Wróć do BLOGA

Jak stworzyć dobry tytuł, żeby był chwytliwy i się klikał?

dobry tytuł

Chwytliwe nagłówki nie tworzą się same. Niektórzy copywriterzy są w stanie napisać dobry tytuł intuicyjnie. Mamy jednak świadomość, że nie każdy to potrafi. Dlatego warto rozpisać sobie pewne zasady i przed umieszczeniem treści na stronie – dokładnie przeskanować tytuł swojego wpisu. Tylko 2 na 10 osób przeczyta artykuł. Dlatego zadbaj o to, aby były to osoby naprawdę zainteresowane Twoją usługą.

Jakie zalety ma dobry tytuł?

  1. Zwiększa CTR – czyli po prosty klikalność. Jeśli tytuł jest zachęcający, na pewno więcej osób kliknie i chociaż przejrzy Twój materiał.
  2. Wskazuje cel – jeśli odpowiednio zdefiniujesz tytuł wpisu to użytkownik patrząc na niego, będzie już wiedział czego może spodziewać się po treści na stronie. Wówczas ograniczamy puste kliknięcia osób, które tylko wejdą i wyjdą ze strony.
  3. Zwiększa konwersję – skoro dzięki tytułowi na stronę wchodzi więcej osób zainteresowanych danym tematem – automatycznie powinien skoczyć współczynnik konwersji np. wysłanych formularzy z zapytaniem czy wykonanych telefonów.
  4. Ma wpływ na SEO – dobry tytuł posiada frazę kluczową po lewej stronie, dzięki czemu robot Googla szybciej dojdzie do tego komu daną treść pokazać.

Jak stworzyć dobry tytuł pod SEO?

Dobry tytuł może naprawdę zdziałać cuda! Potraktuj swoją stronę i treść na niej jak produkt. Musisz go sprzedać, a tytuł to hasło reklamowe. Zadbaj, aby był na tyle zachęcający, aby potencjalni pacjenci nie tylko w niego klikali, ale również zostawali na dłużej.

Ustal frazę kluczową i umieść ją w tytule

Dobry tytuł to taki, który zawiera frazę kluczową tekstu. Najlepiej jeśli umieścisz ją na początku. To słowo kluczowe musi być najistotniejsze. Zastanów się czy użytkownik szukając danego tematy w wyszukiwarce – wpisze w nią właśnie taką frazę. Dostosuj słowo kluczowe do wyszukiwanego hasła. Pamiętaj też, aby nie tylko umieścić je w tytule na początku, ale również kilkukrotnie w samej treści na stronie. Ilość powtórzeń takiej frazy zależy od długości treści.

Jeśli nie ma możliwości, aby wybrana fraza kluczowa znajdowała się na początku – zadbaj o to, aby znalazła się jak najbliżej początku. Robot Googla czyta treści od góry do dołu i od lewej do prawej. Dobry tytuł to taki, który wyszukiwaną frazę ma z lewej strony, ponieważ algorytm szybciej ją znajdzie i uzna za istotniejszą.

Dodaj cyfrę do tytułu

Dodanie cyfry nie sprawi magicznie, że Twój tytuł będzie dobry. Natomiast może sprawić, że będzie lepszy. Wszystko to za sprawą psychologii i tego w jaki sposób użytkownicy konsumują treści. Chwytliwy nagłówek, który zaczyna się od liczby od razu sugeruje, że treść będzie opierała się na liście. Dlaczego? To bardzo proste. Każdy z nas lubi docierać do sedna sprawy szybko. Lista czy wypunktowanie to ułatwia. Dzięki liście użytkownik szybciej będzie mógł chłonąć treść, a najważniejsze elementy będzie miał wypunktowane i podane na tacy.

Jakie cyfry i liczby sprawdzają się najlepiej?

  • Podobno najlepiej klika się cyfra 7
  • Kolejne są liczby 10 i 15
  • Warto również pamiętać, że lepszy CTR mają liczby nieparzyste

Współczesny użytkownik skanuje tekst wzrokiem, a nie czyta od deski do deski. Dlatego dobry tytuł może zawierać cyfrę. Wyraźne zaznaczenie w tekście najważniejszych elementów jest naprawdę istotne.

Dobry tytuł zawiera „mocne słowa”

Istnieją przymiotniki wzmacniające Twoją frazę kluczową, która znajduje się w tytule. Są to słowa, które każdy z nas uwielbia czytać, ponieważ wpływają one na np. przydatność tekstu. Jakie to słowa?

  • Przydatne
  • Cenne
  • Dziwne
  • Przerażające
  • Cudowne
  • Szybkie
  • Łatwe

Istnieją również tzw. potężne słowa jak „bezpłatne”, „nowe” czy „natychmiastowe”. Najeży jednak pamiętać, że zajmując się marketingiem medycznym – nie każdego słowa możemy użyć. Niektóre z nich mają znamiona reklamy. Przykładowo nie można reklamować się jako „Najlepszy lekarz w mieście X”. Nawet, jeśli jest to prawda, bo jest się jedynym lekarzem w tym mieście.

