Dobra medyczna strona internetowa to podstawa dla działań w Internecie i jeden z najważniejszych elementów dobrego marketingu. Zapewne zależy Ci na tym, aby była rzetelnie wykonana. Czy wykonawca strony medycznej jest ważny? Najpierw należy zastanowić się nad tym – jaka powinna być idealna medyczna strona WWW.
Przede wszystkim powinna zawierać informacje – o usługach medycznych. A także o przeprowadzanych badaniach, formie finansowania czy opisy dotyczące lekarza, pielęgniarek i reszty personelu medycznego. Powinna również być łatwo dostępna. Dlatego ważne jest, aby medyczne strony internetowe łatwo było znaleźć w wyszukiwarkach. W tworzeniu witryny medycznej przyda się także responsywność, czyli możliwość wygodnego otwierania jej na smartfonach.
Takich kwestii jest naprawdę wiele. Warto zastanowić się jaka powinna być Twoja medyczna strona WWW, a następnie znaleźć wykonawcę, który odtworzy tę koncepcję.
Wykonawca strony medycznej – o co go zapytać?
Poniżej znajdziesz listę pytań, które możesz zadać potencjalnemu wykonawcy witryny medycznej, aby nie pominąć żadnego szczegółu, a także uniknąć ewentualnych niedomówień. Jeśli szukasz agencji, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny – koniecznie skontaktuj się z nami! Posiadamy wieloletnie doświadczenie w branży i kompleksowo zajmujemy się marketingiem dla firm medycznych.
O co zapytać wykonawcę strony medycznej?
- Jak będzie wyglądał projekt graficzny strony?
- Czy strona będzie responsywna?
- Co z systemem zarządzania treścią?
- Czy CMS powinien być oparty na open source, czy dedykowany?
- Czy jest możliwość optymalizowania strony zgodnie z zasadami SEO?
Jak będzie wyglądał projekt graficzny strony?
Projekt graficzny to pierwszy element, o jaki należy zadbać przy tworzeniu medycznej strony WWW. Witryna musi być przede wszystkim przejrzysta, a pacjent powinien mieć łatwość w poruszaniu się po niej. Z racji tego sprawdź czy w proponowanych projektach będzie menu prowadzące do poszczególnych podstron. Powinno być ono widoczne na każdej podstronie, najczęściej umieszczone w formie poziomego paska u góry ekranu. W nawigacji na stronach nadal obowiązuje zasada trzech kliknięć. Polega ona na tym, że z danego miejsca do innego dowolnego miejsca na stronie powinno dać się przejść przy pomocy trzech kliknięć.
Zadając to pytanie od razu zweryfikujesz czy dany wykonawca jest w stanie zrealizować Twój projekt.
Czy strona będzie responsywna?
Responsywność to inaczej gotowość danej witryny internetowej do wyświetlania także na ekranach smarfonów czy tabletów. Dane z 2023 roku wskazują na to, że 92,3% internautów korzysta z telefonu komórkowego do odwiedzania witryn medycznych. Oznacza to, że witryny responsywne dają Ci znacznie większe szanse na pozyskanie klientów. Dodatkowo Google mówi wprost, że premiuje strony WWW, które są przyjazne dla urządzeń mobilnych i wyświetla je wyżej w wynikach wyszukiwania.
Google oferuje krótki test online, za pomocą którego sprawdzisz czy strona została prawidłowo wykonana. Istnieje możliwość skontrolowania nie tylko wielkości szaty graficznej, ale również podglądu jak wygląda strona po zmniejszeniu do niższej rozdzielczości niż na monitorze komputerowym.
Co z systemem zarządzania treścią?
W skrócie CMS (ang. Content Management System), czyli System Zarządzania Treścią pozwala na swobodne edytowanie, dodawanie czy usuwanie zawartości witryny medycznej. Dzięki temu osoba nie znająca tajników informatyki będzie w stanie swobodnie zarządzać treścią na swojej medycznej stronie WWW. Dodatkowo system ten pozwala na zamieszczanie plików graficznych, takich jak zdjęcia czy video.
Czy CMS powinien być oparty na open source, czy dedykowany?
Średnia „żywotność” stron internetowych, również w przypadku medycznych stron internetowych, to około 3-4 lata. Po takim czasie zazwyczaj technologia zmienia się na tyle, iż użytkownicy szukają nowych rozwiązań. Ważne pytanie na jakie powinien odpowiedzieć Twój wykonawca strony medycznej brzmi:
“Czy będę miał możliwość powierzyć rozwój nowej strony w przyszłości innej firmie? Czy zawsze już muszę zamawiać u Ciebie?”
W przypadku zarządzania treścią mamy do czynienia z dwoma rodzajami takiego rozwiązania:
- Rozwiązania open source, jak WordPress, Joomla czy Drupal.
