Z pozoru może się wydawać, że zakładka o nas w firmowych witrynach to najnudniejsza część internetu. Podstrona musi zawierać pewne elementy i tego nie da się uniknąć. Jednocześnie nie oznacza to, że wszystkie podstrony muszą wyglądać podobnie i rzeczywiście wzbudzać znużenie. Czy nam się to podoba czy nie – zakładka „o nas” jest bardzo ważną częścią każdej witryny gabinetu, szpitala czy innej placówki medycznej. W tej branży, przede wszystkim pozwala na identyfikację marki i zapoznanie się z kwalifikacjami. Których zasad się trzymać i jakich błędów uniknąć przy tworzeniu strony „o nas”?

Zasady, których warto się trzymać tworząc zakładkę „o nas”

Istnieje kilka elementów, które zwyczajnie warto zawrzeć w zakładce O NAS. Odpowiadają one jej charakterowi i są czymś, co sprowadza odbiorców w to konkretne miejsce. Inną sprawą jest klimat i sposób narracji. To w tym miejscu powinieneś szukać sposobów na wyróżnienie się, trzymając się jednocześnie pewnych granic, które spowodują, że będziesz ciekawy, ale nie przyciągający uwagi w negatywnym sensie tego słowa. 

Nie powinieneś traktować tej podstrony po macoszemu, ponieważ jest to punkt, w którym masz szansę opowiedzieć o tym kim jesteś, co robisz i co chcesz zrobić.

Poniżej znajdziesz 6 porad co warto robić i 4 pułapki na jakie warto uważać przy tworzeniu strony „o nas”.

#1 Pokaż siebie

… i swój zespół. Odbiorcy będzie łatwiej identyfikować się z Twoim gabinetem, jeśli zobaczy, że pracują tam ludzie, których łączy ten sam cel, są życzliwi i skłonni do wykonywania swoich obowiązków najlepiej jak potrafią. Zdjęcie lub zdjęcia poszczególnych członków Twojego zespołu powinny być profesjonalne. Postaraj się, aby pozy na zdjęciach nie były zbyt zachowawcze.

Uśmiech jest zawsze na miejscu, chociaż przesadne rozbawienie może sugerować brak profesjonalizmu, lub zbyt lekkie traktowanie pacjenta w komunikacji. Bądź wyraźny ale nie przesadzaj w żadną stronę – to chyba najlepsze co można doradzić w kwestii pokazywania siebie.

#2 Opowiedz swoją historię…

… w sposób ciekawy. Jednocześnie postaraj się, aby historia nie była zbyt długa, bo to zamęczy nawet najbardziej wytrwałego czytelnika. Skup się na tym, co zainspirowało Cię do bycia lekarzem lub otworzenia gabinetu. Pokaż to na przykładzie jednej lub dwóch historii. Unikaj ogólników w stylu „zawsze chciałem pomagać ludziom”. Jeśli tak jest, coś w przeszłości z pewnością skłoniło Cię do tego, więc opowiedz o tym w kilkunastu treściwych, a przede wszystkim autentycznych zdaniach.

Twoja historia powinna mieć lekkie zabarwienie emocjonalne, jednak nie może być łzawą opowieścią rodem z kiepskich książek. Przede wszystkim musisz pokazać, że Ty i Twój zespół jesteście ludźmi, których łączy konkretny cel.

#3 Pokaż swoje umiejętności i doświadczenie

Zakładka „o nas” to najlepsze miejsce na pokazanie certyfikatów i kompetencji. W tym miejscu możesz pokazać jakie szkoły, kursy ukończyłeś. Wyeksponuj te, które potwierdzają Twoje kompetencje – zwłaszcza te najbardziej unikalne lub rzadkie na lokalnym rynku medycznym. Być może wykonujesz jakieś badania lub zabiegi, których wykonanie nie jest wcale tak łatwe i powszechne pośród lekarzy. Staraj się tez ilustrować swój rozwój.

Ładne, graficzne skany są wystarczające. To uwiarygodni Twoją pozycję i jest namacalnym dowodem na to, że się rozwijasz oraz możesz i chcesz wykonywać swój zawód.

#4 Dodaj „dowód społeczny”

Ów „dowód społeczny” to częste tłumaczenie z angielskiego. Chodzi o to, aby inni potwierdzili Twoje umiejętności. Najlepiej, jeśli będą to Twoi pacjenci, którzy chętnie potwierdzą Twoje kompetencje lekarskie, ale także interpersonalne. Jeżeli nie masz specjalnej podstrony z opiniami pacjentów, to właśnie tutaj jest najlepsze miejsce aby je zaprezentować.

