Strategia marketingowa firmy medycznej

Obojętne, czy chodzi o branżę medyczną, czy jakąkolwiek inną - strategia dla działań marketingowych powinna być na pierwszym planie. Jest jak plan gry. Budując własny pomysł na biznes warto od niej zacząć.

Oferujemy placówkom medycznym doradztwo i przygotowanie strategii działań marketingowych. Robimy to w ścisłym porozumieniu z Klientem uwzględniając wszystkie znane mu uwarunkowania rynkowe. Realizując projekt i pogłębiając wiedzę w procesie przygotowania strategii tworzymy listę rekomendacji.

Po pierwsze dobry plan działania

Wkrótce tu będzie wideo

Cele biznesowe Twojej firmy medycznej

Zwykle rozpoczynamy od wysokopoziomowych celów biznesowych. W trakcie pracy nad każdym projektem to jeden z najważniejszych etapów. Jeśli wiesz, czego oczekujesz od swojego biznesu medycznego, to już pewna część pracy jest wykonana. Uzgodnimy Twoje zamiary i mając ich świadomość to Twoje cele będą dla nas jak kompas. W każdym momencie pracy możemy do nich wrócić i zweryfikować, czy wdrażane przez nas taktyki pozwalają spełnić Twoje cele biznesowe.

Zwiększenie liczby pacjentów w określonym czasie

Wykonywanie drogich prywatnych zabiegów (czyli dosłownie ich sprzedaż)

Wykonywanie drogich prywatnych zabiegów (czyli dosłownie ich sprzedaż)

Najczęstszy problem młodych stażem lekarzy i nowopowstałych centrów medycznych to dotarcie do jak największej liczby potencjalnych pacjentów i spowodowanie, aby osoby te skontaktowały się w celu umówienia wizyty. Przygotujemy dla Ciebie plan i najważniejsze założenia strategiczne, w jaki sposób tego dokonać. Znajdziemy właściwe grupy docelowe oraz sposoby zaprezentowania im Twojej oferty w oparciu o zakładane cele oraz budżety, którymi będziesz dysponować do ich osiągnięcia.

W przypadku dentystów, fizjoterapeutów lub np. chirurgów plastyków i kilku innych specjalizacji medycznych często głównym celem biznesowym jest dotarcie i zachęcenie pacjentów do skorzystania z zabiegów. Niezależnie, czy chodzi o rynek lokalny czy regionalny proponujemy rozwiązania, które są najlepiej dopasowane do właściwej grupy docelowej i powodują pożądane dla Klienta efekty.

Unikalność lub wyjątkowość niektórych usług medycznych sprawia, że pacjenci są skłonni dotrzeć do Ciebie z innego województwa. Medyczny Marketing to projekt, dzięki któremu poszerzamy zasięg terytorialny Twojej oferty, a tym samym „przyprowadzamy” pacjentó nawet z odległych części kraju lub zza granicy. Podobnie jak w medycznych biznesach lokalnych i tutaj kluczowy jest dobór właściwej grupy docelowej.

Dobieramy parametry pomiaru

Na tej podstawie, również wspólnie z Tobą określimy grupę kluczowych wskaźników efektywności (KPI). Będą one parametrami które będziemy monitorować. Dzięki nim będziemy wiedzieli w którym miejscu twojego planu marketingowego jesteśmy w danej chwili, a Ty jako nasz Klient na bieżąco będziesz mieć wiedzę jaka jest nasza skuteczność w działaniu.

Analiza SWOT

Nie tylko na poziomie całego biznesu medycznego, ale także w obszarze marketingu, warto znać swoje mocne, słabe strony. Istotne są również szanse i zagrożenia zewnętrzne którymi dysponujesz jako właściciel lub osoba odpowiedzialna za rozwój firmy medycznej. Naszym Klientom pomagamy w przygotowaniu tej heurystyki. Dzięki temu, w trakcie pracy nad Twoim projektem marketingowym będziemy w stanie znaleźć odniesienie, które elementy należy wykorzystać, a jakim przeciwdziałać lub je poprawić, aby osiągnąć zakładane przez Ciebie cele biznesowe.

Mocne strony

Wszystko, co pozytywnie wyróżnia Cię na tle konkurencji medycznej pod kątem możliwości. Mogą to być np. wygodne godziny przyjęć (po południu) lub terminy np. w soboty, specjalny sprzęt, wybitny i znany specjalista pracujący w Twoim centrum medycznym. Także techniczne dostosowanie do potrzeb pacjentów – np. wygodny system zdalnej rejestracji wizyt.

Słabe strony

Mniej lub bardziej zależne od Ciebie elementy, które wpływają na to, że Twoje usługi medyczne mogą być oceniane jako słabsze pośród Twojej bezpośredniej konkurencji. Warto uczciwie spojrzeć na te problemy. Mogą nimi być np. brak strategii marketingowej, nieresponsywana przestarzała strona internetowa, słabe opinie w Google itp. Strategia działań marketingowych powinna uwzględniać także słabe strony.