- Rozwiązanie dedykowane oparte zwykle na CMS należącym do firmy je dostarczającej.
Modyfikacja w systemie open source napotyka na pewne ograniczenia. Jednak w zamian za to daje większe perspektywy na przyszłość, ponieważ nie ogranicza się do wyboru jednego usługodawcy. Pracuje nad nim dziesiątki tysięcy programistów, dzięki czemu wciąż się rozwija. Wybierając tę opcję z łatwością w każdej chwili zmienisz firmę, która opiekuje się Twoją medyczną stroną WWW.
Natomiast dedykowany system CMS zakłada możliwość powstania i funkcjonowania strony w 100% według Twojego pomysłu. Jednak wiąże Cię on na stałe z danym programistą. Dodatkowo jego wybór wiąże się z większymi kosztami obsługi.
Czy jest możliwość optymalizowania strony zgodnie z zasadami SEO?
SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli Optymalizacja dla Wyszukiwarek Internetowych to system pozwalający na umieszczanie strony internetowej wyżej w wynikach wyszukiwania. Aby jednak taka optymalizacja została zachowana, należy zwrócić uwagę na kilka elementów w procesie edycji lub tworzenia nowej witryny medycznej. Profesjonalny wykonawca strony medycznej, powinien znać te zasady i zaproponować konkretne rozwiązania. Zapoznaj się z podstawowymi zasadami SEO i dopilnuj, aby wszystko zostało prawidłowo wykonane.
Wybór wykonawcy strony medycznej – na co zwrócić uwagę?
Agencje marketingowe są jak lekarze – nie od razu trafimy na idealną dla siebie. Jeśli chcemy jej powierzyć nie tylko stworzenie strony medycznej, ale również marketing – warto, aby między Wami „kliknęło”. Dlatego zawsze zachęcamy do porównywania nie tylko cen, ale również jakości kontaktu i obsługi klienta. Jeśli na etapie rozmów już jest ciężko, po podpisaniu umowy będzie tylko gorzej.
Wybór wykonawcy strony medycznej jest dość prosty. Firm oferujących takie usługi jest na rynku naprawdę sporo. Zakładamy również, że większość z nich be problemu stworzy profesjonalną medyczną stronę WWW. Zalecamy jednak wybrać agencję, która nie tylko specjalizuje się w branży medycznej, ale która będzie zainteresowana długoterminową współpracą. To da Ci pewność, że w razie ewentualnych zmian – otrzymasz od nich wsparcie i nie będziesz musiał szybko szukać innych wykonawców.
Koniecznie dopytaj wykonawcę strony medycznej o portfolio. Zapoznaj się z jego dotychczasowymi realizacjami i upewnij się, że Ci się podobają. Sprawdź czy dotychczasowe realizacje oferują funkcjonalności niezbędne dla medycznej strony internetowej jak np. możliwość umówienia wizyty lekarskiej online. Ze względu na to, że przepisy dotyczące branży medycznej różnią się od tych, które stosujemy w przypadku klasycznych stron – wybierz firmę, która jest zaznajomiona z bieżącymi standardami i regulacjami dotyczącymi witryn medycznych. Lepiej pomyśleć o tym wcześniej, niż po zakończonej realizacji zaczynać wszystko od początku.
Jaka powinna być idealna strona internetowa w branży medycznej?
Zgodnie z aktualnie obowiązującymi trendami – stworzenie strony medycznej powinno uwzględnić kilka podstawowych elementów:
- Możliwość umawiania wizyt online.
- Responsywność, czyli dostosowanie witryny medycznej do smartfonów.
- Ergonomia, czyli szybkie poruszanie się po medycznej stronie internetowej.
- Zawartość medycznej trony WWW powinna oferować wszystkie podstawowe informacje takie jak: kontakt, adres, cennik, oferowane usługi, opis personelu, certyfikaty.
- Czat z konsultantem, jeśli posiadasz personel, który będzie mógł taki czat obsługiwać.
- Spójna kolorystyka z identyfikacją wizualną marki medycznej.
Jeśli zależy Ci na efektywnym pozyskiwaniu pacjentów, powinieneś zadbać o wybór odpowiedniego wykonawcy witryny medycznej. Stworzenie strony medycznej to ważna kwestia, ponieważ jest ona swojego rodzaju wizytówką firmy w Internecie. Dlatego wykonawca strony medycznej, jest tak ważny. Źle przygotowana witryna medyczna, może stać się antyreklamom placówki. Jeśli szukasz agencji, która specjalizuje się w branży medycznej – koniecznie skontaktuj się z nami.
Szerzej o głównych elementach, jakie wpływają na wybór wykonawcy WWW pisałem kilka miesięcy temu. Znajdziesz tam również gotowy do pobrania poradnik w PDF-ie.