Wróć do BLOGA

Strona O NAS. Na czym się skupić, a czego unikać

Z pozoru może się wydawać, że zakładka o nas w firmowych witrynach to najnudniejsza część internetu. Podstrona ta musi zawierać pewne elementy i tego nie da się uniknąć. Jednocześnie nie oznacza to, że wszystkie strony o nas muszą wyglądać podobnie i rzeczywiście wzbudzać znużenie. Czy nam się to podoba czy nie – zakładka „o nas” jest bardzo ważną częścią każdej witryny gabinetu, szpitala czy innej placówki medycznej. W tej branży, przede wszystkim pozwala na identyfikację marki i zapoznanie się z kwalifikacjami. Których zasad się trzymać i jakich błędów uniknąć przy tworzeniu strony „o nas”?

Strona O nas – jakich zasad się trzymać?

strona o nas

Istnieje kilka elementów, które zwyczajnie warto zawrzeć w zakładce O NAS. Odpowiadają one jej charakterowi i są czymś, co sprowadza odbiorców w to konkretne miejsce. Inną sprawą jest klimat i sposób narracji. To w tym miejscu powinieneś szukać sposobów na wyróżnienie się. Jednocześnie trzymając się pewnych granic, które spowodują, że będziesz ciekawy, ale nie przyciągający uwagi w negatywnym sensie tego słowa. 

Nie powinieneś traktować tej podstrony po macoszemu, ponieważ jest to punkt, w którym masz szansę opowiedzieć o tym kim jesteś, co robisz i co chcesz zrobić.

Poniżej znajdziesz kilka porad  oraz pułapek, na które warto zwrócić uwagę przy tworzeniu strony o nas.

#1 Pokaż siebie

podstrona o nas

… i swój zespół. Odbiorcy będzie łatwiej identyfikować się z Twoim gabinetem, jeśli zobaczy, że pracują tam ludzie, których łączy ten sam cel, są życzliwi i skłonni do wykonywania swoich obowiązków najlepiej jak potrafią. Zdjęcie lub zdjęcia poszczególnych członków Twojego zespołu powinny być profesjonalne. Postaraj się, aby pozy na zdjęciach nie były zbyt zachowawcze.

Uśmiech jest zawsze na miejscu, chociaż przesadne rozbawienie może sugerować brak profesjonalizmu, lub zbyt lekkie traktowanie pacjenta w komunikacji. Bądź wyraźny ale nie przesadzaj w żadną stronę – to chyba najlepsze co można doradzić w kwestii pokazywania siebie.

#2 Opowiedz swoją historię…

zakładka o nas

… w sposób ciekawy. Jednocześnie postaraj się, aby historia nie była zbyt długa, bo to zamęczy nawet najbardziej wytrwałego czytelnika. Skup się na tym, co zainspirowało Cię do bycia lekarzem lub otworzenia gabinetu. Pokaż to na przykładzie jednej lub dwóch historii. Unikaj ogólników w stylu „zawsze chciałem pomagać ludziom”. Jeśli tak jest, coś w przeszłości z pewnością skłoniło Cię do tego. Opowiedz o tym w kilkunastu treściwych, a przede wszystkim autentycznych zdaniach.

Twoja historia powinna mieć lekkie zabarwienie emocjonalne, jednak nie może być łzawą opowieścią rodem z kiepskich książek. Przede wszystkim w zakładce o nas musisz pokazać, że Ty i Twój zespół jesteście ludźmi, których łączy konkretny cel.

#3 Pokaż swoje umiejętności i doświadczenie

o nas

Zakładka o nas to najlepsze miejsce na pokazanie certyfikatów i kompetencji. W tym miejscu możesz pokazać jakie szkoły, kursy ukończyłeś. Wyeksponuj te, które potwierdzają Twoje kompetencje – zwłaszcza te najbardziej unikalne lub rzadkie na lokalnym rynku medycznym. Być może wykonujesz jakieś badania lub zabiegi, których wykonanie nie jest wcale tak łatwe i powszechne pośród lekarzy. Staraj się tez ilustrować swój rozwój.

Ładne, graficzne skany są wystarczające. To uwiarygodni Twoją pozycję i jest namacalnym dowodem na to, że się rozwijasz oraz możesz i chcesz wykonywać swój zawód.

