Przeglądając strony w internecie, od czasu do czasu trafiasz na takie, po których widać, że ich właściciele nie bardzo wiedzą, po co je zrobili. Nie tylko nie można na nich szybko znaleźć najważniejszych informacji, ale też nie do końca wiadomo, o czym są, do kogo należą i co stanowi ich motyw przewodni.

Poza tym, łatwo możesz zauważyć nadmiar treści na stronie głównej. A to zamiast zachęcać do pozostania na niej, najzwyczajniej odstrasza.

Strona główna każdej witryny internetowej to wizytówka i jednocześnie próbka tego, czego możesz się spodziewać, gdy zdecydujesz się w nią nieco zagłębić.

Jak wykorzystać jej potencjał? Jak zadbać o marketing strony głównej, by jak najwięcej odwiedzających, zechciało skorzystać z Twojej oferty?

Cele marketingowe strony głównej – im mniej, tym więcej

Choć wydawać by się mogło, że to bogactwo treści ma największe znaczenie, to jest to tylko część prawdy. Owszem, gdy chodzi o pozycję w wyszukiwarkach, treść wciąż króluje i stanowi najlepszą, naturalną metodę pozycjonowania.

Jeśli popatrzymy do analityki ruchu względem miejsca, najczęściej prym wiedzie strona główna. To ona także w przeważającej mierze odpowiada za reakcję internautów, którzy albo zostają na dłużej, albo w ciągu kilku sekund zamykają okno przeglądarki. Tak samo jest w witrynach medycznych.

Projektując stronę główną serwisu medycznego, musisz wiedzieć, jakie cele ma ona spełniać. Pamiętaj, że ta strona jest jak drzwi do Twojego gabinetu i jeśli chcesz, by przeszło przez nie jak najwięcej pacjentów, nie możesz jej zlekceważyć.

Najpierw krótka lista celów

Pozycjonowanie stron okulistów

Ustalając cele, należy pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy: mniej, znaczy więcej. Im mniej celów, tym większe korzyści masz szansę odnieść. Owszem, są witryny, dla których strona główna ciągnie się w nieskończoność i autor wstawił tu praktycznie wszystko, co tylko możliwe. Być może bał się, że zbyt mała ilość treści z różnych kategorii, nie zatrzyma odwiedzających na dłużej. To charakterystyczne dla serwisów inspiracyjnych typu Pinterest. W przypadku strony medycznej postaraj się tego unikać.

Rozproszona uwaga i mnogość tematów, bardzo szybko doprowadzi do zmęczenia oraz pojawienia się pytania: o co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi?

Jeśli nie chcesz tego efektu u siebie, znajdź dwa lub trzy najważniejsze cele wysokopoziomowe, które chcesz osiągnąć, a następnie w odpowiedni sposób i z użyciem sprawdzonych narzędzi, umieść je na stronie głównej.

Co na liście?

Pośród najważniejszych biznesowych celów zwykle można znaleźć:

  • pozyskanie większej ilości pacjentów – np. podwojenie ich ilości
  • powiększenie przychodu ze sprzedaży usług medycznych – no zwiększenie przychodu o 50%
  • dotarcie do pacjentów w innych miastach

Marketing strony głównej

Najkrótsza definicja marketingu określa go jako proces, w którym zaspokajając potrzeby innych, osiągamy zysk. I więcej o taki Twojej witryny internetowej chodzi. A mówiąc ściślej….

Wybierz najważniejsze potrzeby pacjentów, jakie możesz zaspokoić, a następnie w skuteczny sposób poinformuj o nich na stronie. Oto kluczowe elementy, które mogą Ci w tym pomóc.

HERO – Nagłówek

To sposób, by w ciągu kilku sekund, poinformować odwiedzających, czym się zajmujesz. Nie jest łatwo zmieścić to w jednym zdaniu, ale warto się postarać. Korzyści z tego płynące, mogą Cię mile zaskoczyć. Dodatkowe dwa lub trzy zdania, dodaj w formie zajawki, dzięki czemu przekażesz to, co nie zmieściło się wcześniej.

Zapewne wiesz jak o jest z pierwszym wrażeniem: albo będzie piorunujące i pozytywne, albo zasadniczo niczym się nie odróżniasz, albo będzie kiepskie i lepiej sobie odpuścić, Ta część strony głównej zwykle pokryta jest grafiką która ma przemawiać do emocji.