Emotional Marketin Volume

Istnieje nawet współczynnik EMV (Emotional Marketin Volume), czyli emocjonalna wartość marketingowa. Możesz zmierzyć czy Twój tytuł jest dobry i jest odpowiednio nacechowany emocjonalnie, aby np. zachęcić odbiorcę do udostępnienia go dalej. Ten współczynnik możesz sprawdzić bezpłatnie w TYM narzędziu.

Używaj negatywnych superlatywów

Badania wskazują, że negatywne superlatywy zwiększają prawdopodobieństwo, że pacjent kliknie w dany tytuł. Dobry tytuł to taki, który zainteresuje użytkownika na tyle, że w niego kliknie. Teraz zamiast napisać „Najlepsze praktyki…” utwórz tytuł, który będzie zawierał sformułowanie „Najgorsze błędy…”. Pozytywne sformułowania były używane tak często, że stały się stereotypowe. Nikt już nie wierzy, że to „Najlepszy przepis na barszcz”. Natomiast na pewno wiele osób skusi się na przeczytanie tekstu o „5 błędach, które popełniasz gotując barszcz.”.

Dobry tytuł wzbudza ciekawość

Jak wzbudzić ciekawość w pacjencie? Postaw sobie jakąś oczywistą tezę i zaprzecz jej w tytule np. „Czy woda z cytryną naprawdę jest zdrowa?”. Dajemy w ten sposób do zrozumienia, że coś co zostało społecznie zaakceptowane, może zostać zakwestionowane. Oczywiście w treści możesz udowodnić, że woda z cytryną naprawdę jest zdrowa i dlaczego.

Warto w taki sposób stawiać pytania, aby czytelnik nie mógł na nie od razu odpowiedzieć tak lub nie. Na pytanie zawarte w tytule odpowiedz dopiero w podsumowaniu, a cały swój artykuł poświęć na udowadnianiu swojego twierdzenia.

Pamiętaj o znakach interpunkcyjnych

Sprzedamy Ci teraz sposób na sukces. Dobry tytuł i chwytliwy nagłówek NIGDY nie kończą się kropką. Nie wierzysz? Specjalista od reklamy David Ogilvy poprosił Colina Wheildona (właściciela największej motoryzacyjnej gazety w Australii) o zbadanie tego czy kropka na końcu tytułu ma jakieś znaczenie. W tym celu opublikowano 4 rodzaje tytułów – dwa formaty z kropką i bez. Wyniki były zaskakujące:

  • Tekst z nagłówkiem bez kropki zrozumiało 71% czytelników
  • Tekst z nagłówkiem z kropką zrozumiało 58% czytelników

Czytelnicy podczas badania zwracali również uwagę na to, że materiały z kropką od razu wydają się być reklamą i … wyglądają nienaturalnie! Dobry tytuł nie zawiera kropki, ponieważ jest otwarty na dalszą treść. Kropka w pewien sposób nam ją zamyka.

Długość tytułu również ma znaczenie

To jak będzie wyświetlał się Twój tytuł możesz sprawdzić w TYM bezpłatnym narzędziu. Co do zasady dobry tytuł powinien mieć około 55 – 70 znaków i zawierać 6-7 słów. To takie nagłówki zbierają najwięcej kliknięć. Wracamy tutaj również do początku. Większość użytkowników tylko skanuje tekst wzrokiem. Nie czyta go i nie zastanawia się nad nim. Dlatego zadbaj, aby najważniejsze słowa znalazły się możliwie najbliżej jego początku.

dobry tytuł długość

Sprzedaj swoją treść chwytliwym nagłówkiem

Pomyśl o swojej stronie docelowej lub wpisie blogowym jak o produkcie. Dobry tytuł to po prostu hasło reklamowe, którego zadaniem jest sprzedaż. Nikt nie „kupi” Twojego tekstu, jeśli nie zachęcisz go do kliknięcia w niego. Właśnie dlatego chwytliwy nagłówek jest tak ważny!

Postaw się w miejscu Twojego potencjalnego pacjenta.

  • Jakie pytanie zada?
  • Jaką wartość dodatnią wyciągnie wchodząc na Twoją stronę?
  • Co wpisze w wyszukiwarkę?
  • Jak mogę mu pomóc?

Kiedy już zdefiniujesz czego potrzebuje Twój pacjent i jak się zachowuje, postaraj się zdefiniować unikalną propozycję sprzedaży. Wyraź ją w prosty, jasny i bezpośredni sposób. Tak właśnie powstaje dobry tytuł!

