Dowiedz sie jak dotrzeć do nowych pacjentów

Pozyskiwanie nowych pacjentów za pośrednictwem strony internetowej, wymaga nieustannych działań. Z biznesowego punktu widzenia ważne są te działania, które będą sprzyjały przede wszystkim zwiększaniu ilości użytkowników, do których uda Ci się dotrzeć. Internet stwarza szeroką gamę możliwości, które możesz skutecznie wykorzystać. Umiejętne przygotowanie strategii marketingowej i marketingu dla medycyny zagwarantuje Ci szereg korzyści. Przyjrzyjmy się najważniejszym narzędziom marketingowym, jakie musisz zapewnić swojej witrynie, aby osiągnąć cel nadrzędny – dotrzeć do nowych pacjentów.

Bezpłatne pozyskiwanie nowych pacjentów

Działania marketingowe w Internecie możemy łatwo podzielić na płatne i bezpłatne. Płatne opcje dają szybki efekt, a na bezpłatny zasięg trzeba trochę poczekać. Dodatkowo analityka ruchu, pozycjonowanie czy organiczne działania w social mediach – wymagają bieżącej wiedzy marketingowej. Dlatego jeśli nie chcesz marnować swojego czasu na marketing, który nie przyniesie żadnych korzyści – koniecznie skontaktuj się z nami. Jesteśmy agencją marketingową, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny.

Google Moja Firma – wizytówka Google

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś – zarejestruj swój profil w Google Moja Firma i utwórz tam wizytówkę swojej placówki medycznej. Te bezpłatne narzędzie jest niezbędne, szczególnie w przypadku lokalnych biznesów. Pozwala nie tylko wyszukiwać użytkownikom interesujące lokalizacje, ale również sprawdzić co jest w pobliżu. Google Maps ma ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie i korzysta z niego 67% wszystkich użytkowników smartfonów (Zipdo.co). Dlatego jest to jedna z najlepszych, bezpłatnych form reklamy dla medycyny.

Bezpłatne pozyskiwanie nowych pacjentów

Optymalizacja dla wyszukiwarek, czyli więcej treści SEO

Zadbaj o to, aby Twój blog medyczny zawierał jak największą ilość podstron, na których będziesz zamieszczał artykuły. Pamiętaj, że pozycjonowanie to nie tylko wartościowe dla czytelników, ale również treści zawierające określone słowa kluczowe. Dzięki nim znaczna ilość osób – całkiem za darmo – będzie mogła trafić właśnie na Twoją stronę poprzez wyszukiwarkę. Brzmi banalnie, ale pozyskiwanie nowych pacjentów tą metodą to żmudna, ale sprawdzona praca. Dlaczego to takie ważne? Blog medyczny zwiększa szansę na wyższą pozycję w wyszukiwarkach o 434%!

Aktualizuj treści, aby dotrzeć do nowych pacjentów

Pojawiają się nowe badania, sposoby leczenia, a stare stają się nieaktualne. Warto wówczas zaktualizować artykuły blogowe dotyczące konkretnego tematu i dodać do nich odpowiednie słowa kluczowe. Przyczyni się to do zwiększenia ruchu na stronie i pogłębienia wiarygodności. Tym samym pomoże Ci dotrzeć do nowych pacjentów. 34% marketerów twierdzi, że aktualizacja treści blogowych daje dobre wyniki. Przeglądaj regularnie swoje strony (np. raz na pół roku) zaczynając od najstarszych i sprawdzaj czy to co pisałeś nadal jest prawdą w odniesieniu do bieżącej wiedzy.

Publikowanie tekstów na innych stronach WWW

Możesz przygotowywać artykuły z linkami prowadzącymi na Twoją stronę i zamieszczać je na innych, powiązanych z Twoją działalnością serwisach. To nie jest bardzo prosty sposób propagowania swojej strony, ale niezwykle efektywny. Warto przekonać innych blogerów do współpracy. Często inni właściciele stron poszukują możliwości publikowania swoich treści. Warto im to umożliwić. Zyskujesz w ten sposób nowych partnerów biznesowych w sieci. Co więcej będą oni mocno promować swój artykuł na Twoim blogu przy okazji wzmacniając pozycję całej Twojej witryny.

Jeśli masz wątpliwość, którą stronę do współpracy wybrać możesz sprawdzić bezpłatnie jej Domain Rating (od Ahrefs) lub Trust Flow (od Majestic). Algorytmy te określają jakość strony. Im większą moc ma witryna, tym jest bardziej atrakcyjna do publikowania na niej swoich treści z linkowaniem.