Całość najlepiej umieścić na tle dużego zdjęcia, zajmującego cały ekran. Grafika, jak się domyślasz, nie może być przypadkowa. Wręcz przeciwnie – powinna jak najlepiej odzwierciedlać to, co chcesz przekazać słowami.

Wezwanie do działania

Z angielskiego „Call to action” – powinno rzucać się w oczy i wyróżniać na tle innych elementów tej części strony. Dodatkowo, otoczenie go tak zwanymi białymi znakami, czyli wolną przestrzenią, jeszcze bardziej pozwoli skupić uwagę i pomóc w podjęciu decyzji, by podążać za wezwaniem. Ten obszar strony jest szczególnie ważny dla zachęty specjalnej.

W przypadku usług medycznych, może to być zaproszenie na bezpłatne badania, oferta skorzystania ze zniżki, czy zachęta do wybrania elektronicznej formy rejestracji i umówienia się na wizytę w wybranym przez siebie terminie.

Idealnie by było, gdyby CTA (Call do action) umieszczone było na tle wspierającej grafiki, która dodatkowo podkreśli treść wezwania.

Oferta – w czym mogę ci pomóc

Czy jest coś, co wyróżnia Twoją lekarską praktykę na tle konkurencji? Jeśli tak, pacjenci odwiedzający Twoją stronę, muszą się o tym jak najszybciej dowiedzieć. Nie martw się jednak, jeśli w tej chwili nic nie przychodzi Ci do głowy. Zamiast tego, możesz wyróżnić się sposobem przedstawienia samej oferty medycznej.

By tak się stało, na chwilę zamień się miejscami z odwiedzającymi Twoją stronę. Bądź pacjentem i pomyśl:

  • Czego może szukać, trafiając w to miejsce?
  • Jakiej pomocy potrzebuje?
  • Z jakich zabiegów może u Ciebie skorzystać?

Ważne jest, by odpowiednio wyeksponować to, co stanowi istotę Twojej specjalizacji i oferty ośrodka medycznego, w którym pracujesz. Nawet jeśli nie będzie to dokładnie odpowiedź na potrzeby pacjentów, to zbliżone informacje też będą brane pod uwagę. Dlatego, aby zadbać o dobry marketing strony głównej, nie wolno tego elementu pominąć.

Opinie

Jeśli tylko już je posiadasz, znajdź dla nich miejsce na stronie głównej. Wystarczy kilka. Umieść je w formie slidera. To ważne, bo część Twoich potencjalnych pacjentów liczy się ze zdaniem tych który już u Ciebie byli. Im szybciej dowiedzą się, jakim jesteś lekarzem, jak podchodzisz do pacjentów, na ile jesteś empatyczny i cierpliwy, tym chętniej umówią się na wizytę. Opinie o Tobie to jedna z najważniejszych informacji jakie warto wstawić na stronę główną.

Próbka wiedzy medycznej – fragmenty kilku najciekawszych artykułów

Nie sposób sobie wyobrazić strony firmowej bez bloga, który nie tylko dobrze wpływa na pozycje w wynikach wyszukiwania, ale także jest kartą przetargową dla odwiedzających. Pamiętaj o zajwakach bloga na stronie głównej. Zamieszczając tu wartościowe artykuły, porady i wskazówki dotyczące profilaktyki, budujesz wizerunek specjalisty.

Czytelnicy dużo szybciej umówią się na wizytę do Ciebie, gdy dowiedzą się, że jesteś bardzo dobry w tym, co robisz, a co za tym idzie, mogą Ci w pełni zaufać. 

Na stronie głównej warto o tym wspomnieć i zaprosić do lektury.

Call to action – drugie podejście

Choć już raz zapraszałeś odwiedzających do podjęcia działania, nie zaszkodzi zrobić to ponownie. Tym bardziej, że ci, którzy przejrzeli całą stronę główną, będą już bardziej świadomi oferty, z której mogą skorzystać. Gdy więc przypomnisz im, że masz dla nich coś ekstra, co będą mogli wykorzystać, gdyby zdecydowali się na wizytę w Twoim gabinecie w dowolnym czasie, masz duże szanse na pozytywną reakcję i osiągnięcie zamierzonego celu. Dobre zagospodarowanie strony głównej Twojego serwisu, nie jest proste, ale na pewno warte Zachodu.

Pamiętając o wspomnianych wyżej elementach. Masz szansę nie tylko na zwrócenie uwagi internautów, ale też na większe zaangażowanie z ich strony, zakończone wizytą w Twoim gabinecie.

Podziel się tą treścią... Dzięki :)
  •  
  •  
  •  
  •