Pozycjonowanie to zespół zaplanowanych działań jakie podejmujemy w celu zapewnienia stronie internetowej możliwie najlepszej widoczności w wyszukiwarce.
SEM (Search Engine Marketing) to marketing w wynikach wyszukiwania, który jest obszerniejszy niż tylko pozycjonowanie i obejmuje np. usługi Google AdWords. SEO jest jednym z elementów wchodzących w skład SEM.
Pozycjonowanie dotyczy zwiększania widoczności witryny w wybranej wyszukiwarce i niekoniecznie musi być to Google. Innymi znanymi wyszukiwarkami są Bing.com i Yahoo. Warto o nich pamiętać zwłaszcza, jeśli na Twoją stronę internetową nadal zagląda sporo użytkowników komputerów i laptopów.
Kolejność, w jakiej widoczne są wyniki w wyszukiwarce, jest uzależniona od szeregu parametrów Twojej strony. Także od treści, jaką na niej zamieszczasz, od aktywności w wyszukiwarce Twojej konkurencji oraz od aktualnych ustawień algorytmu wyszukiwarki Google. Znaczną część z elementów, które na nią wpływają można rozpoznać i realnie wpłynąć na poprawę pozycji Twojej witryny WWW.
Nie, ponieważ nie jest on właścicielem wyszukiwarki i nie tworzy jej algorytmu. Natomiast jego doświadczenie w pozycjonowaniu oraz znajomość branży (np. medycznej) pozwala w realnym czasie wykonać odpowiednie działania, które powinny znacznie poprawić widoczność Twoich linków wynikach wyszukiwania.
Działania specjalisty SEO podzielić można na te związane z optymalizacją strony WWW lub sklepu internetowego, wzbogaceniem treści i dostarczeniem wartościowych linków.
Koszt pozycjonowania i SEO zależy od wielu czynników, takich jak: konkurencja w branży, stan techniczny strony, wybrane słowa kluczowe i wiele innych. W pakietach projektu Medyczny Marketing pozycjonowanie stron medycznych to jedna z najważniejszych taktyk. Dzięki kompleksowemu i zwinnemu podejściu do tematu możemy zaproponować tzw. pozycjonowanie szerokie. Jest to technika, która w znacznym stopniu rozwija możliwości pojawiania się Twojej strony na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania. Cena pozycjonowania stanowi ważny element tych działań – jakkolwiek nie jedyny.