Wróć do BLOGA

Artykuły na stronach innych lekarzy – jak mogą Ci pomóc

artykuły na blogach

Prowadzenie bloga daje mnóstwo korzyści związanych z publikowaniem ważnych, wartościowych i wpływowych treści. Blog na stronie zwiększa szanse na wyższą pozycję w wyszukiwarce o 434%! Dzięki regularnemu zamieszczaniu wpisów, budujesz zaufanie oraz pozycję eksperta, która jest pomocna w tworzeniu odpowiednich relacji. Blog to narzędzie do komunikacji, marketingu, jak również do edukowania pacjentów w wielu dziedzinach dotyczących zdrowia. Firmy, które blogują cieszą się dwukrotnie większą ilością kontaktów ze strony pacjentów, niż firmy, które nie prowadzą bloga. Dlatego wymiana treści na blogach stała się tak popularną taktyką marketingową.

wymiana treści na blogach

Blogowanie na innych stronach ma sens

Pacjenci zwykle starannie wybierają lekarzy, do których pójdą na wizytę. W wielu przypadkach znaczącą rolę gra opinia innych pacjentów. Tylko 2% użytkowników w Internecie nigdy nie sprawdzało opinii zanim zdecydowało się na jakąś usługę. Coraz częstszym zjawiskiem jest poszukiwanie lekarza specjalisty za pośrednictwem Internetu. Tylko w 2022 roku pacjenci zarezerwowali na samym Znanym Lekarzu prawie 7 mln wizyt, co z kolei dało wynik o 22% lepszy rok do roku.

Strona WWW lekarza jest niezwykle ważna. Jednak jest tylko swojego rodzaju wizytówką. Niewiele mówi pacjentom na temat podejścia, kompetencji czy skuteczności leczenia. Na swojej stronie można umieścić odnośniki do wizytówki Google czy Znanego Lekarza, a nawet umieścić cytaty z opinii zadowolonych pacjentów. Jednak dla niektórych pacjentów to może nie być wystarczające. Szczególnie, jeśli poszukują oni specjalisty w konkretnej dziedzinie. Potrzebne informacje uzyskają, gdy zapoznają się z publikowanymi artykułami, dzięki którym poznają styl pracy danego lekarza, jak i jego podejście do pacjentów.

Wymiana treści na blogach innych lekarzy

Wymiana treści na blogach

Doskonałą możliwością wzajemnego wsparcia i wspólnego budowania skutecznego marketingu jest wymiana treści na blogach innych lekarzy. Wielu z nich można potraktować jako konkurencję. Warto jednak pamiętać, że dzięki zdrowej konkurencji możemy się wiele nauczyć. I wiele zyskać! Dzięki dobrym relacjom w środowisku lekarskim masz także znakomite możliwości współpracy. Artykuły na stronach innych lekarzy, stawiają Cię w roli specjalisty w danej dziedzinie. Na tyle zaufanego, że z Twoją opinią liczą się także inni lekarze.

O czym pisać na stronach innych lekarzy?

prezentacja pracy lekarza

Najlepszą metodą na zaprezentowanie swojej pracy w formie artykułu na stronach innych lekarzy, może być przeprowadzenie rozmowy lub wywiadu jego ekspert w określonej specjalizacji. Jeśli na przykład jesteś ortopedą sportowym, warto zaistnieć na blogu lekarza, który zajmuje się ortopedią ogólną.

Dzięki temu korzyść jest podwójna.

  • Ty otrzymujesz możliwość trafienia do jego pacjentów (korzystasz z jego ruchu na stronie i pacjentów, którzy na nią trafią).
  • Gospodarz bloga dostaje za darmo i publikuje nową ciekawą treść na swojej stronie, która pozwala mu pozycjonować się na nowe frazy kluczowe. Tym samym trafić do nowej grupy pacjentów.

W ten sposób zyskują również pacjenci! Blogowanie na innych stronach daje możliwość, umieszczania szczegółowych informacji w obrębie swojej specjalności w nowych miejscach. Pacjenci dzięki temu w łatwy sposób mogą poszerzać swoją wiedzę.

Wymiana treści na blogach może przyjąć również formę FAQ – najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi. Ciekawym sposobem na współpracę będzie publikowanie u siebie całych artykułów poradnikowych. Wypowiedzi specjalistów w danej dziedzinie, które odpowiadają właśnie na te najpopularniejsze pytania i wątpliwości pacjentów.

Możesz tu sięgnąć po bardziej ogólny temat, taki jak zdrowe odżywianie i zaproponować stworzenie wpisu na bloga znajomemu dietetykowi. To świetna forma współpracy, która dodatkowo wzmacnia wiarygodność w oczach pacjentów. Znowu korzyść jest dla obu, a nawet wszystkich trzech stron. Ty dostajesz znakomitej jakości content, Twój znajomy -miejsce do publikacji na przyjaznym blogu, a pacjent – rzetelne wsparcie w swoich problemach. Sytuacja win-win-win!

Jak tworzyć skuteczne linki?

linkowanie pomiędzy stronami lekarzy

Sama wymiana treści na blogach to jednak nie wszystko! Tworzenie treści, w których zawarty jest link do określonej usługi danego lekarza, to dobry sposób na promowanie swojej strony czy bloga.

UWAGA! Pamiętaj, aby zawsze się upewnić, że link, który został umieszczony na innej stronie ma wartość „do follow”. Wartosć „no follow” spowoduje, że nie będzie on wpływał na ranking Twojej domeny. Jeśli wykupujesz artykuł na jakimś portalu, możesz nawet zadać o to, aby taka informacja znalazła się w umowie.

