Wróć do BLOGA

Czy Chat GPT pomoże Ci w marketingu medycznym?

sztuczna inteligencja dla medycyny

Branża medyczna bezustannie staje przed wyjątkowymi wyzwaniami. To nie tylko rygorystyczne przepisy prawne. Konkurencja rośnie, a pacjenci są coraz bardziej wymagający i świadomi. W takim środowisku efektywna komunikacja i budowanie zaufania są kluczowe. Czy zastanawiałeś się, jak nowoczesne technologie mogą Ci pomóc w osiągnięciu tych celów? Chat GPT, zaawansowane narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, może stać się Twoim niezastąpionym partnerem w tworzeniu skutecznych strategii marketingowych. Dzięki swojej zdolności do generowania angażujących treści, analizowania trendów i wspierania komunikacji z pacjentami, Chat GPT w marketingu medycznym otwiera nowe możliwości!

Czym jest Chat GPT i dlaczego warto z niego korzystać?

Chat GPT to zaawansowany model sztucznej inteligencji, który został opracowany przez OpenAI. Model ten został wytrenowany na ogromnych zbiorach danych tekstowych, aby nauczyć się zrozumienia i generowania informacji. Chat GPT jest używany w różnych aplikacjach, takich jak np. asystenci w czatach, generowanie treści czy tłumaczenie języka naturalnego.

  • Według badania przeprowadzonego przez Statista – około ¼ firm korzystająca z Chata GPT zaoszczędziła dzięki jego pomocy od 50 tys do 70 tys dolarów.
  • Użytkownicy wersji premium Chata GPT generują około 2 miliony obrazów dziennie.
  • 58% osób biorących udział w badaniu twierdzi, że Chat GPT pomaga im w odpowiadaniu na pytania klientów lub pisaniu kodów.

Chat GPT w marketingu medycznym – jak go wykorzystać?

Zanim zaczniesz prosić Chat GPT o generowanie jakichkolwiek materiałów lub pomoc – musisz poinformować go kim jesteś. Najlepiej jest z nim „porozmawiać”. Zapytaj go po prostu „Zadaj mi 20 pytań dotyczących mojej firmy medycznej, abyś mógł lepiej ją zrozumieć i przygotować lepsze informacje dla mnie”. Następnie skrupulatnie odpowiedz na zadane przez AI pytania.

Jeśli nie chcesz przechodzić przez ten podpunkt za każdym razem – zapisz sobie odpowiedzi i uzupełniaj je o nowe, zadane przez Chat GPT przy okazji innego zapytania. W ten sposób przedstawiasz sztucznej inteligencji swój profil, a ona będzie mogła skuteczniej szukać dla Ciebie informacji.

Wykorzystaj AI w marketingu medycznym do tworzenia treści

Sam Chat GPT twierdzi, że:

Mogę pisać artykuły na blogi o tematyce medycznej, które są nie tylko informacyjne, ale także zoptymalizowane pod kątem SEO.”

Niestety testowaliśmy jego umiejętności i nie polecamy tej strategii. Teksty generowane przez sztuczną inteligencję dla medycyny są tzw. „laniem wody”. Niestety, ale AI nie posiada wiedzy ekspertów, którą może przedstawić pacjentowi. A jak wiemy SERP Googla istotnie się zmienił i wiedza eksperta jest na wagę złota! Nic jednak straconego! Chat GPT w marketingu medycznym wykorzystasz w inny sposób.

Chat GPT w marketingu medycznym

Wystarczy pomysł i wiedza jak zbudować odpowiedni prompt, aby Chat GPT dał nam całkiem niezłe tematy do wpisów blogowych lub pomysły na same wpisy. Pamiętaj jednak, aby zawsze je weryfikować, ponieważ czasem sztuczna inteligencja zawędruje zbyt daleko i pomysły są zupełnie nieadekwatne do sytuacji. Wpisz np.

