Wróć do BLOGA

Strona internetowa dla dentysty – najważniejsze funkcjonalności

Strona WWW dla dentysty

Strona internetowa gabinetu stomatologicznego powinna… Właśnie – czy jej podstawowym celem jest umówienie wizyty? A może sprawne przejście do strony kontaktu i rezerwacja telefoniczna? Czy jednak kluczowe jest wyeksponowanie profesjonalizmu danej placówki – kompetencji lekarzy, innowacyjności stosowanego sprzętu itp.? Dobra strona www dla dentysty powinna zawierać wszystkie te elementy. Jak na jednej witrynie osiągnąć tak wiele celów? Podpowiadamy.

Czytelność przede wszystkim

Na początku warto ustalić jedną, ważną rzecz. Strona internetowa gabinetu stomatologicznego nie jest do podziwiania. Ma przede wszystkim spełniać ważne, wyżej wymienione, funkcje. Niestety wielu właścicieli gabinetów tego typu wychodzi z innego założenia. Myślą, że tworząc przepiękne, widowiskowe witryny zwiększą potencjał swojej placówki. Tymczasem medyczna strona internetowa powinna być przede wszystkim czytelna i funkcjonalna.

Strona WWW dla dentysty musi być czytelna
Czytelność strony na wszystkich urządzeniach jest kluczowa

Nie przesadzaj z kolorami – najlepiej wybierz te stonowane, kojarzące się z medycyną i zdrowiem (biały, niebieski, jasnoszary, czasami odcienie zielonego). Analizując witryny WWW gabinetów stomatologicznych na potrzeby tego artykułu, znaleźliśmy mnóstwo stron z ogromną różnorodnością barw i odcieni. W większości przypadków nie wyszło to najlepiej – często kolory nie były dobrze dobrane, co sprawiało wrażenie bałaganu. A chaos to najgorszy efekt, który można uzyskać nie tylko w przypadku medycznej strony internetowej, ale każdej innej też.

Jeżeli nie posiadasz własnej utartej palety barw a podoba Ci się jeden wyjątkowy kolor postaraj się poznać jego kod szesnastkowy na przykład z użyciem wtyczki Picker do przeglądarki Chrome i użyj MyColor.Space, gdzie dostaniesz szybko kilkanaście zestawów pasujących do siebie barw.

Grafika i zdjęcia

Czytelność witryny internetowej to także zdjęcia i grafiki. Jeżeli chodzi o te pierwsze to tzw. stockowe fotografie nie są najlepszą opcją. Już na pierwszy rzut oka wydają się nieautentyczne. Przystojny mężczyzna z perlistym uśmiechem na wielkim zdjęciu od razu po wejściu na witrynę gabinetu dentystycznego – to niekoniecznie dobry pomysł. Oczywiście na większości stron medycznych nadal się je stosuje. To jednocześnie najszybszy i najtańszy sposób zdobycia zdjęć na WWW.

Nie oznacza to jednak, że trzeba rezygnować z fotografii. Wybierając je warto sięgać po te realne, najlepiej wykonane przez profesjonalnego fotografa w samym gabinecie (jeżeli chcesz na nich uwzględnić pacjentów, to pamiętaj, że musisz uzyskać ich pisemną zgodę na wykorzystanie wizerunku). Ludzie chętnie oglądają tzw. backstage, czyli jak realnie wygląda dana placówka, jej pracownicy itd. Warto tę ciekawość wykorzystać.

Oczywiście zdjęcia stockowe możesz pozostawić do kreacji reklamowych lub jako elementy szerszego collage’u który uatrakcyjni Twoją stronę.

Możliwość rezerwacji wizyt

Funkcjonalna strona internetowa gabinetu stomatologicznego powinna zawierać widoczny przycisk z możliwością umówienia się na wizytę.