Wymiana treści na blogach, powinna być zaplanowana i mądrze przemyślana. Najlepiej, aby artykuł traktował o zagadnieniach związanych z twoją dziedziną medyczną. W ten sposób będzie można łatwo i naturalnie wpleść w treść link polecający do Twojej strony. Dzięki takiemu linkowaniu istnieje większa szansa, że czytając dany artykuł, pacjent kliknie w odnośnik i wejdzie na twoją stronę. To z kolei przełoży się na Twój ruch i zasięg. Dodatkowo takie osoby zyskują szansę na zapoznanie się z Twoją dziedziną i specjalizacją.

Artykuły na stronach innych lekarzy z linkami

Stworzenie dobrej jakości linkowania, również wymaga przemyślenia i intuicji. Musisz zastanowić się czy dany link pomoże potencjalnemu pacjentowi. Jeśli chodzi o to gdzie linkować, to warto umieszczać linki nie tylko do strony głównej swojej witryny. Czasami lepszym rozwiązaniem jest linkowanie do konkretnych podstron tzw. landing page, które traktują o np. danym problemie, który omawiasz w tym gościnnym wpisie blogowym. Im więcej linków do swojej strony WWW umieścisz na różnych witrynach, tym lepiej wpłynie to na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania SERP.

Jak komentować artykuły na stronach innych lekarzy?

Komentarze wzajemnej wymiany treści na blogach powinny być przede wszystkim utrzymane w pozytywnym i bardzo przyjacielskim stylu.

komentuj treści u innych

Odpowiednio napisany komentarz autorstwa innego lekarza na Twojej stronie spowoduje, że zaufanie w zakresie oferowanych usług znacznie wzrośnie. Dodatkowo, to skuteczny sposób na promowanie działalności także komentującego kolegi. Obowiązuje tutaj zasada podobna jak w pisaniu całych artykułów. Jakkolwiek komentarze raczej wspomagają marketing treści niż stanowią jego główną siłę. Dodatkowo czasami w samych komentarzach można zachęcić do przeczytania innych treści, zagłębienie się w temat, a nawet umieścić link do kolejnych stron.

Jak współpracować w mediach społecznościowych?

Blogowanie na innych stronach można rozszerzyć również o inne narzędzia. Potężnym i odpowiednim miejscem do uruchomienia współpracy i prezentowania efektów wymiany treści na blogach są media społecznościowe. Promując innego lekarza, warto po prostu udostępnić jego blog, post czy stronę z ważną oraz ciekawą informacją.

artykuły na stronach innych lekarzy

Dzięki tej subtelnej reklamie, pacjenci będą mieli okazję aby przeczytać interesujący artykuł i poznać działalność twojego kolegi czy koleżanki. Istnieje coś takiego jak działanie z wdzięczności. Dlatego, w pewnym momencie, poprzez dystrybucję cudzych treści możesz się spodziewać tego, że i Twoje publikacje zaczną być udostępniane, komentowane w social mediach lub choćby tylko lajkowane, co także wpływa korzystnie na algorytm oceniający treści.

Dodatkowo udostępnianie artykułów na stronach innych lekarzy, a następnie rozdystrybuowanie ich w social mediach to kolejne linki zewnętrzne, które prowadzą na medyczną stronę WWW. Nie tylko budujemy w ten sposób silną domenę, ale wywołujemy pacjentów do dyskusji np. w komentarz. To z kolei może przełożyć się na tzw. buzz wokół marki i UGC!

Jak się wymieniać treściami na blogach?

Wymiana treści na blogach wymaga odpowiednio przygotowanej strategii marketingowej. Blogowanie na innych stronach to taktyka marketingowa, którą warto zacząć od lokalnego przeszukania kolegów ze studiów. Niekoniecznie muszą to być koledzy którzy przyjmują pacjentów z Twojej okolicy. Wszystkie artykuły na stronach innych lekarzy to wartość dodana dla Twojej witryny oraz wizerunku jako eksperta w Sieci.

Początkowo taka strategia będzie wymagała od Ciebie lub Twojej profesjonalnej agencji marketingowej, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny – sporo pracy. Znalezienie odpowiedniej strony, omówienie założeń, przygotowanie landing page, stworzenie samego tekstu i w końcu wypomowanie go np. w social mediach czy na forach branżowych. Może wydawać się, że to niewiele. Jednak wiąże się to z dużą ilością pracy, która przede wszystkim musi być dobrze przemyślana. Bezmyślne publikowanie treści z linkami do strony głównej może nie przynieść żadnych efektów. Mimo wykonanej pracy – nie zdobędziesz w ten sposób nowych pacjentów. Dlatego warto zaufać specjalistą, którzy wiedzą jak funkcjonują użytkownicy w Sieci.

Lokalne partnerstwo – pozycjonowanie lokalne

Marketing zmienia się bardzo dynamicznie. Google w 2023 roku zmienił działanie SERP. Teraz pozycjonowanie lokalne jest naprawdę na wagę złota! Właśnie dlatego – w tej samej miejscowości będzie łatwiej i skuteczniej promować wzajemnie swoje usługi. Lepiej zadziała tzw. dowód społeczny.

blogowanie na innych stronach

Warto również poszukać znajomych, którzy zajmują się tą samą dziedzinę medycyny, ale w innej specjalizacji, np. niektóre gabinety dentystyczne przede wszystkim zajmują się profilaktyką, leczeniem próchnicy, inne implantologią. Podobnie w innych dziedzinach medycyny. Konfiguracji można znaleźć wiele. A to naprawdę skuteczny sposób poszerzania zasięgu swoich usług medycznych.

Nikt na tym nie traci, każdy zyskuje. Sposobów na wzajemną współpracę jest wiele. Warto także rozejrzeć się za wspieraniem lokalnych inicjatyw społecznych. Twoje centrum medyczne jako partner klubu sportowego itp. także może odnieść wiele korzyści.

Scroll to top