  • Wygeneruj 10 pomysłów na wpisy blogowe dla mojej firmy
  • Wygeneruj 10 pomysłów na wpisy do social mediów dla mojej firmy
  • Wygeneruj 10 pomysłów jak zaktywizować moich pacjentów na social mediach
  • Wygeneruj treści na 10 relacji na Instagram na podstawie przesłanego przeze mnie linku do wpisu blogowego

Zawsze możesz dopytać Chata GPT o szczegóły, poprosić go aby rozwinął daną myśl lub skupił się na jakiś wybranym przez Ciebie temacie. Pamiętaj jednak, żeby iść od ogółu do szczegółu. Sztuczna inteligencja dla medycyny może wygenerować wiele ciekawych pomysłów, na które nie wpadniesz sam, a które pominiesz jeśli wpiszesz zbyt szczegółową komendę.

Chat GPT wykona dla Ciebie analizę

W wielu naszych wpisach blogowych zachęcaliśmy, aby pytać swoich pacjentów o opinię. Wszystko po to, aby otrzymać informację zwrotną co poprawić w swoich usługach. Jeśli zautomatyzujesz ten proces np. będziesz wysyłać do swoich pacjentów ankietę na maila po każdej wizycie – możesz nie mieć czasu analizować odpowiedzi.

I tutaj wchodzi zastosowanie Chat GPT w marketingu medycznym!

  1. Wygeneruj plik CSV z wszystkimi odpowiedziami swoich klientów.
  2. Dodaj go przy pomocy spinacza w lewym dolnym rogu pola do wpisywania komend.
  3. Dopisz komendę np. wykonaj analizę przesłanej ankiety, napisz raport z wysłanych danych lub podaj dane procentowo itp.
  4. Możesz również krótko opisać czego dotyczy ankieta i po co ją przeprowadzasz. W ten sposób Chat GPT będzie wiedział do czego odnieść te odpowiedzi.

W efekcie otrzymasz dokładnie to o co prosisz. Sztuczna inteligencja sama przeanalizuje odpowiedzi Twoich klientów, obliczy procentowy udział danych wyników i przedstawi raport. Dzięki temu zyskasz sporo czasu, a zapisując sobie taki gotowy prompt na później – możesz wykonywać taką analizę regularnie. Cały proces będzie trwał zaledwie kilka sekund!

Jednak wrzucanie arkuszy to również nie wszystko. Jeśli znajdziesz na YouTube film z napisami to możesz podesłać go sztucznej inteligencji i poprosić o streszczenie lub wypisanie najważniejszych kwestii. Możesz również wkleić link do dowolnej strony z tekstem i zapytać o raport, albo zadać pytania do tekstu.

AI w marketingu medycznym na social mediach

Jeśli Chat GPT odpowiednio pozna Twoją firmę, powinien świetnie podziać sobie z generowaniem różnych materiałów na social media. Możesz nie tylko poprosić go o przygotowanie pomysłów na wpisy, ale również konkretnych tekstów. Wrzuć link do swojego najnowszego wpisu blogowego i poproś Chata GPT o wygenerowanie treści do wpisu na social media, który będzie ten tekst promować. Przedstaw Chatowi strategię swojej reklamy i poproś go o wygenerowanie chwytliwych nagłówków na grafiki czy do testów A/B.

Świetną metodą jest również wykorzystanie AI w marketingu medycznym do tworzenia grup odbiorców. Opisz do kogo chcesz trafić lub jaką usługę chcesz wypromować i poproś Chata GPT o wygenerowanie przykładowej grupy odbiorców do reklamy na wybranej przez siebie platformie. Jeśli żadna z reklam nie działa, w ten sposób być może zainspirujesz się do zmian, na które sam nie wpadniesz.

Możesz także wkleić sztucznej inteligencji dowolny tekst, nagłówek czy pomysł i poprosić o jego poprawienie czy ulepszenie. Jest duża szansa, że jego analiza Cię zaskoczy!

Sztuczna inteligencja napisze za Ciebie wiadomość do pacjenta

Rozmawianie z BOTami i konsultantami online stało się już codziennością. Niestety Chat GPT nie przejmie jeszcze Twojej firmowej skrzynki pocztowej, ale może ułatwić Ci jej prowadzenie. Jak wykorzystać Chat GPT w marketingu medycznym do kontaktu z klientem?

