Wróć do BLOGA

Twój zespół to Twoi najlepsi marketerzy

Gdy twoi pracownicy wypełniają swoje zadania i realizują założenia firmy, szkolenia motywacyjne personelu wydają się czymś niekoniecznym. Wielu dyrektorom, to minimum wystarcza i wydawać by się mogło, że nie trzeba nic robić, by wszystko funkcjonowało jak należy. Czy aby na pewno?

A co, jeśli z każdym rokiem ubywa stałych klientów, czego można nie zauważyć ze względu na napływ nowych, którzy często na jednej bądź kilku wizytach kończą? A nawet jeśli nie ubywa, to może z jakiegoś powodu nie przybywa tak wielu, jakby się chciało? Czy to znak, że trzeba zatrudnić ludzi od marketingu? Niekoniecznie.

Robią, co do nich należy – czy to wystarczy?

Mając w zespole dobrych specjalistów, trudno się do czegokolwiek przyczepić. Każdy w sposób nienaganny wykonuje swoją pracę, żadnych skarg od pacjentów, pozwów za błąd w sztuce lekarskiej, więc jako jako dyrektor, możesz spać spokojnie. Jeśli jednak jest inaczej, to znak, że czegoś tu brakuje. Jakiegoś ważnego elementu, bez którego, z czasem wszystko zaczyna być dobre.

A przecież ma być wyjątkowe, niesamowite, wyróżniające się na tle konkurencji. A nie jest. Być może nawet masz wrażenie, że w wielu sytuacjach, tylko tobie zależy na sukcesie placówki i tylko ty widzisz jej ogromny potencjał. Inni robią swoje i to wszystko. Jak to zmienić?

Części jednego organizmu

Członkowie dobrze pracującego zespołu są jak organizm. Poszczególne organy uzupełniają się, wspierają, wykonując swoją pracę najlepiej jak potrafią z myślą o całości. Jakby wiedziały, że jakość pracy jednego z nich, wpływa na pozostałe.

Lekarze, którzy są częścią twojego zespołu, też przeważnie mają świadomość wpływu na innych i na całą placówkę medyczną. Podobnie jak w przypadku organizmu, i tu kondycja firmy może być coraz lepsza. Im więcej będzie skutecznie wyleczonych i zadowolonych pacjentów, tym lepszą renomę uzyska placówka, z której usług korzystają.

Miejsce tętnić będzie życiem, co da się wyczuć już po przekroczeniu progu i nie jest to zasługa miłego otoczenia, czy wystroju, albo dużej ilości zieleni. Owszem, to ma znaczenie, ale nie jest kluczowe. Ważniejsze jest coś innego.

Dla pacjentów, dla firmy, dla siebie

Jesteśmy tu dla ciebie – takie hasło mogłoby wisieć w każdej placówce medycznej. Ale nie ma takiej potrzeby, bo zamiast fizycznych deklaracji, dużo ważniejsza i cenniejsza jest ta, którą da się wyczuć już od pierwszej chwili. Pacjent, który poczuje, że jest ważny dla lekarza i odczuje, że w tej konkretnej chwili, cała uwaga skupiona jest na nim i zdrowotnym problemie, z którym przyszedł, z pewnością wróci ponownie, gdy znów zajdzie taka potrzeba.

O tym, z jaką troską się nim zajęto, nie omieszka też wspomnieć rodzinie i znajomym. Tym bardziej, jeśli jego wcześniejsze doświadczenia w innej placówce, nie należały do najlepszych.

Gdy lekarz autentycznie skupiony jest na pacjencie i zależy mu na zastosowaniu jak najlepszej metody leczenia, siła jego oddziaływania na korzyść firmy, jest nieoceniona. Wprawia w ten sposób w ruch najlepszą formę reklamy – marketing szeptany. Nie robi przy tym nic poza wykonywaniem pracy.

Takie zachowanie powinno dać ci do myślenia. Szczególnie, gdy wyróżnia się na tle pozostałych pracowników. W tym momencie wnioski nasuwają się same. Nie potrzebujesz czegoś nowego. Wszystko już masz. Cały mechanizm działa nienagannie. Trzeba go tylko trochę naoliwić.

Własny zespół marketingowy – czy stać cię na jego brak

Przykład idzie z góry i to ty, stojący na czele zespołu lekarzy, musisz być dla nich przykładem. Czemu więc mimo swojej gorliwości i zaangażowania nie udaje ci się zmotywować innych, a przynajmniej nie tak, jakby tego chciał?

By twoja placówka funkcjonowała coraz lepiej i odnosiła sukcesy, przyjmując coraz więcej pacjentów, udoskonalając metody leczenia, skracając do minimum czas oczekiwania na poszczególne zabiegi i aby przynosiła zyski, potrzebujesz nie jedenego człowieka, ale zespół. Taki, który będzie chciał codziennie robić coś ponad to, co stanowi normę.

Lekarze, którzy dbają o wartość dodaną świadczonych usług, mogą przynieść więcej korzyści, niż niejeden specjalista od marketingu z zewnętrznej firmy zatrudnionej przez dyrektora. Dlatego nie możesz sobie odpuścić tego tematu. Wręcz przeciwnie – im szybciej dopracujesz ten element, tym więcej korzyści odniesie każdy pracownik i pacjent.

Szkolenie motywacyjne personelu

Szkolenie motywacyjne to czas, który nigdy nie jest stracony. To właśnie w jego trakcie rozbudzona i wzmocniona zostaje motywacja pracowników. Ta zaś szybko przełoży się zarówno na atmosferę w pracy, jak i lepsze nastawienie do pacjentów. Poprawią się też relacje między lekarzami a kadrą pomocniczą. Bycie pomocnym, miłym, wyrozumiałym, nic nie kosztuje. Trzeba tylko chcieć i wiedzieć, dlaczego oraz po co ma się takim być.

Jak sobie radzić ze zmęczeniem po ciężkim dniu i wciąż mieć wystarczająco dużo empatii i cierpliwości, by nie dać tego odczuć pacjentom? Co zrobić, gdy ma się gorszy dzień i po prostu się nie chce?

To tylko niektóre pytania, które podczas szkolenia, znajdą swoje odpowiedzi i staną się siłą napędową do jeszcze efektywniejszych działań. Zaś motywacyjne treści pomogą twoim lekarzom na nowo odkryć dlaczego i po co każdego dnia wykonują pełną poświęcenia pracę.

Organizując szkolenie motywacyjne personelu, tworzysz tak naprawdę najlepszy naturalny zespół marketingowy, dzięki któremu twoja placówka ma szansę odnieść niejeden sukces i dać się poznać z najlepszej strony.

Zaufaj swoim ludziom – im zależy najbardziej

Na działania marketingowe nie zawsze trzeba wydawać duże pieniądze. Zamiast tego, czasem wystarczy dobrze przeprowadzone szkolenie motywacyjne personelu, by koszty szybko się zwróciły. Jeśli spojrzysz na nie jak na inwestycję, a nie na wydatek, przekonasz się, że korzyści, jakie odniesiesz Ty i Twoi pracownicy, przewyższą ją wcześniej, niż mógłbyś się spodziewać.

Twoi pracownicy, to najlepszy zespół marketingowy, jaki mógłbyś sobie wyobrazić. Trzeba tylko nieco ich zmotywować do większego zaangażowania na rzecz pacjenta. Szybko przekonają się, że wyrażona wdzięczność i świadomość dobrze wykonanej pracy, to jedna z najcenniejszych nagród w pracy lekarza i warto zadbać, by nigdy nie zabrakło jej w ich życiu.

Scroll to top