Wróć do BLOGA

Medycyna na TikToku. Czy placówka medyczna na TikToku to dobra reklama?

medycyna na tiktoku

We współczesnym świecie media społecznościowe mają ogromną moc. Służą już nie tylko do komunikacji ze znajomymi. Użytkownicy szukają w nich odpowiedzi na swoje pytania czy rozrywki. Z kolei firmy – miejsca do zaprezentowania swoich usług i ofert. Medycyna na TikToku nie jest wyjątkiem. TikTok to najbardziej angażująca aplikacja ze wszystkich mediów społecznościowych. Posiada średnią sesję na poziomie 10,85 minuty! Dodatkowo korzysta z niej 20,83% wszystkich użytkowników Internetu na całym świecie.

ilość użytkowników tiktoka

Medycyna na TikToku

Czy jednak jest to odpowiednia platforma dla branży medycznej? Może być odpowiedni. Jednak wymaga starannej strategii marketingowej i przemyślanych działań. Kluczowe jest ustalenie celu jaki ma spełniać profil placówki medycznej na TikToku. Prawie 84% użytkowników platformy twierdzi, że znajdują na niej treści z którymi się utożsamiają (passport-photo.online). Dlatego warto zbadać konkurencję i skorzystać z tej kopalni złota.

Co publikować na TikToku?

  • Zwiększanie edukacji i świadomości, jednocześnie prezentując swoją placówkę medyczną jako specjalistę w danej dziedzinie. Niesie to za sobą szereg korzyści (np. zaufanie), ale również zagrożeń (np. nie można popełnić żadnego błędu, a wszystkie podawane informacje muszą być dokładnie zweryfikowane).
  • Komunikacja z pacjentami i promocja. Platforma świetnie nadaje się do interakcji z pacjentami i ocieplaniu swojego wizerunku. Uczłowieczeniu lekarzy i personelu medycznego. Jednoczenie w łatwy sposób można zaprezentować lub wskazać oferowane w placówce medycznej usługi.
  • Kreatywność i poczucie humoru. Lekarz na TikToku może kojarzyć się z czymś nudnym. Dlatego wiele profili placówek medycznych na TikToku przełamuje ten stereotyp i publikuje treści w zabawny sposób. Dodatkowo nie każdy film musi mieć wartość edukacyjną. Niektóre z nich w zabawny sposób realizują aktualne trendy, w prosty sposób nawiązując do branży medycznej.
  • Kulisy z życia placówki medycznej. Ciekawe i zabawne sytuacje z gabinetu lekarskiego czy stereotypy, które zna każdy z nas. Dzięki temu pacjent czuje się „normalny”, wie że dana sytuacje nie przytrafia się tylko mu. Buduje swoje bezpieczeństwo i czuje, że przynależy do jakiejś społeczności, która „ma tak samo”.
  • TikTokowe trendy – platforma sama promuje treści, które są związane z aktualnie trendującą muzyką lub szablonem video. Dlatego warto być na bieżąco z trendami TikToka i publikować je, dostosowując ich tematykę do swojej specjalizacji.
ulubiony typ treści na tik toku

Placówka medyczna na TikToku – przykłady

Obsługa profili w social mediach to nie jest proste zajęcie. Dlatego jeśli nie posiadasz wiedzy w tym zakresie – warto powierzyć tę działalność profesjonalnej agencji marketingowej takiej jak EXPE, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny. Odpowiednia strategia i przemyślane działania mogą zagwarantować świetne rezultaty. Jednak źle przemyślane filmy mogą również całkowicie zepsuć wizerunek firmy. W końcu – w Internecie nic nie ginie.

Świetnym przykładem wykorzystania TikToku do promocji w branży medycznej jest profil @centrum_medyczne_damiana, które w tej chwili przekroczył już 45 tys obserwujących. Założenie jest proste – promocja świadczeń placówki poprzez treści edukacyjne i rozrywkowe. Każdy znajdzie coś dla siebie. Centrum w perfekcyjny sposób wykorzystuje autorytet swoich specjalistów oraz obsługi, aby odpowiadać na ciekawe pytania.

