Wróć do BLOGA

Co samodzielnie i łatwo zrobisz w marketingu medycznym

Samodzielny marketing medyczny najlepiej zacząć od sprawdzenia samej jakości własnych usług i od poprawy praktyk w gabinecie.Jako lekarz z pewnością wiesz, ile trudu i wyrzeczeń kosztuje zdobycie określonych umiejętności. medyczny Wiesz też, że tak naprawdę, bycie dobrym specjalistą wymaga ciągłej nauki, praktyki i dokształcania. To faktycznie nigdy się nie kończy i zajmuje czas oraz energię. Tak samo jest z każdą inną dziedziną.

Nauczyć się można wszystkiego. Kwestią kluczową są czas, chęci, determinacja do nauki, a czasem zwykła kalkulacja. W końcu doba nie jest z gumy i często trzeba dokonywać wyboru, na co będziesz poświęcać swój czas. Podobnie jest w biznesie – także medycznym

Dbaj o kontakt z pacjentem

Rozwój prywatnej praktyki lekarskiej również wymaga czasu i pewnych umiejętności. Część z działań prawdopodobnie powierzysz zawodowej agencji. Niektóre z nich możesz jednak prowadzić samodzielnie z korzyścią dla swojego gabinetu. Czego możesz, a nawet powinieneś pilnować na własną rękę?

Jakość usług medycznych

Oczywiście to brzmi jak banał. Ale to najważniejsza część samodzielnego marketingu. Tego z pewnością nikt za Ciebie nie zrobi, jeśli nie jesteś właścicielem dużej placówki medycznej i nie zatrudniasz osoby nią zarządzającej.

Na jakość usług składa się wiele czynników. Najważniejszą z nich z pewnością jest Twoja praca jako lekarza. Zanim jednak pacjent z Tobą porozmawia, czeka go szereg doświadczeń, które po wizycie powinny mu się pozytywnie kojarzyć.

Takie sprawy jak czystość, wystrój wnętrza, wygląd gabinetu, kontakt z personelem, mają ogromne znaczenie. Dbaj o każdy szczegół i nie zapominaj o tym, że dzisiejszy pacjent oczekuje czegoś więcej niż tylko konsultacji lub badania lekarskiego. Dlaczego jest to takie ważne? Jakość usług na rynku medycznym wciąż się poprawia.

Aby nie zginąć w tłumie i nie oddać pacjentów w inne ręce, zwyczajnie musisz o  to zadbać. Nie wystarczy, że jesteś doskonałym fachowcem. Jeśli Twój personel będzie dla pacjentów nieżyczliwy, a wygląd gabinetu będzie przypominał czasy głębokich lat siedemdziesiątych – prawdopodobnie będzie to jeden z powodów, dla których Twoi pacjenci poszukają innego specjalisty. Przyjrzyj się pracy swoiego gabinetu. Zanim rozpoczniesz tworzyć prawdziwy samodzielny marketing medycznyrozpoznaj wszystkie elementy praktyki jakie można poprawić.

Media społecznościowe

Być może nie musisz się nimi zajmować od A do Z. Prowadzenie profili społecznościowych wymaga czasu i zaangażowania, a Ty z pewnością jesteś zajęty poważniejszymi sprawami. Są jednak takie pola działania, które możesz stosować z ogromną korzyścią dla gabinetu.

Jednym z nich jest prywatno-zawodowy charakter postów. Dodanie zdjęcia swojego personelu na Instagramie, uchwycenia atmosfery w pracy, a nawet złożenie osobistych życzeń z okazji świąt np. na Facebooku z pewnością spodoba się Twoim obserwatorom.

Inną sprawą, którą możesz zająć się samodzielnie jest pisanie tekstów medycznych na swojego bloga lub publikowanie ich w mediach społecznościowych jak np. LinkedIn. Przy zachowaniu prostej formy, Twoi pacjenci będą wdzięczni za informacje pochodzące od specjalisty. Teksty na Twoim blogu powinny pojawiać co najmniej raz w tygodniu. Jeśli sam nie masz czasu na ich pisanie, powierz to zadanie agenci marketingowej, a sam wyznacz sobie cel, np. jeden tekst na 2 miesiące. Samodzielny marketing medyczny ma jednak sens. Poza artykułami z agencji jest to wkład, który będzie wyłącznie Twój, skierowany do Twoich aktualnych i potencjalnych pacjentów, podpisany Twoim nazwiskiem.

Opinie w sieci

Wiele razy pisaliśmy o tym, jak ważna jest kontrola tego co dzieje się z reputacją lekarza w sieci. Takie serwisy jak znanylekarz.pl, umożliwiają pacjentom ocenę pracy lekarza. System dodawania opinii jest na tyle ścisły, że z dużym prawdopodobieństwem są one prawdziwe, wystawione przez pacjentów, którzy byli u Ciebie z wizytą. Nie zawsze muszą one być w Twojej opinii sprawiedliwe.

Samodzielny marketing medyczny – co jeszcze

Co w takim razie możesz zrobić we własnym zakresie. Po pierwsze, to odpowiadanie na opinie: najlepiej zarówno na te pozytywne jak i te negatywne. Jeśli zdarzy się krzywdząca opinia, postaraj się merytorycznie odpowiedzieć, bez dozy niepotrzebnych emocji. Pozwala na to na przykład serwis Google Moja firma.

Druga sprawa, to zadbanie o pojawianie się nowych, pozytywnych opinii. Jeśli masz stałych pacjentów lub czujesz, że pierwsza wizyta przebiegła pomyślnie, poproś o wystawienie opinii. Twoi pacjenci z pewnością chętnie to zrobią. Współczesny pacjent, zanim uda się do specjalisty, czyta wiele opinii w sieci. Osobiście możesz wpłynąć na to, aby były one jak najlepsze.

Osobiste zaangażowanie w akcje społeczne

Medyk to zawód wiążący się z dużym zaufaniem i szacunkiem społecznym. Lekarz angażujący się nie tylko w zdrowie swoich pacjentów, ale także w szeroko rozumiane życie społeczności, w której żyje, tym bardziej. Formę pomagania każdy zawsze wybiera sam – niezależnie od zawodu. Samodzielny marketing medyczny możliwy do wdrożenia przez lekarza wiąże się z prawdziwym wsparciem dla lokalnej społeczności.

Jako lekarz na co dzień spotykający się ze swoimi pacjentami z pewnością wiesz, co jest największą bolączką u osób pośród których mieszkasz lub w miejscu, gdzie znajduje się Twój gabinet. Osobisty patronat i zaangażowanie w akcje pomagania lokalnej społeczności, z pewnością przyczyni się nie tylko do realnej pomocy, ale także do pozytywnego postrzegania Ciebie jako lekarza.

Nawiązuj relacje ze swoimi pacjentami za pośrednictwem komunikatorów

Czasem zdarza się, że wizyta lub ponowna wizyta nie jest konieczna. Pacjent potrzebuje szybkiej porady dotyczącej wcześniej prowadzonego leczenia lub chce uzyskać krótką informację dotyczącą tego, co go niepokoi np. po zabiegu lub użyciu przepisanego leku.

Dostępność online w wyznaczonych porach lub odpowiadania na wiadomości w określonym czasie to doskonały sposób na budowanie więzi z pacjentami. Także w ujęciu marketingowym. Komunikator nie zastąpi tradycyjnej wizyty, jednak czasem może pomóc oszczędzić czas Tobie i pacjentowi.

Twoje zaangażowanie w realizację strategii marketingowej i budowanie sukcesu, zależy tylko od Ciebie i Twoich zasobów czasowych. Nie mniej, warto abyś choć w niewielkim stopniu, choćby codzienną dbałością, był realną częścią działań marketingowych. W końcu nikt lepiej nie dopilnuje niektórych spraw, jak Ty sam.

Źródła i inspiracje

https://www.healthworkscollective.com/5-effective-ways-to-market-healthcare-to-millennials/

Scroll to top