Linki, które prowadzą do Twojej strony

Ważna jest nie tylko ich ilość, ale i jakość. Nie powinny być zamieszczane na przypadkowych serwisach. Google zwraca w tej kwestii uwagę na wiele elementów. Odpowiednie linkowanie będzie dla Ciebie bardzo ważne. Jeśli popełnisz błędy, możesz doprowadzić do tego, że strona całkiem wypadnie z wyników wyszukiwania na dłuższy czas. Nieoceniona w pozycjonowaniu i zdobywaniu dobrej jakości linków może się okazać pomoc profesjonalnej agencji.

Sprawdzaj słowa kluczowe

Analizowanie popularności słów kluczowych, pomoże Ci nie tylko docierać do szerokiego grona odbiorców, ale również ułatwi przygotowywanie nowych artykułów. Będą one bowiem źródłem pomysłów na nowe treści. Staraj się publikować treści, których szukają Twoi potencjalni pacjenci. Odpowiadaj na ich pytania i zachęcaj do bezpośredniego kontaktu.

Wykorzystaj social media, aby dotrzeć do nowych pacjentów

Wyróżniamy tu Facebooka, Twittera, Instagrama czy Google Ads. Warto korzystać ze wszystkich tych nośników, aby dotrzeć do nowych pacjentów z naszą stroną WWW. 95,9% blogerów promuje swoje posty na blogu za pośrednictwem mediów społecznościowych. Działania w social mediach, możemy podzielić na płatne i bezpłatne:

  • Bezpłatne działania marketingowe w social mediach – to np. publikowanie linków, w formie postów i zachęcanie swoich obserwujących, aby w nie klikali. Warto tutaj wspomnieć, że ilość wyświetleń nowego wpisu blogowego ma ogromne znaczenie – szczególnie zaraz po jego opublikowaniu. Ostatnio bardzo popularne stały się również relacje, w których można umieścić link z przekierowaniem do nowych treści.
  • Płatne reklamy w social mediach – jeśli nie chcesz „przepalić” budżetu i zapłacić za reklamę, która nie przyniesie żadnego efektu – koniecznie zleć działania reklamowe profesjonalnej agencji marketingowej. Najlepiej takiej, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny. Ponieważ branża ta rządzi się swoimi prawami i ma pewne ograniczenia. Płatne reklamy w social mediach wymagają solidnej i sumiennej pracy, jak również częstej re-publikacji swoich cennych treści w social mediach.

Filmy i reklamy na Youtube

Możesz stworzyć kanał na YouTube i publikować nagrane przez siebie filmiki, które będą wartościowe i ciekawe dla Twoich odbiorców. Jeśli nie masz takiej możliwość lub zwyczajnie brak Ci na to czasu, to możliwe jest również korzystanie z innych kanałów jak np. Google Ads. Zrzeszają one osoby należące do Twojej grupy docelowej. Możesz na nich wykupywać reklamy, na początku lub na końcu filmiku.

Taka reklama – podobnie jak w przypadku social mediów – wymaga jednak nie tylko doświadczenia, ale również aktualnej wiedzy. Płatne treści w Google Ads są świetną formą sprowadzania ruchu na stronę WWW. Nie należą one jednak do najtańszych. Jeśli planujesz uruchomić reklamy w Google Ads, zachęcamy do kontaktu z nami.

Marketing treści – wartościowe materiały z branży medycznej

Nie od dziś wiadomo, że w Internecie warto wykreować swoją markę, jako specjalistę w danej dziedzinie. W branży medycznej takie działania są wręcz wskazane! Sposobów na tworzenie edukacyjnych treści, które pozwolą dotrzeć do nowych pacjentów, jest naprawdę wiele. Dodatkowo oprócz poświęconego czasu na ich stworzenie – nie zapłacisz za nie ani złotówki!

Marketing treści – wartościowe materiały z branży medycznej

Edukacyjne infografiki

Wiele zagadnień, czy porad medycznych można przedstawić za pomocą wygodnych dla pacjentów infografik. Zastanów się, co z zakresu Twojej specjalizacji możesz pokazać  formie infografiki. Artykuły z obrazami otrzymują o 94% więcej wyświetleń niż takie bez wizualizacji. Przygotuj infografikę i promuj ją, z zamieszczonym znakiem wodnym lub logo, jako własną. Jeśli pacjenci będą z niej korzystać, to również zapamiętają Twoją stronę i będą do niej wracać. Piękne i użyteczne infografiki mają niezwykła moc, która sprawia że w sensie marketingowym mogą żyć własnym życiem. A to również sposób aby dotrzeć do nowych pacjentów.

Według badań przeprowadzonych przez 3M, wizualizacje są przetwarzane 60 000 razy szybciej niż tekst. Tweety ze zdjęciami są o 94% chętniej retweetowane niż te bez grafik. O tym jak przygotować przyjazne dla użytkowników grafiki na strony medyczne, pisaliśmy już na naszym blogu.

