Wróć do BLOGA

5 narzędzi AI – jak wykorzystać sztuczną inteligencję w medycznym marketingu?

5 narzędzi AI

W dzisiejszym świecie, gdzie konkurencja na rynku medycznym stale rośnie, wykorzystanie nowoczesnych technologii staje się kluczowe dla skutecznego marketingu. Jedną z najbardziej obiecujących technologii w tej dziedzinie jest Sztuczna Inteligencja (AI), która może zmienić sposób, w jaki tworzymy treści i promujemy nasze usługi. Narzędzia AI dostępne na rynku mogą być wykorzystywane również w marketingu medycznym. Ich umiejętne zastosowanie pomoże osiągnąć lepsze wyniki i zaoszczędzi sporo czasu.

Narzędzia AI – jak wykorzystać je w medycznym marketingu?

Zajmując się medycznym marketingiem musisz pamiętać, że branża ta jest obciążona nie tylko regulacjami prawnymi, ale także wymaganiami społecznymi. To, że prawo zabrania określonych form reklamy to jedno. Druga strona medalu to Twój wizerunek jako eksperta i osoby zaufania publicznego.

Właśnie dlatego programy AI mogą Ci pomóc, ale również skutecznie zniszczyć Twój wizerunek. Pamiętaj, że sztuczna inteligencja korzysta z zasobów dostępnych w Sieci. Wszystko to co tworzy jest oparte na informacjach znalezionych w Internecie. Dlatego jeśli generujesz z jej pomocą treści czy grafiki – dokładnie sprawdzaj nie tylko źródło ich pochodzenia, ale również weryfikuj prawdziwość informacji. Publikując konkretne dane na swojej medycznej stronie WWW podpisujesz się pod tym swoim imieniem i nazwiskiem. Jeśli przekazana informacja będzie błędna, może to mocno odbić się na Twojej opinii nie tylko w Internecie.

Dlatego jeśli nie masz czasu na tworzenie treści na witrynę WWW czy social mediaskontaktuj się z naszym zespołem. Posiadamy wieloletnie doświadczenie i specjalizujemy się w marketingu dla medycyny. Wspólnie ustalimy cele, strategię i plan działania, aby je osiągnąć. W ten sposób nie tylko zyskujesz dobrze prowadzony marketing, który pozytywnie wpłynie na Twój wizerunek. Możesz spać spokojnie, bo jako specjaliści zawsze jesteśmy na bieżąco i działamy w ramach obowiązującego prawa.

Jakie programy AI przydają się w marketingu?

Chat GPT i Perplexcity

Chat GPT oraz Perplexcity są potężnymi narzędziami AI do generowania treści tekstowych. Dzięki zaawansowanej sztucznej inteligencji są w stanie tworzyć wysokiej jakości artykuły, blogi, czy nawet konspekty na tematy związane z medycyną. Mogą być wykorzystane do tworzenia angażujących treści na stronach internetowych, blogach firmowych, czy w materiałach marketingowych.

Naszym zdaniem jednak przewaga tych narzędzi polega na tym, że można je potraktować jako „burza mózgów”. Wystarczy poprosić o zaproponowanie tematów na wpis na social media czy nowy tekst blogowy. Programy AI skutecznie – i co najważniejsze – szybko, zaproponują listę takich opcji.

Chat GPT i Perplexcity

Chat Bing i Google Bard

Copilot Bing i Google Bard to narzędzia AI, które mogą być wykorzystane do tworzenia obrazów oraz odpowiadania na pytania związane z medycznymi tematami (i nie tylko). Dzięki nim można generować grafiki i ilustracje do artykułów, prezentacji czy materiałów marketingowych, które będą atrakcyjne wizualnie i przyciągną uwagę potencjalnych pacjentów.

Żadna z grafik nie pasuje do najnowszego wpisu na social media? Opisz jak ma wyglądać Twój obraz i w jakim stylu program AI ma go wygenerować. W ciągu kilku sekund otrzymasz kilka idealnie pasujących propozycji. Pamiętaj, że obraz ma moc. Aż 90% informacji, które docierają do naszego mózgu to informacje wizualne. Dodatkowo przetwarzamy je 60 tys. razy szybciej niż tekst! Dobrze dobrana grafika – może zdziałać cuda.

narzędzia AI

Dodatkowo oba te narzędzia AI pozwalają na błyskawiczne wyszukiwanie informacji. Możesz je zapytać o godziny otwarcia ulubionego sklepu, numer telefonu do Twojego operatora od Internetu czy przepis na pyszny żurek. Zarówno Copilot jak i Bard szybko podają konkretną odpowiedź, dodatkowo zamieszczając źródła i przykładowe grafiki.