#4 Dodaj „dowód społeczny”

Ów „dowód społeczny” to częste tłumaczenie z angielskiego. Chodzi o to, aby inni potwierdzili Twoje umiejętności. Najlepiej, jeśli będą to Twoi pacjenci, którzy chętnie potwierdzą Twoje kompetencje lekarskie, ale także interpersonalne. Jeżeli nie masz specjalnej podstrony z opiniami pacjentów, to właśnie strona o nas to najlepsze miejsce aby je zaprezentować.

Opinie w sieci o lekarzach żyją własnym życiem i siłą rzeczy, potencjalny pacjent z pewnością poszuka w innych miejscach. Podstrona o nas ma być tym, co sam chcesz pokazać. Poproś o wystawienie opinii i umieść je w tym miejscu wyłącznie na swoich warunkach.

#5 Dodaj „oś czasu”

Rozważ ten pomysł, aby w bardzo wyrazisty sposób pokazać swój rozwój. Znajdź odpowiednią osobę, która będzie potrafiła to graficznie wykonać, ale sam zdecyduj o tym, które momenty były ważne dla Twojego rozwoju.

Możesz tutaj skorzystać z usług profesjonalnej agencji marketingu medycznego. Dzięki temu Zyskasz pewność, że wszystko będzie nie tylko estetyczne, ale również funkcjonalne. Przykładowo, pacjent dzięki responsywności strony o nas, będzie mógł ją bez problemu otworzyć na telefonie czy tablecie.

Oś czas może mieć formę infografiki lub dobrze skomponowanej tablicy ze zdjęciami. Taka forma przedstawienia swojej ścieżki jest bardziej czytelna i przemawiająca do odbiorcy. Pokaż pewną ciągłość zdarzeń – dzięki temu prezentujesz czytelnikowi, że wszystko co robisz wynika z pewnego planu, strategii rozwoju Twojej placówki.

#6 Łatwe i intuicyjne przekierowanie

Potencjalny pacjent, przeglądając stronę poświęconą Tobie, nie powinien zbyt długo szukać drogi kontaktu. Umieść przekserowanie  lub udostępnij dane kontaktowe w widocznym miejscu i daj szansę na impuls. Dla wygody, w samej zakładce o nas możesz także umieścić mapkę wraz z informacjami, jak dojechać do gabinetu z poszczególnych miejsc. Oczywiście że masz to także na stronie Kontakt. Jednak zbyt wiele wygody jeszcze nikomu nie zaszkodziło w nawigacji na WWW.

#7 Call to Action

Strona o nas również może generować konwersję. Kiedy pacjent dowie się jak świetne masz wykształcenie i doświadczenie w danej dziedzinie – chętniej się z Tobą skontaktuje. Dlatego nie zapomnij umieścić w widocznym miejscu wezwania do działania. Może to być ramka z zachętą do kontaktu lub duży, wyróżniający się przycisk, który przeniesie pacjenta do formularza kontaktowego.

Umieszczenie Call top Action na stronie o nas jest tak samo ważne jak na innych stronach docelowych!

#8 Linkowanie wewnętrzne

linkowanie do zakładki o nas

Oprócz tego, że podstrona o nas powinna znajdować się w widocznym miejscu na Twojej medycznej stronie WWW, warto linkować do niej również w treści. Dodaj hiperłącze na innych podstronach i w wpisach na blogu. Zachęć swojego pacjenta, aby dowiedział się o Tobie więcej. Jeśli Twoja strona o nas jest odpowiednio przygotowana – pochwal się nią!

#9 Niech Twoja strona o nas się wyróżnia

wyróżniająca strona o nas

Oprócz zdjęć i treści postaraj się, aby Twoja podstrona o nas zawierała również inne ciekawe elementy. Nagraj ze swoim zespołem krótki filmik, w którym pokażecie swoją placówkę lub przedstawicie się i powiecie kilka słów o sobie. Zastanów się co może być Twoim wyróżnikiem i zaprojektuj zakładkę tak, aby była ona nie tylko informacyjna, ale również zapadająca w pamięć. Angażująca strona o nas będzie budowała silne połączenie z pacjentami.