Możliwość rezerwacji wizyt z widgetem wysuwanym po lewej stronie

Najlepiej, by znajdował się w belce nawigacyjnej (która będzie “podążać” za użytkownikiem w trakcie scrollowania strony) oraz w widocznym miejscu na samej stronie, tak jak np. na stronie CM Dębina. U góry znajdziesz podany link do „Rejestracji” a dalej formularz gdzie można zamówić konkretną wizytę u danego lekarza. Efekt osiągnięty!

Jeśli masz już stronę WWW i potrzebujesz rejestracji zdalnej, zapytaj o możliwości ProAssist

Prezentacja usług – strona www dla dentysty

Hasła z piktogramami świetnie zobrazują również daną placówkę. Warto spojrzeć na stronę internetową https://halembadent.pl/, gdzie takie rozwiązanie użyto do przedstawienia zalet gabinetu stomatologicznego.

Na stronie pacjent łatwo może uzyskać szczegółowe informacje na temat zabiegu, którym jest zainteresowany. Warto na tym szczegółowym ekranie dodać również informację o cenie. Te, w ogólnej formie, powinny znajdować się także standardowo w zakładce Cennik. Pacjenci, szczególnie w dziedzinie stomatologii, której usługi nie należą do najtańszych, często swoje pierwsze kroki na dane witrynie kierują właśnie tam.

Halembadent - strona WWW dla dentysty
HalembaDent – strona dla dentysty | przykład użycia ikonek

Szybkie dotarcie do kontaktu

Wiadomo o co chodzi, chociaż nie zawsze jest to takie oczywiste. Wystarczy dodać zakładkę Kontakt do paska głównej nawigacji. Warto powtórzyć również kontakt w stopce strony. Wydaje się oczywiste, niestety strony wielu gabinetów dentystycznych nie zawierają tego istotnego elementu. I tutaj jeszcze raz można przypomnieć o tym że bardzo ważne jest, by belka nawigacyjna podążała za pacjentem podczas poruszania się po stronie www.

Pokaż swoje osiągnięcia

Strona internetowa gabinetu stomatologicznego to świetne miejsce na to, by pochwalić się osiągnięciami danej placówki, a właściwie pracującej w niej kadry. Przykładem może być tutaj prezentacja certyfikatów jaką zastosowano na stronie internetowej https://stomatologiacichon.pl/zespol/bartosz-cichon/ . Już na stronie głównej witryny przedstawiony jest tzw. slider, który prezentuje sukcesy gabinetu, w tym znanych pacjentów (mocny aspekt przyciągający). O ile sama forma wydaje się nieco przestarzała (zmieniające się “slajdy”), to sam pomysł na tego typu content jest bardzo trafiony.

Cichoń Stomatologia. Przykład prezentacji
Przykład prezentacji umiejętności lekarzajuż na stronie głównej

Blog, a może… porady?

Wiele gabinetów dentystycznych publikuje regularnie wpisy na swoim blogu. Podobnie LUXMED wzbogacił swoją stronę internetową również o zakładkę PORADY. To nic innego jak również blog z ciekawymi notkami dotyczącymi porad stomatologicznych, ale też nowościami z oferty placówki. Taka zakładka to świetne wsparcie SEO-owe dla strony internetowej. Strona www dla dentysty powinna być wyposażona w mozliwości łatwego pozycjonowania w Google.

Warto przygotowywać zawarte tam treści w porozumieniu ze specjalistami z tej dziedziny. Najważniejsze jest jednak to, że jako dentysta nie musisz się martwić o takie publikacje. Wyspecjalizowana agencja marketingowa może przygotować cały content. Ponadto zrobi to w taki sposób, aby był ciekawy dla potencjalnego użytkownika/pacjenta oraz by tym samym – ściągał jak najwięcej ruchu z Google’a. Najważniejsza jednak sprawa na starcie to w ogóle posiadać responsywną i nowoczesną stronę WWW dla gabinetu stomatologicznego.

Szukasz wsparcia w tworzeniu strony internetowej Twojego gabinetu stomatologicznego? Skontaktuj się z nami, na pewno stworzymy świetną witrynę, na której pacjenci Twojego gabinetu zostaną na dłużej.

Scroll to top