Wróć do BLOGA

Czy każda Twoja podstrona to Strona Docelowa?

Langing Page lekarza - czym jest strina docelowa?

Strona internetowa nie powinna ograniczać się wyłącznie do funkcji informacyjnej. Witryna, to ogromny zasób marketingowy, który może przyprowadzić pacjentów do Twojego gabinetu.  struktura oraz przekaz stron powinny być czytelne, ale też inspirujące. Czym jest landing page i czy każda strona Twojej witryny powinna mieć jej cechy?

Co to jest strona typu Landing Page?

Landing page to w wolnym tłumaczeniu, strona docelowa na którą powinien trafić odbiorca. Celem strony typu landing page w marketingu medycznym, jest doprowadzenie do tzw. konwersji czyli: zainspirowanie pacjenta do zainteresowania się gabinetem lub kliniką i rozpoczęcie procesu nawiązywania kontaktu z jego strony (telefon, formularz kontaktowy, ankieta satysfakcji). Landing page może także zachęcać czytelnika do pozostania w witrynie, przeczytania artykułu, zapisania się na newslettera lub jakiejkolwiek innej aktywności, która sprawi, że użytkownik poczuje się zainteresowany ofertą. Jest to skuteczny sposób na pozyskiwanie unikalnych, zainteresowanych konkretnymi usługami pacjentów.

Jakie cechy powinna mieć skuteczna strona docelowa?

Każda strona potraktowana jak landing page zwiększa szansę na pozyskanie pacjenta. Cały wysiłek włożony w marketing internetowy jest niekompletny, jeśli potencjalny pacjent trafi na stronę, która nie nosi cech strony docelowej.

#1 Zachęcenie do podjęcia aktywności

Skuteczny landing page powinien przekazywać korzyści i w sposób przekonujący zachęcać do podjęcia konkretnej aktywności. Może to być motywowanie odbiorcy do zapisania się na wizytę, przekierowanie do interesującego artykułu, zapisanie się do newslettera w celu otrzymywanie bieżących informacji i darmowych konsultacjach lub promocjach lub formularz żądający oddzwonienia. Aktywność nie musi od razu wiązać się z ostateczną decyzją pacjenta o wizycie lub zabiegu. To także sposób na swobodne, ale skuteczne budowanie lojalności i zainteresowania.

#2 Zachowanie spójności i prostoty

Pamiętaj o tym, że strona docelowa powinna spełniać oczekiwania pacjenta, który kliknął w reklamę lub link do strony w wyszukiwarce. Placówki medyczne często próbują w jednym miejscu odpowiedzieć o wszystkich możliwościach, rozwiązaniach, zabiegach i metodach leczenia. Jeśli odbiorca poszukuje odpowiedzi na konkretne pytanie – po prostu mu jej udziel i zachęć do dalszego działania. Unikaj zbyt wielu rozpraszaczy bo pacjent, który wejdzie na stronę i od razu nie znajdzie tego, czego szukał, bardzo szybko ją opuści

#3 Optymalizacja pod kątem wyszukiwania

Landing page ma trafiać do pacjentów, ale żeby tak się stało musi także być skonstruowana z uwzględnieniem wizyt robotów wyszukiwarek internetowych. Stworzenie dobrej strony docelowej wiąże się z zachowaniem balansu pomiędzy kreatywnością a doświadczeniem SEO. W stworzeniu dobrych stron prawdopodobnie będzie Ci potrzebna profesjonalna pomoc.

#4 Unikatowy punkt sprzedaży

Skup się na tym, aby każda strona zawierała Unique Sellinng Point (USP) czyli unikatowy punkt sprzedaży. Cechę tę nazywa się również Propozycją Unikalnej Wartości (Unique Value Proposition) Twoja oferta nie powinna być szablonowa. Oczywiście – jesteś świetnym lekarzem, oczywiście podobnie jak Twoi koledzy leczysz nawet skomplikowane przypadki. Czasem unikalna wartość konsultacji lekarskiej leży zupełnie gdzie indziej. Przekonaj pacjenta czymś niestandardowym i naprawdę wyjątkowym. Czymś, co wyróżnia Cię spośród konkurencji. Może potrafisz zaoferować pacjentowi parking w centrum Warszawy lub Katowic? A może wykonujesz jakieś skomplikowane badania przy okazji i w cenie konsultacji? Pomyśl – Ty znasz swoje otoczenie biznesowe najlepiej.

