Od 14 marca 2020 świat polskiego biznesu stanął albo w dużej mierze wyhamował za sprawą epidemii koronawirusa  SARS CoV-2 i wywoływanego nim choroby COVID-19.

Choć wydawać by się to mogło dziwne, problemy mają firmy z każdej branży, w tym również branży medycznej.

Obniżona ilość pacjentów

W wielu placówkach widoczna jest znaczny ubytek ilości pacjentów. Widać społeczeństwo wzięło sobie mocno do serca przekazy z mediów o kwarantannie społecznej. Akcja #zostańwdomu przynosi efekty. Kto nie musi nie ryzykuje zakażenia koronowirusem. Pacjenci przesuwają zabiegi planowe o 3 czasami o 5 miesięcy. To bardzo zła wiadomość dla firm medycznych, które budują swój biznes na takich właśnie usługach. Problemy firm medycznych z koronawirusem są powszechne.

Oczywiście szpitale świadczące usługi w ramach umowy z NFZ nie narzekają na brak pacjentów. Widoczny jest raczej problem odwrotny.

Szpitale które musiały zostać przekształcone w placówki zakaźne zajmują się osobami zakażonymi, pozostałe mają swego rodzaju klęskę urodzaju z uwagi na przeciążenie w służbie zdrowia.

Prywatna służba zdrowia

Dentyści, lekarze ortopedzi, chirurdzy plastycy, okuliści i jeszcze wiele innych specjalności lekarskich gdzie kontakt z pacjentem musi być rzeczywisty, odczuwa ogromny stres spowodowany rzeczywistym odpływem pacjentów.

Poza tym, że nie ma ich obecnie, niepewnością napawa fakt, że nie ma żadnej pewności jak długo ten stan rzeczy jeszcze potrwa.

Kiedy zakończy się kwarantanna, kiedy w ludziach zniknie stan zagrożenia, a co jeszcze ważniejsze – kiedy rzeczywisty stan zagrożenia zniknie realnie.

W dniu kiedy piszę ten artykuł krzywa zakażeń w Polsce jest rosnąca i zaczyna nabierać wysokiego tempa.

Poszukiwanie remedium

Nie wszystkie specjalizacje lekarskie są narażone na całkowitą przerwę w intensywności wizyt. Część lekarzy może udzielać porad zdalnie, dzięki czemu deficyt pacjentów (a tym samym spadek obrotów) nie musi być stuprocentowy.

Dla niektórych to także czas podejmowania decyzji o uruchomieniu TELE-PORAD z którymi zwlekali od dawna. Na pewno pośród takich specjalizacji można znaleźć:

  • Psychiatrów
  • Psychologów
  • Endokrynologów
  • Alergologów
  • Pulmonologów

Mogą oni skorzystać z gotowych rozwiązań jak Rejestracja24, czyli gotowy system rejestracji pacjentów pozwalający pacjentom na samodzielną rejestrację do wybranego specjalisty w wybranych porach na podstawie przygotowanych wcześniej slotów czasowych.

System jest dojrzałym produktem, który posiada wiele ciekawych funkcjonalności jak:

  • Rejestracja przez Internet: samodzielnie lub przez rejestratorkę
  • Automatyczne przypominanie o terminie wizyty (mail, SMS)
  • Mailing do wszystkich pacjentów lub do wybranych grup
  • Zarządzanie grafikiem przyjęć lekarzy on-line

System znakomicie współpracuje w połączeniu ze stronami WWW opartych o dowolny CMS jako odrębna aplikacja lub w oparciu o widget dla WordPress. W tym przypadku możliwe jest dostosowanie systemu do wyglądu już istniejącej lub wdrażanej strony internetowej.

Medyczne witryny internetowe z wykorzystaniem WordPressa jako CMS, pozwalają na elastyczne  dopasowanie wtyczek jak Rejestracja24, a także sklep wooCommerce wspierany przez płatności zdalne PayU lub Przelewy24.

Telemedycyna i koronawirus

Przejmując pozycję obserwatora widzimy coraz większe zainteresowanie usługami zdalnymi pośród firm medycznych.

Można ubolewać nad tym, że do rozwoju telemedycyny potrzebny był tak drastyczny impuls. To smutne że jako ludzie musimy doświadczać jak zakażenia groźnym wirusem, który na świecie zabił już tysiące osób.

Problemy firm medycznych z koronawirusem z pewnością okażą się przejściowe. Docelowo zaś pozwolą uruchomić całkiem nowe usługi i mozliwości współpracy z pacjentami.

Mam nadzieję na to, że w kolejnych miesiącach epidemia zostanie pokonana. Przedsiębiorcy medyczni odzyskają ruch w swoich gabinetach i centrach medycznych. Jesteśmy także gotowi na kolejne integracje ich obecnych lub wykonywanie nowych narzędzi poprawiających możliwości sprzedażowe w branży medycznej.

Podziel się tą treścią... Dzięki :)