Pozycjonowanie stron medycznych

"Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana" twierdził Heraklit z Efezu. Starożytna mądrość pasuje do wielu kontekstów. Choć w przypadku pozycji linków w wynikach wyszukiwania Google, wygląda na to że inżynierowie giganta, wzięli sobie głęboko do serca słowa tego filozofa.

W marketingu medycznym, jak w każdym innym, taktyki SEO i pozycjonowania są ważnym i jednym z podstawowych elementów strategii. Dlaczego tak się dzieje?

Organiczny ruch na Twoją stronę

Wkrótce tu będzie wideo

Klient / pacjent, który potrzebuje skorzystać z usług medycznych, praktycznie zawsze rozpoczyna swoje poszukiwania od Internetu. A dosłownie rzecz ujmując od wpisania właściwych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. W tym wypadku liczy się pozycja na stronie wyników zapytania. Ważne, gdzie znajdzie się link do Twojej strony. Jeżeli będzie to pierwsza trójka - najprawdopodobniej wejdzie na Twoją stronę albo do kogoś z Twojej mocnej konkurencji… O ile nie znajdzie tam tego czego szukał – dotrze do Ciebie. Jeśli Twój link znajdzie się dalej, prawdopodobieństwo, że pacjent Cię odnajdzie spada drastycznie.

Tutaj – Uwaga! Zmieniające się algorytmy i sposoby prezentacji wyników od początku lat 2020-tych powodują coraz szybszą zmianę reguł. Od dawna już nie chodzi o pozycje w TOP10. Teraz trzeba sięgnąć po inne narzędzia, aby pozyskać ruch z wyszukiwarki

Oznacza to, że potrzebne Ci pozycjonowanie stron medycznych. Tym właśnie się zajmujemy.

Pozycjonowanie SEO i SEM dla medycyny

To wyspecjalizowana usługa polegająca na stworzeniu pełnego ekosystemu witryny internetowej, treści oraz funkcjonalności, które pozwolą tej stronie osiągnąć korzystne wysokie pozycje w wynikach zapytań w wyszukiwarce. Istotnymi elementami dla tej strategii są:

  • responsywna strona WWW – wyświetlająca się poprawnie na wszystkich urządzeniach jak laptop, smartfon czy tablet
  • aktualne informacje, które są poszukiwane przez obecnych i przyszłych pacjentów (w tym słowa kluczowe)
  • ciekawe i przydatne treści, które mają służyć pacjentom
  • funkcjonalności strony przyjazne dla użytkownika – usability
  • dobór sposobu ich prezentacji, który wywoła wysokie zaangażowanie użytkownika podczas przeglądania Twojej witryny

Kiedy zacząć i komu przyda się pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie i SEO w medycynie najlepiej zacząć na wczesnym etapie wdrażania strategii marketingowej. Naszym celem jest pomoc w przygotowaniu konstrukcji serwisu WWW, następnie dostarczeniu odpowiedniej jakości tekstów, materiałów zdjęciowych, wideo oraz linków zwrotnych.

Pozycjonujemy strony przeznaczone dla medycyny. Najczęściej z naszych usług korzystają specyficzne branże medyczne, między innymi:

Pozycjonowanie stron stomatologicznych

W tym przypadku w dużej mierze skupiamy się na rynku lokalnym, na badaniu konkurencji. Dentyści stanowią ważną grupę pośród firm medycznych, dla których pozycjonowanie WWW ma kluczowe znaczenie. Pacjenci często wpisują w Google frazy kluczowe skupione na ich bezpośrednich objawach lub potrzebach terapeutycznych dojadając nazwę miejscowości, gdzie chcą je rozwiązać.

SEO dla klinik chirurgii plastycznej

Tutaj zasięg kampanii wyszukiwania najczęściej jest dużo szerszy. Specjaliści chirurgii plastycznej są zainteresowani pozyskiwaniem pacjentów nie tylko ze swojego miasta lub regionu. Dla niektórych zabiegów pacjenci są skłonni przejechać kilkaset kilometrów. Zwłaszcza jeśli marka osobista lekarza jest wystarczająco mocna a on sam jest uznawany za eksperta w konkretnym typie operacji.

Pozycjonowanie dla centrów medycznych

Kliniki, przychodnie i centra medyczne mają zwykle całkiem inne oczekiwania dotyczące SEO dla swojej witryny. Kluczowym elementem, w tym przypadku jest pozyskanie dużego ruchu organicznego pochodzącego z zapytań lokalnych skupionych na konkretnych usługach. W tym przypadku sprawdza się tzw. pozycjonowanie szerokie, nastawione na dużą ilość treści rozproszonych w odpowiedni sposób.

