Każda placówka medyczna to działalność o charakterze głównie lokalnym. Jeśli zarządzasz taką firmą, Twoja oferta skierowana jest w dużej mierze do pacjentów zamieszkujących osiedla, miasto. Twój zasięg to zwykle co najwyżej województwo. To zupełnie naturalne z punktu widzenia grupy docelowej. Pacjenci, szukając przychodni lekarskiej, chcą kompromisu. Starają się dotrzeć do poradni, gdzie otrzymają jakość usług medycznych na odpowiednim poziomie i jednocześnie takiej, która będzie możliwie blisko ich domu.

To jeden z najważniejszych i głównych powodów, dlaczego powinieneś skupić się na lokalnym rynku.

Łatwość wyszukiwania

Kilka lat temu specjaliści z Google stworzyli specjalny mechanizm, dzięki któremu na podstawie lokalizacji użytkownika sugerowane są miejsca znajdujące się w jego okolicy. Ponadto z reguły wyżej  w wynikach wyszukiwania TOP10 pojawiają się właśnie te, które:

  • dostarczają lepszej jakości informację dla użytkownika
  • są mu bliższe pod względem lokalizacji

Mechanizm ustawiania linków do stron WWW w wynikach wyszukiwania jest mocno złożony i całkowicie tajny, jak chodzi o sam sposób jego działania. Niektóre zasady jego ustalania są jednak jawne przynajmniej od strony praktyki, jaką przyjąć przy tworzeniu witryny oraz jej zawartości.

Co zatem musisz zrobić, żeby Twoja placówka medyczna miała szansę wypaść lepiej niż Twoja konkurencja w wynikach wyszukiwania związanych z lokalnymi frazami kluczowymi?

Wyszukiwanie lokalne w Google

Pozycjonowanie lokalne oparte jest na frazach kluczowych, które zawierają konkretną lokalizację miejsca lub obszaru danej placówki. Użytkownicy wyszukując konkretne produkty oraz usługi w swoim otoczeniu otrzymują sprecyzowane wyniki dla miejsc, w których znajdują się w danej chwili.

Forma dotarcia do tych klientów jest bardzo skuteczna głównie dlatego, że oni sami tego potrzebują. Pozycjonowanie lokalne sprawia, że wzrasta pozycja i tym samym wartość Twojej strony w wyszukiwarce Google, a przy tym współczynnik konwersji.

Oferta dociera do właściwej grupy docelowej, a placówki medyczne zyskują nowych pacjentów.

Wyszukiwarka sama podpowiada lokalne zapytania

Warto również zaznaczyć, że poradnie lekarskie, które opierają się na lokalnym pozycjonowaniu, mają mniejszą konkurencję w Internecie pośród firm w pobliżu niż w odniesieniu do całego kraju.

To również wynika z naturalnej sytuacji biznesowej. Poradnie, centra medyczne nie są dla siebie prawdziwą konkurencją w odniesieniu do dalekich dystansów. Nawet duża przychodnia w Krakowie nie konkuruje o pacjentów, z tymi które są np. w Łodzi, czy Poznaniu.

Pozycjonowanie lokalne placówki medycznej jest również relatywnie tanią taktyką marketingową, która przynosi szybki oraz wysoki zwrot inwestycji.

Korzyści pozycjonowania lokalnego

Jedną z największych zalet pozycjonowania lokalnego jest to, że małe placówki nie muszą stawać do nierównej walki z monopolistami na terenie całego kraju. Prowadząc centrum Medyczne w Katowicach prawdopodobnie natkniesz się na kilka innych konkurentów z tego miasta. Prawdopodobnie jednak wyniki wyszukiwania Twojej przychodni dla mieszkańców Górnego Śląska będą wyżej od np. Medicovera, Enelmedu czy innej sieci medycznej o zasięgu ogólnopolskim. Nie musisz bić się o najlepsze pozycje w TOP10

Zamiast tego właściciele regionalnych poradni mogą skupić się na pozyskiwaniu pacjentów, którzy znajdują się bezpośrednio w zasięgu ich działalności.

Możesz znaczenie obniżyć koszty prowadzenia marketingu w Internecie. Frazy ogólne, na które w sieci panuje o wiele większa konkurencja, generują znacznie wyższe koszty pozycjonowania.

Warto również dodać, że w wypadku pozycjonowania pod najpopularniejsze słowa kluczowe, efekty są mniej trwałe niż w wypadku fraz, które zawierają odniesienia do lokalizacji.

Najważniejsze czynniki wpływające na pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne w konstrukcji samego działania niewiele różni się od szerokiej taktyki SEO.

