Nie przesadzę, jeśli stwierdzę, że każdy lekarz chce być znany. W końcu to między innymi od tego zależy, czy będzie miał kogo leczyć, czy też jego gabinet świecił będzie pustkami.

Co więc zrobić, by dowiedział się o Tobie cały świat? Albo przynajmniej Polska lub choćby najbliższa okolica? Jak przekonać chorych, by leczyli się właśnie u Ciebie, wybierając Twoją praktykę, zamiast konkurencji?

Nie da się ukryć, że w świecie medycznym, konkurencja również istnieje i nie jest łatwo dotrzeć do potencjalnego pacjenta. A że żyjemy w czasach, w których najbardziej popularnym i łatwo dostępnym źródłem informacji jest Internet, oczywistym wydaje się zadbanie o to, by właśnie tu być jak najbardziej widocznym i tą drogą docierać do chorych mieszkających nawet kilkaset kilometrów dalej. Wiemy, że pacjenci skłonni są przejechać pół Polski, by dostać się do wybranego lekarza. Takiego, o którym wiedzą, że jest w stanie pomóc. Skąd to wiedzą?

ZnanyLekarz.pl – opiniotwórczy lider

Jednym z najbardziej znanych, o ile nie najbardziej, jest portal znanylekarz.pl założony w 2007 roku i od kilku lat zajmujący bardzo mocną pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Wystarczy wpisać przykładowe słowa alergolog warszawa, czy dentysta kielce, by pojawiła się strona Znany Lekarz z listą lekarzy danej specjalizacji,  przyjmujących w określonym regionie.

Znany Lekarz to obecnie llider w dziedzinie opinii o lekarzach

Strona znanylekarz.pl to nie tylko spis lekarzy. To coś więcej. Na stronie można wystawić opinie o lekarzach, ocenić ich pracę, umówić się na wizytę, czy też zasięgnąć porady.

Wydaje się, że to najlepszy sposób na promocję swojej działalności medycznej, by o lekarzu dowiedziała się jak największa grupa chorych, szukających pomocy. 

Opinie o lekarzach – czy trzeba się z nimi liczyć

„Nieważne jak, ważne, że mówią” – zapewne znasz to powiedzenie, ale raczej nie o taki rodzaj marketingu szeptanego Ci chodzi.

Owszem, konstruktywna krytyka jest w cenie, ale jeśli miałbyś wybierać, wolałbyś usłyszeć dobre opinie o sobie i swojej pracy.

Komentarze na temat lekarzy na chwilę obecną znaleźć można przede wszystkim na wspomnianym już portalu Znany Lekarz.

Trudno nie zgodzić się z faktem, że opinie w dobie internetu mają ogromną moc sprawczą.

Potrafią wynieść na szczyt i bardzo szybko z niego strącić. Praktycznie każdy, po szybkiej rejestracji, może anonimowo wystawić komentarze na temat lekarzy i jeśli tylko nie używa wulgarnych, obraźliwych i niezgodnych z regulaminem strony słów, jego opinia już wkrótce staje się widoczna dla pozostałych użytkowników portalu.

Każdy pisać może, jeden lepiej, drugi gorzej

Pytanie tylko: co z jakością wystawianych opinii o lekarzach? Te, jak wiemy, bywają różne. Niestety zdarza się i to nierzadko,  że wiele z nich jest nieprawdziwych. Czy w takim razie lepiej zrezygnować z promocji na stronach typu Znany Lekarz?

Z pewnością nie, ponieważ portale o takim zasięgu przynajmniej na początku, mogą ci bardzo pomóc w dotarciu do potencjalnych pacjentów. Musisz się jednak liczyć z tym, że i pod twoim profilem pojawią się opinie. Z jednej strony, jeśli wykonujesz swoją pracę rzetelnie i z poszanowaniem pacjenta, nie powinieneś się niczego obawiać.

Pozostaje jednak pewne „ale” bo niezależnie od tego, zawsze może się znaleźć ktoś, kto z nieznanych ci bliżej pobudek, wystawi opinię negatywną, choć nigdy nie miał okazji skorzystać z twojej pomocy.

Opinie o lekarzach – miej na nie wpływ

Wolność słowa chroni tego typu osoby, a administratorzy serwisów rozkładają ręce i zasłaniają się regulaminem, z którym takie, czy inne opinie o lekarzach są zgodne.

Jest coś jeszcze, co stawia pod znakiem zapytania opieranie działań marketingowych jedynie na tego typu stronach, czy też portalach społecznościowych jak Facebook, LinkedIn, Instagram czy Twitter.

Ważne co, ale też ważne gdzie

Miejsca, w których zostawiasz informacje o sobie, mają swoje mocne i słabe strony. Do tych pierwszych z pewnością należy zasięg i wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Niemal od razu stajesz się dostępny dla nieograniczonej liczby osób, pośród których znajdują się takie, które zainteresowane będą skorzystaniem z pomocy medycznej w Twoim gabinecie. Jest jednak i druga strona medalu. Portale opiniotwórcze typu Znany Lekarz, nie są wolne od tego, w czym same wiodą prym. Również na ich temat krąży wiele informacji, wystawiane są opinie, komentowane działania i oceniane niesprawiedliwe traktowanie użytkowników.