  1. Automatyzacja – jeśli korzystasz z programów do wysyłki newsletterów np. FreshMail czy SalesManago masz możliwość automatyzacji pewnych wiadomości. Może to być mail z życzeniami urodzinowymi, prośbą o zapis do newslettera czy ankietą do klienta. Poproś sztuczną inteligencję o napisanie treści takiej wiadomości.
  2. Autoresponder – na Facebooku możemy stworzyć zestaw najczęściej zadawanych pytań, które pojawiają się po otwarciu okienka wiadomości w Messengerze. Wykorzystaj Chat GPT, aby wspólnie z nim nie tylko opracować takie pytanie, ale również zgrabnie na nie odpowiedzieć.
  3. Stwórz szablon – często placówki medyczne generują różnego rodzaju dokumenty czy powtarzające się wiadomości do klientów. Stwórz przy użyciu AI uniwersalny szablon dla wszystkich tych przypadków i uzupełniaj go wyłącznie o niezbędne dane.

Jesteśmy też przekonani, że AI w marketingu medycznym i komunikacji z pacjentem przyda się jeszcze w wielu innych przypadkach. Zapytaj swoich pracowników lub sam zastanów się, które z procesów można jeszcze zautomatyzować.

W wersji płatnej Chat GPT wygeneruje dla Ciebie grafiki

Niestety opcja generowania grafik w narzędziu Chat GPT jest w tej chwili płatna. Jednak, jeśli często korzystasz z banku zdjęć i kupujesz nowe grafiki czy to na social media czy to na stronę WWW – możesz dojść do takiego samego wniosku jak my. 20$ miesięcznie to nie duży koszt za nieograniczone możliwości generowania dowolnych obrazów.

Jedynym ograniczeniem wykorzystania AI w marketingu medycznym do tworzenia grafik jest trudność w dokładnym opisaniu – co ma się znajdować na grafice. Jednak spokojnie! Wystarczy, że będziesz wpisywał kolejne komendy np. zmień kolor fartucha na niebieski, a Chat GPT automatycznie będzie wprowadzał Twoje poprawki.

AI w marketingu medycznym

Wady Chat GPT

Niestety jak każde rozwiązanie – Chat GPT ma również swoje wady. Jedną z najistotniejszych wad sztucznej inteligencji dla medycyny jest to, że jego nauczanie zakończyło się we wrześniu 2021 roku. W związku z tym AI nie posiada aktualnej wiedzy. Jako lekarz na pewno wiesz, jak dynamicznie zmieniają się przepisy i dobre praktyki w Twojej branży. Dlatego tak ważne jest, aby dokładnie sprawdzać wszystkie informacje generowane przy jego pomocy, a najlepiej używać go wyłącznie do tzw. „burzy mózgów”.

Inną wadą stosowania AI w marketingu medycznym są błędne odpowiedzi ogólnie. Chat GPT nadal najlepiej radzi sobie z językiem angielskim. Dlatego często generując treści po polsku, popełnia wiele błędów. Zdania mogą być niezrozumiałe i niepoprawne gramatycznie. Co najgorsze – Chat GPT uargumentuje nawet zupełnie błędne założenia, jeśli tylko o to poprosisz.

Udostępnienie na swoich social mediach lub stronie internetowej nieprawdziwych informacji może być ogromnym problemem. Pamiętaj, że jako lekarz masz ogromne zaufanie wśród społeczeństwa, a wszystko to o czym piszesz i mówisz, może mieć bezpośredni wpływ na zdrowie pacjentów.

Czy Chat GPT pomoże Ci w marketingu medycznym?

Już 49% firm korzysta lub zamierza korzystać z pomocy Chata GPT przy codziennych obowiązkach w pracy. Jeśli nie chcesz zostać w tyle musisz stawiać na rozwój i nowe technologie. Pamiętaj, że Twoi pacjenci zmieniają się tak samo jak technologie. Wkrótce będzie dla nich naturalne, że otrzymają odpowiedź natychmiast podczas czatu na Twojej medycznej stronie WWW.

Czy Chat GPT w marketingu medycznym jest przydatny? Mamy nadzieję, że udowodniliśmy, że tak!

Jeśli nie wiesz jak wprowadzić automatyczne rozwiązania, które w pewnym stopniu korzystają ze sztucznej inteligencji dla medycynyskontaktuj się z nami. Zespół Medycznego Marketingu od lat współpracuje z klientami z branży medycznej, dlatego mamy ogromne doświadczenie i znamy rynek. Pozwól nam przeanalizować Twój biznes, ułożyć strategię i wspólnie osiągnąć zamierzone cele.

Scroll to top