Twoi pacjenci mają dziś duże możliwości wyboru. W dobie ogromnej konkurencji musisz zadbać o odpowiednią strategię marketingową. Poznaj najciekawsze pomysły na promocję Twojej praktyki i docieraj do większej ilości potencjalnych pacjentów.

Wprowadź nowe elementy

Prowadzisz z sukcesem swoją praktykę i nie narzekasz na brak pacjentów? Wychodzisz z założenia, że w takim przypadku nie warto wdrażać nowych form promocji? Sprzedaż usług medycznych podlega jednak tym samym prawom rynku jak w każdej innej branży.

Konkurencja w branży medycznej (i nie tylko w tej) jest bardzo duża i warto zadbać o utrzymanie aktualnych pacjentów i zdobywanie nowych, nawet jeśli Twoja praktyka dobrze prosperuje, w myśl zasady lepiej zapobiegać niż leczyć. To powiedzenie jak sie okazuje dotyczy także samych lekarzy i ich biznesu.

Nie wkładaj wszystkich jajek do jednego koszyka

Słynny cytat legendarnego ekonomisty Warrena Buffeta  doskonale odnosi się do prowadzenia działań marketingowych. Skuteczna promocja Twojej praktyki musi być wielokanałowa i oparta na czterech podstawowych aspektach:

  1. optymalizacja Twojej praktyki w internecie,
  2. komunikacja z pacjentami,
  3. działania reklamowe,
  4. lokalne działania informacyjne.

Wprowadzenie wymienionych elementów jest bardzo pomocne w osiągnięcciu zamierzonych celów. Zobacz jakimi kanałami możesz uzyskać najlepsze efekty dla Twojej praktyki. I pamiętaj dywersyfikacja działań marketingowych jest tutaj kluczowa. Na etapie planowania sprzedaży usług medycznych warto mieć spojrzenie wysokopoziomowe na problem, a następnie wypełniac je konkretnymi działaniami.

#1 Pokaż się w sieci

Prawdopodobnie nie muszę Cię przekonywać, jak ważna jest obecność Twojej praktyki w internecie. Strona internetowa, działania SEO, obecność w mediach społecznościowych to tylko niektóre z elementów tworzenia obecności w sieci. Na co warto zwrócić uwagę?

Strona internetowa

Twoja wizytówka w sieci jest jednym z najskuteczniejszych sposobów docierania do potencjalnych pacjentów oraz tworzenia Twojego profesjonalnego wizerunku w sieci. Sprawdź czy Twoja witryna jest dostosowana do efektownych działań promocyjnych:

Intuicyjna strona internetowa

Optymalizując stronę warto skupić się na oczekiwaniach pacjentów, którzy poszukują informacji o wykonywanych zabiegach, badaniach, cenach, terminach oraz możliwościach kontaktu. Skorzystaj z raportów i analityk które rzeczywiście pokazują co to dokładnie oznacza.

Paradoksalnie chociaż chodzi o większą intuicyjność, liczby w analitykach są zazwyczaj dużo lepsze niż intuicja w tych kwestiach, aby móc zbadać jaka jest w rzeczywistości Twoja strona.

Strona dostosowana do urządzeń mobilnych

Responsywna witryna pozwala dotrzeć do większej ilości potencjalnych pacjentów, a także wpływa na pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Okazuje się że większość ruchu internetowego odbywa się z użyciem przeglądarek na urządzeniach mobilnych. Czy Twoja strona jest na to gotowa?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych.

Skuteczne działania SEO pozwalają odnaleźć Twoją praktykę większej ilości potencjalnych pacjentów. Faktem jest, że w niektórych dziedzinach (w tym róznież medycznych) coraz trudniej jest spowodować aby strona znalazła sie w pierwszych wynikach wyszukiwania.

Unikalne treści na WWW.

Wysokiej jakości treści zapewniają wyższą pozycję w wyszukiwarkach oraz wpływają na Twój pozytywny wizerunek w sieci. Treść którą umieszczasz na stronie powinna być całkowicie oryginalna. Przy tym ważne aby była adresowana w dużej mierze do potrzeb Twoich pacjentów. Pamiętaj o tym że nei sa oni lekarzami i żargon medyczny może być dla nich niezrozumiały.

Aktualizacja strony.

Twoja witryna powinna zawierać najnowsze informacje na temat Twojej praktyki. Zadbaj o aktualizację pod kątem najnowszych trendów, wiedzy medycznej i technologii.

To dość trudne, ale przede wzystkim czasochłonne zajęcie. Jeśli zatem nie masz czasu wystarczająco dużo skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji.

Blog na stronie.

Zapewnij Twoim pacjentom dostęp do najciekawszych informacji branżowych, dziel się wiedzą i doświadczeniem na Twoim blogu. Jak już pisałem powyżej, tutaj także dbaj o język komunikacji z pacjentem aby był dla niego zrozumiały.

Recenzje w internecie.

Facebook, Google Maps / Google Moja Firma, Znany Lekarz i inne miejsca, w których użytkownicy dzielą się opiniami to kanały gdzie pacjenci poszukują także informacji na temat lekarza lub firmy medycznej.

Zadbaj o odpowiedzi na publikowane opinie, pokaż jak bardzo zależy Ci na profesjonalnym świadczeniu usług. Nawet negatywna opinia może zadziałać wspierająco dla Twojego biznesu medycznego.

Pochwal się obecnością w sieci. Informuj swoich pacjentów o Twojej stronie internetowej i profili w mediach społecznościowych. Bądź w stałym kontakcie ze swoim pacjentami.

