Im więcej źródeł reklamowania usług, tym więcej osób będzie mogło dowiedzieć się o ofercie placówki medycznej i stać się jej bezpośrednim klientem. Google Moja Firma jest jedną z platform, która pozwala na założenie profilu firmy, rozwijanie go i w ten sposób nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi klientami i zdobywanie swojego dodatkowego miejsca w sieci.
Profil praktycznie każdej marki pojawiającej się w internecie wymaga pracy i systematycznej aktualizacji, nie inaczej jest w przypadku placówek medycznych. W Google Moja Firma można założyć profil gabinetu dentystycznego, gabinetu prywatnej opieki medycznej, gabinetu lekarza specjalisty, centrum medycznego, prywatnej kliniki, szpitala i praktycznie każdej działalności prowadzonej w obrębie usług medycznych. Jak jednak założyć wartościowy profil medyczny?
Jak działa to narzędzie?
Usługa – Google Moja Firma pozwala założyć wizytówkę, dzięki której możesz zaprezentować swoją markę, nawiązać kontakt z klientami, informować ich o bieżących, najważniejszych zmianach, a także mierzyć wyniki i statystyki dotyczące profilu. To platforma, która skupia kilka narzędzi – wizytówkę, Mapy Google, aplikacji Google Maps i wyniki wyszukiwania. Wyniki pochodzące z Google Moja Firma wyświetlają się zaraz po płatnych, ale jeszcze przed organicznymi, co plasuje je wysoko w wyszukiwarce Google.
Założenie profilu jest całkowicie bezpłatne. Wymaga jednak zwykle weryfikacji w postaci kontaktu telefonicznego lub odebrania pocztówki z kodem, w celu potwierdzenie zadeklarowanego adresu. Po przejściu całego procesu można już cieszyć się zagospodarowaniem kolejnego miejsca w sieci. Google podsyła wyniki wyszukiwania z wizytówek najczęściej po wpisaniu nazwy konkretnej marki, ale nie tylko.
W jaki sposób zbudować profil placówki medycznej?
Pełna nazwa
Bardzo ważnym punktem podczas uzupełniania profilu firmy jest wpisanie prawidłowej i pełnej nazwy. Warto posługiwać się nazwą z krótkim opisem np. Smile – gabinet dentystyczny. Możesz w tytule jeszcze dodać lokalizację opisywanego miejsca. Nazwa powinna być krótka, ale jeśli od razu nie wiąże się z konkretnymi usługami medycznymi, to również opatrzona opisem.
Wezwanie do działania w przyciskach
W wizytówce Google widoczne są szczególnie 3-4 przyciski: trasa, strona, zapisz i zadzwoń. Pod 3. z nich można podpiąć linki: ten prowadzący do strony www, link do mapki Google wyznaczającej trasę dojazdu z miejsca w którym przebywa użytkownik do tego docelowego i numer telefonu. Te rozwiązania bardzo dobrze się sprawdzają, bo niecierpliwi klienci, którzy chcą szybko dojechać w dane miejsce lub skontaktować się chętnie z nich korzystają. To również przyciski pozwalające na mierzenie efektywności i parametrów profilu.
Właściwa lokalizacja i godziny otwarcia
Kolejnym bardzo ważnym punktem jest poprawne oznaczenie lokalizacji placówki. Google identyfikuje adresy i w razie nieprawidłowego wpisania np. kodu pocztowego podpowiada, którym numerem się posłużyć. Dzięki zaznaczeniu lokalizacji na mapach Google powinna pojawić się charakterystyczna pinezka. Szczególnie w dużych miastach pozwala na lepsze zorientowanie się, w którym miejscu znajduje się dany gabinet czy poradnia i ułatwia bezproblemowe dotarcie do celu.
Poprawny opis działalności oraz usług i produktów
Podczas zakładania wizytówki bardzo ważny jest opis działalności i umieszczenie poszczególnych usług. Usługi i produkty są możliwe do wyboru z poziomu dostępnych kafelków, z kolei opis miejsca warto stworzyć z profesjonalnym copywriterem, który zadba o jego poprawność, a także nasycenie słowami kluczowymi.
W opisie powinien znajdować się zakres usług placówki, może być tak także zarys historyczny, opis kadry, a także dodatkowe wskazówki co do dojazdu np. informacja o bezpłatnym parkingu. Warto wykorzystać maksymalną ilość miejsca przeznaczonego na opis. Opis powinien również korespondować ze strategią komunikacyjną marki, aby zachować spójność działań.