MusicGen od Meta

Muzyka może być potężnym narzędziem w marketingu medycznym, pomagając budować atmosferę zaufania i komfortu dla pacjentów. MusicGen, wykorzystujący sztuczną inteligencję, może generować spersonalizowane utwory muzyczne. Można je wykorzystywać w reklamach, filmach promocyjnych czy nawet w poczekalniach kliniki. Ten program AI pozwala również na tworzenie prostych audio jak np. gwizdanie, dźwięk ulicy czy odgłosy zwierząt. To narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję doskonale sprawdzi się w strategii marketingowej, która będzie opierała się o marketing wideo.

Studio D-iD

To narzędzie AI testowaliśmy już w naszym wpisie „Jak wygenerować film przy pomocy AI (sztucznej inteligencji)?”. Sprawdziło się naprawdę świetnie. Filmowe materiały promocyjne mogą być bardzo skutecznym narzędziem w medycznym marketingu, ponieważ 82% całego ruchu pochodzi z filmów. Wideo pozwala na przedstawienie kompleksowych informacji w atrakcyjnej formie wizualnej. Studio D-iD wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia filmów promocyjnych oraz awatarów. Materiały stworzone przy pomocy tego narzędzia AI mogą być wykorzystane na stronach internetowych, w social mediach czy w prezentacjach.

Ideogram

Ilustracje i logotypy są kluczowymi elementami identyfikacji wizualnej każdej firmy medycznej. Ideogram wykorzystuje zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji do generowania unikalnych ilustracji oraz logotypów, które mogą pomóc w budowaniu rozpoznawalności marki. Pamiętaj, że dobrze zaprojektowana infografika zostanie w pamięci potencjalnego pacjenta dużo dłużej. Dodatkowo, na pewno chętniej ją udostępni niż ścianę tekstu z medycznymi frazami, których nikt nie rozumie.

narzędzia AI do generowania obrazu
narzędzia AI do generowania grafik

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w medycznym marketingu?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w medycznym marketingu otwiera wiele możliwości. Narzędzia AI mogą przyczynić się do skuteczniejszej promocji usług medycznych oraz budowy zaufania wśród pacjentów.

  1. Social media – przy pomocy narzędzi AI wygenerujesz dedykowaną grafikę do social mediów czy plik audio, który bez problemu możesz podłożyć jako tło muzyczne do najnowszej rolki.
  2. Inspiracja – wpisz program AI zapytanie, aby sztuczna inteligencja wygenerowała pomysły na nowe wpisy na bloga czy tematy na posty do social mediów związane z konkretnym tematem.
  3. Elementy na stronę WWW – jeśli nie posiadasz własnych zdjęć z placówki medycznej, możesz spróbować wygenerować prezentacje w formie filmów czy zdjęcia, właśnie z użyciem AI.
  4. Elementy do materiałów np. ebooków – świetną formą reklamy jest stworzenie bezpłatnego ebooka, za pobranie którego pacjent musi dopisać się do Twojego newslettera. Skoro plik jest darmowy nie ma sensu wykupować do niego drogich grafik. Możesz wygenerować obrazy lub całe szablony. Zapytaj sztuczną inteligencję o kolorystykę, najczęściej zadawane pytania czy wskazówki jak przygotować taki ebook.

Niezależnie od tego z którego narzędzia AI korzystasz, pamiętaj, aby weryfikować prawdziwość informacji. Sztuczna inteligencja to bardzo przydatna rzecz, która może ułatwić przygotowywanie materiałów marketingowych. Pamiętaj jednak, że wszystko co publikujesz wychodzi spod Twojej ręki. Nikt nie będzie zastanawiał się czy robot prawidłowo zinterpretował daną informację. Ebook z poradami dla pacjentów będzie podpisany Twoim imieniem i nazwiskiem. To Ty bierzesz odpowiedzialność za treści w nim przekazywane.

Najlepsze narzędzia AI

Wykorzystanie narzędzi AI, czyli takich, które opierają się na sztucznej inteligencji może być nieocenioną pomocą w medycznym marketingu. Dzięki nim można generować spersonalizowane treści, wizualnie atrakcyjne materiały promocyjne oraz budować silną markę, która przyciągnie uwagę i zaufanie pacjentów.

Sztuczna inteligencja powstała po to, aby ułatwić i usprawnić naszą pracę. Skutecznie przyspieszy procesy kreatywne, nie tylko w agencjach marketingowych. Ty jako właściciel placówki medycznej również możesz wykorzystać ją na wiele sposobów – pisaliśmy już o tym w artykule „Jak wykorzystać sztuczną intelgencję (AI) w marketingu medycznym?”. Programów AI z każdym miesiącem na rynku jest coraz więcej. Czasami pewnie nawet nie wiesz, że coś opiera się na sztucznej inteligencji. Jeśli chcesz iść z duchem czasu i nie pozostawać w tyle za konkurencją, warto być na bieżąco i śledzić rozwój tej nowej technologii. Niewątpliwie jeszcze nie raz wstrząśnie naszym rynkiem!

Scroll to top