Szanse

Wyjątkowe okoliczności, na jakie niekoniecznie masz wpływ, ale możesz z nich skorzystać dla wzmocnienia swojej pozycji na rynku i wyróżnić się pośród konkurencyjnymi firmami medycznymi. Np. świetna lokalizacja w mieście, duży bezpłatny parking w pobliżu, gdzie pacjenci mogą zaparkować podczas wizyty, podpisana umowa z NFZ na chociaż niektóre z Twoich usług etc.

Zagrożenia

To najczęściej dość poważne przeszkody w realizacji działań marketingowych lub biznesowych. Mogą być to na przykład: duża ilość gabinetów o podobnym profilu do Twojego w pobliżu, ewidentny zakaz reklamowania Twoich usług, częste zmiany przepisów, trudny dojazd do Twojej placówki. Negatywny wpływ różnych czynników na Twoją działalność jest także realny. Nie warto go pomijać w analizie

Strategia komunikacji marki medycznej

Ważnym punktem planu marketingowego dla placówki medycznej jest strategia komunikacji z pacjentem / klientem. Ważne jest określenie pakietu narzędzi, jakie możemy używać w komunikowaniu się z rynkiem, a także wiedza na temat budżetu, jakim dysponujemy do jej uruchomienia i prowadzenia. W miarę rozwoju technologii internetowych (w tym mobilnych) liczba dostępnych możliwości rośnie.

Strategia działań marketingowych - w tym komunikacji, jest istotna dla każdej placówki medycznej: zarówno dla gabinetu, gdzie przyjmuje pojedynczy lekarz – specjalista, jak i dla przychodni lub centrum medycznego, gdzie świadczone są kompleksowe usługi medyczne. Na tym etapie dobierzemy wspólnie z Tobą metody docierania do Twoich grup docelowych, a także reagowania na ich aktywność komunikacyjną.

Rozwiązania strategiczne

Mamy świadomość, że w każdym przypadków możliwości Klientów są zróżnicowane. Nie każda firma medyczna utrzymuje własny dział rejestratorek medycznych. Dysponujemy odpowiednią wiedzą, w jaki sposób umożliwić aktywne prowadzenie komunikacji z pacjentem.

Chcesz, aby nowi pacjenci do Ciebie dzwonili?

Zadzwoń wcześniej Ty do nas:

Zapytaj o tę usługę

    Przepisz znaki: captcha

    FAQ

    Czym jest strategia marketingowa dla placówki medycznej?

    Strategia marketingowa to ściśle określony, zwizualizowany i szczegółowo opisany koncept kreatywny marki. Dzięki niej możliwe jest określenie najważniejszych działań, jakie powinny być podjęte w celu osiągnięcia najważniejszych celów biznesowych placówki medycznej.

    Jakie elementy zawiera strategia działań marketingowych?

    Strategia marketingowa firmy medycznej zawiera rekomendacje strategiczne w zakresie dopasowania kanałów do komunikacji z rynkiem pacjentów. Jednym z kluczowych obszarów opisywanych w strategii marketingowej jest grupa taktyk i narzędzi marketingowych, jakie pozwolą na uzyskanie optymalnych rezultatów tej komunikacji.

    Czy strategię marketingową tworzy się jeden raz?

    Strategia marketingowa jest dokumentem, który powinien być regularnie aktualizowany i dopasowywany do zmieniających się warunków rynkowych.

    Kiedy najlepiej zainwestować w strategię marketingową?

    Inwestycja w strategię marketingową dla placówki medycznej jest dobrym pomysłem, niezależnie od etapu, na którym znajduje się Twoja firma. Często sukces biznesowy przychodni, szpitala czy gabinetu lekarskiego, jest związany z faktem czy Twoje działania marketingowe są zaplanowane i podlegają opracowanej strategii.

    Czy sama strategia marketingowa wystarczy, czy potrzebuję czegoś jeszcze?

    Oprócz strategii marketingowej, ważne jest również jej skuteczne wdrożenie, opracowanie taktyk, które pasują do przyjętej strategii. Nie mniej istotne jest także monitorowanie poszczególnych elementów i badanie, które z nich przynoszą pośrednio lub bezpośrednio pożądany przez Ciebie efekt

    Czy warto strategię marketingową firmy medycznej powierzyć agencji?

    Zdecydowanie – tak. Wyspecjalizowana agencja marketingowa, która posiada doświadczenie w pracy z podmiotami medycznymi, może skutecznie opracować Twoją strategię, a także zadbać o jej właściwe wdrożenie. Ostatecznie sukces pełnego wdrożenia będzie widoczny dzięki konwersji ruchu internetowego oraz stworzenie odpowiednich szans sprzedażowych na Twoje usługi medyczne: konsultacje, badania lub zabiegi, jakimi się zajmujesz.

    Scroll to top