Wróć do BLOGA

Marketing wideo. Na co zwrócić uwagę?

Filmy w strategii marketingowej stają się jednym z najważniejszych jej elementów. Nie jest to łatwa część marketingu. Marketing wideo wymaga zaangażowania, czasu i pieniędzy. Jednak przynosi także znacznie więcej benefitów niż inne formy reklamy. Dziś wiemy już, że reklama wideo jest warta inwestowania.

marketing wideo

Video online marketing – dlaczego jest taki ważny?

Potwierdzają to liczne badania marketingowe, przeprowadzone m.in. przez firmę Cisco, które pokazują, że do 2022 roku, ruch z filmów wideo będzie stanowił aż 82% całego ruchu. Z kolei YouTube jest drugą, najpopularniejszą witryną na całym świecie. Dodatkowo ludzie oglądają codziennie ponad miliard godzin treści wideo na YouTube. Przeciętny użytkownik poświęca 40 minut każdego dnia na oglądanie filmów w Internecie (comscore).

Marketing w social mediach również zaczyna skupiać się na treściach wideo. Według Emarketer około 60% użytkowników Facebook’a ogląda filmy w aplikacji.

Jako lekarz, masz spore możliwości do tworzenia unikalnych, ale przede wszystkim wartościowych treści dla swoich pacjentów. W prowadzeniu marketingu, bardzo ważna jest analiza wyników, która pozwala na poprawienie ewentualnych błędów zarówno przy produkcji jak i dystrybucji filmów.

Czy marketing wideo się opłaca?

  • 88% marketerów twierdzi, że jest zadowolonych z ROI jakie uzyskują z reklam wideo (Animoto)
  • 93% marketerów twierdzi, że marketing wideo pomaga zdobywać więcej klientów (Animoto)
  • 96% marketerów twierdzi, że treści wideo są ważną częścią ich strategii (WyzOwl)
  • 99% marketerów twierdzi,  że w kolejnych latach nadal planuje wykorzystywać reklamę video w swojej strategii marketingowej (WyzOwl)
  • Ponad 83% marketerów twierdzi, że wideo reklama pomaga w generowaniu leadów (HubSpot)
  • 91,9% użytkowników jest zadowolonych z oglądania dowolnego rodzaju filmów w Internecie (Statista)

Na jakie sygnały w marketingu wideo warto zwrócić uwagę?

Co warto wiedzieć o filmach wideo w internecie?

Przede wszystkim warto przyjrzeć się temu, jakiego rodzaju treści oglądają odbiorcy w Internecie.

Okazuje się, że najchętniej oglądanymi grupami filmów są materiały o produktach, które pomagają w odnalezieniu mniej znanych marek i dokonaniu właściwego wyboru podczas zakupów. Według HubSpot 72% konsumentów chętniej zobaczy film niż przeczyta opis produktu, który chce zakupić.

Druga grupa filmów to materiały instruktażowe, które pokazują jak wykonać niektóre czynności, np. jak samodzielnie uczesać wybraną fryzurę, profesjonalnie pomalować paznokcie lub wyciągnąć kleszcza. Trzecia grupa filmów to wywiady z ekspertami.

Obraz wideo pomaga szybciej i efektywniej przyswoić wiedzę, którą przekazuje ekspert, o ile oczywiście film jest dobrze zrealizowany.

Jak ważne dla społeczności internetowej są filmy?

Kilka statystyk jeszcze z roku 2016 wskazuje na to, jak ważne dla społeczności internetowej są filmy. Tylko na Facebooku, każdego dnia użytkownicy oglądają w sumie około 100 milionów godzin filmów. A ten trend z roku na rok przybiera na sile.

Jak ważne dla społeczności internetowej są filmy?

Filmy generują także więcej akcji. Szansa, że Twój materiał wideo zostanie udostępniony na Twitterze, wzrasta aż sześciokrotnie w stosunku do innego rodzaju treści np. fotografii. Marketing wideo umożliwia także zbieranie informacji o użytkownikach, przez co istnieje większa szansa, że uda Ci się dotrzeć do zainteresowanej i bardzo konkretnej grupy docelowej.

Które sygnały świadczą o tym, że warto zainwestować w reklamę video?

warto zainwestować w reklamę video?

Ciekawe filmy przyciągają uwagę. Prawdziwą i skłaniającą do skupienia. Film to nie tylko obraz. To także dźwięk, ruch, głos. To sprawia, że odbiorca w pełni koncentruje się na przekazie, o ile oczywiście jest on dla niego interesujący. Jeśli film przyciąga uwagę, to zwiększa także czas spędzony na stronie i przybliża odbiorcę do usług, którymi jest zainteresowany.

Przy materiale filmowym, czas płynie szybciej. Jeśli dodatkowo potrafisz przekierować odbiorcę na inne swoje treści i skłonić go do podzielenia się filmem – Twoje zasięgi znacznie się zwiększają.

Filmy są znacznie częściej udostępniane niż inne treści

Filmy są znacznie częściej udostępniane niż inne treści

Statystyki wskazują, że aż 92% osób, które korzystają z urządzeń mobilnych, udostępnia treści innym użytkownikom. Zastanów się nad tym, czy jako jeden z wielu odbiorców Internetu, zdarza Ci się udostępnić film czy tekst? Ludzie chętniej dzielą się filmami, bo znacznie łatwiej je przyswoić niż tekst.

