

Jeżeli jesteś lekarzem działającym w obszarze innych specjalizacji medycznych, prawdopodobnie już masz stronę internetową. Jeśli była ona stworzona w niedalekiej przeszłości (1-2 lata temu) z użyciem systemu zarządzania treścią WordPress, z dużym prawdopodobieństwem będzie można ją po prostu rozbudować o nowe usługi. Dołożyć piękne zdjęcia, filmy i elementy CTA zwiększające konwersję zakupową. Czy to będzie możliwe, pokaże audyt funkcjonalności i gotowości do SEO, który przeprowadzimy na wstępnym etapie współpracy. W przypadku jeśli dopiero zaczynasz działać, potrzebujesz nowej witryny WWW, która będzie:

  • Oparta o projekt umożliwiający prezentację zdjęć i filmów wideo
  • Responsywna – dostosowana do smartfonów, desktopów i tabletów
  • Dostosowana do pozycjonowania SEO – tu stosujemy autorskie rozwiązania
  • Szybka w działaniu (ważne szczególnie na wersjach mobile)
  • Zintegrowana z analityką pokazującą zachowanie użytkowników na WWW

Warto pamiętać, że nawet wspaniale i skutecznie prowadzone kanały w social mediach to nie wszystko. Każdy film, infografika, czy tekst, jaki na nich umieścisz, po publikacji należy do Marka Zuckerberga (Facebook, Instagram) lub ByteDance (TikTok) i mogą oni w dowolnym momencie zrobić z nimi co zechcą. Mogą także zmienić swoje zasady (co zresztą dość często robią). Dlatego warto zainwestować we własną stronę WWW i zadbać o to, aby to tam właśnie odbywała się sprzedaż Twoich usług z zakresu medycyny estetycznej.

Video i zdjęcia dla medycyny estetycznej

Filmy i piękne zdjęcia to zdecydowanie wielki walor na stronach i w materiałach marketingowych dla medycyny estetycznej. Jako agencja ze Śląska obsługująca Medyczny Marketing, działamy na terenie całej Polski. Współpraca z Klientami z różnych miejsc w kraju stawia nam wiele wyzwań organizacyjnych. Dlatego Klientom działającym w innych częściach kraju proponujemy elastyczne i dopasowane do ich budżetu rozwiązania. Jeśli chodzi o realizację materiałów w wielu miejscach są nasi reprezentanci, którzy mogą do Ciebie przyjechać, nagrać video zgodnie z wytycznymi. Mogą też wykonać odpowiednie zdjęcia w gabinecie, portretowe lub sytuacyjne w trakcie trwania zabiegu itp.

Alternatywnie możemy zająć się po prostu obróbką graficzną, retuszem, usuwaniem cech osobniczych pacjenta ze zdjęć lub filmów dostarczanych do nas jako materiały surowe. Przygotujemy je we właściwy sposób: przytniemy na rolki, stories (relacje) i zajmiemy się właściwym wykorzystaniem w prowadzonym dla Ciebie pakiecie usług marketingowych. Dostarczamy kompletne wsparcie: od przygotowania scenariuszy, poprzez nagrywanie aż po harmonogramowanie publikacji i redystrybucję w różnych mediach.

Teksty dla klinik medycyny estetycznej

Treści wizualne, choć spełniają niezwykle ważną rolę w Medycznym Marketingu medycyny estetycznej, wymagają jednak uzupełnienia o słowo pisane. To właśnie dzięki treściom opisującym poszczególne zabiegi, pacjent ma możliwość podjęcia decyzji o kontakcie właśnie z Twoją kliniką. Co więcej - w tekstach pisanych podejmujemy się także roli edukacyjnej. W ostatnim czasie wiele osób niestety mocno myli zabiegi dostępne u kosmetyczki ze świadczeniami lekarskimi z zakresu medycyny estetycznej. Dlatego podnoszenie świadomości pacjenta jest tutaj kluczowe i możliwe dzięki informacji na stronie.

Jako wyspecjalizowana agencja marketingu medycznego tworzymy „zgrabne” i merytorycznie poprawne teksty dzięki zatrudnianiu jako copywriterów osób z backgroundem medycznym. Każdy z tekstów publikowanych na Twojej stronie WWW będzie również opracowany zgodnie z najnowszą wiedzą z zakresu SEO. W treści uwzględnimy odpowiednie słowa kluczowe dotyczące zabiegów medycyny estetycznej, jakie wykonujesz w swojej placówce.

Pozycjonowanie lokalne i szerokie

Mamy świadomość, że kliniki i gabinety medycyny estetycznej są odwiedzane w znacznej większości przez pacjentów z mieszkających w ich okolicy. Jeśli jesteś jedyną placówką w swoim mieście, to zadanie pojawienia się wysoko w wynikach zapytania Google jest relatywnie łatwiejsze. Gorzej, jeśli w okolicy masz bezpośrednią konkurencję. Wówczas pozycjonowanie i działania SEO stają się ważnymi (niejednokrotnie kluczowymi) taktykami dla zdobycie nowych pacjentów. Medyczny Marketing to również kompleksowe działania w zakresie pozycjonowania lokalnego. Dzięki niemu sprawimy, że Twoja strona będzie dobrze widoczna w Google dla osób z Twoich okolic.

Budując strategię marketingową dla medycyny estetycznej wiemy, że pacjenci często poszukują nie tyle usług, co odpowiedzi na ważne dla siebie pytania. Dlatego poza klasycznym pozycjonowaniem skupionym na frazach generycznych (np. „medycyna estetyczna {miasto}” tworzymy odpowiednie artykuły, które odpowiadają na pytania w stylu: „jak usunąć cellulit” albo „sposoby odmładzania skóry twarzy”. To dzięki nim użytkownicy Internetu mają większą szansę trafić na Twoją stronę.

Marketing w medycynie estetycznej

Jeszcze jedna ważna uwaga: publikowanie czegokolwiek i co jakiś (niezaplanowany) czas, raczej nie wywoła spodziewanych efektów. Zarówno taktyki oparte na pozyskaniu pacjentów za pomocą wyszukiwarki jak i te nastawione na wywołanie pozytywnego odbioru dzięki prezentacjom zdjęć i filmów w social mediach, a także reklamom trafiającym do odpowiednich osób powinny opierać się na pomysłach. Jako agencja wyspecjalizowana w projektach dla medycyny, generujemy ich odpowiednią ilość i w sposób planowy je realizujemy. Często też zaglądamy do analityki ruchu i sprawdzamy, czy wszystko działa tak, jak tego potrzebujesz.

Chcesz, aby nowi pacjenci do Ciebie dzwonili?

Zadzwoń wcześniej Ty do nas:

Zapytaj o tę usługę

    Przepisz znaki: captcha
    Scroll to top