Opinie w sieci o lekarzach żyją własnym życiem i siłą rzeczy, potencjalny pacjent z pewnością poszuka w innych miejscach. Zakładka „o nas” ma być tym, co sam chcesz pokazać. Poproś o wystawienie opinii i umieść je w tym miejscu wyłącznie na swoich warunkach.

#5 Dodaj „oś czasu”

Rozważ ten pomysł, aby w bardzo wyrazisty sposób pokazać swój rozwój. Znajdź odpowiednią osobę, która będzie potrafiła to graficznie wykonać, ale sam zdecyduj o tym, które momenty były ważne dla Twojego rozwoju.

Możesz tutaj skorzystać z usług profesjonalnej agencji marketingu medycznego. Dzięki temu

Oś czas może mieć formę infografiki lub dobrze skomponowanej tablicy ze zdjęciami. Taka forma przedstawienia swojej ścieżki jest bardziej czytelna i przemawiająca do odbiorcy. Pokaż pewną ciągłość zdarzeń – dzięki temu prezentujesz czytelnikowi, że wszystko co robisz wynika z pewnego planu, strategii rozwoju Twojej placówki.

#6 Łatwe i intuicyjne przekierowanie

Potencjalny pacjent, przeglądając stronę poświęconą Tobie, nie powinien zbyt długo szukać drogi kontaktu. Umieść przekierowanie lub udostępnij dane kontaktowe w widocznym miejscu i daj szansę na impuls. Dla wygody, w samej zakładce  „o nas” możesz także umieścić mapkę wraz z informacjami, jak dojechać do gabinetu z poszczególnych miejsc. Oczywiście że masz to także na stronie Kontakt. Jednak zbyt wiele wygody jeszcze nikomu nie zaszkodziło w nawigacji na WWW.

Czego lepiej unikać tworząc stronę O NAS

#1 Zachowawcze podejście do strony

Pisanie o sobie i swoich sukcesach czy kompetencjach może być trochę niezręczne. Sam wiem, jak trudno znaleźć złoty środek i pokazać siebie, jednocześnie nie sprawiając wrażenia zarozumialca. Nie ma jednak nic bardziej nudnego niż zachowawczy opis, który tak naprawdę niewiele o Tobie mówi.

Jeśli nie masz pomysłu, skorzystaj z pomocy profesjonalnego copywritera lub specjalisty od marketingu. Być może niewiele osób czyta treść jaką piszesz na swój temat, ale ci którzy to robią, chcą Cię lepiej poznać – więc warto uszanować ich czas.

#2 Never ending story – czyli zbyt długi opis

Potencjalny Pacjent, czyli odbiorca na Twojej stronie chce informacji, a nie studiów o całym życiu twojego gabinetu. Warto dodawać opisy, ale pamiętaj, że zbyt długie akapity mogą skutecznie odstraszyć najbardziej wytrwałych czytelników.

Znajdź złoty środek, a przede wszystkim, panuj nad graficzną stroną swoich opisów.

#3 Unikaj małej widoczności w nawigacji

Internauci chętniej zaglądają do stron „o nas” o ile są zainteresowani usługami. Warto o tym pamiętać i przy tworzeniu całej witryny www, zadbać o widoczność zakładki.

Niby oczywiste jednak sam widziałem już wiele stron, gdzie odnalezienie linka do strony O nas nie było wcale łatwe.

#4  Nuda

Zanim zaczniesz przeglądać zakładki „o nas” u swojej konkurencji, zastanów się jak chciałbyś się przedstawić i pokazać. Pomyśl o tym, co jest (a co nie jest) zgodne z Twoją naturą i charakterem. Nie staraj się upodobnić do innych, bo właśnie w ten sposób powstają dziesiątki podobnych do siebie witryn, które tak naprawdę nie mówią o nas nic. Zamiast tego postaraj się być oryginalny. Zobacz, co można napisać lepiej, czego brakuje u innych, albo czego jest za dużo.

Podejdź to zadania tworzenia zakładki O NAS bardzo poważnie. To jedno z niewielu miejsc w sieci, w którym możesz pokazać siebie wyłącznie jak z najlepszej strony. Warto poświęcić temu trochę czasu i w razie potrzeby – także pieniędzy.

Źródła i inspiracje

Podziel się tą treścią... Dzięki :)
  •  
  •  
  •  
  •