Tutaj trzeba ponownie zwrócić uwagę na konkurencję. Jeżeli w okolicy istnieje wiele firm, które zajmują się działalnością medyczną podobną do Twojej, należy w jakiś sposób wyróżnić się na ich tle, aby mieć szanse na osiągnięcie wyższych wyników wyszukiwania.

Częstość występowania adresu w Internecie

Im częściej pojawiają się dane kontaktowe powiązane z danym przedsiębiorstwem, tym lepiej roboty indeksujące Google będą traktowały daną stronę w lokalnych wynikach wyszukiwania. Dotyczy to nie tyle Twojej własnej witryny WWW, raczej jej otoczenia.

Dopisywanie adresu URL Twojej firmy medycznej do katalogów branżowych i regionalnych jest wciąż jedną z najskuteczniejszych metod na zwiększanie widoczności w Internecie. Jednak tutaj ważna uwaga: nie przesadzaj z ilością linków do Twojej witryny. Zwłaszcza unikaj spamu, czyli hurtowego umieszczania linków na stronach niskiej wartości.

Google Moja Firma

Google Moja Firma to usługa, dzięki której masz możliwość dodania danych swojej firmy Mapach Google, dołączając przy tym opis działalności placówki oraz najpotrzebniejsze informacje, takie jak godziny otwarcia, czy link do strony internetowej. Założenie konta Google Moja Firma to pierwsza z możliwych sposobności na podniesienie pozycji w wyszukiwaniu lokalnym. W dodatku jest to usługa w pełni darmowa.

Dzięki Google Moja Firma użytkownicy wyszukiwarki mają możliwość wystawiania ocen dla danej lokalizacji, a także zadawania pytań związanych z konkretnym miejscem w danym obszarze. Mogą na nie odpowiadać pacjenci, ale również i świadczący usługi lekarskie.

Google Moja Firma pozwala publikować wiele potrzebnych pacjentowi danych na temat placówki medycznej. Możesz między innymi dodawać:

Informacje

Najważniejsze dane dotyczące Twojej przychodni. Adres fizyczny, godziny otwarcia, numery telefonów, adres witryny WWW. Możesz również wpisać krótki opis swojej działalności, podać jakie usługi medyczne wykonujesz. Bardzo ważnym elementem sa róznież zdjęcia placówki oraz zespołu, które zamieścisz w Google Moja Firma.

Witryna

Oczywiście, że masz już stronę WWW. Tutaj możesz jednak zrobić odrębną, albo całkiem nową witrynę która także będzie polecać Twoje usługi. Niezależnie od tego

Dzięki temu systemowi potencjalny pacjent dostaje szybką i łatwą możliwość na weryfikację oferowanych usług w danej placówce. Dodatkowo, im lepiej oraz chętniej pacjenci oceniają daną poradnię, tym bardziej rosną jej szanse na to, że pojawi się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania.

Odpowiednia optymalizacja ON-PAGE (lub on-site)

Przy pozycjonowaniu lokalnym, tak samo, jak w wypadku zwyczajnego SEO, bardzo istotne jest zachowanie kwestii związanych z optymalizacją strony. W wypadku pozycjonowania lokalnego należy w szczególności zadbać o takie elementy jak umieszczenie nazwy miasta w tagach, tytułach i nagłówkach H1 oraz w samej treści strony. Często najłatwiejszym sposobem na wyróżnienie się na lokalnym rynku jest stworzenie strony, która będzie lepiej przystosowana do reguł SEO niż konkurencyjne firmy w danej miejscowości. W naszym eBooku znajdziesz więcej na temat optymalizacji strony dla wyszukiwarek

Linki z lokalnych stron

W przypadku pozycjonowania lokalnego jednym z najważniejszych czynników pozostają linki prowadzące do strony. Zajmując się marketingiem placówki medycznej, dobrze będzie postarać się o linki ze stron o charakterze lokalnym, którymi mogą być przykładowo strony tematyczne związane z danym miastem czy serwisy prezentujące wiadomości lokalne.

To z pewnością nie wszystkie znane sposoby na lokalne pozycjonowanie swojej firmy medycznej. Ponadto, dobrze wypozycjonowana strona nie zawsze musi przynosić profity właścicielowi. Medyczny Marketing to znacznie więcej działań, które w efekcie składają się na sukces sprzedaży usług. Jeżeli masz pytania odnoście strategii marketingowej oraz sposobów jej wdrażania w placówce medycznej, skontaktuj się z nami.

Podziel się tą treścią... Dzięki :)
  •  
    72
    Udostępnienia
  • 72
  •  
  •