Wróć do BLOGA

Czy program lojalnościowy dla pacjentów pomoże Ci zdobyć ich zaufanie?

program lojalnościowy dla pacjentów
program lojalnościowy dla pacjentów

Lojalni pacjenci to skarb. Marka medyczna posiadająca lojalnych, czyli powracających pacjentów – wygrywa w trudniejszych okresach na rynku. Obserwując działania naszych klientów na przestrzeni lat, możemy stwierdzić, że program lojalnościowy dla pacjentów, pozwala przetrwać trudne czasy. Daje on nie tylko możliwość personalizacji oferty. Aplikacje dla pacjentów są częstym powodem, powracania osób do konkretnej placówki medycznej, która oferuje im benefity.

Po co program lojalnościowy dla pacjentów?

Program lojalnościowy to sposób, aby skutecznie zwiększyć lojalność pacjentów wobec marki medycznej. Jego zadaniem jest zachęcenie pacjentów do częstszych wizyt w placówce lub zwiększenia wartości wybieranych usług. Program lojalnościowy dla pacjentów nie zawsze wiąże się z oferowaniem zniżek i rabatów. Doskonale sprawdzi się również jako przedstawienie nowej usługi lub oferty. Prawidłowo przygotowana strategia, pozwala na długotrwały sukces firmy w dłuższej perspektywie czasu.

Przykłady programów lojalnościowych dla pacjentów:

  • Podczas rejestracji pacjent otrzymuje kartę, na której zbiera pieczątki / naklejki za każdą wizytę lub za wydanie określonej kwoty.
  • Możliwość założenia karty lojalnościowej, na której zbiera punkty za każdą płatność w placówce.
  • Pacjent pobiera aplikację mobilną placówki medycznej, na której zbiera punkty lub przegląda dostępne oferty w zamian za wysyłanie powiadomień PUSH.

Warto pamiętać, że aplikacja dla pacjentów nie równa się = rabat lub darmowa usługa. Można w niej prezentować aktualną ofertę placówki i informować swoich pacjentów o nowościach. W zamian za to pacjenci mogą szybko i łatwo umówić wizytę lub znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Zalety programów lojalnościowych dla pacjentów

Nasz zespół w pewnym momencie zawsze proponuje markom medycznym przygotowanie strategii z programem lojalnościowym dla pacjentów. Nie warto go wprowadzać na samym początku, kiedy dopiero gromadzimy swoją bazę. Łatwo jednak przegapić idealny moment, a tym samym stracić szansę na zwiększenie wierności. Często jednak spotykamy się z niechęcią ze strony naszych klientów. Wiąże się to zwykle z brakiem świadomości – po co program lojalnościowy jest.

  1. Poprawa relacji – odpowiednio przygotowany program lojalnościowy skutecznie poprawi relację między pacjentem, a placówką medyczną. To świetny sposób, aby dopieścić swoich pacjentów za ich lojalność. Można również zmniejszyć dystans i pokazać swój zespół w bardziej ludzki sposób.
  2. Personalizacjaaplikacje mobilne dla pacjentów dają dużą możliwość personalizacji. Każdy pacjent może otrzymywać spersonalizowane powiadomienia, oferty i usługi. W ten sposób na pewno szybko nie odinstaluje Twojej aplikacji.
  3. Szybki dostęp do informacji – dzięki odpowiednio przygotowanemu programowi lojalnościowemu, pacjent ma szybki i łatwy dostęp do informacji o placówce np. danych kontaktowych czy godzin otwarcia.
  4. Wierność pacjentów – w zależności od przyjętej strategii, placówka medyczna może zwiększyć wierność swoich pacjentów, nagradzając ich punktami, gadżetami lub dodatkowymi usługami. W ten sposób pacjent chętniej wróci w to samo miejsce, aby uzyskać określone benefity.
  5. Redukcja kosztów – program lojalnościowy to swojego rodzaju forma remarketingu. Czyli dość taniej reklamy, która pozwala zredukować koszty pozyskiwania nowych pacjentów.

Wady programów lojalnościowych dla pacjentów

Dobrze przygotowany program lojalnościowy w branży medycznej właściwie nie ma wad. Nie można jednak zostawiać go samopas. To kolejna forma dotarcia do swoich pacjentów. Zatem trzeba nieustannie pracować nad ulepszaniem narzędzia, aby użytkownicy chcieli z niego korzystać. Jak stworzyć program lojalnościowy, który będzie wzbudzał zaufanie? W tej sytuacji najlepiej zlecić to doświadczonej agencji marketingowej takiej jak Medyczny Marketing. Wspólnie przygotujemy strategię marketingową i dopilnujemy, aby wygenerowała ona jak najlepsze wyniki.