Inne zaskakujące zasady tworzenia dobrego tytułu

  1. Według HubSpot nagłówki zawierające słowo „kto” wygenerowały o 22% wyższy CTR niż nagłówki bez słowa „kto”.
  2. Superlatywy, takie jak „najlepszy” i „zawsze” w nagłówkach, zmniejszają CTR.
  3. Tytuły zawierające nawiasy uzyskują o 38% więcej kliknięć niż tytuły bez nich
  4. „Leniwe” słowa takie jak „łatwo” czy „szybko” mogą zwiększyć klikalność o 57%.

Darmowe narzędzia do stworzenia dobrego tytułu

Czasami napiszesz świetny tekst, który nie tylko odpowiada na bardzo popularne pytanie, ale również daje czytelnikowi wartość dodatnią. Mimo to sprawdzasz wyniki i okazuje się, że praktycznie nikt tego tekstu nie przeczytał. Oczywiście może to być kwestia błędnego pozycjonowania i SEO – wówczas najlepiej skontaktować się z agencją marketingową.

Jednak niejednokrotnie okazuje się, że winowajcą jest zły tytuł. Przekazujemy Ci kilka bezpłatnych narzędzi do tworzenia dobrych tytułów i nagłówków, które możesz wykorzystać publikując swoje treści.

Tweak Your Biz

To narzędzie, które po wpisaniu wybranej wcześniej samodzielnie frazy kluczowej, wygeneruję Ci masę różnych tematów. Jest jednak haczyk – narzędzie nie działa w języku polskim. Zatem należy wpisać słowo kluczowe po angielsku, a następnie przetłumaczyć przedstawione przykłady.

Tweak Your Biz

Tytuły wygenerowane przez Tweak Your Biz nie są kompletne. Należy je jeszcze odpowiednio przetłumaczyć i dostosować. Natomiast mogą stanowić ciekawy punkt odniesienie czy inspirację.

ShareThrought

To witryna, która ocenia czy tytuł jest dobry. Wklejając tytuł do tego narzędzia otrzymujesz nie tylko jego ogólną ocenę, ale również wskazówki. Dowiesz się jakie ma mocne strony, a jakie słabe, co warto poprawić. Jesteśmy przekonani, że już po kilku próbach – intuicyjnie będziesz tworzyć dobre tytuły wpisów blogowych i nie tylko.

ShareThrought

Wyszukiwarka Google

Google to zawsze świetne narzędzie do szukania inspiracji. Otwórz swoją przeglądarkę w trybie incognito, wejdź na www.google.pl i zacznij wpisywać frazę kluczową w pole wyszukiwania. Uważnie obserwuj jakie zwroty się pojawiają. To dobry sposób, aby jeszcze ewentualnie poprawić swoją frazę kluczową.

wyszukiwarka google

Kiedy wpiszesz już pełną frazę i zapiszesz wszystkie ciekawe podpowiedzi – wyszukaj i sprawdź jakie wyniki Ci się wyświetlą. Strony, który będą znajdowały się najwyżej i nie będą płatną reklamą, najprawdopodobniej mają świetnie przygotowane SEO. Wejdź na nie, zobacz jakie tytuły wybrali copywriterzy, sprawdź o czym piszą. Zainspiruj się!

Przykłady dobrych tytułów

dobry tytuł dla medycyny estetycznej

To jeden z naszych wpisów blogowych. Tytuł jest świetny ponieważ:

  • Posiada cyfrę – 8
  • Zawiera wartość dodatnią – pomysły
  • Dotyczy konkretnego klienta – kogoś, kto pracuje w klinice medycyny estetycznej

W ten sposób stworzyliśmy przyciągający tytuł dla konkretnej grupy odbiorców.

dobry tytuł dla lekarza

Ten wpis blogowy to jeden z najlepiej klikających się tekstów na naszej stronie. Wszystko to za sprawą świetnie dobranej frazy kluczowej i tytułu, który odpowiada na popularny problem. Nie tylko nawiązujemy tutaj do ważnej platformy jaką jest Znany Lekarz, albo pokazujemy, że rozumiemy jakie trudności się z nią wiążą. Wpis kierujemy również do konkretnej grupy osób.

dobry tytuł dla firmy medycznej

Kolejny przykład wpisu, który odpowiada na ogromną potrzebę konkretnej grupy odbiorców. Powstał na podstawie pytania, które często pojawia się w wynikach wyszukiwania, więc już od początku miał szansę się przebić!

Jak stworzyć tytuł, żeby się klikał?

Stworzenie chwytliwego tytułu to kluczowy element w przyciąganiu uwagi czytelników i zwiększaniu efektywności treści online. Nawet najlepszy artykuł może pozostać niezauważony, jeśli nie jest poprzedzony odpowiednio przemyślanym tytułem. Dzięki naszym praktycznym wskazówkom, jak stworzyć dobry tytuł, który będzie skutecznie przyciągał uwagę, możesz już teraz zwiększyć swój ruch na stronie i efektywność marketingu medycznego.

Scroll to top