Prowadzenie bloga daje mnóstwo korzyści związanych z publikowaniem ważnych, wartościowych i wpływowych treści. Dzięki regularnemu zamieszczaniu wpisów, budujesz zaufanie oraz pozycje eksperta, która jest pomocna w tworzeniu odpowiednich relacji. Blog to narzędzie do komunikacji, marketingu, jak również do edukowania pacjentów w wielu dziedzinach dotyczących zdrowia.
Pacjenci zwykle starannie wybierają lekarzy, do których się wybierają. W wielu przypadkach znaczącą rolę gra opinia innych pacjentów. Coraz częściej jest tak, że pacjenci szukają lekarzy za pośrednictwem Internetu.
Strona WWW lekarza będąca jedynie wizytówką niewiele mówi pacjentom na temat podejścia, kompetencji czy skuteczności leczenia.
Potrzebne informacje uzyskują, gdy mogą zapoznać się z publikowanymi artykułami, dzięki którym można rozpoznać styl pracy danego lekarza, jak i jego podejście do pacjentów.
Wymiana treści na blogach innych lekarzy
Doskonałą możliwością wzajemnego wsparcia i wspólnego budowania skutecznego marketingu jest wymiana treści na blogach innych lekarzy. Wielu z nich można potraktować jako konkurencję. Warto tutaj pamiętać, że dzięki zdrowej konkurencji możemy się wiele nauczyć. Dzięki dobrym relacjom w środowisku lekarskim masz także znakomite możliwości współpracy.
O czym pisać?
Najlepszą metodą na zaprezentowanie swojej pracy na blogach innych lekarzy może być przeprowadzenie rozmowy lub wywiadu w charakterze eksperta w określonej specjalizacji.
Jeśli na przykład jesteś ortopedą sportowym, warto zaistnieć na blogu lekarza, który zajmuje się ortopedią ogólną.
Dzięki temu korzyść jest podwójna. Ty jako specjalista dostajesz nowe możliwości trafienia do jego pacjentów. Jednocześnie gospodarz bloga dostaje ii publikuje nową ciekawą treść na swojej stronie. Tym samym jego pacjenci mogą poszerzyć swoją wiedzę o bardziej szczegółowe informacje w obrębie swojej specjalności.
Ciekawym sposobem na współpracę będzie również publikowanie u siebie całych artykułów poradnikowych jako wypowiedzi specjalistów w danej dziedzinie dotyczących określonego aspektu. Na przykład w formie FAQ – najczęściej stawianych pytań i odpowiedzi.
Możesz tu sięgnąć po bardziej ogólny temat, taki jak zdrowe odżywianie i zaproponować stworzenie wpisu na bloga znajomemu dietetykowi. To świetna forma współpracy, która dodatkowo wzmacnia wiarygodność w oczach pacjentów. Znowu korzyść jest dla obu, a nawet wszystkich trzech stron. Ty dostajesz znakomitej jakości content, Twój znajomy -miejsce do publikacji na przyjaznym blogu, a pacjent – rzetelne wsparcie w swoich problemach.
Jak tworzyć skuteczne linki?
Tworzenie treści, w których zawarty jest link do określonej usługi danego lekarza, to dobry sposób na promowanie swojej strony czy bloga.
W tym wypadku artykuł powinien traktować o zagadnieniach związanych z twoją dziedziną medyczną, by w treści móc umieścić link polecający do strony. Dzięki temu wielu istnieje większa szansa, że czytając dany artykuł, wielu z pacjentów wejdzie na twoją stronę, co sprawi, że z pewnością zapozna się również z obszarem działalności.
Jeśli chodzi o to gdzie linkować, to warto umieszczać linki nie tylko do strony głównej swojej witryny, ale także do podstron położonych głębiej. Na przykład do wpisów na Twoim własnym blogu, które kontekstowo łączą się z tematyką o jakiej piszesz jako gość. Im więcej linków do siebie na różnych witrynach potrafisz umieścić, tym lepiej wpłynie to na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania SERP.
Jak komentować?
Komentarze wzajemnej wymiany treści powinny być przede wszystkim utrzymane w pozytywnym i bardzo przyjacielskim stylu.
Odpowiednio napisany komentarz autorstwa innego lekarza na Twojej stronie spowoduje, że zaufanie w zakresie oferowanych usług znacznie wzrośnie. Dodatkowo, to skuteczny sposób na promowanie działalności także komentującego kolegi. Obowiązuje tutaj zasada podobna jak w pisaniu całych artykułów. Jakkolwiek komentarze raczej wspomagają marketing treści niż stanowią jego główną siłę.
Jak współpracować w mediach społecznościowych?
Potężnym narzędziem do uruchomienia współpracy odpowiednie prezentowanie treści blogowych w mediach społecznościowych. Promując innego lekarza, warto po prostu udostępnić jego blog, post czy stronę z ważną oraz ciekawą informacją.
Dzięki tej subtelnej reklamie pacjenci będą mieli okazję aby przeczytać interesujący artykuł i poznać działalność twojego kolegi czy koleżanki. Istnieje coś takiego jak działanie z wdzięczności. Dlatego, w pewnym momencie, poprzez dystrybucję cudzych treści możesz się spodziewać tego, że i Twoje publikacje zaczną być udostępniane, komentowane w social mediach lub choćby tylko lajkowane, co także wpływa korzystnie na algorytm oceniający treści.
Jak się wymieniać? – Podsumowanie
Wdrożenie taktyki marketingowej polegającej na publikowaniu swoich treści na cudzych stronach warto zacząć od lokalnego przeszukania kolegów ze studiów. Niekoniecznie muszą to być koledzy którzy przyjmują pacjentów z Twojej okolicy.
W tej samej miejscowości będzie łatwiej i skuteczniej promować wzajemne usługi. Lepiej zadział tzw. dowód społeczny. Warto również poszukać znajomych, którzy zajmują się tą samą dziedzinę medycyny, ale w innej specjalizacji, np. niektóre gabinety dentystyczne przede wszystkim zajmują się profilaktyką, leczeniem próchnicy inne implantologią. Podobnie w innych dziedzinach medycyny. Konfiguracji można znaleźć wiele. A to naprawdę skuteczny sposób poszerzania zasięgu swoich usług medycznych.
Sposobów na wzajemną współpracę jest wiele. Warto także rozejrzeć się za drużyną np. piłki nożnej. Twoje centrum medyczne jako partner klubu sportowego także może odnieść wiele korzyści.