Unikatowy punkt sprzedaży

#5 Unikanie szablonowości i nudy

Strony medyczne powinny cechować się powagą, czytelnością i klarownością. To nie oznacza, że Twoja strona ma wyglądać jak wiele innych stron medycznych. Profesjonalne, ale kreatywne podejście zwiększa szansę na zatrzymanie odbiorcy na stronie nieco dłużej. Zastanów się jak ująć za serce swoich czytelników – na poziomie pierwszego kontaktu ze stroną rządzą emocje. Jeśli zaciekawisz użytkownika jesteś o krok bliżej do tego aby stał się Twoim pacjentem. Dostarczaj ciekawe dla Twojej grupy docelowej treści. To one w dużej mierze zdecydują, czy użytkownik zostanie Twoim pacjentem.

#6 Stosowanie motywatorów

Elitarność lub ograniczenie czasowe zmuszają użytkownika do aktywności. Jeśli co jakiś czas organizujesz darmowe konsultacje, mocno ogranicz je czasowo lub pod kątem liczby miejsc. Takie działania często zmuszają odbiorców do spontanicznej aktywności. Takie akcje stosuj od czasu do czasu i rób to z głową, aby nie stracić przy okazji na wiarygodności.

#7 Ułatwianie działania

Załóżmy, że Twoim celem jest rejestracja pacjenta na stronie, dzięki której będzie mógł otrzymywać informacje o ofertach premium. Nie utrudniaj pacjentowi rejestracji w serwisie. Po dotarciu do formularza, pacjent powinien mieć możliwość szybkiego pozostawienia niezbędnych informacji na swój temat. Podobnie jest z przekierowaniem do artykułu. Jeśli np. Twoim celem jest przekierowanie do artykułu i stosujesz przycisk „Idealnie białe zęby w 5 minut. Zobacz jak to działa”, to po kliknięciu, odbiorca powinien uzyskać dokładnie takie informacje jakie zapowiada tytuł. Każde utrudnienie, złe przekierowanie może spowodować, że potencjalny pacjent zniechęci się i opuści stronę. Staraj się unikać banałów i ogólników w przekierowaniach. Przyciski typu „Zobacz Więcej” nie są szczytem kreatywności i skuteczności w tworzeniu wezwania do działania.

#8 Dbałość o konstrukcję

Tytuł i nagłówek powinny być chwytliwe, jasne i  przyciągające uwagę. Treść powinna opierać się na przedstawieniu korzyści. Wizualnie strona powinna przyciągać uwagę, ale nie odwracać uwagi od treści. Często prostota sprawdza się dużo lepiej niż krzykliwe kolory. Zwłaszcza jeśli to strona medyczna. Nie zapominaj o motywowaniu do aktywności i zamieszczaniu przycisków typu „call to action” lub linków przekierowujących.

#9 Śledź, testuj, analizuj i… poprawiaj

Z pomocą narzędzi do analizy sprawdzaj jak działają Twoje strony i wprowadzaj modyfikacje. Najprostszym z nich jest Google Analytics. Jednak nie tylko w tten sposób możesz badać co robia użytkownicy na Twoich stronach. Wypróbuj narzędzia typu Hotjar, Mouseflow albo Lucky Orange. Dzięki nim możesz nawet obejrzeć filmy z podróży Twoich użytkowników i ew. zidentyfikować, gdzie mieli największy problem z wykonaniem konwersji.

Obserwując poszczególne strony, będziesz wiedział co działa, które treści zachęcają do działania i co trzeba zmienić aby poprawić konwersję. Bez analizy i poprawek będziesz ciągle w tym samym miejscu.

Podsumowanie

Każda podstrona Twojej witryny internetowej powinna nosić cechy strony docelowej –  landing page. Jest to pewnego rodzaju przygotowanie się na to, w którym miejscu Twojej witryny pacjent może znaleźć się w określonym czasie i gdzie jest możliwa konwersja. Zachęcenie odbiorcy do aktywności nie musi od razu wiązać się z podstawowym celem czyli sprzedażą usługi. To również przygotowywanie gruntu, prowokowanie do pozostawienia komentarza, może podzielenia się treścią na Facebooku itp. Skumulowane statystycznie działania wielu czynników pomogą zmotywować użytkowników do rozpoczęcia rozmowy z Tobą jako autorem, a stąd niedaleko do sprawdzenia możliwości wykonania zabiegu, lub choćby wizyty konsultacyjnej.

Źródła

Scroll to top