Profile społecznościowe są obecnie jednym z ważniejszych elementów strategii marketingowych prowadzonych przez firmy. Dzisiejsze trendy obejmują między innymi mocny nacisk na zrozumienie odbiorcy i trafienie z treścią do jego potrzeb. Analiza, znalezienie najlepszej drogi, wybór odpowiednich treści oraz sama publikacja zajmuje sporo czasu i energii. Zobacz jak można prowadzić profile społecznościowe efektywnie, nie poświęcając im jednocześnie zbyt wiele czasu?
Media społecznościowe w hierarchii ważności
Na sukces marketingowy i biznesowy składa się bardzo wiele czynników. Jednym z ważniejszych elementów w ogólnym ujęciu z pewnością jest internet, który już jakiś czas temu wyparł tradycyjny marketing. Ten z kolei można podzielić na kilka odrębnych części, o których pisaliśmy już niejednokrotnie.
Media społecznościowe powinny być stałym elementem każdej strategii marketingowej i trudno sobie obecnie wyobrazić zupełną rezygnację z obecności na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Nie jest to jednak kanał komunikacji, któremu należy poświęcać więcej uwagi niż innym obszarom promocji. Zadaniem mediów społecznościowych jest budowanie wizerunku i relacji. To takie miejsce w internecie, które jest wirtualnym odpowiednikiem Twojego miejsca pracy, gdzie między ludźmi zachodzą interakcje.
Obserwując Twoje profile społecznościowe, potencjalni pacjenci mogą zechcieć skorzystać z usług medycznych oferowanych przez Ciebie. Jednak pamiętaj o tym, że nie jest to jedyna droga.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz swoje profile całkowicie samodzielnie czy też zlecasz je agencji, czas poświęcany na działania musi być podzielony właściwie. Samą obecnością na Facebooku nie wskórasz za wiele, jednak z pewnością jest to ważna taktyka marketingowa, determinująca średnio- i długofalowy sukces.
Jak uprościć obsługę mediów społecznościowych?
Na szczęście, dzieki dobrej organizacji i przemyśleniu strategii, nie musisz poświęcać mediom społecznościowym całej swojej uwagi. Pomogą Ci w tym także dostępne narzędzia, które ułatwiają analizę ruchu oraz publikację treści.
Automatyzacja
Na czym to polega? Dzięki takim narzędziom jak Hootsuite, masz możliwość zaplanowania publikacji z wyprzedzeniem. Wystarczy, że raz w tygodniu usiądziesz i zaplanujesz publikację postów w wybranym dniu, a nawet godzinie. Unikniesz wówczas przesadnego zaangażowania w tematykę social mediów na co dzień.
Ponadto, zaletą automatyzacji jest skupienie wszystkich profili społecznościowych w jednym miejscu. Kontrola tego co dzieje się w mediach społecznościowych, jest tym łatwiejsza, że nie musisz wchodzi na każdą platformę osobno. Z poziomu jednej zakładki w przeglądarce, możesz publikować, odpisywać odbiorcom i kontrolować co dzieje się na profilu.
Video marketing
Stworzenie profesjonalnego filmu kosztuje sporo czasu i pieniędzy. Obecnie, wiele analiz wskazuje na to, że filmy klikają się najlepiej. Pamiętaj o tym, że sama publikacja wcześniej stworzonego filmu pochłania niewiele energii, a stworzony plik możesz wykorzystać wielokrotnie i właściwie na wszystkich kanałach – nie tylko w mediach społecznościowych. Raz stworzoną serię krótkich nagrań, możesz wykorzystać wielokrotnie. Dzięki temu masz większą szansę na długofalowy efekt, który będzie widoczny przez długi czas od publikacji.
Unikanie kryzysów i radzenie sobie z nimi
Pacjenci to specyficzna grupa konsumentów. W pewien sposób uwrażliwiona na niektóre aspekty działania gabinetu oraz biznesu medycznego. Staraj się zbierać pozytywne opinie, ale licz się także z negatywnymi. Najważniejszą sprawą po Twojej stronie, jest unikanie kryzysów poprzez ostrożną publikację treści, ale także wystrzeganie się niepotrzebnych dyskusji z niezadowolonymi lub prowokującymi odbiorcami. Unikanie kryzysów zaoszczędzi Ci sporo energii, którą możesz spożytkować na inne działania. Nerwowe sytuacje w mediach społecznościowych, zwykle zbyt mocno angażują siły. Płyń spokojnie wraz z falą, a z pewnością przyniesie to długofalowy efekt.
Ruch organiczny a ruch płatny
W mediach społecznościowych trzeba mieć świadomość konieczności inwestycji w promocję. W tym przypadku inwestujesz nie tylko pieniądze, ale także czas ponieważ skonfigurowanie odpowiedniego posta promocyjnego, który przyniesie nam najwięcej zainteresowanych wymaga nieco czasu. Postaraj się potraktować płatną reklamę w mediach społecznościowych jako sposób na pozyskiwanie stałych odbiorców i w efekcie – budowanie ruchu organicznego. Załóż sobie czasowe działania w obszarze reklamy płatnej (np. jeden wpis na miesiąc) i obserwuj efekty prowadzonych kampanii, jednocześnie starając się, aby przyniosły Ci stałych odbiorców, a następnie – lojalnych pacjentów.
Wdrożenie się do pewnych czynności zawsze będzie wymagać poświęcenia czasu na naukę. Po czasie wszystko przychodzi z większą łatwością (o czym z pewnością doskonale wiesz) i to jest dobry moment na wprowadzanie pewnych usprawnień, które spowodują, że social media nie będą pochłaniały ogromnych ilości czasu. Możesz też skorzystać z innej drogi. Jeśli nie dysponujesz odpowiednią ilością czasu na zajmowania się mediami społecznościowymi – przekaż część pracy nad nimi profesjonalnej agencji. To najczęściej optymalne wyjście.
– przekaż część pracy nad nimi profesjonalnej agencji. To najczęściej optymalne wyjście.