Opinie w sieci na temat chirurgów plastyków, podobnie jak w przypadku innych lekarzy są jedną z podstawowych wytycznych wyboru przed podjęciem decyzji o tym czy w ogóle skorzystać z konsultacji w jego gabinecie. Na co trzeba zwrócić uwagę i jak wpływać na opinie przeczytasz w tym artykule.
Minęły już czasy, kiedy z dobrodziejstw chirurgii plastycznych mogli korzystać tylko wybrani. Chirurgiczne zabiegi upiększające lub odmładzające dostępne są dla coraz szerszego grona ludzi. Miało na to wpływ znacznie obniżenie cen tego typu usług medycznych. Powiększenie piersi, korekcja powiek czy lifting nie robi już tak wielkiego wrażenia jak 10-15 lat temu. Usługi chirurgów plastyków stały się na tyle popularne, że w ogólnej świadomości zyskały status jednego ze sposobów poprawienia wyglądu ciała, likwidacji niechcianych dysproporcji, a co za tym idzie – także pozbycia się kompleksów.
Dobry chirurg plastyk powinien mieć przede wszystkim wysokie kompetencje medyczne. Czy to wystarczy, czy też równie ważne jest podejście do pacjenta, a czasami rola powiernika lub psychologa? Jak widzą to pacjenci?
Przychodzi baba do lekarza…
Absolutnie każdy zabieg z zakresu chirurgii plastycznej poprzedzony jest konsultacją. Spotkanie ma na celu poznanie problemu pacjentki lub pacjenta, kwalifikację do operacji, oraz poinformowanie o wszelkich zagrożeniach wynikających z poddania się zabiegowi oraz okresie rekonwalescencji.
Tak wygląda to pod względem formalnym. Zadaniem chirurga plastyka jest przygotowanie, merytoryczne, psychiczne i mentalne do operacji. Każdy zabieg chirurgiczny wiąże się z podaniem znieczulenia, ranami oraz okres pooperacyjnym. Pomimo ogromnej popularności zabiegów, jest to wciąż operacja chirurgiczna i przy braku stosowania się do wskazań – może dojść do powikłań.
Chirurg plastyk opinie w sieci
Chirurg plastyk powinien mieć nie tylko doskonałe kompetencje zawodowe, ale także wykazywać się wysokimi umiejętnościami interpersonalnymi. Podejście do pacjentek i pacjentów jest jednym z głównych czynników powodzenia gabinetu chirurga plastyka. W opiniach w mediach społecznościowych, pacjenci rzadko pomijają aspekt interpersonalny. Oto przykładowe opinie chirurga plastyka z serwisu znanylekarz.pl
Inne opinie z sieci
„20 marca miałam wykonaną operację plastyczną nosa oraz prostowanie przegrody nosowej. Przed operacją byłam lekko przerażona bólem oraz efektami po. Przeżyłam szok, ponieważ nic, kompletnie nic mnie nie bolało!!! – gdybym miała to zrobić jeszcze raz to w ogolę bym się nie zastanawiała, ale tylko u Pana dr Arkadiusza Kuny!!! Bardzo miła osoba i wspaniały specjalista. Mój nos wygląda teraz pięknie, kiedyś był duży, lekki garbek oraz był też lekko krzywy. Pan doktor wytłumaczył mi wszystko przed operacją i tak jak obiecał nic nie bolało. Dzisiaj jestem 2 tygodnie po operacji i nosek wygląda wspaniale, jest lekko opuchnięty, ale to normalne. Bardzo gorąco polecam!!!!!”
„Po trzech miesiącach od zabiegu ( 3 styczeń 2017) i wizycie kontrolnej mogę z czystym sumieniem polecić Pana doktora…nosek super !!! Spełniajmy swoje marzenia ………Lekarz bardzo konkretny , nie namawia na siłę wręcz odwrotnie , bardzo psychologiczne podejście a co najważniejsze bardzo dobry specjalista….Pozdrawiam Pana Doktora.”
„20-go października miałam przeprowadzony zabieg plastyki brzucha,wynik operacji przeszedł moje najśmielsze oczekiwania!!!Pan doktor jest wspaniałym, ciepłym i profesjonalnym człowiekiem. Każdemu mogę z całego serca polecić Pana doktora i jego zespół. Opieka przed i po operacji na najwyższym poziomie.”
Nie zawsze jest tak różowo
Czasami opinie jednak nie wyglądają tak wzorcowo. Przykłady takie – w odniesieniu do innego lekarza można znaleźć w sieci
„Doktor zabiegany. Poświęcił mi niecałą minutę, za co zainkasował 250 zł. Przykro mi. Nie wiem, za co zapłaciłam. P. Doktor nie odniósł się do mojego problemu, nie poświęcił mi krzty uwagi, nie wyjaśnił jak będzie przebiegał ewentualny zabieg i na czym będzie polegał. Po wszelkie informacje odesłał mnie do rejestratorki. Byłabym w stanie jeszcze to wszystko zrozumieć, gdyby nie żądał za to pieniędzy, ale 250 zł zapłacić po prostu za nic…Nie polecam.”