Pozyskiwanie ruchu organicznego dla stron medycznych

Pozycjonowanie SEO / SEM dla medycyny – Proces

  1. Zwykle rozpoczynamy go od audytu istniejącej witryny albo od stworzenia nowej strony WWW, która będzie gotowa na pozycjonowanie. W trakcie audytu albo na etapie planowania nowej strony zwracamy szczególna uwagę na konstrukcję. Ważne aby strona spełniała wszystkie istotne kryteria związane z SEO. Dbamy o możliwość kontroli takich elementów jak linki wewnętrzne, zewnętrzne, META DANE, nagłówki, miejsca i sposoby prezentacji treści.
  2. Wiemy o tym, że strona przede wszystkim ma służyć użytkownikowi, ale musi być również indeksowalna przez roboty wyszukiwarki. Podczas audytu badamy również kwestie dotyczące bezpieczeństwa i szybkości ładowania witryny. Jednym z najważniejszych technicznych aspektów strony jest jej responsywność. Na etapie audytu SEO okazuje się, czy obecna strona Klienta jest gotowa na pozycjonowanie. W niektórych przypadkach okazuje się, że zupełnie nowa witryna wymaga poprawek, rzadziej – jej wykonania od początku.
  3. Kiedy mamy już pewność, że witryna jest technicznie gotowa do pozycjonowania, analizujemy treści umieszczone na podstronach. Teksty, obrazy, grafiki i filmy – wszystkie publikowane elementy powinny być spójne ze strategią content marketingową. Jednocześnie powinny zawierać dobrze przemyślane słowa kluczowe adekwatne do prezentowanych treści oraz celów biznesowych przewidzianych w ogólnej strategii działań marketingowych.

Współpraca z Klientem na każdym etapie współpracy

Co do zasady - budujemy wszystkie taktyki w porozumieniu z Klientem. Aby to mogło nastąpić, już od początku współpracy staramy się poznać specyfikę oferty. To ważne, aby dotrzeć do miejsca, w którym uzgodnimy właściwą listę słów kluczowych, według jakiej powinna być odnajdywana strona. Prowadząc kampanię pozycjonowania dla stron medycznych skupiamy się na tej liście w sposób szczególny. Jednak w trakcie współpracy poszerzamy jej zakres koncentrując się przede wszystkim na jakości i adekwatności ruchu organicznego jaki dociera do witryny.

Aktualizacja algorytmów Google

Jako agencja marketingowa wyspecjalizowana w branży medycznej, przykładamy ogromną wagę do możliwości oraz zmian, jakie nieustannie postępują w wyszukiwarce Google. Podobnie w przeszłości jak i obecnie, reagujemy zwinnie zmieniając zawartość podstron lub sposoby prezentacji danych, od których zależy ruch organiczny na Twojej stronie. Na przestrzeni czasu wielokrotnie słyszeliśmy pogłoski, że czas SEO i pozycjonowania stron dobiega końca, a ich rolę przejmą np. social media lub inne taktyki marketingowe. Pozycjonujemy strony od ponad 21 lat i zawsze odpowiadamy to samo: być może!

Chcesz, aby nowi pacjenci do Ciebie dzwonili?

Zadzwoń wcześniej Ty do nas:

Zapytaj o tę usługę

    Przepisz znaki: captcha

    FAQ

    Na czym polega pozycjonowanie stron medycznych?

    Pozycjonowanie to zespół zaplanowanych działań jakie podejmujemy w celu zapewnienia stronie internetowej możliwie najlepszej widoczności w wyszukiwarce.

    Czym się różni SEO od SEM?

    SEM (Search Engine Marketing) to marketing w wynikach wyszukiwania, który jest obszerniejszy niż tylko pozycjonowanie i obejmuje np. usługi Google AdWords. SEO jest jednym z elementów wchodzących w skład SEM.

    Czy pozycjonowanie dotyczy tylko Google?

    Pozycjonowanie dotyczy zwiększania widoczności witryny w wybranej wyszukiwarce i niekoniecznie musi być to Google. Innymi znanymi wyszukiwarkami są Bing.com i Yahoo. Warto o nich pamiętać zwłaszcza, jeśli na Twoją stronę internetową nadal zagląda sporo użytkowników komputerów i laptopów.

    Od czego zależy pozycja strony w wyszukiwarce Google?

    Kolejność, w jakiej widoczne są wyniki w wyszukiwarce, jest uzależniona od szeregu parametrów Twojej strony. Także od treści, jaką na niej zamieszczasz, od aktywności w wyszukiwarce Twojej konkurencji oraz od aktualnych ustawień algorytmu wyszukiwarki Google. Znaczną część z elementów, które na nią wpływają można rozpoznać i realnie wpłynąć na poprawę pozycji Twojej witryny WWW.

    Czy pozycjoner może gwarantować osiągnięcie pozycji w wyszukiwarce?

    Nie, ponieważ nie jest on właścicielem wyszukiwarki i nie tworzy jej algorytmu. Natomiast jego doświadczenie w pozycjonowaniu oraz znajomość branży (np. medycznej) pozwala w realnym czasie wykonać odpowiednie działania, które powinny znacznie poprawić widoczność Twoich linków wynikach wyszukiwania.

    Co wchodzi w skład usługi pozycjonowania?

    Działania specjalisty SEO podzielić można na te związane z optymalizacją strony WWW lub sklepu internetowego, wzbogaceniem treści i dostarczeniem wartościowych linków.

    Pozycjonowanie strony – ile kosztuje?

    Koszt pozycjonowania i SEO zależy od wielu czynników, takich jak: konkurencja w branży, stan techniczny strony, wybrane słowa kluczowe i wiele innych. W pakietach projektu Medyczny Marketing pozycjonowanie stron medycznych to jedna z najważniejszych taktyk. Dzięki kompleksowemu i zwinnemu podejściu do tematu możemy zaproponować tzw. pozycjonowanie szerokie. Jest to technika, która w znacznym stopniu rozwija możliwości pojawiania się Twojej strony na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania. Cena pozycjonowania stanowi ważny element tych działań – jakkolwiek nie jedyny.

    Scroll to top