Nasz zespół przygotowując strategię programu lojalnościowego w branży medycznej zwraca uwagę na kilka głównych czynników. Najważniejszym z nich jest przesycenie rynku podobnymi rozwiązaniami. Właśnie dlatego każda nasza realizacja jest szyta na miarę. Odpowiednio dobrane rozwiązanie będzie różniło się w zależności od profilu pacjenta, ale również od oferty placówki medycznej czy lokalizacji.

Przykładamy również uwagę do bezpieczeństwa danych pacjentów. Uwierzcie, że jesteśmy na bieżąco z przepisami prawnymi i dbamy o to, aby nasze działania były całkowicie legalne. Dzięki temu Ty lekarzu – nie musisz się już tym przejmować.

Jak stworzyć program lojalnościowy dla swojej placówki medycznej?

Jak to zwykle bywa – Internet jest niewyczerpaną kopalnią inspiracji. Wystarczy, że przejrzysz ofertę swojej najbliższej konkurencji. Jesteśmy przekonani, że w ten sposób znajdziesz co najmniej kilka najpopularniejszych rozwiązań. Można jednak sięgnąć po doświadczenie i skorzystać z usług firm, które przygotowują rozwiązania szyte na miarę.

Gotowe rozwiązania

Dwa rodzaje gotowych rozwiązań na programy lojalnościowe dla branży medycznej są najczęściej wykorzystywane. Wyróżniają się one szczególnie na tle pozostałych propozycji. Wynika to przede wszystkim z ich skuteczności. Nie musisz długo szukać, aby znaleźć gotowe rozwiązania. Usługi te są na tyle popularne, że na pewno nie raz miałeś z nimi kontakt.

Aplikacja dla pacjentów
  • Aplikacja dla pacjentów – jednym z najpopularniejszych sposobów na przygotowanie programu lojalnościowego dla pacjentów jest gotowa aplikacja mobilna. W ten sposób nie musisz posiadać zaplecza programistów, którzy sami napiszą program i dopasują go do biznesu. Umożliwiasz swoim pacjentom zbieranie punktów, odbieranie nagród i sprawdzanie usług w jednym miejscu. Dodatkowo możesz wysyłać do nich powiadomienia PUSH, personalizować oferty, a nawet umożliwić szybki kontakt bezpośrednio z aplikacji.
  • Programy i domeny – ta strategia przyjmowana jest zwykle przez większe firmy lub w związku z dużą akcją marketingową. Tworzymy dedykowaną domenę, której zadaniem jest obsługa programu lojalnościowego. To zdecydowanie rzadziej stosowane narzędzie w branży medycznej, ze względu na ograniczoną możliwość promocji.

Przygotowanie prostego programu lojalnościowego dla pacjentów umożliwia również popularna platforma Booksy. Z kolei stworzenie strategii dla pracowników lub współpracowników umożliwia program Medicover.

Stworzenie własnej aplikacji

Innym rozwiązaniem będzie również stworzenie własnej aplikacji mobilnej. Wymaga to jednak dużego budżetu na początek oraz regularnego doglądania i aktualizowania jej. Wiąże się to przede wszystkim z zapleczem programistów lub stałej współpracy z firmą specjalizującą się w tego typu rozwiązaniach.

Stworzenie karty rabatowej / pieczątek

Przygotowanie programu lojalnościowego dla pacjentów, który opiera się o kartę lojalnościową jest zdecydowanie najłatwiejszym rozwiązaniem. Dodatkowo jest to strategia często przyjmowana przez placówki z branży medycznej. Co za tym idzie – pacjenci znają zasady i wiedzą jak z nich korzystać.

Przykłady można mnożyć i nie trzeba ich długo szukać. Niektóre placówki decydują się na karty z pieczątkami. Za każdą wizytę lub wydanie określonej kwoty – pacjent otrzymuje pieczątkę lub podpis. Uzbieranie całej karty pozwala mu na skorzystanie z bezpłatnego zabiegu lub badania.

Innym popularnym sposobem są karty lojalnościowe. Po złożeniu deklaracji w placówce Family Medica pacjent otrzymuje kartę lojalnościową uprawniającą do 10% zniżki na wybrane usługi.  Czasami placówki decydują się również na dodatkowe warunki. Przykładowo firma Korlab wymaga, aby pacjent jednorazowo wydał 200 zł na badania laboratoryjne.

Jak stworzyć program lojalnościowy

Czy program lojalnościowy pomoże Ci zdobyć zaufanie pacjentów?

Programy i aplikacje lojalnościowe dla pacjentów są aktualnie bardzo popularne. Wykorzystuje je wiele placówek na różne sposoby. Pozwalają one nie tylko budować zaufanie pacjenta, ale również pełnią funkcję marketingową. Możemy ułatwić sobie docieranie do swoich pacjentów z aktualną ofertą. Personalizacja pozwala nam na dłużej zatrzymać ich zainteresowanie. Odpowiednio zbudowana strategia w połączeniu z dopasowanym programem lojalnościowym – skutecznie pomaga zdobywać zaufanie pacjentów.

Scroll to top