Jak można zaobserwować, zarówno w pozytywnych, jak w negatywnych opiniach pacjentów pojawia się także ocena lekarza jako człowieka. Oceniany jest między innymi profesjonalizm, podejście psychologiczne, poświęcona uwaga oraz aspekt ludzki np. „sympatyczny” „ciepły” „wspaniały człowiek”. Trudno się temu dziwić. W końcu nikt z nas nie chce mieć do czynienia z niesympatyczną osobą zwłaszcza, jeśli przychodzi powierzyć jej swoje ciało i obnażyć się z największych kompleksów dotyczących wyglądu.
Co u chirurgów plastyków oceniają pacjenci?
Najważniejsze elementy i aspekty na jakie zwracają uwagę pacjenci wiążą się z kompetencjami, ale co do tych laik nie może się wypowiedzieć dokładnie. Dlatego też w większości bazuja one na własnych odczuciach i wrażeniach, jakie zrobiły na pacjencie wizyty u chirurga plastyka.
Efekt zabiegu
To oczywiste, że najważniejszy jest efekt końcowy zabiegu i zadowolenie pacjenta. W końcu do chirurga plastyka udajemy się po to, aby poprawić swoją urodę a nie oszpecić. W wielu opiniach to ten aspekt jest bardzo eksponowany. I słusznie. Zanim pacjent uda się na konsultację, chce przede wszystkim wiedzieć czy inni pacjenci zadowoleni są z efektów.
Estetyka i wygląd gabinetu
Można powiedzieć, że obok efektu zabiegu (który może być potraktowany jako dość subiektywny osąd) wygląd, higiena i estetyka gabinetu to elementy twarde w opinii. Nikt chyba nie chciałby się leczyć u lekarza, gdzie można dostrzec nie do końca czyste wnętrze gabinetu. W jeszcze większym stopniu dotyczy to pokoi zabiegowych lub ambulatoryjnych. Możesz być pewien, że o ile inne aspekty opinii są dyskusyjne i sam pacjent/pacjentka może odpuścić pewne niedoskonałości, to w tym przypadku żądnej litości nie będzie.
Podejście do pacjenta
Pacjenci prawie zawsze oceniają podejście lekarza do pacjenta. Jest to więc drugi, najważniejszy aspekt na który pacjenci zwracają szczególną uwagę. Najczęściej oceniany jest sposób przekazania informacji i umiejętność zrobienia tego w sposób przyjazny. Używane są takie słowa jak: „konkretny”, „profesjonalny”, „rzeczowy”, ale także „niesłowny” lub „niemiły”, „arogancki” lub ”niepunktualny”. Podejście do pacjenta wiąże się z umiejętnościami interpersonalnymi i wydaje się, że bez nich trudno o powodzenie gabinetu.
Ocena chirurga jako człowieka
Wszyscy chcemy otaczać się ludźmi z którymi się rozumiemy. Otwarcie na pacjenta to także traktowanie go życzliwie. W ocenach najczęściej pojawiają się takie określenia jak: „miły człowiek”, „pogodna osoba”, „z poczuciem humoru” ,wyrozumiały” „cierpliwy” „niemiły” „gburowaty”. Pacjenci częściej wskazują w opiniach te dobre cechy. Rzadziej opisują te negatywne, choć i to się zdarza.
Zaufanie i poczucie bezpieczeństwa
Dość często oceniane są odczucia dotyczące zaufania. Pacjenci najczęściej nabierają zaufania już na etapie konsultacji lekarskich. Informacje o tym, że lekarz „nie namawia”, tłumaczy, „merytorycznie odpowiada na pytania” dość często pojawiają się w opiniach. Wiedza zawsze uspokaja pacjentów, ponieważ już na etapie konsultacji rozprawiają się z panującymi powszechnie mitami lub wyobrażeniami na temat operacji. Poczucie bezpieczeństwa oceniane jest już po operacji. Zainteresowanie lekarza, opieka personelu przed i po zabiegu oraz zaangażowanie już w czasie rekonwalescencji domowej jest często podkreślane jako pozytyw. Jeśli pacjent czuje, że chirurg nie angażuje się wystarczająco – także chętnie opowie o tym w opinii.
Najważniejsze są właściwe wnioski
Opnie, nawet te niepochlebne, mogą znacznie pomóc w prowadzeniu praktyki i poprawieniu swojego wizerunku, pod warunkiem przyjmowania ich z pokorą i wyciągnięcia wniosków. Warto zwracać uwagę na to, co piszą pacjenci. Gorszy dzień zdarza się każdemu człowiekowi – także lekarzowi. Panowanie nad wizerunkiem w internecie jest jednym z najważniejszych wyzwań marketingowych chirurga plastyka i od niego w dużej mierze zależy sukces. Chyba, że wolisz pozostawić swoją reputację przypadkowi?
Z pewnością warto monitorować opinie w Internecie na swój temat. Są do tego odpowiednie narzędzia, a także pomoc wyspecjalizowanych agencji marketingowych. Warto także stworzyć sobie wewnętrzny program, niejako procedurę aby móc skutecznie poprawiać swój wizerunek