Czego lepiej unikać tworząc stronę O NAS

Oczywiście podstawowe błędy jakie możesz wykonać na stronie o nas to nie zastosowanie się do powyższych rad. Brak wezwania do działania, zdjęć czy multimediów sprawi, że podstrona o nas będzie martwym punktem na mapie Twojej medycznej stronie WWW. Jest jednak jeszcze kilka ważnych kwestii …

#1 Zachowawcze podejście do strony

Pisanie o sobie i swoich sukcesach czy kompetencjach może być trochę niezręczne. Sam wiem, jak trudno znaleźć złoty środek i pokazać siebie, jednocześnie nie sprawiając wrażenia zarozumialca. Nie ma jednak nic bardziej nudnego niż zachowawczy opis, który tak naprawdę niewiele o Tobie mówi.

Jeśli nie masz pomysłu, skorzystaj z pomocy profesjonalnego copywritera lub specjalisty od marketingu, a w ostateczności nawet sztucznej inteligencji. Być może niewiele osób czyta treść jaką piszesz na swój temat, ale ci którzy to robią, chcą Cię lepiej poznać – więc warto uszanować ich czas.

#2 Never ending story – czyli zbyt długi opis

Potencjalny Pacjent, czyli odbiorca na Twojej stronie o nas chce informacji, a nie studiów o całym życiu twojego gabinetu. Warto dodawać opisy, ale pamiętaj, że zbyt długie akapity mogą skutecznie odstraszyć najbardziej wytrwałych czytelników. Aż 75% użytkowników preferuje treści, które mają mniej niż 1000 słów.

Znajdź złoty środek, a przede wszystkim, panuj nad graficzną stroną swoich opisów.

#3 Unikaj małej widoczności w nawigacji

Internauci chętniej zaglądają do strony o nas o ile są zainteresowani usługami. Warto o tym pamiętać i przy tworzeniu całej witryny WWW, zadbać o widoczność zakładki o nas.

Niby oczywiste jednak sam widziałem już wiele stron, gdzie odnalezienie linka do strony O nas nie było wcale łatwe. Im głębiej w mapie strony ją ukryjesz – tym mniej osób tam dotrze.

#4 Mów po ludzku

zakładka o nas napisana poprawnym językiem

Pamiętaj, że strona o nas to Twoja wizytówka w sieci. Jeśli umieścisz na niej przesadny żargon branżowy – nikt jej nie zrozumie. Jeśli pacjent nie będzie rozumiał czym się zajmujesz i kim jesteś, mniej chętnie umówi się na wizytę w Twojej placówce medycznej. Unikaj używania skomplikowanego języka technicznego, który jest związany z medycyną. Pisz w sposób przystępny i zrozumiały dla szerokiego grona odbiorców.

#4  Nuda

nudna podstrona o nas

Zanim zaczniesz przeglądać zakładki o nas u swojej konkurencji, zastanów się jak chciałbyś się przedstawić i pokazać. Pomyśl o tym, co jest (a co nie jest) zgodne z Twoją naturą i charakterem. Nie staraj się upodobnić do innych, bo właśnie w ten sposób powstają dziesiątki podobnych do siebie witryn, które tak naprawdę nie mówią o nas nic. Zamiast tego postaraj się być oryginalny. Zobacz, co można napisać lepiej, czego brakuje u innych, albo czego jest za dużo.

Podejdź to zadania tworzenia strony O NAS bardzo poważnie. To jedno z niewielu miejsc w sieci, w którym możesz pokazać siebie wyłącznie jak z najlepszej strony. Warto poświęcić temu trochę czasu i w razie potrzeby – także pieniędzy.

Strona O nas – czy warto ją mieć?

Często nasi klienci pytają czy strona o nas to obowiązkowa część WWW. Naszym zdaniem TAK. To świetne miejsce, nie tylko po to, aby pokazać się z ludzkiej strony i „sprzedaż” siebie i swoje usługi. Podstrona o nas służy również do pozycjonowania. Dzięki niej możesz podbić odpowiednie frazy kluczowe i przekierować do podstron z konkretnymi usługami na Twojej stronie WWW.

Zatem nie tylko zwiększasz zaufanie i poprawiasz świadomość o swojej marce. Komunikujesz się z pacjentami, budujesz z nimi relację, ale także optymalizujesz swoją stronę pod SEO i podbijasz nazwiska swoich pracowników w wyszukiwarkach.

Źródła i inspiracje

Scroll to top