Zadbaj o opinie
Bardzo ważnym elementem strategii Twojego gabinetu powinno być dbanie o opinie i ilość gwiazdek na swoim profilu. Warto zachęcać szczególnie zadowolonych pacjentów do pozostawienie pozytywnej opinii na profilu. Za każdą pozytywna opinię warto podziękować, zaś w przypadku negatywnej poprosić o szczegóły i zapewnić, że placówka zajmie się wyjaśnieniem sytuacji.
Czasami kiepską opinie da się usunąć, zwłaszcza, jeśli była wystawiona wadliwie: nie dotyczyła właściwego tematu lub zawiera elementy nienawiści. Lepiej jednak dbać o możliwie najszerszy pozytywny odbiór.
Pytania i odpowiedzi (FAQ)
Na profilu Google Moja Firma dostępny jest również panel umożliwiający zamieszczenie tam najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi na nie, aby wyjaśnić najczęściej powtarzające się wątpliwości. Pozwoli to uniknąć również zadawania tych samych, istotnych pytań. Jednocześnie sprawia, że Twoja placówka będzie postrzegana jako przyjazna pacjentowi
Właściwe zdjęcia
To często ignorowany wątek. Jednak uwierz mi – piękne zdjęcia działają naprawdę świetnie. Postaraj się o dobrej jakości fotografie. Można załączyć zdjęcie z otoczenia placówki. Na przykład ogrodu jeśli taki posiadasz. Pokazuj wnętrza poszczególnych sal. Nie zapomnij o zdjęciach lekarzy, którzy zgodzą się na publikację wizerunku. Warto również zamieścić tam logo i nazwę placówki – .
Aktualizacja danych
Aktualizuj swoje dane kontaktowe, szczególnie takie jak numer telefonu, czy godziny pracy. W perspektywie np. zbliżających się świąt czy urlopu można zaznaczyć, że placówka będzie otwarta w innych godzinach niż zwykle lub, że pozostanie zamknięta.
Jakie korzyści niesie ze sobą profil w Google Moja Firma?
Być może to wiesz, ale założenie profilu w Google Moja Firma niesie ze sobą liczne korzyści. Poniżej znajdziesz kilka tych najważniejszych.
Wspieranie lokalnego pozycjonowania
Wyszukiwarka Google podrzuca internautom wyniki znajdujące się fizycznie blisko nich. Szczególnie jeśli szukamy placówek medycznych działających stacjonarnie, ale nie tylko. Pozycjonowanie lokalne w przypadku usług medycznych jest zdecydowanie bardziej korzystne niż ogólnopolskie. Krótszy czas dojazdu do centrum medycznego i bliskie położenie to niższe koszty, szybsze uzyskanie pomocy i większe zaufanie pacjenta.
Oczywiście są takie usługi medyczne, po które pacjenci przejada przez pół Polski, albo przyjadą zza granicy. Ale większość lekarzy działa na rynkach lokalnych. Dlatego Google Moja Firma to dobre miejsce by zalożyć swój profil.
Kolejny kanał komunikacji
Dzięki Google Moja Firma można zdobyć kolejne miejsce do działań w sieci, które pozwoli dotrzeć do większej ilości pacjentów.
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarki
Wizytówki założone w GMF są promowane w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli więc możesz sterować komunikacja na temat swojej placówki pojawiającą się w wysokich pozycjach Google, to warto samemu o nią zadbać.
Droga szybkiego informowania
Za pośrednictwem tego profilu możesz szybko poinformować użytkowników o zmianach np. zmianie numeru telefonu czy godzin przyjmowania. To ważne, aby w razie takich zmian trzymać rękę na pulsie.
Wzrost zaufania
Google zwykle kojarzy się wielu osobom z zaufaniem. Każda placówka, która się tam pojawi przechodzi weryfikację, dlatego założenie profilu pozwala odrzucić miejsca o wątpliwej reputacji, a promować się tylko tym uznanym za godne zaufania i bezpieczne.
Ułatwienie szczególnie dla użytkowników smartfonów
Użytkownicy smartfonów po wyszukaniu danego miejsca praktycznie natychmiast mogą tam zadzwonić i uzyskać pomoc. To bardzo ważne rozwiązanie, szczególnie że użytkowników korzystających ze smartfonów zamiast urządzeń stacjonarnych jest coraz więcej.
Placówka medyczna może mieć założone kilka profili w Google Moja Firma. Dotyczy to jednak firm, które mają swoje placówki w różnych lokalizacjach i chcą mieć oddzielne profile dla każdej filii. Nie można natomiast stworzyć kilku wizytówek dla jednego miejsca, bo grozi to zablokowaniem wszystkich profili przez Google.
Dlatego jeśli założona wizytówka jeszcze się nie pojawiła w Google (nawet po autoryzacji), to należy cierpliwie na to poczekać.