Kursy i porady online

Nagranie filmików poruszających określone zagadnienia, w których podpowiadasz, jak poradzić sobie z konkretnymi dolegliwościami. Dobry pomysłem może być także czy też vademecum wiedzy o jakimś schorzeniu w wersji video. Taka forma będzie dobrze odebrana przez użytkowników i łatwa w odbiorze. Pamiętaj jednak o słowach kluczowych którymi opisujesz swoje filmy – powinny być adekwatne do umieszczonej w nich treści.

Podobne materiały możesz również umieszczać w formie relsów na Instagramie lub filmików na TikToku.

Przygotuj i sprzedawaj kursy

Na dzieleniu się wiedzą, można dużo zyskać. Nie tylko renomę osoby, będącej specjalistą w swojej dziedzinie, ale również korzyści materialne. Jeśli np. stworzysz kurs postępowania dla pacjenta w konkretnej chorobie, powszechnej w Twojej specjalizacji, to wiele osób może chcieć go kupić i z niego korzystać. Jeśli będą zadowolone, będą często wracać na Twoją stronę, poszukując nowych informacji. Dzisiaj już nikogo nie trzeba przekonywać do słynnych diet, które zostały opracowane przez znawców tematu na mocnych filarach wiedzy dietetycznej. Pomijając wątek bezpośredniej marży z pewnością możesz zarobić uznanie i przedstawienie siebie jako ekspert w swojej specjalizacji.

Webinary

Jeśli masz taką możliwość, podejmij się prowadzenia internetowych seminariów. Ten rodzaj interakcji z odbiorcami może bardzo pomóc dotrzeć do nowych pacjentów. To bardzo czasochłonne zajęcie, ale dobrze wdrożony program pozwala na cykliczne i częste spotkania online z pacjentami. I to tymi których już znasz, a także tymi którzy do Ciebie dopiero przyjdą.

Profesjonalna agencja SEO

Inne sposoby na pozyskiwanie nowych pacjentów

  1. Programy partnerskie – mogą opierać się np. na tym, że strona w jakiś sposób powiązana tematycznie z Twoją działalnością reklamuje możliwość przeprowadzenia badań czy umówienie spotkania z lekarzem. W zamian otrzymuje określoną kwotę za każdą osobę, która zapisze się w Twojej placówce za pośrednictwem formularza. Ten sposób choć dość popularny (Receptomat, Znany Lekarz, Lekarze Bez Kolejki) każdorazowo wymaga odrębnego spojrzenia na warunki umowy. Ważne są nie tylko aspekty ekonomiczne. Zbytnia drapieżność biznesowa przez niektórych pacjentów też może być źle widziana.
  2. E-mail marketing – proponuj bezpłatnego e-booka z informacjami dotyczącymi Twojej specjalizacji w zamian za zapis do newslettera. Wysyłaj interesujące treści raz w miesiącu do swoich subskrybentów, a w stopce zawsze zostaw dane do kontaktu. Jeśli dany użytkownik będzie potrzebował pomocy w danym zakresie – na pewno przypomni sobie o treściach, które od Ciebie otrzymuje.
  3. Analiza danych – używaj narzędzi do analizy ruchu na stronie, aby zrozumieć, skąd pochodzi ruch i jakie treści są najbardziej popularne. Dostosuj strategię w oparciu o dane dotyczące użytkowników i efektywności.
  4. Dostosuj swoją stronę WWW do aktualnych trendów – pamiętaj, że aby pozyskać nowych pacjentów za pomocą strony WWW – musisz zadbać o jej aktualność. Stworzenie dobrej strony medycznej to nie lada wyzwanie. Musi być nie tylko responsywna, ale również zapewniać np. możliwość umówienia wizyty lekarskiej online.

Pamiętaj, że skuteczna strategia ruchu na stronie to często kombinacja różnych działań. Regularnie monitoruj wyniki i dostosuj swoje podejście w oparciu o reakcję użytkowników. Dążenie do zapewnienia Twojej stronie internetowej dużej i ciągle rosnącej ilości odwiedzin jest procesem złożonym, wieloetapowym, czasochłonnym i z pewnością dla wielu osób kłopotliwym. W większości tutaj opisanych działań – jesteśmy w stanie pomóc i wdrożyć odpowiednie narzędzia. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą z agencją, która zna się na marketingu dla medycyny, zachęcamy do kontaktu z nami. Warto jednak najpierw wiedzieć czego Ty sam (lub sama) oczekujesz i co będzie się działo z Twoją stroną w wyniku naszych działań.

Podziel się tą treścią... Dzięki :)
0 0 votes
Ocena artykułu
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments