Wróć do BLOGA

Strona główna witryny – jak jej używać marketingowo

Przeglądając strony w Internecie, od czasu do czasu trafiasz na takie, po których widać, że ich właściciele nie bardzo wiedzą, po co je zrobili. Nie tylko strona główna jest przeładowana, ale nie można na nich szybko znaleźć najważniejszych informacji. Nie do końca wiadomo, o czym są, do kogo należą i co stanowi ich motyw przewodni. Poza tym, łatwo możesz zauważyć nadmiar treści na stronie głównej. A to zamiast zachęcać do pozostania na niej, najzwyczajniej odstrasza.

Strona główna każdej witryny internetowej to wizytówka i jednocześnie próbka tego, czego możesz się spodziewać, gdy zdecydujesz się w nią nieco zagłębić.

  • Jak zadbać o marketing strony głównej?
  • Jak wykorzystać jej potencjał?
  • Jak zadbać, aby jak najwięcej odwiedzających, zechciało skorzystać z Twojej oferty?

Cele marketingowe strony głównej – im mniej, tym więcej

Choć wydawać by się mogło, że strona główna bogata w treści ma największe znaczenie, to jest to tylko część prawdy. Owszem, gdy chodzi o pozycję w wyszukiwarkach, treść wciąż króluje i stanowi najlepszą, naturalną metodę pozycjonowania witryn  WWW.  Jeśli popatrzymy do analityki ruchu względem miejsca, najczęściej prym wiedzie strona główna. To ona także w przeważającej mierze odpowiada za reakcję internautów, którzy albo zostają na dłużej, albo w ciągu kilku sekund zamykają okno przeglądarki. Dokładnie tak samo działa to na medycznych stronach internetowych. Potrzeba około 0,05 sekundy, aby użytkownicy sformułowali swoją opinię na temat witryny. W tym czasie podejmują decyzję czy na niej pozostaną czy ją opuszczą.

Główne zadania strony głównej to:

  • Zatrzymanie użytkownika na stronie
  • Poinformowanie użytkownika, że trafił w dobre miejsce
  • Czytelne poprowadzenie go wgłąb serwisu, aby sprawnie znalazł to po co przyszedł

Projektując stronę główną serwisu medycznego, musisz wiedzieć, jakie cele ma ona spełniać. Pamiętaj, że ta strona jest jak drzwi do Twojego gabinetu i jeśli chcesz, by przeszło przez nie jak najwięcej pacjentów, nie możesz jej zlekceważyć.

Najpierw krótka lista celów

Pozycjonowanie stron okulistów

Ustalając cele, należy pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy: mniej, znaczy więcej. Im mniej celów, tym większe korzyści masz szansę odnieść. Owszem, są witryny, dla których strona główna ciągnie się w nieskończoność i autor wstawił tu praktycznie wszystko, co tylko możliwe. Być może bał się, że zbyt mała ilość treści z różnych kategorii, nie zatrzyma odwiedzających na dłużej. To charakterystyczne dla serwisów inspiracyjnych typu Pinterest. W przypadku strony medycznej postaraj się tego unikać.

Rozproszona uwaga i mnogość tematów, bardzo szybko doprowadzi do zmęczenia oraz pojawienia się pytania: o co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi?

Jeśli nie chcesz tego efektu u siebie, znajdź dwa lub trzy najważniejsze cele wysokopoziomowe, które chcesz osiągnąć, a następnie w odpowiedni sposób i z użyciem sprawdzonych narzędzi, umieść je na stronie głównej.

Pośród najważniejszych biznesowych celów zwykle można znaleźć:

  • pozyskanie większej ilości pacjentów – np. podwojenie ich ilości
  • powiększenie przychodu ze sprzedaży usług medycznych – np. zwiększenie przychodu o 50%
  • dotarcie do pacjentów w innych miastach
  • poinformowanie o nowych usługach w ofercie placówki
  • dołączenie do grona klientów (założenie konta)

Marketing strony głównej

Najkrótsza definicja marketingu określa go jako proces, w którym zaspokajając potrzeby innych, osiągamy zysk. O taki marketing strony głównej chodzi. A mówiąc ściślej….

Wybierz najważniejsze potrzeby pacjentów, jakie możesz zaspokoić. Następnie w skuteczny sposób poinformuj o nich na stronie głównej.

HERO – Nagłówek

To sposób, by w ciągu kilku sekund, poinformować odwiedzających, czym się zajmujesz. Nie jest łatwo zmieścić to w jednym zdaniu, ale warto się postarać. Korzyści z tego płynące, mogą Cię mile zaskoczyć. Dodatkowe dwa lub trzy zdania, dodaj w formie zajawki poniżej, dzięki czemu przekażesz to, co nie zmieściło się wcześniej.

Zapewne wiesz jak to jest z pierwszym wrażeniem: albo będzie piorunujące i pozytywne, albo zasadniczo niczym się nie odróżniasz, albo będzie kiepskie i lepiej sobie odpuścić. Ta część strony głównej zwykle pokryta jest grafiką która ma przemawiać do emocji.

strona główna nagłówek HERO

Całość najlepiej umieścić na tle dużego zdjęcia, zajmującego cały ekran. Grafika, jak się domyślasz, nie może być przypadkowa. Wręcz przeciwnie – powinna jak najlepiej odzwierciedlać to, co chcesz przekazać słowami.

Wezwanie do działania

Z angielskiego “Call to action” – powinno rzucać się w oczy i wyróżniać na tle innych elementów tej części strony głównej. Dodatkowo, otoczenie go tak zwanymi białymi znakami, czyli wolną przestrzenią, jeszcze bardziej pozwoli skupić uwagę i pomóc w podjęciu decyzji, by podążać za wezwaniem. Ten obszar witryny jest szczególnie ważny.

W przypadku usług medycznych, może to być zaproszenie na bezpłatne badania, oferta skorzystania ze zniżki, czy zachęta do wybrania elektronicznej formy rejestracji i umówienia się na wizytę online. Idealnie by było, gdyby CTA (Call do action) umieszczone było na tle wspierającej grafiki, która dodatkowo podkreśli treść wezwania.

Oferta na stronie głównej – w czym mogę ci pomóc

Czy jest coś, co wyróżnia Twoją lekarską praktykę na tle konkurencji? Jeśli tak, pacjenci odwiedzający Twoją stronę, muszą się o tym jak najszybciej dowiedzieć. Nie martw się jednak, jeśli w tej chwili nic nie przychodzi Ci do głowy. Zamiast tego, możesz wyróżnić się sposobem przedstawienia samej oferty medycznej.

By tak się stało, na chwilę zamień się miejscami z odwiedzającymi Twoją stronę. Bądź pacjentem i pomyśl:

  • Czego może szukać, trafiając w to miejsce?
  • Jakiej pomocy potrzebuje?
  • Z jakich zabiegów może u Ciebie skorzystać?

Ważne jest, by odpowiednio wyeksponować na stronie głównej to, co stanowi istotę Twojej specjalizacji i oferty ośrodka medycznego, w którym pracujesz. Nawet jeśli nie będzie to dokładnie odpowiedź na potrzeby pacjentów, to zbliżone informacje też będą brane pod uwagę. Dlatego, aby zadbać o dobry marketing strony głównej, nie wolno tego elementu pominąć.

Opinie pacjentów

Jeśli tylko już je posiadasz, znajdź dla nich miejsce na stronie głównej. Wystarczy kilka. Umieść je w formie slidera. To ważne, bo część Twoich potencjalnych pacjentów liczy się ze zdaniem tych który już u Ciebie byli. Aż 98% internautów twierdzi, że czyta recenzje co najmniej „czasami”. Im szybciej dowiedzą się – jakim jesteś lekarzem, jak podchodzisz do pacjentów, na ile jesteś empatyczny i cierpliwy – tym chętniej umówią się na wizytę.

opinie na stronie głównej

 Opinie o lekarzu to jedna z najważniejszych informacji jakie warto wstawić na stronę główną. Warto również wiedzieć jak poprosić o recenzję swoich pacjentów.

Próbka wiedzy medycznej – fragmenty kilku najciekawszych artykułów

Nie sposób sobie wyobrazić strony firmowej bez bloga, który nie tylko dobrze wpływa na pozycje w wynikach wyszukiwania, ale także jest kartą przetargową dla odwiedzających. Założenie bloga, zwiększa szansę na wyższą pozycję w wyszukiwaniu o 434%! Pamiętaj o zajwakach bloga na stronie głównej. Zamieszczając tu wartościowe artykuły, porady i wskazówki dotyczące profilaktyki, budujesz wizerunek specjalisty.

Czytelnicy dużo szybciej umówią się na wizytę do Ciebie, gdy dowiedzą się, że jesteś bardzo dobry w tym, co robisz, a co za tym idzie, mogą Ci w pełni zaufać. 

Na stronie głównej warto o tym wspomnieć i zaprosić do lektury. Pamiętaj jednak, aby aktualizować treści, które umieszczasz na blogu. Medycyna to dynamicznie rozwijająca się branża, w której co chwilę pojawia się coś nowego. 34% specjalistów twierdzi, że aktualizacja wyników polepsza ich wyniki. Jeśli nie masz na to czasu – pomyśl o współpracy z profesjonalną agencją marketingową, która specjalizuje się w marketingu dla medycyny. W ten sposób zaoszczędzisz dużo czasu, jednocześnie nie psując wizerunku swojej firmy w Internecie przez nieaktualne informacje na medycznej stronie WWW.

Umów wizytę online

Posiadanie na medycznej witrynie kalendarza wizyt i możliwości umówienia wizyty online jest niezwykle ważne. Zainteresowanie takim rozwiązaniem od 2020 roku wzrosło o 154%. Dlatego jeśli zainwestujesz w swój system rezerwacji online, który umożliwia umówienie wizyty z lekarzem bez wychodzenia z domu – koniecznie poinformuj o tym swoich pacjentów.

Możesz stracić nawet 42% rezerwacji, jeśli nie oferujesz możliwości umówienia wizyty online. Aż 43% pacjentów woli rezerwować wizyty online, a 32% firm twierdzi, że jest to najważniejsza funkcja ich strony internetowej (webinarcare).

Generalnie staramy się utrzymać pacjenta na stronie głównej jak najdłużej. Dlatego, jeśli do rezerwacji wizyt używasz zewnętrznego systemu np. Znanego lekarza – zadbaj o to, aby pacjent wcześniej dokładnie poznał Twoją ofertę.

Call to action – drugie podejście

strona główna call to action

Choć już raz zapraszałeś odwiedzających do podjęcia działania, nie zaszkodzi zrobić to ponownie. Tym bardziej, że ci, którzy przejrzeli całą stronę główną, będą już bardziej świadomi oferty, z której mogą skorzystać. Gdy więc przypomnisz im, że masz dla nich coś ekstra, co będą mogli wykorzystać, gdyby zdecydowali się na wizytę w Twoim gabinecie w dowolnym czasie, masz duże szanse na pozytywną reakcję i osiągnięcie zamierzonego celu. Dobre zagospodarowanie strony głównej Twojego serwisu, nie jest proste, ale na pewno warte zachodu.

Strona główna witryny musi posiadać stopkę

stopka strona główna

Marketing strony głównej ma pewne stałe elementy. Jednym z nich jest stopka, czyli miejsce, które powinno zazwyczaj zawierać bardzo podobne informacje. Kierujemy się do stopki na stronie głównej witryny wtedy, kiedy poszukujemy np. mapy strony, danych kontaktowych czy social mediów. Dobrze przygotowana stopka będzie zawierała:

  • Logo firmy
  • Hierłącza odsyłające do najważniejszych stron (np. cennika, usług, specjalistów)
  • Dane kontaktowe, NIP i adres
  • Wezwanie do działania (np. skontaktuj się z nami lub formularz kontaktowy)
  • Linki do social mediów
  • Politykę prywatności, RODO i regulamin

Bardziej rozbudowane witryny internetowe mogą umieścić w stopce również wyszukiwarkę, która pomoże odnaleźć użytkownikom informacje, których szukają.

Jakie dodatkowe elementy może posiadać strona główna witryny?

Powyżej opisaliśmy główne i najważniejsze elementy każdej strony głównej witryny. Jeśli jednak chcesz odpowiednio zadbać o swój marketing strony głównej – warto przemyśleć dodanie:

  • Sekcja o firmie – to miejsce, które świetnie sprawdzi się jako blok pozycjonujący na stronie głównej. Umieść w nim najważniejsze słowa kluczowe dotyczące swojej oferty. Pamiętaj, aby tekst nie był zbyt długi. Prawda jest taka, że niewielu pacjentów zawróci uwagę na tę sekcję. Natomiast może ona świetnie podbić witrynę w wynikach wyszukiwania.
  • Social media – zwykle umieszczane są w górnym menu lub stopce strony. To właśnie tam potencjalni pacjenci będą ich szukać. Social media wykorzystaj jako sposób na ocieplenie swojego wizerunku. Pokaż jak pracujesz, jakimi wartościami się kierujesz. Jeśli ktoś opuści Twoją stronę główną, aby przejrzeć social media – zadbaj, aby to właśnie tam wykonał ruch i umówił się na wizytę.
  • Współpraca – jeśli współpracujesz lub pracujesz dla firm, które cieszą się dobrą renomą na rynku – warto również o tym wspomnieć. Poinformuj w zwięzły sposób na czym polega ta współpraca np. że korzystasz z ich produktów lub tworzysz dla nich ofertę. To sprawi dodatkowo wzbudzi zaufanie użytkownika. Skoro oni mu zaufali – ja też mogę.
  • Mapka z informacją o dojeździe – jeśli Twoja firma skupia się na lokalnym ruchu – musisz przede wszystkim zadbać o lokalną społeczność. Spróbuj pokazać potencjalnemu klientowi, że wizyta w Twojej placówce to sama przyjemność. Zaznacz na mapie bezpłatny parking pod firmą lub poinformuj o najbliższych przystankach i opcjach dojazdu komunikacją miejską.
  • Galeria zdjęć – w zależności od rodzaju prowadzonej działalności, może być to galeria prezentująca wnętrze Twojej firmy, produkty lub efekty zabiegów. Wszystko to, na czym chcesz skupić wzrok użytkownika. Zdjęcia na stronie są ważniejsze niż opis, oceny i recenzje.

Strona główna witryny – jak używać jej marketingowo?

Dobrze przygotowana strona główna witryny ma szansę nie tylko zatrzymać pacjenta na dłużej i zainteresować Twoją ofertą. Dzięki odpowiedniemu dostosowaniu treści i wezwań do działania, każde wyświetlenie strony głównej może zakończyć się nowym lojalnym pacjentem oraz umówieniem wizyty w Twojej placówce.

Czy zatem warto zadbać o marketing strony głównej? Zdecydowanie tak! To potężne narzędzie, które z roku na rok będzie przybierało na sile.

Scroll to top