Medycyna naturalna, zwana inaczej medycyną niekonwencjonalną, to naturalne metody leczenia osoby chorej, oparte na składnikach lub metodach pochodzenia naturalnego. Wykorzystuje zioła, masaże, własnoręcznie robione maści, jak i napary, które kojarzą się z trybem leczenia stosowanym przed wiekami. Ma ona swoje źródła w czasach zanim rozwinęła się klasyczna medycyna. Równolegle z nią (tą konwencjonalną), cały czas rozwija się i ewoluuje medycyna naturalna, która obejmuje wiele metod leczenia takich jak np.:

  • ziołolecznictwo,
  • akupunktura,
  • bioenergoterapia,
  • homeopatia,
  • ajurweda
  • aromaterapia

Leczenie z użyciem metod medycyny naturalnej wpływa zarówno na stan ciała, jak i umysł lub przez niektórych rozszerzenie obejmuje także (czymkolwiek ona jest) duszy chorego. Obejmuje całość wiedzy o zdrowiu i chorobach człowieka, a także o sposobach zapobiegania i leczenie. W artykule celowo pomijam kwestie etyczne dotyczące praktyk stosowanych przez zwyczajnych oszustów. Zakładam, że osoby posiadające rzetelną i prawdziwą wiedzę medyczną potrafią z takich metod skorzystać dla dobra pacjenta.

Dlatego też każda taka terapia powinna być przeprowadzona pod nadzorem doświadczonego lekarza, posiadającego wymagane uprawnienia lekarza medycyny naturalnej i pełną wiedzę.

Marketing usług paramedycznych

Promowanie i sprzedaż usług z zakresu medycyny naturalnej podobnie jak ich stosowanie na człowieku, wymaga skutecznych strategii marketingowych.

Założeniem leczenia tego rodzaju jest życie w zgodzie z naturą, wykorzystując jedynie składniki, które są dostępne w przyrodzie. Z tego względu medycyna alternatywna kreuje styl życia tzw. „bez chemii”, czyli z wyłączeniem wszelkiego rodzaju substancji produkowanych z zastosowaniem nienaturalnych składników albo głęboko przetworzonych leków.

Polaku, lecz się sam!

Ciekawym przykładem działań w zakresie promowania usług medycyny naturalnej może być strony internetowej Polaku, lecz się sam, gdzie można znaleźć wiele porad z zakresu wdrażania paramedycyny w życie codzienne.

Polaku, lecz się sam - medycyna alternatywna

Portal opiera się na publikacji artykułów poradnikowych, które podają skuteczność działania naturalnych składników żywnościowych, mających wpływ na poprawę zdrowia pacjentów.

Wzmocnienie wiarygodności

Dowód społeczny to skuteczne  narzędzie w marketingu

Ze względu na pojawiające się krytyczne opinie na temat skuteczności medycyny alternatywnej, na stronie można przeczytać oraz umieścić swoją historię, opowiadającą o zastosowaniu skutecznej metody leczenia w tym zakresie. Ma to na celu wzmocnić wiarygodność samej metody leczenia oraz posłużyć jako dowód w skuteczności działań.

Nie jest to oczywiście opracowanie naukowe, a niejako tzw. dowód społeczny skuteczności. Jest to dość powszechna taktyka marketingowa.

Apteline

Apteline to witryna internetowa, w której umieszczane są artykuły poradnikowe traktujące o właściwościach leczniczych poszczególnych roślin. Ma to na celu uzmysłowienie potencjalnemu pacjentowi, że niemal każdy dostępny lek ma swój naturalny odpowiednik.

Apteline - rosliny lecznicze

Strona prezentuje opis schorzeń i chorób różnego rodzaju wraz z zastosowaniem odpowiednich form leczenia, którymi najczęściej są określone produkty żywnościowe, jak i zabiegi, takie jak masaże czy akupunktura.

Medycyna naturalna

Naturalna medycyna skupia się w dużej mierze na promowaniu zdrowego i rodzinnego trybu życia. Chodzi o takie jego praktykowanie aby pozostawało w zgodzie z naturą. Można tam znaleźć porady z zakresu terapii naturalnej, związane ze skutecznością leczenia chorób czy zaburzeń na tle emocjonalnym, takich jak depresja czy nerwica.

Naturalna Medycyna

Portal skupia się również na edukowaniu pacjenta w zakresie pozyskiwania umiejętności związanych z dbaniem o zdrowe psychiczne poprzez zastosowanie relaksacji i wyciszenia.

Obrazy i infografiki na temat medycyny naturalnej

Paramedycyna nawiązuje do życia w zgodzie z naturą, dlatego też obrazy wykorzystywane w marketingu przedstawiają najczęściej rośliny i drzewa, aby podkreślić jej naturalny charakter.

Medycyna alternatywna stawia też na kompatybilność ludzkich sfer, takich jak duchowa i fizyczna, dlatego graficznie również odnosić się do takiej jedności. Dobrze stworzona infografika powinna krótko i zwięźle przedstawiać dane zagadnienia, ukazując przykłady stosowania paramedycyny przy każdym schorzeniu, gdzie ona może mieć korzystny wpływ na chorego.

Strategie promocji w social mediach

Medycyna naturalna posiada rzeszę zwolenników, którzy najczęściej wymieniają się poradami dotyczącymi stosowania jej elementów. Świetnym przykładem są grupy społecznościowe na Facebooku, gdzie członkowie wzajemnie komentują oraz polecają praktyki z zakresu paramedycyny.

Z punktu widzenia marketingu metod naturalnych to doskonałe miejsce do skutecznego promowania swoich usług, ponieważ zrzeszają jedynie potencjalnych pacjentów.

Współpraca w zakresie promocji

Skuteczną metodą na prowadzenie dobrego marketingu jest udostępnianie wartościowych treści. Ważne jest również, aby mieć możliwość publikacji artykułów w miejscach, które są często odwiedzane przez osoby szukające porad dotyczących zdrowia.

Poradnik Zdrowie to portal zdrowotny, który posiada możliwość publikacji treści z zakresu paramedycyny.

Poradnik zdrowie

Dzięki temu masz większe szanse na dotarcie do zainteresowanych pacjentów. W tego typu promocji bardzo ważną zasadą jest systematyczność i nie przerywanie działań marketingowych.

Azjatyckie techniki, czyli medycyna z Dalekiego Wschodu

Medycyna naturalna czerpie wiele z technik leczniczych popularnych na Dalekim Wschodzie. Warto zatem zainteresować się promocją swoich usług w gabinetach odnowy biologicznej czy gabinetach masażu.

Marketing medycyny naturalnej – podsumowanie

Paramedycyna promuje leczenie z użyciem: terapii manualnej, jak i masaży, które mają wspomóc prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Powinny także przyczynić się do redukcji stresu, czy pomóc w pokonaniu niektórych chorób. Dzięki wiedzy na temat potrzeb które są zaspokajane przy użyciu technik naturalnych masz klucz do pacjenta.

Masz też większe szanse na dotarcie do pacjentów, którzy już stosują podobne rozwiązania. Jeżeli jednak dostęp do właściwych grup stanowi problem, skorzystaj z usług profesjonalnej agencji zajmującej się medycznym marketingiem. Nasze działania opieramy na spójnej strategii marketingowej, która przede wszystkim jest skupiona na dostarczeniu pacjentom odpowiednich wartości jakie może zaoferować Twoja placówka.

Podziel się tą treścią... Dzięki :)
  •  
    2
    Udostępnienia
  • 2
  •  
  •