Chcemy, aby Centrum Medyczne Damiana było traktowane jako miejsce, w którym pacjenci mogą czuć się bezpiecznie, dzięki wykwalifikowanym specjalistom, wykorzystującym nowoczesną aparaturę medyczną. Pragniemy dotrzeć z naszym komunikatem do szerokiego grona pacjentów, aby udzielać im pomocy, której potrzebują. Od wielu miesięcy obserwowaliśmy intensywny rozwój portalu TikTok i jego rosnącą popularność. Dlatego podjęliśmy decyzję o dołączeniu do grona marek obecnych na tej platformie. W projekt zaangażowaliśmy lekarzy wielu specjalności, którzy będę dzielić się swoją wiedzą. Wśród nich znajdziemy między innymi alergologów, internistów, lekarzy medycyny estetycznej, psychologów, położne, pielęgniarki czy fizjoterapeutów

– komentuje Marek Kubicki, członek zarządu Centrum Medycznego Damiana (medycyna prywatna.pl).

Innym naprawdę dobry profil placówki medycznej na TikToku to @przychodniaodkulis, która również edukuje z humorem. Przedstawiają zabawne sytuacje, które nie są obce każdemu z nas. Jednocześnie w energiczny sposób przemycają w swoich filmach wiedzę medyczną. Na ich profilu znajdziemy również ciekawe „triki” do zastosowania dla każdego czy popularne na TikToku trendy.

Placówka medyczna na TikToku to jednak nadal rzadkość. Niewiele firm decyduje się na taką inwestycję czasu w swoje działania promocyjne. Zainspirować można się również profilem @vertamed z Warszawy czy @szpakmed z Rudy Śląskiej.

profil placówki medycznej na tik toku

Profile medyczne na TikToku

Jednak nie tylko placówki medyczne zakładają konta na TikToku. Lekarz na TikToku i inne profile medyczne również są tam obecne. Większość z nich głównie opiera się na dostarczaniu wiarygodnych i sprawdzonych informacji z zakresu swojej specjalizacji. Tworzą społeczności wsparcia dla osób z konkretnymi chorobami, opowiadają zabawne sytuacje z gabinetu lekarskiego czy promują zdrowy tryb życia. Szerzej pisaliśmy o tym w naszym wpisie na temat „Influencer marketing w branży medycznej”.

Zalety posiadania profilu placówki medycznej na TikToku

Jak wspomnieliśmy już wcześniej – profil placówki medycznej na TikToku niesie za sobą wiele zalet i zagrożeń. Jednak zdecydowanie więcej jest tych pierwszych. Główna korzyść to oczywiście edukacja i podnoszenie świadomości społeczeństwa na tematy związane z branżą medyczną. Krótkie filmy są atrakcyjne i łatwo przyswajalne, dlatego świetnie sprawdzają się w podnoszeniu wiedzy.

Nie da się również ukryć, że medycyna na TikToku nie pojawiła się bez przyczyny. W związku z obowiązującymi w Polsce przepisami – placówki medyczne czy lekarze specjaliści nie mogą reklamować się w taki sposób jak inne firmy. Jedyną formą płatnej reklamy jest właśnie informowanie o np. godzinach otwarcia czy promocja zdrowych zachowań. Dlatego profil placówki medycznej na TikToku to świetne rozwiązanie na bezpłatną promocję swoich usług, specjalistów czy ofert!

Dodatkowo udostępniając treści edukacyjne, pokazujemy naszym potencjalnym klientom, że znamy się na naszej pracy. Poprzez dostarczanie wartościowych treści i profesjonalnych porad, placówka może stać się autorytetem w swojej dziedzinie. Wiąże się to również bezpośrednio z interakcją z pacjentem. Social media pomagają w nawiązywaniu relacji i zrozumieniu potrzeb swoich pacjentów.

Czy placówka medyczna na TikToku to dobra reklama?

Profil placówki medycznej na TikToku niesie za sobą zarówno zalety, jak i wyzwania. Jest to potężne narzędzie do edukacji, budowania zaufania czy promocji placówki medycznej. Należy jednak pamiętać o tym, aby uzyskać zauważalne korzyści, trzeba zachować ostrożność i przestrzegać zasad etyki medycznej. Publikując krótkie filmiki musimy unikać ujawniania prywatnych danych pacjentów i dostarczać wiarygodne oraz sprawdzone informacje.

Medycyna na TikToku może odnieść sukces, jednak zależy to w dużej mierze od konkretnych celów, odpowiedniej strategii i jakości przygotowanych treści. Dlatego warto podjąć współpracę z profesjonalną agencją marketingową, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny np. EXPE. Zadbamy, aby dostarczyć pacjentom dużą wartość, edukować i dbać o ich potrzeby. Jednak zawsze należy pamiętać, że medycyna to dziedzina, w której ważne są etyka i odpowiedzialność, co powinno być priorytetem przy korzystaniu z mediów społecznościowych.

Scroll to top