Branding dla firm medycznych

Firmy inwestujące w swoją markę docierają zwykle do klientów nieosiągalnych dla tych, którzy tego nie robią. Niezależnie, czy jesteś lekarzem praktykującym w prywatnym gabinecie, czy też odpowiadasz za sprzedaż w klinice lub przychodni medycznej, na pewnym poziomie rozwoju potrzebujesz działań brandingowych – nastawionych na zwiększenie świadomości Twojej marki oraz zaufania do tego czym ona jest.

Proponujemy przygotowanie i wdrożenie strategii wzmocnienia marki medycznej na rynku.

Inwestycja która zawsze się zwraca

Wkrótce tu będzie wideo

Mocna marka medyczna - Korzyści z jej posiadania

Jest ich wiele. Jednak pośród najważniejszych warto wspomnieć o:

  • Wsparciu sprzedaży – silna marka realnie wpływa na wielkość sprzedaży
  • Efektywność marketingu – rozmawiając o Twoich usługach nie musisz już przekonywać nikogo o ich jakości – Twoja marka już to zapewnia
  • Wyższe marże – przykładem spoza branży są znani producenci elektroniki lub światowej klasy domy mody bazujące na rozpoznawalnych nazwiskach swoich twórców
  • Podniesienie wartości firmy – Twoja firma będzie więcej warta, jeśli będzie mieć rozpoznawalny silny brand. To ułatwia negocjowanie warunków ewentualnej współpracy z innymi podmiotami – będąc dobrą marką rozmawiasz z lepszej pozycji.

Wdrażanie brandingu placówki medycznej

Podobnie jak w przypadku każdej strategii, także i w tym przypadku zaczynamy od planowania. Na wstępie ustalamy jakie są oczekiwania Klienta pod względem kilku kluczowych parametrów takich jak:

  • najważniejsze wartości, z jaką marka powinna być kojarzona
  • zasięg - lokalny czy ogólnokrajowy, a może jeszcze dalej
  • kluczowe wskaźniki efektywności, które na bieżąco powiedzą nam, na jakim etapie rozpoznawalności jest marka

Kolejnym krokiem jest przygotowanie media planu reklamowego – czyli przedstawimy propozycję gdzie, w jaki sposób i dlaczego będą pojawiały się Twoje reklamy oraz inne formy treści promujące markę.

Prowadzimy kampanię zarówno z użyciem sieci Google, Facebooka, Instagrama jak i innych platform, które można użyć do promocji marki – wszystko w oparciu o szczegółowy plan uzgodniony z Klientem i wpasowany do przeznaczonego budżetu.

Sięgamy po te bardziej znane metody pozycjonowania jak umieszczanie geolokalizacyjne placówek na mapach oraz w sieci biznesowej Google. Sprawdzamy oraz realizujemy specyficzne pozycjonowanie pod kątem miejsc, konkretnych specjalizacji placówki oraz grup docelowych, gdzie marka medyczna powinna zaistnieć wcześniej niż globalnie.

Marka medyczna - projektowanie

Dla nowych firm medycznych prowadzimy kompleksowe działania dotyczące startu nowej marki w internecie. Pośród najważniejszych obszarów, w jakim pomagamy naszym klientom można znaleźć:

Badanie konkurencji

To jeden z pierwszych elementów także w budowaniu strategii. Przed stworzeniem nazwy i Twojego znaku firmowego, sprawdzamy co dzieje się na rynku medycznym, jaki uznajesz za konkurencyjny.

Naming

Dobranie odpowiedniej nazwy firmy medycznej, która będzie możliwie najlepiej opisywać zarówno wartości jakimi się kierujesz jak i zakres Twojej działalności medycznej.

Dobór domeny

Domena najczęściej jest związana z wybieraną nazwą. Jakkolwiek nie zawsze jest to regułą. Czasami domeny internetowe dobierane przez nas są dopasowane do specyficznych projektów, jakimi zajmują się nasi klienci. Np. baria-med.pl

Logotyp

Przeprowadzamy pełen proces kreacji logotypu: od założeń, poprzez dostarczenie właściwej ilości propozycji znaku, aż po dostarczenie wszystkich wymaganych wzorów przeznaczonych dla różnych zastosowań w późniejszych akcjach marketingowych.

Księga znaku

Przygotowanie dokumentu, który w jasny sposób określi zasady i wymagania dotyczące sposobu prezentacji znaku firmowego. Np. dotyczące tła na jakim może być prezentowane lub marginesów jakie należy pozostawić wokół logo.

Zarejestruj swoją markę

Retargeting – rezonans marki

Dla wzmocnienia efektu utrwalania brandu używamy metod retargetowania czyli przypominania osobom odwiedzającym stronę o marce oraz ofercie. Korzystamy z gotowych rozwiązań dotyczących retargetowania oferowanych przez gigantów jak Google (pomimo wewnętrznego zakazu remarketingu dla medycyny, niektóre działania są tam możliwe). W pełni wykorzystujemy wszystkie opcje jakie są dostępne w platformach Meta – na Facebooku i Instargamie wraz z pełną automatyzacją i wykorzystaniem mechanizmów opartych o sztuczną inteligencję dla poprawy skuteczności przy możliwie minimalnych kosztach.

Chcesz, aby nowi pacjenci do Ciebie dzwonili?

Zadzwoń wcześniej Ty do nas.

Zapytaj o tę usługę

    Przepisz znaki: captcha

    FAQ

    Czym jest branding dla placówek medycznych?

    Branding to budowanie świadomości marki wraz z jej kreacją wizualną (logo). Polega na kreowaniu i utrzymaniu pozytywnego wizerunku konkretnej marki w umysłach pacjentów, a także daje odpowiedź na ich potrzeby.

    Od czego zacząć branding placówki medycznej?

    Proces brandingu czyli budowania marki zaczyna się od analizy sytuacji wyjściowej i ułożenia spójnego planu. Proces można podzielić na kilka ważnych etapów: badanie konkurencji, wymyślenie dobrej nazwy, wybór wolnej domeny, zaprojektowanie logo, stworzenie zasad prezentacji nazwy i logo.

    Czy warto używać mediów społecznościowych do budowania marki placówki medycznej?

    Zdecydowanie tak. Facebook, Instagram, TikTok czy LinkedIn to miejsca w Internecie, które znakomicie nadają się do promowania marki placówki medycznej.

    Czy mogę reklamować usługi zdrowotne?

    Tak, ale musisz przestrzegać określonych przepisów i zasad. Reklama dosłowna w przypadku lekarzy i placówek medycznych jest zakazana. Np. lekarz nie powinien wyrażać zgody na używanie swego nazwiska i wizerunku dla celów komercyjnych na przykład reklamując wyroby medyczne.

    Czy marka medyczna może być tożsama z nazwiskiem lekarza?

    Tak. Stworzenie marki medycznej w oparciu o nazwisko lekarza lub rehabilitanta to jeden ze sposobów utrwalenia Twojego znaku towarowego w świadomości pacjentów. Oczywiście nie jest to jedyne dobre podejście. Jakkolwiek jeśli nie planujesz budowania kliniki zatrudniającej wielu medyków warto skupić się właśnie na Twoim nazwisku

    Scroll to top