#2 Bądź blisko swoich pacjentów

Domyślam się, Drogi Lekarzu, jak bardzo jesteś zajęty. Wykonujesz trudny zawód i stale się szkolisz aby się rozwijać i jak najlepiej wypełniać swoje obowiązki. Z drugiej strony, Twoi pacjenci oczekują, że będziesz dla nich dostępny. To mocno rozbieżne interesy. W jaki sposób utrzymać kontakt z pacjentami?

FAQ na stronie internetowej

Lub na firmowym blogu. Zamieść odpowiedzi na najczęstsze pytania Twoich pacjentów dotyczących leczenia, zabiegów, powikłań czy przeciwwskazań. Pokaż, że świadczysz usługi na najwyższym poziomie,

Newsletter.

Zadbaj o regularną wysyłkę aktualnych informacji o Twojej praktyce do Twoich pacjentów drogą elektroniczną lub tradycyjną.

Broszury informacyjne.

Przygotuj dla Twoich pacjentów broszury zawierające najważniejsze informacje o Twojej praktyce, proponowanych zabiegach, Twoich zawodowych osiągnięciach. Daj się poznać swoim pacjentom,

Przypomnienia SMS o wizycie.

Zadbaj o mailowe lub telefoniczne przypomnienia o zbliżającej się wizycie.

Obecnie w Polsce jest co najmniej kilka systemów gdzie można je łatwo uruchomić. Dzięki temu rozwiązaniu pogłębia się relacja z pacjentami.

Oprócz powiadomień o wizycie możesz wysyłać do nich podziękowania za wizytę albo życzenia świąteczne czy urodzinowe.

Ankiety satysfakcji pacjenta.

Poproś o wypełnienie ankiet i sprawdź co możesz ulepszyć w sposobie kontaktu z pacjentami, terminami wizyt, dostępem do informacji. Zapewnij Twoim pacjentom poczucie, że liczysz się z ich zdaniem,

Szybki kontakt.

Twoi pacjenci cenią możliwość kontaktu z Tobą, zadbaj o szybkie odpowiedzi na pytania wysyłanie drogą elektroniczną,Komfort Twoich pacjentów. Życzenia urodzinowe wysyłane mailem lub SMSem, udogodnienia w Twojej placówce np. bezpłatny dostęp do internetu, kącik dla dzieci to tylko niektóre z pomysłów, które możesz wykorzystać.

#3 Nowoczesne formy promocji i nie tylko…

Dyrektor generalny Amazona, Jeff Bezos mawia, że jeśli zaangażujesz się tylko w to, co na pewno wypali, stracisz wiele możliwości. Jeśli zadbałeś o swoją obecność w internecie i odpowiednią komunikację ze swoimi pacjentami, zadbaj o wyższy poziom promocji swojej praktyki i dostosuj reklamę do swojej grupy docelowej.

Podcasty.

Publikacja audycji eksperckich pozwala tworzyć profesjonalny wizerunek i dotrzeć do nowych pacjentów, dzieląc się wiedzą, z której mogą skorzystać podczas jazdy samochodem czy spaceru,

Kanał na YouTube.

Popularność filmów w internecie możesz wykorzystać do edukowania swoich potencjalnych pacjentów oraz skutecznej promocji swojej praktyki,

Publikacje w prasie branżowej

Dziel się swoją wiedzą i doświadczeniem w czasopismach medycznych. To dzisiaj trochę zapomniana forma marketingu. Rzeczywiście dotarcie do pacjenta poprzez prasę branżową nie jest obecnie najbardziej efektywne. Jednak może stanowić świetne uzupełnienie dla pozostałych kanałów marketingowych. Co więcej – z pewnością zwiększa celność w trafianiu do właściwej grupy docelowej.

Reklama prasowa

Część Twojej grupy docelowej (zwłaszcza nieco starsi odbiorcy) ceni tradycyjne formy reklamy? Wykorzystaj reklamę w prasie ogólnokrajowej lub lokalnej. Z doświadczenia mogę Cię zapewnić, że ten kanał dobrze działa w nieco mniejszych miejscowościach – tam ludzie naprawdę czytają jeszcze papierowe gazety.

#4 Myśl globalnie, działaj lokalnie

Słynna sentencja mikrobiologa i ekologa, René Dubos  bardzo dobrze sprawdza się w działaniach marketingowych. Wykorzystaj lokalny potencjał do rozwoju swojej praktyki i zwiększenia liczby pacjentów.

Lokalne portale internetowe

Promuj swoje usługi lub nawiąż współpracę jako ekspert w lokalnych portalach i dotrzyj do pacjentów z Twojej okolicy,

Program lojalnościowy

Zadbaj o swoich pacjentów i zainwestuj w program lojalnościowy. Dobierz formę do wielkości swojej praktyki i wybierz bonus najbardziej atrakcyjny dla Twoich pacjentów: zniżkę na wizytę, darmowe badania itp.,

Bądź częścią społeczności

Zaangażuj się w lokalne działania, akcje charytatywne i poznaj lepiej swoich pacjentów i ich potrzeby i pozwól by oni poznali Ciebie. Współpraca z dyrekcją szkoły lub kościołem może przynieść Ci dodatkową popularność. Zwłaszcza jeśli zorganizujesz np. okresowe darmowe konsultacje lub promocje akcji medycznych

Promuj swoją praktykę na targach medycznych

Promuj swoje usługi i buduj świadomość swojej marki na targach zdrowia w Twojej okolicy. Możesz także angażować się w targi innych branż niejako przy okazji nawiązujących do konkretnie Twojej specjalności medycznej.

A może chcesz dowiedzieć się więcej o skutecznych sposobach promocji Twoich usług? Skontaktuj się z nami, zadbamy o strategię marketingową Twojej praktyki i pomożemy Ci dotrzeć do nowych grup pacjentów zainteresowanych Twoimi usługami medycznymi.

Podziel się tą treścią... Dzięki :)
  •  
  •  
  •  
  •