Filmy w strategii marketingowej stają się jednym z najważniejszych jego elementów. Nie jest to łatwa część marketingu. Wymaga zaangażowania czasu i pieniędzy, ale przynosi także znacznie więcej benefitów niż inne formy strategii. Dziś wiemy już, że w filmy należy inwestować.

Potwierdzają to liczne badania marketingowe, przeprowadzone m.in. przez firmę Cisco, które pokazują, że do 2022 roku, ruch z filmów wideo będzie stanowił aż 82% całego ruchu.

Jako lekarz, masz spore możliwości do tworzenia unikalnych, ale przede wszystkim wartościowych treści dla swoich pacjentów. W prowadzeniu marketingu, bardzo ważna jest analiza wyników, która pozwala na poprawienie ewentualnych błędów zarówno przy produkcji jak i dystrybucji filmów.

Na jakie sygnały w marketingu wideo warto zwrócić uwagę?

Co warto wiedzieć o filmach wideo w internecie?

Przede wszystkim warto przyjrzeć się temu, jakiego rodzaju treści oglądają odbiorcy w internecie.

Okazuje się, że najchętniej oglądanymi grupami filmów są materiały o produktach, które pomagają w odnalezieniu mniej znanych marek i dokonaniu właściwego wyboru podczas zakupów.

Druga grupa filmów to materiały instruktażowe, które pokazują jak wykonać niektóre czynności, np. jak samodzielnie uczesać wybraną fryzurę, profesjonalnie pomalować paznokcie lub wyciągnąć kleszcza. Trzecia grupa filmów to wywiady z ekspertami.

Obraz wideo pomaga szybciej i efektywniej przyswoić wiedzę, którą przekazuje ekspert, o ile oczywiście film jest dobrze zrealizowany.

Jak ważne dla społeczności internetowej są filmy?

Kilka statystyk jeszcze z roku 2016 wskazuje na to, jak ważne dla społeczności internetowej są filmy. Tylko na Facebooku, każdego dnia użytkownicy oglądają w sumie około 100 milionów godzin filmów. A ten trend z roku na rok przybiera na sile.

Filmy generują także więcej akcji. Szansa, że Twój materiał wideo zostanie udostępniony na Twitterze, wzrasta aż sześciokrotnie w stosunku do innego rodzaju treści np. fotografii. Filmy wideo umożliwiają także zbieranie informacji o użytkownikach, przez co istnieje większa szansa, że uda Ci się dotrzeć do zainteresowanej i bardzo konkretnej grupy docelowej.

Które sygnały świadczą o tym, że warto zainwestować w filmy wideo?

Uwaga, która przyciąga – zwiększa konwersję

Ciekawe filmy przyciągają uwagę. Prawdziwą i skłaniającą do skupienia. Film to nie tylko obraz. To także dźwięk, ruch, głos. To sprawia, że odbiorca w pełni koncentruje się na przekazie, o ile oczywiście jest on dla niego interesujący. Jeśli film przyciąga uwagę, to zwiększa także czas spędzony na stronie i przybliża odbiorcę do usług, którymi jest zainteresowany.

Przy materiale filmowym, czas płynie szybciej. Jeśli dodatkowo potrafisz przekierować odbiorcę na inne swoje treści i skłonić go do podzielenia się filmem – Twoje zasięgi znacznie się zwiększają.

Filmy są znacznie częściej udostępniane niż inne treści

Statystyki wskazują, że aż 92% osób, które korzystają z urządzeń mobilnych, udostępnia treści innym użytkownikom. Zastanów się nad tym, czy jako jeden z wielu odbiorców internetu, zdarza Ci się udostępnić film czy tekst? Ludzie chętniej dzielą się filmami, bo znacznie łatwiej je przyswoić niż tekst.

Faktem jest, że udostępnianie materiały często mają charakter żartobliwy i mają skłaniać do śmiechu. Nie oznacza to jednak, że wartościowy, merytoryczny materiał, nie jest warto podzielenia się.

Ludzie dzielą się filmami w mediach społecznościowych

Film, a właściwie link do niego, można przesłać mailem. Można też wysłać go z pomocą dostępnych komunikatorów. Najłatwiejszym sposobem dla odbiorcy i najbardziej perspektywicznym z biznesowego punktu widzenia, jest podzielenie się filmem za pośrednictwem mediów społecznościowych. Facebook,  Twitter, WhatsApp czy Instagram to miejsca, gdzie społeczność najczęściej dzieli się filmami.

Wykorzystaj to i śmiało dziel się filmami, które produkujesz. Prawdopodobnie okaże się, że przyniesie Ci to wiele pożytku, a przede wszystkich odbiorców, którzy wkrótce mogą stać się pacjentami.

Jakiego rodzaju filmy możesz tworzyć jako lekarz?

Jako specjalista w świecie medycyny masz wiele możliwości. Twoje filmy mogą mieć charakter:

Poradniki

W zależności od specjalizacji, możesz mówić ludziom jak mogą zadbać o swoje zdrowie przed zabiegami i po nich.

Jaką dietę stosować przy konkretnych schorzeniach lub które sposoby na białe zęby są najbardziej odpowiednie dla konkretnej grupy osób.

Są to treści, które zawsze chętnie wyszukiwane są przez internautów.

Q&A

Czyli pytania i odpowiedzi, Pozwól zadać pytania swoim pacjentom i postaraj się na wizji na nie odpowiedzieć w najbardziej optymalny sposób. Spokojnie – to nie są wizyty lekarskie online.

Pamiętaj o tym, że jeśli potencjalny pacjent zada Ci pytanie dotyczące swojego zdrowia, masz zawsze prawo odpowiedzieć, że nie jesteś w stanie pomóc, dopóki nie będzie w stanie go zbadać.

Kulisy leczenia

Są to filmy, które mogą być trudne w realizacji, jednak jednocześnie przynieść Ci grono wiernych odbiorców.

Pokazywanie swojej pracy od kuchni, to coś co pomaga zrozumieć proces leczenia, pozwala uporać się ze strachem, przybliża i buduje lojalność.

Zainteresowanie filmami wideo wciąż będzie rosło. Nie jest to łatwa część marketingu, jednak z pewnością warto w nią zainwestować, bo wiele sygnałów wskazuje na to, że przynosi firmom różnych branż sporo korzyści.

Do stworzenia dobrych materiałów wideo potrzebujesz zgranego zespołu oraz profesjonalnej pomocy specjalisty, który będzie potrafił zorganizować ludzi oraz sprzęt do realizacji filmu. Ponadto, potrzebujesz także wiedzy specjalisty, który pomoże Ci stworzyć taki film, który przyciągnie uwagę i umiejętnie skieruje do odbiorców.

Podziel się tą treścią... Dzięki :)
  •  
  •  
  •  
  •