Wróć do BLOGA

Świąteczne akcje charytatywne, czyli dobry marketing na święta.

świąteczne akcje charytatywne

Święta to czas refleksji, odpoczynku, wzajemnego wspierania i pomocy. Jak myślisz – można to połączyć z marketingiem w branży medycznej? Oczywiście, że tak! Potrzebna jest jednak odpowiednia strategia marketingowa i kreatywna agencja. Świąteczne akcje charytatywne to dla marketerów nie tylko forma okazania pomocy, ale również idealny temat do stworzenia dobrego contentu. Około 30% akcji pomocowych odbywa się właśnie w grudniu przed świętami.

Pomoc dobrze się sprzedaje

Użytkownicy w social mediach lubią oglądać konkretne rzeczy. Nie od dziś wiadomo, że najlepiej sprzedaje się tzw. storytelling. Przykładowo, jeśli wynajmiemy helikopter i zrobimy z tego relację to takie treści chętniej zobaczy większa liczba użytkowników. Oczywiście możemy edukować leżąc na kanapie, ale nie będzie to miało tak dużego echa, jak prezentowanie produktu w zupełnie inny sposób niż konkurencja.

Dlatego okres świąteczny to najlepszy czas na świąteczny marketing. Akcje charytatywne w branży medycznej nie są trudne do zorganizowania, a na dodatek budzą powszechne zaufanie. 77% osób wierzy w to, że może coś zmienić, wspierając takie akcje. Dlatego mamy sytuację win-win. Ktoś zyskuje pomoc, a my możemy się pochwalić, że pomogliśmy. Takie akcje wizerunkowe często nie są tanie. Dlatego marketing na święta warto zaplanować z dużym wyprzedzeniem i upewnić się – na co nas stać!

Jak przygotować świąteczny kontent?

Świąteczny marketing to idealna okazja na darmową reklamę. Jeśli Ty lub Twoja placówka medyczna jesteście obecni na TikToku lub social mediach. Co roku pojawia się wiele filmików z świątecznymi trendami. Dodatkowo można opublikować materiały wideo, które podsumują cały marketing na święta. Około 60% Polaków wspiera działania charytatywne, dlatego wielu z nich chętnie zobaczy tego typu treści.

Warto także przygotować tradycyjne świąteczne kreacje. Pokaż jak dekorujecie pomieszczenia w Waszej placówce, nagrajcie kilka filmików w czapkach Mikołaja. Omówcie kwestie medyczne związane ze świętami – objadaniem się czy psychologią rozmowy przy stole. Pokaż siebie lub swoją firmę w bardziej przystępny dla każdego sposób. To świetny czas na ocieplanie swojego wizerunku.

Akcje charytatywne w branży medycznej – od czego zacząć?

Jeśli wiesz, że chcesz zaangażować się w świąteczne akcje charytatywne to przede wszystkim musisz zastanowić się nad kilkoma ważnymi aspektami. To one zadecydują jaka forma marketingu na święta będzie dla Ciebie najlepsza.

  • Forma świątecznej akcji charytatywnej. Może to być licytacja, zrzutka, zorganizowanie bezpłatnych mikołajek w lokalnym domu dziecka czy przygotowanie prezentu dla wybranych seniorów. Opcji jest naprawdę wiele!
  • Budżet, który możemy przekazać lub pozyskać na świąteczną akcję charytatywną. Nie muszą być to wyłącznie pieniądze wyłożone przez firmę. Być może personel medyczny zrobi zrzutkę. Można również zorganizować różnego rodzaju bony / vouchery od zaprzyjaźnionych firm i zrobić licytację wśród pacjentów. Popularne są również skarbonki postawione w okolicy recepcji.
  • Czynnik ludzki, czyli ile osób z personelu medycznego możemy zaangażować w organizację akcji charytatywnej. Nie każda akcja wymaga udziału kilu osób. Czasami wystarczy oddelegować dwie osoby, które wykonają zakupy i dostarczą je we wskazane miejsce. Jeśli jednak chcemy przygotować huczną akcję marketingową to na pewno niezbędne będzie zaangażowanie większej grupy osób.
  • Czas, który możemy poświęcić na organizację akcji. Przygotowanie jednego prezentu dla seniora nie zajmie dużo czasu. Jednak odwiedziny mikołaja w lokalnym domu dziecka lub stworzenie paczek dla całego oddziału w szpitalu jest bardziej czasochłonne.
świąteczny marketing

Akcja charytatywna zorganizowana przez placówkę medyczną

W zależności od opcji jakie posiadasz, świąteczne akcje charytatywne mogą przybrać różne formy. Wystarczy zebrać określoną sumę pieniędzy jak Zespół lecznictwa otwartego i przeznaczyć je na wybrany cel. Niektóre firmy decydują się na organizację akcji sportowych. Istotne jest to, że wcale nie musisz przygotować takiej świątecznej akcji charytatywnej od A do Z. Wiele fundacji szuka sponsorów lub współorganizatorów.

