Kiedyś pisaniem artykułów zajmowali się wyłącznie dziennikarze, publicyści i w niektórych branżach, wysokiej klasy specjaliści. Dobry artykuł blogowy jest jednak czymś innym. Dziś blogi spełniają wiele funkcji i może go pisać w zasadzie każdy, kto tylko pisać potrafi, a także kto potrafi pozyskać właściwą wiedzę… Istnieją blogi osobiste, o charakterze kulinarnym, podróżniczym i specjalistyczne.

Oprócz tego, blogi są częścią wielu stron firmowych przeróżnych branż, także sektora medycznego. Dla gabinetu czy poradni blog na stronie internetowej może mieć strategiczne znaczenie w przyciąganiu pacjentów. Warunek jest jeden: artykuły muszą być ciekawe i napisane w taki sposób, aby potencjalny pacjent poszukujący informacji w danej dziedzinie, zechciał go przeczytać. Jak zatem stworzyć perfekcyjny artykuł blogowych? Oto kilka zasad!

Warto tutaj przypomnieć sobie o ogólnym znaczeniu i charakterze bloga. Zanim napiszesz pierwszy post, zastanów się nad tym, jaki powinien być Twój blog. Pamiętaj o tym, że musi stanowić w miarę spójna całość zarówno pod kątem tematyki, jak i stylu. Zamiast jednego tematu, spróbuj wymyślić kilka „do przodu”, co pozwoli Ci na uchwycenie pewnego kierunku. Twoi pacjenci mogą zajrzeć na listę wpisów. Zastanów się, czy na pierwszy rzut oka pacjent będzie wiedział po co i gdzie trafił.

Jak stworzyć perfekcyjny artykuł blogowy?

Na początku zdradzę Ci, że nawet największe starania nie sprawią, że każdy artykuł spod Twojej ręki będzie perfekcyjny. Tak samo jak muzyk nie tworzy wyłącznie hitów, tak samo bloger nie stworzy jedynie idealnych postów. Nie przyjmuj się tym i próbuj dążyć do doskonałości, pamiętając o kilku zasadach.

Interesujący temat

Jako lekarza interesują Cię zapewne najbardziej zawiłe szczegóły dotyczące chorób, które leczysz lub nowoczesnych metod leczenia. Pamiętaj o tym, że Twój potencjalny pacjent jest osobą, która prawdopodobnie nie odnajdzie się w zawiłościach tematu i Twojej wiedzy. Zamiast tego, zastanów się nad tym, o co najczęściej pytają Cię w gabinecie pacjenci i jakiego rodzaju schorzeniami zajmujesz się najczęściej.

Może w ostatnim czasie zauważyłeś lepszą skuteczność nowo wprowadzonego leku? Tematy, które wybierasz powinny kręcić się wokół pacjentów. To oni wchodzą na Twój blog w poszukiwaniu bardzo konkretnej wiedzy. Sama treść tematu to nie wszystko. Ważna jest także forma, także zastanów się lub poradź kogoś, kto ma o tym pojęcie, jak ubrać temat w atrakcyjną formę, która spowoduje, że odbiorca zechce czytać więcej.

Liczy się jakość, a nie ilość?

W przypadku tekstów blogowych, niestety liczy się jedno i drugie. To co piszesz nie może być za długie lub nudne. Powinno być jakościowo na jak najwyższym poziomie i do tego, także wystarczająco długie. Nie wystarczą dwa krótkie akapity. Z nich pacjent niewiele się dowie. Postaraj się wyczerpać temat, który opisujesz i ująć go z wielu stron. Docenią to nie tylko odbiorcy, ale także Google, który stawia wyżej w pozycji artykuły, które wyróżniają się odpowiednio oprawioną ilością tekstu.