Faktem jest, że udostępnione materiały często mają charakter żartobliwy i mają skłaniać do śmiechu. Nie oznacza to jednak, że wartościowy, merytoryczny materiał, nie jest warty podzielenia się

Ludzie dzielą się filmami w mediach społecznościowych

Ludzie dzielą się filmami w mediach społecznościowych

Video marketing nie tylko na YouTube zdaje egzamin. Film, a właściwie link do niego, można przesłać mailem. Można też wysłać go z pomocą dostępnych komunikatorów. Najłatwiejszym sposobem dla odbiorcy i najbardziej perspektywicznym z biznesowego punktu widzenia, jest podzielenie się filmem za pośrednictwem mediów społecznościowych. Facebook,  Twitter, WhatsApp czy Instagram to miejsca, gdzie społeczność najczęściej dzieli się filmami.

Wykorzystaj to i śmiało dziel się filmami, które produkujesz. Prawdopodobnie okaże się, że przyniesie Ci to wiele pożytku, a przede wszystkich odbiorców, którzy wkrótce mogą stać się pacjentami.

Jakiego rodzaju filmy możesz tworzyć jako lekarz?

Jako specjalista w świecie medycyny masz wiele możliwości. Pamiętaj, aby tworzone materiały były w zgodzie z Tobą. Reklama video o ile jest autentyczna – jest też bardziej skuteczna.

Video marketing przykłady

  • Poradniki – w zależności od specjalizacji, możesz mówić ludziom jak mogą zadbać o swoje zdrowie przed zabiegami i po nich. Jaką dietę stosować przy konkretnych schorzeniach lub które sposoby na białe zęby są najbardziej odpowiednie dla konkretnej grupy osób. Są to treści, które zawsze chętnie wyszukiwane są przez internautów.
  • Q&A – czyli pytania i odpowiedzi. Pozwól zadać pytania swoim pacjentom i postaraj się na nie odpowiedzieć w najbardziej optymalny sposób. Spokojnie – to nie są wizyty lekarskie online. Pamiętaj o tym, że jeśli potencjalny pacjent zada Ci pytanie dotyczące swojego zdrowia, masz zawsze prawo odpowiedzieć, że nie jesteś w stanie pomóc, dopóki nie będzie w stanie go zbadać.
  • Kulisy leczenia – są to filmy, które mogą być trudne w realizacji, jednak jednocześnie przynieść Ci grono wiernych odbiorców. Pokazywanie swojej pracy od kuchni, to coś co pomaga zrozumieć proces leczenia, pozwala uporać się ze strachem, przybliża i buduje lojalność.

Video marketing nie tylko na YouTube

Strategie marketingowe mogą być różne. Jednak zawsze powinny iść z duchem czasu i trafiać w tzw. trendy i virale. Już 86% firm wykorzystuje reklamę video w swojej promocji (WyzOwl). Marekting video w 2023 roku nie ogranicza się już tylko do YouTube. Teraz swoich pacjentów możesz szukać również na TikToku, Snapchacie czy w innych mediach społecznościowych.

Przygotowanie reklamy video na TikTok zdecydowanie różni się od tworzenia treści wideo na YouTube. Głównie ze względu na inną grupę odbiorców tej aplikacji. Istnieją jednak sposoby, aby tworzyć profesjonalną reklamę video, która przyniesie konwersje, a jednocześnie nie będzie infantylna.

Niektóre placówki jak np. Przychodnia Szpakmed z Rudy Śląskiej decydują się na zabawne podejście do marketingu wideo. Ważne jest, aby taką reklamą przekierować potencjalnych pacjentów do swoich usług. Warto także pamiętać, że każde wideo będzie inaczej odbierane w zależności od medium. Przykładowo film przychodni Szpakmed na TikToku ma tylko 7742 wyświetleń, ale ten sam materiał na Facebooku zebrał już ponad 284 tysiące oglądających. Warto zatem testować i odpowiednio dopasować reklamę video do miejsca publikacji oraz grona swoich odbiorców.

Video marketing nie tylko na YouTube
Porównanie wyświetleń pod tym samym filmie na Facebooku i TikToku

Video online marketing dla medycyny – zrób to dobrze!

Zainteresowanie filmami wideo wciąż będzie rosło. Nie jest to łatwa część marketingu, jednak z pewnością warto w nią zainwestować, bo wiele sygnałów wskazuje na to, że przynosi firmom różnych branż sporo korzyści.

Do stworzenia dobrych materiałów wideo potrzebujesz zgranego zespołu oraz profesjonalnej pomocy specjalisty, który będzie potrafił zorganizować ludzi oraz sprzęt do realizacji filmu. Dlatego najlepiej zaufać profesjonalnej agencji marketingowej takiej jak Medyczny Marketing, która zadba o jakość contentu. Ponadto, potrzebujesz także wiedzy specjalisty, który pomoże Ci stworzyć taki film, który przyciągnie uwagę i umiejętnie skieruje do odbiorców.

Scroll to top