Świetnym pomysłem jest również zorganizowanie własnej akcji np. wizyty Mikołaja w lokalnym szpitalu czy domu dziecka. Jeśli zaangażujemy w taką pomoc wiele lokalnych firm, możemy zebrać sporą pulę pieniędzy. Niektóre placówki medyczne udostępniają firmowe samochody lub podejmują współprace z wolontariuszami. Można również zamontować skrzynkę dla dzieci i odpisywać na wrzucone do niej lisy do świętego Mikołaja. Wszystko zależy od Twojej kreatywności!

Pomysłów na organizację akcji charytatywnej w branży medycznej jest naprawdę sporo! Warto czerpać inspirację z działalności innych placówek medycznych np. Centrum medyczne Żelazna. Placówka ta co roku wymyśla inne formy zdobywania środków, aby wspierać wybrane przez siebie cele.

akcje charytatywne w branży medycznej

W jakie świąteczne akcje charytatywne można się zaangażować?

Na rynku jest wiele świątecznych akcji charytatywnych, w które można szybko się zaangażować. Świąteczny marketing wcale nie musi wymagać od nas długich godzin spędzonych na planowaniu. Warto rozejrzeć się po okolicy. Często wiele firm organizuje akcje, które można wesprzeć. Istnieje również wiele sprawdzonych form pomocy jak np.

  • Szlachetna paczka – wybierz rodzinę lub osobę, dla której stworzysz dedykowaną paczkę. Na stronie znajdziemy pełny przedział kwotowy, a osoby potrzebujące określają się czego potrzebują najbardziej. Przygotuj paczkę i całą ekipą dostarczcie ją do potrzebujących. Pamiętajcie, aby zrobić sobie wspólne zdjęcie!
  • Mikołaje na motocyklach – osoby uwielbiające jeździć na motocyklach zbierają środki, aby pomagać chorym dzieciom. Taką akcję można wesprzeć finansowo, albo podjąć współpracę i stworzyć mikołajów jeżdżących karetką.
  • List od seniora – czyli spełnianie marzeń seniorów i osób z niepełnosprawnościami, którzy zamieszkują placówki opieki długoterminowej. Polega na przygotowaniu prostych paczek z prezentami i dostarczeniu ich potrzebującym.
  • Adopcja symboliczna – można również wybrać akcje mniej tradycyjne. Świetnym przykładem są symboliczne adopcje zwierzaków w ZOO, które zapewniają im odpowiednie warunki do życia. Koniecznie odwiedźcie swojego zwierzaka przed świętami i udokumentujcie to na krótkim filmie.
  • Paczka dla zwierzaczka – świetnym pomysłem będzie również przygotowanie paczek z najpotrzebniejszymi produktami dla lokalnego schroniska dla zwierząt. Można zaproponować dołączenie do akcji swoim pracownikom i pacjentom.

Jak sami widzicie – nie trzeba samemu organizować świątecznej akcji charytatywnej. Marketing na święta to przede wszystkim zrobienie dobrego uczynku, którym chętnie pochwalimy się w swoich social mediach. Forma nie ma dużego znaczenia. Należy jednak pamiętać, aby odpowiednio udokumentować taką pomoc.

Świąteczny marketing – jak go zakomunikować?

Bardzo istotne w świątecznym marketingu jest pochwalenie się efektami swojej pracy. Niezależnie czy jest to przelew na konto fundacji, jedna przygotowana paczka świąteczna czy całe wydarzenie. Pamiętaj, aby udokumentować wszystko na zdjęciach. Zadbaj o to, aby na fotografiach widoczny był uśmiechnięty personel medyczny lub logo firmy. Napisz opis całej akcji i tak przygotowany materiał opublikuj w swoich social mediach oraz stronie WWW.

Przygotowując całą akcję – koniecznie poinformuj o niej lokalne media, gazety czy ważne osobistości jak np. prezydenta miasta. Często chcą się oni w nie zaangażować, a w efekcie przekazują informację dalej. Pamiętaj! Im więcej osób dowie się o Twojej akcji, tym większa jest skala takiej reklamy.

Jeśli nie masz doświadczenia w przygotowywaniu tego typu publikacji lub akcji, a chcesz ocieplić wizerunek firmy przed świętami – skontaktuj się z agencją marketingową EXPE, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny. Wspólnie przygotujemy strategię, a nasi specjaliści zaproponują najlepsze rozwiązanie.

Scroll to top