Konstrukcja artykułu

Nie ma nic bardziej zniechęcającego do czytania niż ciąg tekstu opublikowanego drobną, jasno szarą czcionką. Jako lekarz z pewnością przywykłeś do opasłych tomów zawierających trudne do przyswojenia treści, jednak odbiorcy internetu, trochę inaczej postrzegają atrakcyjną treść i chłoną ją w całości, razem z częścią wizualną. Dlatego do znudzenia będę powtarzać:

  • Stosuj krótkie akapity – tekst może być długi, jednak jeden akapit nie powinien zawierać więcej niż 150 słów
  • Używaj przyciągających i informujących nagłówków – odbiorca może nie być zainteresowany całym tekstem, a  konkretnym zagadnieniem w nim poruszanym. Stosuj znaczniki H1, H2, H3…, które w łatwy sposób możesz użyć w każdym popularnym CMS. Nagłówki pozwalają na szybki podgląd tekstu, poza tym, właściwe dobrane – pozycjonują tekst w wyszukiwarce Google.
  • Ilustruj swoje teksty – profesjonalne zdjęcia dobrej jakości sprawiają, że tekst wydaje się być bardziej przyjazny i czytelny. Mogą być to tradycyjne zdjęcia, ale także infografiki lub cytaty oprawione w grafiki (możesz użyć np. Canvy). Nie ignoruj konieczności dodawania ilustracji. Są niemal tak samo ważne jak tekst.
  • Duża i czytelna czcionka – jako lekarz zajmujący się poważnymi sprawami, nie możesz użyć niepoważnej czcionki, jakkolwiek nie byłaby ładna. Czcionka powinna być prosta, ale też czytelna i dostatecznie duża.
  • Używaj pogrubień w tekście – używaj, ale nie nadużywaj, bo wtedy trudno podkreślić to co najważniejsze. Pogrubienia przyciągają wzrok i pozwalają na wyłapanie kwestii najważniejszych.

Pisz świadomie

Twój przekaz jest ważny, Twoi odbiorcy są ważni, ale nie zapominaj o tym, gdzie znajduje się tekst, albo raczej – gdzie znaleźć się powinien. Wysoka pozycja w wyszukiwarce pod określonymi frazami powinna być Twoim celem, dlatego pisząc tekst, świadomie używaj fraz kluczowych, które „przyprowadzą” odbiorców na Twoją stronę. Jednocześnie pamiętaj o tym, aby nie przesycić tekstu frazami, bo wówczas będzie wyglądał nienaturalnie.

Stosuj łatwo przyswajalne porównania

… lub historie z życia do których każdy może się odnieść. Dla luźnego przykładu, jeśli jesteś dermatologiem, możesz użyć podobnej historii z życia:

„Czy widziałeś kiedykolwiek człowieka, którego twarz była mocno naznaczona trądzikiem? Teraz spróbuj postawić się na jego miejscu i zastanów się, ile problemów i przykrości sprawia ta choroba skóry, zwłaszcza u młodych osób, dla których wygląd skóry ma ogromne znaczenie”

Takie zobrazowanie sytuacji, pomoże wprowadzić czytelnika w temat w sposób jak najbardziej życiowy. Nie przygniata od razu odbiorcy twardymi faktami, a pozwala na ludzkie spojrzenie.

Nie wahaj się przed udostępnianiem

Napisanie i publikacja artykułu na stronie to jedno. Drugie to dystrybucja tekstu. W końcu piszesz artykuł dla potencjalnych pacjentów i zależy Ci na tym, aby dotarł do największej ilości osób. Udostępnij artykuł na wszystkich kanałach, którymi zarządzasz. Używaj tagów, hashtagów i dopisz krótki tekst wprowadzający.

Im więcej będziesz pisać, tym lepsze będą tego efekty. Jeśli jednak nie masz czasu lub uważasz, że jesteś przede wszystkim specjalistą a nie pisarzem – oddaj blogowanie w ręce profesjonalistów, a sam wyłącznie nadzoruj publikowane teksty. Niezależnie od tego jaką drogę wybierzesz, nie rezygnuj z tej części marketingu internetowego, bo finalnie możesz stracić sporo potencjalnie zainteresowanych odbiorców.

Ostatecznie jeśli nie masz czasu, możesz zlecić pisanie tekstów profesjonalnej agencji marketingu medycznego

Źródła i inspiracje

https://www.blogtyrant.com/how-to-write-the-perfect-blog-post

https://www.kunocreative.com/blog/writing-the-perfect-blog-post

Podziel się tą treścią... Dzięki :)
  •  
  •  
  •  
  •