Również portal Znany Lekarz nie ustrzegł się przed tym. Ludzie narzekają choćby na stronniczość przy zatwierdzaniu ich komentarzy – negatywne, dziwnym trafem powodują błąd systemu i nie zostają opublikowane.

Trudno powiedzieć, na ile jest to prawdą i ilu przypadków dotyczy, ale komentarze na ten temat pojawiają się na przełomie kilku ostatnich lat i jeśli ktoś zechce, to je znajdzie.

To sprawia, że portal traci trochę na wiarygodności, a tym samym, u pacjentów rodzą się wątpliwości, czy aby na pewno dany lekarze jest taki dobry, choć posiada 100% pozytywnych opinii. Pochodną negatywnych opinii o stronie są domysły, że za wszystkim stoją sami lekarze, którzy krytycznych opinii po prostu się boją.

Wiemy dobrze, że nie ma doskonałego serwisu internetowego oraz metody weryfikacji opinii i jeśli zrezygnujesz z tego, co na chwilę obecną  jest dostępne, możesz jedynie stracić.

Dlatego warto rozważyć skorzystanie zarówno z portali opiniotwórczych, jak i społecznościowych do promowania swojej działalności.

Na szczęście nie musisz na tym poprzestać i możesz zrobić krok dalej.

Własny serwis – z myślą o dobru pacjenta

Własna strona internetowa, to coraz częściej wybierane rozwiązanie wśród lekarzy, którym zależy na budowaniu swojego wizerunku w sieci. Choć na efekty w postaci tłumu pacjentów w poczekalni trzeba będzie poczekać nieco dłużej, to w dalszej perspektywie, może się to okazać najbardziej trafioną inwestycją nie tylko finansową, ale i czasową.

Nie jest to rozwiązanie doskonałe, ale ma sporą przewagę nad miejscami, o których była tu mowa.

Komentarze moderowane są przez Ciebie, lub osobę do tego upoważnioną, co daje ci możliwość konfrontacji w przypadku opinii nieprzychylnych.

Z pewnością nie warto się ich bać, bo twórcza krytyka nikomu jeszcze nie zaszkodziła. Warto natomiast pilnować by opinie były merytoryczne a nie zawierające jedynie emocji – zarówno pozytywnych jak i negatywnych.

Dzięki systemowi rezerwacji na własnej stronie, unikniesz pomyłek i łatwiej Ci będzie dopilnować, by wizyta odbyła się zgodnie z planem.

Również możliwość kontaktowania się z pacjentami drogą mailową to cenna rzecz. Choć może nie każdy zechce adresem swojej poczty się podzielić, to stali pacjenci raczej powinni być zainteresowani takim sposobem komunikacji. Tutaj musisz pamiętać o wszelkich restrykcjach dotyczących RODO, o których już pisaliśmy wcześniej.

Baza wiedzy – to nieocenione miejsce, które buduje Twoją wartość i wizerunek w oczach pacjentów. Do tego winduje twoją stronę w wynikach wyszukiwania i dużo łatwiej potrzebującym dotrzeć właśnie do Ciebie. Możesz ja realizować na wiele sposobów. Jednym z nich będzie publikowanie często stawianych pytań i odpowiedzi na te pytania. Innym, coraz bardziej powszechnym – blog tematyczny związany z Twoja specjalizacją

Twoja strona internetowa to również, a może przede wszystkim miejsce, w którym możesz w pełni zaprezentować siebie. Zdobyta wiedza, droga doskonalenia zawodowego, sukcesy, osiągnięcia, a zwłaszcza opinie pacjentów – to wszystko z każdym miesiącem pracować będzie na twoją korzyść, tworząc kanał dostępu dla wszystkich zainteresowanych skorzystaniem z Twojej pomocy.

Podsumowanie

Pomimo iż ZnanyLekarz to bardzo mocny brand w sieci, którym warto się zainteresować w odniesieniu do stosowanych taktyk marketingowych, jeszcze ważniejszym miejscem jest zawsze Twoja własna strona WWW.

Wszelkie opinie, komentarze, jakie zamieszczają Twoi pacjenci w Twojej witrynie mają co najmniej porównywalne znaczenie dla postrzegania Twojej praktyki  w sieci jak te pozostawiane na innych stronach. Co najważniejsze – ostatecznie to Ty nimi zarządzasz, dlatego warto mieć je także u siebie.

Więcej o stronach WWW dla lekarzy. Przeczytaj i zadzwoń, to pomożemy Ci stworzyć właściwy serwis.

Podziel się tą treścią... Dzięki :)
  •  
  •  
  •  
  •